اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در سال ۲۰۱۸

زمان مطالعه : 7 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

با توجه به استفاده همیشگی مخاطبین از موبایل، استراتژی‌های بازاریابی که در استفاده از تلفن‌های هوشمند وجود دارد، می‌تواند مؤثرترین روش حال حاضر در دیجیتال مارکتینگ باشند. در این اینفوگرافیک ۵ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ بیان‌شده است که نشان می‌دهد موبایل مارکتینگ در درجه اول اهمیت است.

 

اینفوگرافیک ترند های دیجیتال مارکتینگ در سال 2018

 

متن اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال  را هم در ادامه برای دوستانی که نمی‌توانند تصویر را ببینند، آورده شده‌است.

۵ ترند دیجیتال مارکتینگ سال ۲۰۱۸

۵ ترند که نشان‌دهنده رتبه اول موبایل مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال است.

جستجوی صوتی  ( اولین ترند بازاریابی دیجیتال)

حقایق

 

  • سال ۲۰۱۶، ۲۰% از Query ها با سرچ صوتی ثبت‌شده‌اند.
  • سال ۲۰۱۷، ۴۱% از کاربران بزرگ‌سال حداقل یک‌بار به‌صورت صوتی سرچ کرده‌اند.
  • بیش از ۷۱% از کاربران موبایل در آمریکا از دستیاران هوشمند موبایلی استفاده می‌کنند. (mobile personal assistant)

چت بات ها (دومین ترند بازاریابی دیجیتال)

حقایق

 

  • ۵۵% از کاربران موبایل به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان علاقه دارند.
  • ۲۱% از کاربران موبایل، پیام‌رسان‌ها را بهترین راه برای ارتباطات کاری می‌دانند.
  • ۹۵% از کاربران معتقدند که پیام‌رسان‌ها برای سرویس به مشتریان ابزار مناسبی هستند!
  • ۴۷% از کاربران آیتم‌ها را از چت بات خریداری می‌کنند.
واژه نامه دیجیتال مارکتینگ  (از A تا Z) را در کالج تپسل بخوانید

نتیجه

 

  • بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ چت بات ها سالانه ۳۵٫۵% افزایش خواهند داشت.
  • در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰% از کسب‌وکارها اتوماسیون چت بات را پیاده‌سازی خواهند کرد.

خرده لحظات یا Micro moments (سومین ترند بازاریابی دیجیتال)

خرده لحظات به مفهوم لحظاتی است که افراد برای سرچ به تلفن هوشمند خود و یا لپ‌تاپ مراجعه می‌کنند. این سرچ‌ها به دلیل سؤال‌هایی است که در آن لحظه برای کاربر مطرح است. این سؤال ممکن است درباره بهترین برند خرید کالایی است که نیاز دارد و یا دستورالعمل و آموزش مناسب برای انجام کاری باشد و یا هر چیز دیگر که در موتورهای جستجوگر سرچ می‌شود.

در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک نکات تست A/B در بهینه سازی وبسایت

این لحظه، مهم‌ترین لحظه برای بازاریابی برندهاست و ترجیح و تصمیم کاربران را شکل می‌دهد. هوشمندترین برند، برندهایی هستند که به دنبال جلب‌توجه کاربران در همین خرده لحظات هستند. دقیقاً در همین شرایط است که باید برند خود را معرفی کنید و مشتریان خود را بیابید.

  • ۶۹% از مسافران در حین سفر برای پیدا کردن ایده‌هایی برای سفر بهتر خود جست‌وجو می‌کنند.
  • ۹۱% از کاربران در حین انجام دادن کاری اطلاعات را با تلفن همراه خود جست‌وجو می‌کنند.
  • ۸۲% قبل از خرید یک کالا در مغازه درباره آن محصول جست‌وجو و مشورت می‌کنند.
  • ۶۶% از کاربران تلفن‌های هوشمند بعد از دیدن یک محصول در تلویزیون آن را با موبایل سرچ می‌کنند.
  • سال ۲۰۱۷ میزان سرچ‌ها تا دو برابر افزایش خواهند داشت.

واقعیت افزوده (چهارمین ترند بازاریابی دیجیتال)

اضافه کردن المان گرافیکی و یا صوت به‌صورت تصویر، نوشتار و ویدئو در اشیای روزانه در محیط اطراف کاربران را واقعیت افزوده می‌گویند.

مثالی از واقعیت افزوده

  • IKEA- این فروشگاه در کاتالوگ خود اپلیکیشن واقعیت افزوده را اضافه کرده است. مشتری می‌تواند در تلفن هوشمند یا تبلت محصول را در هر جای خانه که می‌خواهد ببیند و ویژگی‌های آن محصول را با توجه به خانه خود بررسی کند.
  • Pokemon- با استفاده از تلفن همراه خود این بازی را در دنیای واقعی اطراف خود ببینید و بازی کنید.
  •  Facebook، LEGO، Disney، Crayola و… نیز از واقعیت افزوده استفاده می‌کنند.

بازاریابی ویدئویی ( آخرین ترند بازاریابی دیجیتال)

حقایق

  • ۵۴% کاربران تمایل به دیدن ویدئوهای مربوط به کسب‌وکارها دارند.
  • ۵۵% کاربران هر روز به‌صورت آنلاین ویدئو تماشا می‌کنند.
  • ۹۰% ویدئوها بر تصمیم‌گیری خرید کاربران تأثیرگذار است.
  • در ۶۴% موارد بعد از دیدن ویدئو احتمال خرید محصول توسط مشتریان بیشتر است.
در کالج تپسل بخوانید!  چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب انتخاب کنیم؟

 

استراتژی بازاریابی ویدئویی

 

  • ویدئوهایی برای بیان داستان برند خود اضافه کنید.
  • ویدئوهایی برای معرفی محصولات خود در نظر بگیرید.
  • تبلیغات با ویدئوهای زنده داشته باشید.
  • پست‌های بلاگتان را در قالب ویدئو مجدداً منتشر کنید.

اینفوگرافیک ترند تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۸ را در کالج تپسل ببینید.

 

منبع : appsamurai

شما هم نظرات و مطالعات خود را در مورد موبایل مارکتینگ و ترندهای مختلف دیگر در دیجیتال مارکتینگ با ما در میان بگذارید.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.