یک قانون مهم برای موفق بودن کمپینهای تبلیغاتی، نمایش تبلیغات مناسب به مخاطبان هدف در بهترین زمان است. کمپینهای تبلیغاتی که در مناسبتهای خاص اجرا میشوند نیز از این قانون مستثنی نیست. مناسبتها و تاریخهای خاص در تقویم برای بازاریابان در تمام دنیا معنای دیگری دارند؛ چرا که میتوانند از این مناسبتها به عنوان یک فرصت ویژه استفاده کنند تا از طریق طراحی کمپینهای تبلیغاتی خلاقانه، کاربران جدید را جذب و در نهایت، فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهند. بلک فرایدی، سایبرماندی، کریسمس، از جمله مناسبتهای خارجی هستند که کسبوکارهای جهان از آن برای ایجاد کمپینهای تبلیغاتی خاص استفاده میکنند.
شب یلدا، یکی از مهمترین و زیباترین مناسبتهای ایرانی است. در سالهای اخیر شاهد توجه اغلب فروشگاههای آنلاین به این مناسبت و ایجاد کمپینهای تبلیغاتی در بازه زمانی یلدا بودهایم؛ بهطوریکه میتوان یلدا را “روز خرید اینترنتی ایرانیان” به شمار آورد. استقبال کسبوکارها برای ایجاد کمپین تبلیغاتی یلدا هر سال بیشتر از قبل میشود و همین موضوع، اهمیت این مطلب را مشخص میکند.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
اجرای کمپینهای تبلیغات آنلاین، نیازمند برنامهریزی دقیق و یک شبکه تبلیغاتی خوب است. مدیااد، یک پلتفرم تبلیغات آنلاین در فضای وبسایتهای معتبر ایرانی است که تاکیدش روی تبلیغات همسان است. مدیااد هم به مناسبت یلدا، کمپینی به نام “یلدااد” اجرا کرده و هدیهای برای صاحبان کسبوکار در نظر گرفته است. کسبوکارهایی که از تاریخ 25 آذر تا 5 دی، پنل خود در پلتفرم مدیااد را شارژ کنند، 10% شارژ رایگان دریافت میکنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره پیشنهاد ویژه مدیااد، کمپین یلدااد را مطالعه کنید.
به منظور افزایش فروش در یلدا، به استراتژی بازاریابی مناسب و کمپین تبلیغاتی جذابی نیاز دارید. به همین مناسبت، قصد داریم در این مطلب، پاسخ این سوال را بدهیم که چگونه میتوان بهترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی یلدا بدست آورد؟ و نکات لازم برای اجرای کمپین تبلیغات دیجیتال در یلدا را بیان کنیم.
هیچگاه نمیتوان یک هدف مشخص را به تمامی کسبوکارها نسبت داد. هر کسبوکاری اهداف خاصی را از اجرای یک کمپین تبلیغاتی در نظر دارند. کمپینهای تبلیغاتی که به تقلید از دیگران و تنها با ارائه تخفیف اجرا میشود، معمولاً بینتیجه هستند؛ چرا که متوجه نمیشوید با اجرای کمپین، به هدف خود رسیدهاید یا خیر. گام اول اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، مشخص کردن هدفی واقعبینانه است. همانقدر که تقلید از سایر کسبوکارها به ضرر شماست، انتظارات غیرواقعی و اهداف بلندپروازانه در بازه زمانی کوتاه هم به ضرر کسبوکار شماست. بهطور کلی، اهداف کمپینهای تبلیغاتی به چند دسته زیر تقسیم میشود:
پس از مشخص شدن هدف شما از ایجاد کمپین، میتوانید مخاطبان هدفتان را هم مشخص کنید. مانند هر کمپین تبلیغاتی دیگری، باید قبل از طراحی آن باید دقت کنید با چه مخاطبانی و چه سلیقههایی روبرو هستید تا بتوانید بهترین محتوای تبلیغاتی و بهترین پیشنهادها را به آنها ارائه دهید. به علاوه، هدفی که برای کمپین تبلیغاتی یلدا انتخاب کردهاید به شما کمک میکند تا متوجه شوید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. به عنوان مثال، اگر هدف شما تشویق کاربران غیرفعالتان است، باید آنها را در بهترین زمان و مناسبترین رسانهای که در آن فعالیت دارند، هدف قرار دهید.
کسبوکارها به رسانههای مختلفی برای برقراری ارتباط با مشتریان دسترسی دارند، اما باید تبلیغات یلدا را در تمام آنها نمایش دهند؟ خیر، انتخاب رسانه مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. پس از مشخص کردن مخاطبان هدف، باید بررسی کنید که آنها در کدام رسانهها بیشتر حضور و فعالیت دارند تا کمپین تبلیغاتی خود را در آن رسانهها اجرا کنید و همچنین، باید بررسی کنید که رسیدن به هدف یا اهداف کمپین تبلیغاتی یلدا از طریق کدام رسانهها سادهتر است.
محتوای تبلیغاتی را میتوان یکی از موثرترین پارامترها در میزان اثربخشی یک تبلیغ به شمار آورد. پیام کمپین شما باید به درستی به مخاطب منتقل شود تا اهدافی که برای کمپین مشخص کردهاید، حاصل شود. تمامی المانهای یک تبلیغ، شامل گرافیک، رنگبندی و عنوان محتوای تبلیغاتی در انتقال پیام و در نهایت، تشویق مخاطب به تعامل با آن تبلیغ نقش دارند. شب یلدا به دلیل داشتن المانهای زیاد مانند انار، آجیل، هندوانه و … میتواند ایدههای خوبی را در اختیار طراحان و گرافیستها قرار دهد. توجه داشته باشید که پیام کمپین تبلیغاتی یلدا باید ساده، شفاف و خلاقانه باشد.
پس از انجام گامهای بالا، باید کمپین را به بهترین صورت اجرا و سپس، شاخصها و بازخوردهای مهم را اندازهگیری و در نهایت، بهینهسازی کنید تا شاهد نتایج اثربخش کمپینتان باشید. مزیت اصلی کمپینهای تبلیغات دیجیتال، سرعت و سادگی سنجش بخشهای مختلف کمپین است. در این مرحله، باید بودجهای که برای کمپین تبلیغاتی یلدا خود در نظر گرفتهاید را به خوبی مدیریت کنید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
کسانی که کمپینهای دیجیتال اجرا کردهاند، میدانند که در بازههای زمانی اوج تبلیغات که کسبوکارهای زیادی به بازاریابی مشغول هستند، رقابت در شبکههای تبلیغاتی برای برنده شدن بیشتر میشود. همانطور که میدانید، کمپینهای تبلیغات دیجیتال بر اساس سیستم مزایدهای کار میکنند. در چنین سیستمی، برای اینکه تبلیغ شما به مخاطب هدفتان نمایش داده شود، باید با سایر تبلیغدهندگانی که قصد تبلیغ دارند، رقابت کنید و برنده شوید. هرچه تعداد تبلیغدهندگان بیشتر شود، رقابت سنگینتر میشود؛ بنابراین، کسانی برنده میشوند که حاضرند به ازای هر اقدام کاربر هزینه بیشتری بپردازند. بنابراین، فرض کنید اگر در روزهای عادی برای کمپین خود، بید 300 تومان به ازای هر کلیک پرداخت میکردید، در بازه زمانی یلدا به دلیل رقابت بیشتر، شاید لازم باشد بید را 800 تومان به ازای هر کلیک در نظر بگیرید تا تبلیغات شما بتواند به اندازه کافی به مخاطبان نمایش داده شود.
اما جنبه مثبت کمپین تبلیغاتی یلدا این است که اگر هزینه بیشتری صرف میکنید، نتیجه بهتری هم میگیرید. چرا که کاربران آنلاین در بازه زمانی یلدا آمادگی خرید بیشتری دارند و کاربران بیشتری به مشتری تبدیل میشوند.
متاسفانه برخی از فروشگاههای آنلاین در این مناسبتها استراتژی اشتباهی را برای کمپینهای تبلیغاتی خود در پیش میگیرند که نه تنها باعث رشد آنها نمیشود، بلکه از اعتبار برندشان هم نزد مخاطبان و مشتریان کم میکند. مثلاً تخفیفهای جزئی با شرایط خاص، افزایش قیمت کالاها و سپس تخفیف روی آنها، ارائه تخفیف روی تمام کالاها و پیشنهادهایی از این قبیل شاید باعث افزایش فروش شود، اما به دلیل هزینههایی که برای اطلاعرسانی و کمپینها شده است، باعث کاهش سود آن برند میشود. به علاوه، چنین استراتژی اشتباهی به مخاطب حس فریب خوردگی دست میدهد و در نهایت، به اعتبار برند آسیب جدی وارد میکند. بنابراین، همه چیز را فدای فروش بیشتر نکنید و به مخاطب احترام بگذارید.
در کمپین تبلیغاتی یلدا باید تخفیفها، هدایا و پیشنهادهایی ارائه دهید که مخاطب نتواند از آنها چشمپوشی کند. ارائه تخفیفهای یکسان روی تمامی محصولات یا خدمات، باعث میشود که این اتفاق ویژه خیلی به چشم مخاطب جلوه نکند و او را به خرید تشویق نکند. بنابراین، سعی کنید به جای تخفیف یکسان همه محصولات و خدمات خود، برخی از محبوبترین یا مرتبطترین کالاها یا خدمات با شب یلدا را با تخفیفهاو هدایای متنوع و خلاقانه ارائه دهید. همچنین، میتوانید با استفاده از گیمیفیکیشن، خلاقیت بیشتری به خرج دهید. در این صورت، حتی اگر مخاطب در بازه زمانی یلدا از شما خرید نکند، برند شما در ذهن مخاطب میماند و به احتمال زیاد به بازگشت کاربر به برند شما منجر شود.
باید سعی کنید ارتباطی بین شب یلدا و المانهایش با کسبوکار و محصولات خود پیدا کنید. این ارتباط میتواند از طریق تخفیف روی محصولات و خدمات مرتبط با شب یلدا باشد یا سعی کنید فضای یلدا در محتواهای تبلیغاتی شما تداعی پیدا کند یا هدایایی که در مسابقات ویژه خود میدهید به نوعی به شب یلدا مرتبط باشد.
اگر تمامی نکات لازم برای یک کمپین موفق را هم رعایت کنید، اما کسی از آن خبردار نشود، کمپین یلدای شما با شکست مواجه میشود. اطلاعرسانی بهموقع درباره کمپین یلدا باعث میشود تا افراد بیشتری مطلع شوند و در کمپین مشارکت کنند. اطلاعرسانی باید چندین روز و حتی یک تا دو هفته قبل از شب یلدا انجام شود؛ بدین صورت مطمئن میشوید که کمپینتان به اندازه کافی توسط مخاطبانتان دیده شده است. این اطلاعرسانی از راههای مختلف انجام میشود و بخش مهمی از اجرای کمپین تبلیغاتی را اجرا میشود. رسانههای اجتماعی خودتان، تبلیغ در کانالها و صفحات پربازدید، تبلیغات آفلاین، تبلیغات نیتیو در فضای وبسایتها، تبلیغات درون اپ، رپورتاژ آگهی و … از جمله کانالهای اطلاعرسانی است که میتوانید استفاده کنید. به جرئت میتوان گفت، سادهترین و سریعترین راه اطلاعرسانی کمپین تبلیغاتی یلدا ، استفاده از شبکههای تبلیغاتی است.
همانطور که گفتیم، مدیااد هم به عنوان یک شبکه تبلیغاتی امسال به مناسبت شب یلدا، یک کمپین تحت عنوان “یلدااد” اجرا میکند که فرصت بسیار خوبی برای صاحبان کسبوکار محسوب میشود تا از تخفیف ویژه مدیااد استفاده کنند و کسبوکار خود را از طریق تبلیغ در فضای وبسایتهای معتبر ایرانی رشد دهند. برای اطلاعات بیشتر درباره “کمپین یلدااد”، اینجا را کلیک کنید.
سوالات متداول
مراحل پیادهسازی کمپین تبلیغاتی یلدا چیست؟
تعیین هدف، مشخص کردن جامعه هدف، انتخاب رسانهی مناسب برای تبلیغ، تعیین محتوای تبلیغاتی و در نهایت اجرا و بهینهسازی کمپین، مراحل پیادهسازی این استراتژی هستند.
برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی یلدا چه باید کرد؟
برنامهریزی و اطلاع رسانی خود را از چند هفته مانده به یلدا شروع کنید، از تخفیفات وسوسهانگیر استفاده کنید، محیط تبلیغاتی خود را با فضا و رنگ و لعاب شب یلدا هماهنگ کنید و به نیازهای هر دسته از مشتریان توجه کنید و پیشنهادات مخصوص برای آنها ارسال کنید.
zp-pdl.com https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php http://www.otc-certified-store.com/analgesics-medicine-europe.html https://zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/supplements-and-vitamins-medicine-europe.html zp-pdl.com займ за 5 минутгосударственный займсрочно займ на карту займ на карту онлайн на годонлайн займ для студентовзайм по одному документу
2 ديدگاه نظر دهيد
مطلب خیلی خوبی بود.ممنونم از شما. لطفا برای مناسبت های دیگه هم بگذارید یا اینکه ایا مناسبت های دیگه هم می تونه با همین پارامترها تنظیمش کنیم؟
سلام
بله، این پست برای همه مناسبتها صادق هست.
امیدوارم موفق باشید.