ساعات اوج مصرف اپلیکیشن ها و تاثیر آن بر موفقیتشان

زمان مطالعه : 4 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

یافتن الگوی ثابتی در رفتار غالب کاربران، می‌تواند رمز موفقیت یک اپلیکیشن در زمان‌بندی اتفاقات مختلف در شبانه‌روز باشد. در این پست، آمارهای معتبری از ساعات اوج مصرف اپلیکیشن ها و الگوی استفاده‌ی زمانی کاربران در سال ۲۰۱۵ آورده شده است. خیلی از این اعداد قابل انتظار و بدیهی به نظر می‌رسند، با این حال اکثر توسعه‌دهندگان از مدیریت زمان‌بندی اپلیکیشن در شبانه‌روز و اهمیت هدفمندی زمانی برای تبلیغات در ساعات طلایی یک اپلیکیشن غافلند. در این پست با تاکید بر اهمیت این موضوع و مثالی واقعی از داستان موفقیتی که بر پایه این مهم اتفاق افتاد، به شما در یافتن زمان طلایی اپلیکیشنتان کمک خواهیم کرد.

زمان اوج استفاده از اپلیکیشن ها در شب

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌ها در ساعت ۸ شب با اوج استفاده‌ی کاربران رو‌به‌رو می‌شوند

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم
این بلوک یادگیری را حتما مطالعه کنید : بازاریابی اپلیکیشن های موبایلی

اغلب اپلیکیشن‌ها با الگوی مصرف مشابهی مواجه هستند: افزایش استفاده در صبح، وقتی مردم رفت‌وآمد خود را شروع می‌کنند و کاهش تدریجی در روز. بعد از ساعات کاری، به تدریج با افزایش استفاده روبه‌رو هستیم تا جایی که در ساعت ۸ شب، اوج مصرف استفاده از اپلیکیشن‌ها اتفاق می‌افتد. بعد از این ساعت و با فرارسیدن زمان استراحت و خواب افراد، اپلیکیشن‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند تا این که در ساعت ۱۰ شب کاهش قابل توجهی در تعداد کاربران اتفاق می‌افتد. ساعات اوج مصرف بهترین زمان برای فراخوانی کاربران به استفاده از اپلیکیشنتان و برقراری ارتباط با آن‌ها است ولی همه‌ی اپلیکیشن‌ها از یک الگوی مصرفی تبعیت نمی‌کنند.

دسته های اپلیکیشن پرکاربرد در طول روز

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها

سه دسته اپلیکیشنی که ساعات اوج مصرف آن‌ها در صبح اتفاق می‌افتد عبارتند از: اخبار، حمل‌ونقل و آب‌هوا. بیشتر مردم آب‌وهوا، وضعیت ترافیک و سرخط اخبار را درست زمانی که از خواب برمی‌خیزند بررسی می‌کنند. بدیهی است که اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل، صبح و عصر یعنی زمانی که مردم به دنبال بهینه‌ترین و خلوت‌ترین راه برای عبور و مرور بین محل کار و مدرسه و خانه هستند، اوج مصرف را تجربه می‌کنند. برای اپلیکیشن‌هایی که در ساعات اولیه صبح با بازدید پرتعداد کاربران مواجه هستند، یک پیام درون‌برنامه‌ای که با برنامه‌ریزی قبلی و در زمان مناسب ارسال شود، می‌تواند باعث افزایش قابل توجه درگیری کاربر با اپلیکیشن شود.

این مطلب راهم بخوانید: آنالیز و تحلیل اپلیکیشن

دسته‌های کسب‌وکار، مالی و موسیقی در طول روز بیشترین بازدید را تجربه می‌کنند

در کالج تپسل بخوانید!  جامع ترین راهنمای استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن ها

سایر اپلیکیشن‌ها در طول روز نرخ استفاده‌ی ثابتی را تجربه می‌کنند ولی اپلیکیشن‌های کسب‌وکار و مالی در طول روز نرخ استفاده‌ی بیشتر و روبه‌رشدی دارند. اپلیکیشن‌های موسیقی هم به طور پیوسته مورد استفاده قرار می‌گیرند، علت این مساله می‌تواند این باشد که مردم همزمان با انجام کارهای روزانه به موسیقی گوش می دهند. این سه دسته از اپلیکیشن‌ها کمتر تحت تاثیر زمان رفت‌وآمد مردم هستند و به عنوان اپلیکیشن‌های همراه مردم در ساعات روز به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته‌ی جالب این است که اپلیکیشن‌های مالی و کسب‌وکار علاوه بر ساعات اداری، در ساعات عصر و غروب هم نرخ استفاده‌ی بالایی دارند که این امر نشان می‌دهد مردم سعی دارند با استفاده از گوشی هوشمند همراهشان همچنان با مسائل مربوط به محل کار در ارتباط باشند.

کاربران برای اپلیکیشن‌های سرگرمی و تفننی تا دیروقت بیدار هستند

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم
این اینفوگرافیک را حتما ببینید: اینفوگرافیک رفتار کاربران اپلیکیشن ها و بهبود تجربه کاربری

در میان همه‌ی دسته‌بندی‌ها، اپلیکیشن‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی بالاترین میانگین استفاده در ساعات نیمه‌شب را از آن خود کردند. به‌طور خاص اپلیکیشن‌های سرگرمی نرخ استفاده‌ی بالایی در ساعات انتهایی شب تا ساعات اولیه‌ی صبح دارند. در شرایطی که سایر دسته‌های اپلیکیشن‌ها در ساعت ۲ تا ۵ حداکثر ۲۰ درصد مصرف را تجربه می‌کنند، اپلیکیشن‌های سرگرمی در این ساعات با ۵۰ درصد کل مصرف خود روبه‌رو هستند.

در کالج تپسل بخوانید!  گوگل ادز(google ads) یا گوگل ادورز چیست؟|کالج تپسل

دسته های پرکاربرد در ساعات شبانگاهی

دسته های پرکاربرد در ساعات شبانگاهی

در حالی که این اطلاعات به‌نظر بدیهی می‌آیند، کاربردهای مهمی برای مدیرمحصول‌ها و بازاریابان اپلیکیشن‌ها دارند. بیشتر مردم از الگوی مشابهی برای انجام کارهای روزمره پیروی می‌کنند و این بدین معناست که شما می‌توانید بهترین زمان برای درگیر کردن کاربر با اپلیکیشنتان را پیش‌بینی کنید. دانستن زمان اوج مصرف برای دسته‌ی اپلیکیشن شما به این معناست که می‌توانید برای به‌روزرسانی محتوای اپلیکیشن زمان دقیقی بیابید و کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشنتان را بهینه‌سازی کنید و تبلیغات را از نظر زمانی هدفمند کنید. تپسل، که پلتفرم تبلیغات هدفمند برای اپلیکیشن‌های موبایل است، با داشتن ویژگی هدفمندی زمانی، می‌تواند به شما در صرف بهینه و موثر بودجه‌ی تبلیغاتتان کمک کند. یکی از تجربه‌های موفق در این حوزه، کمپین تبلیغاتی جذب کاربر جدید برای اپلیکیشن زودفود است. این کمپین با در نظر گرفتن زمان اوج مصرف اپلیکیشن در شبانه روز از هدفمندی زمانی تبلیغات تپسل استفاده کرد و سپس با یافتن زمان مناسب تبلیغات موفق شد نرخ کلیک را ۲۵ درصد افزایش دهد و بودجه بازاریابی خود را به صورت بهینه مصرف کند.

با داشتن اطلاعات فوق در مورد زمان اوج مصرف دسته‌ی اپلیکیشنتان، شما هم می‌توانید از همین امروز کمپین تبلیغاتی هدفمند در تپسل راه‌اندازی کنید و از تاثیر تبلیغات هدفمند بر بهبود وضعیت کسب‌وکار اپلیکیشنتان لذت ببرید.

https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php взять займ безработномузайм с 16 летбыстрый займ чебоксары займ миг кредитзайм без процентов онлайнзайм личный кабинет

  • فاطمه خورشیدی
4
Sending
User Review
4 (1 vote)

    6 ديدگاه نظر دهيد

  1. ممنون خوب و مفید بود بنده منتظر مقاله ها و کتاب های الکترونیکی جدیدتان هستم مدتی است کمتر مطلب میگذارید با تشکر و خسته نباشید جانانه

    • سلام.
      طبق برنامه همیشه ما در کالج مقاله‌ها رو منتشر می‌کنیم و ان‌شاءا… کتاب الکترونیک جدیدمون شنبه با موضوع مقابله با تقلب در تبلیغات موبایلی منتشر میشه.
      از شما ممنون که با کالج همراه هستید.

  2. tanha iradi ke mishe be mataleb gereft ineke link ziyad dare yani vasat motalee mige ianam bekhoonin vaghti miri too oon safahe vasatesh mige inam bekhoon va hamin tor edame dare

    • سلام
      سعی شده مابین مطالب ، مواردی که مرتبط هست و خوندنش برای دوستان مفیده قرار داده بشه و اینکه (ضمن فراموش نکردن ادامه مطالعه مطلب اول) لینک ها رو دنبال کنین، خوب هست.
      نکته دیگه ای که در قرار دادن لینک در سایت ، تاثیر مثبتی است که در بهبود سئوی سایت داره.
      موفق باشید

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.