اینفوگرافیک چرا کسب و کار شما به اینستاگرام نیاز دارد؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

در دنیای کسب‌وکار امروز ایران، شبکه‌های اجتماعی غیرفیلتر، نقش مهمی در بازاریابی و افزایش فروش دارند. پیش‌تر در اینفوگرافیک تصاویر در شبکه های اجتماعی  در مورد سایز درست تصاویر و ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی صحبت کرده بودیم. امروز در مورد دلایل اصلی که کسب و کار شما به اینستاگرام نیاز دارد مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

اهمیت اینستاگرام برای کسب‌وکارها

با بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی، چشم‌پوشی از فرصت رایگان حضور در این شبکه برای کسب‌وکارهای نوپا یا برندهای معتبر، صحیح به نظر نمی‌رسد. در این اینفوگرافیک که ماه اخیر منتشر شده، آمارهایی از تعداد کاربران، ویژگی‌ها و فعالیت آن‌ها در اینستاگرام آمده است تا شما را در مورد استفاده از این شبکه قانع کند.

اینستاگرام به علت ترکیب محتوای بصری و متنی، در به‌خاطرسپاری برند شما هم موثر است زیرا مغز انسان، تصاویر را با سرعت و به مدت طولانی‌تری در حافظه نگه‌داری می‌کند که در این اینفوگرافیک با این مفهوم هم بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین در بخشی از اینفوگرافیک به چند توصیه برای انتشار بهترین محتوا در بهترین زمان هم پرداخته شده است. اگر هنوز در مورد استفاده از این فرصت طلایی مردد هستید، این اینفوگرافیک را مطالعه کنید:

اینفوگرافیک چرا کسب و کار شما به اینستاگرام نیاز دارد

در ادامه توضیحات مربوط به این اینفوگرافیک بیان خواهیم داد تا اگر توانایی مشاهده تصویر را ندارید، از این مطلب بی‌بهره نمانید.

چرا کسب‌وکار شما نیاز به اینستاگرام دارد؟

آیا استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما، شامل اینستاگرام می‌شود؟

آمارهای جالب که بازاریابان اینستاگرام باید بدانند!

  • کاربران اینستاگرام و تعامل در آن زیاد است.
  •  بیش از ۴۰۰میلیون کاربر فعال روزانه
  • بیش از ۶۰۰میلیون کاربر فعال ماهانه
  • بیش از ۱۵۰میلیون کاربر فعال روزانه در بخش استوری
  • بیش از ۱۰۰میلیون پست  در روز
  • بیش از ۴٫۲بیلیون لایک در روز
  • بیش از ۴۰ بیلیون عکس‌های ارسال شده در تاریخ مشخص
  • ۳۳% از مصرف کنندگان اینترنت از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • بیش از ۸۰ میلیون از جمعیت آمریکا از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • ۸۰% از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا هستند.
  •  یک کاربر به طور میانگین ۲۵دقیقه در روز را در اینستاگرام می‌گذراند.
  • بیش از ۶۰% از کاربران روزانه وارد اینستاگرام می‌شوند.
  • ۵۱% کاربران، مرد و ۴۹% از آن‌ها زن هستند.
  • ۹۰% از کاربران زیر ۳۵سال سن دارند.
  • کاربران به‌طور میانگین ۷۰% از پست‌ها را از دست می‌دهند.
  • میانگین نرخ مشارکت در اینستاگرام ۴٫۳% است.
قابلیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام را در کالج تپسل ببینید

 پیشرفت میزان مشارکت در اینستاگرام

  • اینستاگرام تا ۵برابر بیشتر از سایر شبکه‌‌های اجتماعی در آمریکا د رحال رشد است.
  • به طور میانگین تعداد اکانت‌های اینستاگرام ۱۶% در ماه افزایش می‌یابد.
  • پیش‌بینی می‌شود تعداد کاربران اینستاگرام در آمریکا در سال ۲۰۱۸ از ۱۰۰میلیون کاربر بگذرد.
  • تا کنون ۵۰% از برندهای معتبر جهانی از اینستاگرام استفاده کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ این عدد به ۷۱% برسد.
  • میزان مشارکت کاربر در پست‌های اینستاگرام برندهای معتبر با نرخی برابر با ۵۳% در سال افزایش می‌یابد.
در کالج تپسل بخوانید!  کتاب چگونه یک اپلیکیشن اعتیادآور داشته باشیم؟

نتایج بازاریابی اینستاگرام برندهای مختلف

  • نایک: ۹۰% از ۱۰۰ برند معتبر جهانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • آدیداس: ۸۰% از ۱۰۰ برند معتبر جهانی به صورت هفتگی در اینستاگرام پست قرار می‌دهند.
  • Lv: 53% از کاربران اینستاگرام، برندهای موردعلاقه خود را دنبال می‌کنند.
  • گوچی: ۲۴% از تاثیرگذاران د ربازاریابی بر این باور هستند که اینستاگرام بهترین محیط برای داشتن یک بازاریابی تاثیرگذار است.
  • ۳۶%  از برندهای B2C، اینستاگرام رافاکتوری بسیار مهم و اساسی در بازاریابی خود می‌دانند.
  • Go pro: 13% از برندهای B2B، اینستاگرام را ابزاری بسیار مهم و اساسی در بازاریابی می‌دانند.
اینفوگرافیک های کالج تپسل را ببینید!

میزان مشارکت کاربران در برندها در محیط اینستاگرام

  • ۱۰ بار بیشتر از فیس‌بوک است.
  • ۵۴ بار بیشتر از پینترست است.
  • ۸۴ بار بیشتر از توئیتر است.
  • بعضی از تاثیرگذاران در اینستاگرام تا بیش از ۱۰۰هزار دلار برای هر پست هزینه می‌کنند.

راهکارهایی برای افزایش میزان مشارکت کاربران در اینستاگرام

  • ۶۰% از برندهای معتبر از پست‌های با قالب یکسان در اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • برندهای معتبر در هفته به طور میانگین تا ۴٫۹برابر بیشتر پست بر روی اینستاگرام خود قرار می‌دهند.
  • بهترین زمان برای قرار دادن پست بر روی اینستاگرام، تمام ساعات روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه به جز ساعت ۳ تا ۴ عصر می‌باشد.
  • تصاویری که دارای چهره هستند تا ۳۹% بیشتر لایک دریافت می‌کنند.
  • پست‌هایی که دارای هشتگ‌های مختلف هستند، عملکرد بهتری دارند.
  • پست‌هایی که دارای برچسب موقعیت مکانی هستند تا ۷۹%، از آن‌هایی که بدون برچسب مکان هستند، عملکرد بهتری دارند.
  • میزان مشارکت کاربران در پست‌هایی که هم دارای هشتگ و هم دارای برچسب موقعیت مکانی هستند، بسیار زیاد است.
۲۰ کتاب کارآفرینی معروف را در کالج تپسل ببینید

محتوای بصری اینستاگرام تاثیر زیادی بر کاربران دارد زیرا…

  • ۹۳% ارتباطات انسان‌ها از راه دیدن است.
  • ۹۰% از اطلاعاتی که به مغز می‌رسد از طریق دیدن است.
  • ۴۰% از انسان‌ها به اطلاعات بصری در برابر توضیحات متنی، پاسخ بهتری دارند.
  • انسان‌ها به یاد می‌آورند…
  • ۸۰% از چیزهایی که دیده‌اند.
  • ۲۰% از چیزهایی که خوانده‌اند.
  • ۱۰% از چیزهایی که شنیده‌اند.
  • مریم شریفی نژاد
4.5
Sending
User Review
( votes)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.