داستان موفقیت اپلیکیشن خاله قزی

زمان مطالعه : 4 دقیقه
خانه بلاگ داستان موفقیت توسعه دهندگان ایرانی

کالج تپسل با همکاری تیم‌های مختلف این شبکه تبلیغاتی، داستان موفقیت کمپین‌های تپسل و اپلیکیشن‌های ناشر تبلیغات را برای مخاطبان منتشر می‌کند تا نکات آموزنده در این نمونه‌های موردی، به آن‌ها در امر تبلیغات و کسب درآمد کمک کند. در هر داستان موفقیت، به معرفی کوتاهی از محصول می‌پردازیم، سپس چالش اصلی را مطرح کرده و راه حل ارائه‌شده را به همراه تحلیل کارشناسی تیم‌های تپسل می‌بینیم. این بار، سراغ بازی خاله قزی رفتیم که مدتی پیش تصمیم به قرار دادن تبلیغات درون اپلیکیشنی گرفت و همکاری خود را با شبکه تبلیغاتی تپسل آغاز کرد.

قبل از همکاری اپلیکیشن خاله قزی با تپسل، این اپلیکیشن یک اپلیکیشن فروشی بود و از تبلیغات درون‌برنامه‌ا‌ی استفاده نمی‌کرد. کارشناسان بخش ناشرین تپسل، چندین راهکار برای پیاده‌سازی تبلیغات برای اپلیکیشن خاله قزی به صورت اختصاصی طراحی کردند و به آنها ارائه دادند.

تیم اپلیکیشن خاله قزی با اعتماد به سابقه تپسل در ارائه خدمات به ناشران اپلیکیشن‌ها و بررسی این راهکارها، سرانجام تصمیم گرفتند که مدل درآمدی خود را تغییر دهند و به جای کسب درآمد از طریق فروش اپلیکیشن، در محیط آن تبلیغات قرار دهند. برای مطالعه نتایج این تصمیم، می‌توانید داستان موفقیت اپلیکیشن خاله قزی را از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

مهمترین درس این نمونه موردی این است که مدل درآمدی در فرآیند جذب کاربر هم موثر است و انتخاب دقیق یک مدل درآمدی مناسب از طریق مشاوره با کارشناسان خبره، می‌تواند بدون صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای جذب کاربر، تعداد نصب‌ها و در ادامه، نرخ بازگشت کاربران و درآمد اپلیکیشن را افزایش دهد.

برای مطالعه نتایج تصمیم تیم خاله قزی در زمینه استفاده از تبلیغات، داستان موفقیت این اپلیکیشن را دانلود کنید:

داستان موفقیت اپلیکیشن خاله قزی

اگر قادر به دانلود فایل فوق نیستید متن زیر را بخوانید

 

معرفی اپلیکیشن خاله قزی

اپلیکیشن خاله قزی یک کتاب تعاملی شاد و موزیکال با محتوای آموزشی برای کودکان و خردسالان است. این اپلیکیشن با تکیه بر فرهنگ خانواده‌های ایرانی و با ترانه‌های شاد، داستان‌های جذاب را برای رده سنی کودکان و خردسالان به نمایش می‌گذارد.

در کالج تپسل بخوانید!  مصاحبه تپسل با کوئیز آو کینگز

این اپلیکیشن از ابتدای امسال همکاری خود را با تپسل آغاز کرد. در این نوشتار به بررسی نتایج حاصل از پیاده‌سازی SDK تپسل در اپلیکیشن خاله قزی می‌پردازیم.

 

بازی خاله قزی

چالش اصلی: تعداد نصب و درآمد کم اپلیکیشن

قبل از همکاری اپلیکیشن خاله قزی با تپسل، این اپلیکیشن یک اپلیکیشن فروشی بود و در نتیجه از تبلیغات درون‌برنامه‌ای استفاده نمی‌کرد. با توجه به عدم موفقیت کافی اپلیکیشن‌های پولی در بازار ایران، درآمدزایی یک چالش برای این اپلیکیشن به حساب می‌آمد. از طرفی یکی از پیچیدگی‌ها برای کسب درآمد در دنیای محصولات مربوط به کودکان، تفاوت مخاطب اصلی محصول با پردازنده نهایی است. این اتفاق سبب می‌شود که بسیاری از اپلیکیشن‌های حوزه کودک از مدل پرداخت درون‌برنامه‌ای بهره نبرند زیرا کودکان نمی‌توانند از این طریق پرداخت را انجام دهند و والدین هم از پرداخت مداوم احساس نارضایتی دارند؛ بنابراین تکیه کامل بر پرداخت درون‌برنامه‌ای می‌تواند باعث عدم موفقیت یک اپلیکیشن در حوزه کودک شود.

 

راه حل: مشاوره کارشناسی تپسل برای تغییر مدل درآمدزایی

شاید بتوان مهم‌ترین خدمتی که تپسل به خاله قزی ارائه کرد را مشاوره کارشناسان خبره دانست. تیم ناشرین تپسل با تجربه فراوانی که در زمینه درآمدزایی برای اپلیکیشن‌ها کسب کرده‌اند، در کنار سازندگان اپلیکیشن‌ها هستند و با بررسی دقیق ظرفیت‌های هر برنامه برای درآمدزایی، مشاوره مبسوطی در زمینه پیاده‌سازی تبلیغات به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند. در مورد خاله قزی، با توجه به اینکه این اپلیکیشن یک کتاب تعاملی است و بازی نیست که کاربر مرحله بگذراند، سکه بخرد، امتیاز جمع کند و مسابقه دهد؛ نیاز به یک مدل تبلیغاتی منحصربه‌فرد داشت تا بتواند کاربر را، بدون تخریب تجربه کاربری، به دیدن تبلیغات تشویق کند. کارشناسان بخش ناشرین تپسل، چندین راهکار برای پیاده‌سازی تبلیغات برای اپلیکیشن خاله قزی به‌صورت اختصاصی طراحی کردند و به آن‌ها ارائه دادند.

در کالج تپسل بخوانید!  قدرت بینش مشتری و تحلیل بیگ دیتا

تیم اپلیکیشن خاله قزی با اعتماد به سابقه تپسل در ارائه خدمات به ناشران اپلیکیشن‌ها و بررسی این راهکارها، سرانجام تصمیم گرفتند که مدل درآمدی را تغییر دهند و به جای کسب درآمد از طریق فروش اپلیکیشن، در محیط آن تبلیغات قرار دهند. به این ترتیب مخاطبان اصلی اپلیکیشن که کودکان هستند می‌توانند از بسیاری از بخش‌های اپلیکیشن بدون نیاز به پرداخت و تنها از طریق تماشای تبلیغات ویدئویی، استفاده کنند.

اپلیکیشن خاله قزی

 

نتایج و تحلیل: تغییر مدل درآمدی و رشد ۱۰ برابری تعداد نصب‌ها

بنابراین، ناشران اپلیکیشن خاله قزی، پس از پیاده‌سازی تبلیغات درون اپلیکیشن خود، مدل درآمدزایی را از اپلیکیشن پولی به اپلیکیشن پرداخت درون برنامه‌ای تغییر دادند و با این کار توانستند تعداد نصب‌های خود را تا بیش از ده برابر افزایش دهند. چرا که اپلیکیشن‌های رایگان نسبت به اپلیکیشن‌های پولی نصب بیشتری کسب می‌کنند. این امر باعث شد که درآمد کلی اپلیکیشن خاله قزی رشد چشمگیری داشته باشد و مخصوصا درآمد حاصل از تبلیغات این اپلیکیشن نیز بیشتر شود.

مهم‌ترین درس این نمونه موردی برای ما این است که مدل درآمدی در فرآیند جذب کاربر هم موثر است و انتخاب دقیق یک مدل درآمدی مناسب از طریق مشاوره با کارشناسان خبره، می‌تواند بدون صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای جذب کاربر، تعداد نصب‌ها و در ادامه، نرخ بازگشت کاربران و درآمد اپلیکیشن را افزایش دهد.

تپسل با ارائه هوشمند تبلیغات به کاربران، جریان درآمدی پایدار و قابل توجهی را بدون آسیب به تجربه کاربری برای ناشران فراهم می‌کند.

تپسل معتقد است هر اپلیکیشنی می‌تواند با تلاش برای افزایش کیفیت و بهبود تجربه‌ی کاربری، کسب درآمد تبلیغاتی را افزایش دهد و در این راه در کنار ناشرین است. کارشناسان تپسل آماده‌اند تا با کمک کردن به اپلیکیشن‌ها، تجربه‌ی خود را در اختیار ایشان قرار بدهند و در مسیر رشد اپلیکیشن‌ها در کنارشان باشند. در بخش داستان موفقیت به بررسی و تحلیل همراهی آن با اپلیکیشن‌های ایرانی می‌پردازیم.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.