آشنایی با پرسونای مخاطب در مارکتینگ
اگر تا به حال پرسونای مخاطب ایجاد نکردهاید، ممکن است برای شما سوال باشد که پرسونای مخاطب چیست و برای کسبوکار چه فایدهای دارد؟
برای اینکه بتوانید محتوایی مناسب مخاطبین خود تولید و توزیع کنید، ابتدا باید مخاطبین خود را در طول سفر مشتری (buyer journey) بشناسید. پرسونای مخاطب، نمایندهای از مخاطبین واقعی شما است که نشان میدهد مخاطبین شما چه کسانی هستند؟ مایل به یادگیری چه چیزهایی هستند؟ اهداف آنها چیست و رفتار آنها در طول سفر مشتری چگونه است؟ پرسونای مخاطب، یک شخصیت ساختگی بر اساس دادههای واقعی و تحقیقات بازار است که بخش مشخصی از مخاطبان هدف را نشان میدهد
حال در وبینار زیر با بررسی سرفصلهای زیر شما به شناخت خوبی از پرسونای مخاطب خواهید رسید و میتوانید در کسب و کار خود از آن استفاده کنید:
1- آشنایی با پرسونا و انواع آن
2- روشهای مخاطب شناسی
3- بررسی چند نمونه سوال پرسونا
4- بررسی پرسونای مدرسه دیجیتالینگ