چرا زمستان مهم‌ترین فصل برای توسعه‌دهنده ایرانی است؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

این دومین زمستانی است که تپسل در کنار توسعه‌دهندگان ایرانی حضور دارد تا با همکاری ایشان، راهی برای دنیای به‌روز و هیجان‌انگیز تبلیغات در اپلیکیشن‌ها باز کند و معتقد است زمستان مهم‌ترین فصل برای توسعه‌دهندگان ایرانی است. سال قبل در مطلب نوروز از آنچه در تقویم می‌بینید به توسعه‌دهندگان نزدیک‌تر است  به طور مفصل در مورد اهمیت تعطیلات عید نوروز برای اپلیکیشن‌ها توضیح دادیم. امسال می‌خواهیم باا آماری که تپسل در تعطیلات سال قبل به دست آورده است، داده‌هایی دقیق‌تر از رفتار کاربران و بازار تبلیغات ایران در ایام تعطیلات نوروز ارائه دهیم و سپس راهکاری برای استفاده از این فرصت طلایی را توضیح دهیم.

در این مطلب، وضعیت شاخص‌های مختلف آماری را در دو بازه‌ی زمانی مقایسه کرده‌ایم. دی و بهمن ۹۳ به عنوان نماینده‌ای از زمان‌های عادی سال، اسفند ۹۳ و نیمه‌ی اول فروردین ۹۴ به عنوان زمانی که آن را فرصت طلایی ناشرین ایرانی می‌دانیم.

روزهای پایانی سال و تعطیلات عید بازه‌ی زمانی مورد علاقه‌ی تبلیغ‌دهندگان برای جذب کاربر جدید و فعال‌سازی مشتریان غیرفعال قدیمی است. همین عامل سبب می‌شود بازار تبلیغات در این ایام سال پررونق و نیاز به نمایش‌دهندگان در آن بیش از هر زمان دیگری در سال باشد. شاهد این امر رشد تعداد کمپین‌های فعال تپسل در این زمان‌ها نسبت به سایر ماه‌های سال است.

ساعت اوج مصرف اپلیکیشن ها را در کالج تپسل بخوانید

روند تعداد کمپین های فعال تپسل در زمستان و اوایل بهار

زمستان مهم‌ترین فصل برای توسعه‌دهندگان ایرانی

با اینکه تعداد کمپین‌های فعال در اسفند و تعطیلات نوروز، حدود ۱.۳ برابر ایام دیگر سال بوده است و همین رشد تعداد کمپین‌ها به معنی افزایش فرصت کسب درآمد برای ناشرین است، اما خبر بهتر این است که سال قبل درآمد ناخالص کل شبکه تپسل در این فرصت طلایی ۲.۷ برابر شده است. معنای این اتفاق این است که علاوه بر بیشتر شدن تعداد کمپین‌ها، درآمد موثر هزاره یا eCPM (به علت نوعع کمپین‌های مدنظر تبلیغ‌دهندگان از یک طرف و سیستم مزایده‌ای که ایشان را تشویق به پرداختت بیشتر در زمان‌های پررقابت می‌کند از طرف دیگر) نیز در فرصت طلایی اسفند و فروردین بیشتر است.

در کالج تپسل بخوانید!  تبلیغات درون اپلیکیشن و نکات کاربردی در بهینه سازی تبلیغات

فرصت طلایی نوروز برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را در کالج تپسل بخوانید

زمستان مهم‌ترین فصل برای توسعه‌دهندگان ایرانی

عوامل افزایش درآمد ناشرین در ایام نوروز

اما تنها عامل در افزایش درآمد ناشرین در ایام عید نوروز، افزایش تعداد و قیمت تبلیغ‌ها نیست. عامل مهم دیگر که تعطیلات عید نوروز را به طلایی‌ترین فرصت برای توسعه‌دهندگان تبدیل می‌کند، افزایش استفاده‌ی کاربران از اپلیکیشن‌هاست. رشد چشم‌گیر زمان حضور کاربران در اپلیکیشن‌ها در تعطیلات و زمان آزاد ایشان برای استفاده از بازی‌های مختلف، کاربران جدیدی که به علت خرید گوشی هوشمند جدید به جمع کاربران اپلیکیشن‌ها اضافه می‌شوند، افزایش استفاده از موبایل برای انجام کارهای آخر سال و خریدهای سال نو، بازاریابی دهان‌به‌دهان در جریان دید و بازدیدهای عید و … همگی حاکی از اهمیت استفاده حداکثری از این فرصت طلایی است. شاهد مثال تپسل برای این مساله، ۲.۳ برابر شدن تعداد نمایش‌های تبلیغات در این ایام است. در نمودار زیر، نرخ صعودی تعداد نمایش‌ها قابل مشاهده است و این به معنی این است که توسعه‌دهندگانی که در اسفند و فروردین به نمایش تبلیغات و کسب درآمد پرداخته‌اند، هم درصد وجود تبلیغ (Fill rate) و هم نرخ درگیری تبلیغاتی (Adoption rate) بالاتری را تجربه کرده‌اند. به عبارت دیگر هم به علت استقبال کاربران تعداد درخواست‌های بیشتری برای نمایش تبلیغ به تپسل فرستاده شده است و هم این درخواست‌ها به علت وجود تبلیغ‌های بیشتر با پاسخ موفق بیشتری برای نمایش تبلیغ روبه‌رو شده‌اند:

تعداد نمایش ویدئو در زمستان و اوایل بهار

  زمستان مهم‌ترین فصل برای توسعه‌دهندگان ایرانی

اینفوگرافیک اگر فقط یک توسعه دهنده در دنیا وجود داشت.... را در کالج تپسل ببینید

توسعه‌دهندگانی که قصد استفاده از این فرصت طلایی را دارند، زمستان پر کاری را پشت سر می‌گذارند. تپسل پیشنهاد می‌کند که برای داشتن سهمی از این فرصت طلایی و افزایش چشمگیر درآمد، استفاده از آن را از بهمن‌ماه آغاز کنید. کسب درآمد از یک شبکه تبلیغات ویدئویی به ظاهر و از نظر فنی کار ساده‌ای است، مخصوصا اگر SDK آن مانند SDK تپسل سریع و بدون نیاز به صرف وقت طولانی قابل استفادهه باشد؛ اما نکته‌ای که بسیار مهم است و معمولا مغفول می‌ماند این است که هر اپلیکیشن باید راهکارهای اختصاصی خود برای کسب درآمد از طریق تبلیغات ویدئویی را بیابد. تبلیغات باید در جریان روند استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن معنادار باشند و همه‌ی کاربرانی که در حال استفاده از اپلیکیشن هستند را بدون اجبار، تشویق به تماشای ویدئو کنند. تنها راهی که برای بهینه شدن این امر وجود دارد این است که پیاده‌سازی با توجه به شناخت توسعه‌دهنده از اپلیکیشن و تجربه‌ی وی در مورد نحوه‌ی تعامل کاربران صورت بگیرد و سپس با آزمون‌های مختلف A/B و سنجش میزان موفقیت هریک از راهکارهای پیاده‌سازی، بهترین روش‌ها را تا قبل از شروع اسفند و تعطیلات عید نوروز بیابد. برای استفاده‌ی حداکثری از این فرصت طلایی، تپسل در هفته‌ی آینده ورژن ۳ SDK و پنل خود را منتشر می‌کند که امکانات فراوانی را برای استفاده از انواع مدل‌های تبلیغاتی، آزمون‌های آ/ب بدون نیاز به آپدیت اپلیکیشن و دریافت داده‌های تحلیلی فراهم می‌کند. منتظر خبرهای خوب تپسل باشید و از هفته‌ی آینده و با انتشار تپسل ۳، از فرصت طلایی زمستان استفاده کنید.

  • فاطمه خورشیدی
4.6
Sending
User Review
( votes)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.
ایران موبایل سامیت، اولین رویداد اختصاصی حوزه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل در ایران