وقتی یک کمپین تبلیغات آنلاین را آغاز (Run) میکنید، کار شما تمام نشده است. در واقع میتوانیم بگوییم بخش جذاب کار تازه شروع شده است! این بخش جذاب بهینهسازی کمپین با استفاده از پارامترها است. اگر زیر نظر داشتن پارامترها و بهینهسازی آنها را جدی بگیرید، کمپین موفقتری خواهید داشت. سوالی که در این مقاله به آن پاسخ میدهیم این است: کدام پارامترها را بهینه کنیم؟
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
اطلاعاتی که دارید را میتوانید از گوگل آنالیتیکس خروجی بگیرید و بررسی کنید. در کل پارامترهایی که باید زیر نظر بگیرید در سه دسته تقسیمبندی میشوند:
این پارامترها مشخص میکنند که چند نفر با کمپین شما به نوعی ارتباط برقرار کردهاند. پارامترهایی که در این دسته اهمیت دارند شامل موارد زیر هستند:
در یک کمپین تبلیغات همسان، این پارامترهای جذب کاربر هم میتواند به شما کمک کند:
این پارامترها نشاندهندهی این هستند که کمپین شما چقدر توانسته آگاهی برند (Brand Awareness) برایتان به ارمغان بیاورد؟ اگر میبینید این پارامترها چنگی به دل نمیزنند و پایین هستند، باید بفهمید که کمپین شما در رساندن صدای خودش به کاربران و درگیر کردن آنها ضعیف عمل کرده است.
اگر کمپین گوگل ادوردز دارید، کلمات کلیدی که هدف گرفتهاید را تغییر بدهید. برای تحقیق کلمات کلیدی میتوانید از ابزار Keyword Planner استفاده کنید.
کال تو اکشنهایتان را واضح کنید: شاید کاربران دلیل محکمی برای کلیک روی تبلیغ شما پیدا نکردهاند. باید این دلیل را ایجاد کنید. (در مورد کال تو اکشن بیشتر بخوانید)
یکی از کارهایی که در این شرایط به شما کمک خواهد کرد، بهینهسازی محتوای کمپینتان است. اگر میخواهید بدانید عکسهایتان را چطور انتخاب کنید مطلب تصویر در تبلیغات همسان را بخوانید.
این پارامترها به شما میگویند که کاربر چگونه با سایت شما تعامل میکند. این پارامترها شامل موارد زیر هستند:
ممکن است که پارامترهای جذب کاربرتان بالا باشد، اما اگر این پارامترها چنگی به دل نزنند، به این معناست که ترافیک ورودی شما چندان باکیفیت نبوده و وبسایت برای کاربران جذاب نبوده.
صفحه فرود تبلیغتان را بهینه کنید. آن را ساده طراحی کنید و کاری کنید که ناوبری برای کاربر ساده باشد. (در مورد بهینهسازی صفحه فرود بیشتر بخوانید.)
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
همان طور که جذب و درگیر کردن کاربران در مرحلهای که تبلیغ را میبینند نسبتا راحت است، تبدیل کردن آنها به لید به مراتب سختتر است. پس توجه داشته باشید که کار شما در این مرحله چندان راحت نیست.
این پارامترها آنهایی هستند که معمولا برای ما بیشتر از همه مهم هستند. مرحلهی تبدیل در واقع آخرین مرحله از قیف فروش است. (درباره قیف فروش بیشتر بخوانید) پارامترهای این دسته عبارتند از:
باید مشتری بالقوهتان را بهتر بشناسید تا بتوانید کیفیت کمپینتان را بالا ببرید و کاربران باکیفیت دریافت کنید. باید بفهمید چالشهای آنها چیست و چه نیازهایی دارند؟ اگر بتوانید در این موارد به هدف بزنید، قطعا مشتریان بالقوه زیادی جذب خواهید کرد.
شاید کمی تغییرات خلاقانه در صفحه فرود بتواند به شما کمک کند. مثلا تجربهی مشتریان پیشینتان را بکذارید و اطلاعات مربوط به کسبوکارتان را کامل کنید.
اگر کمپین تبلیغات آنلاین شما نتیجهای که انتظارش داشتید را نداشته، باید در کلیت کارتان تجدید نظر کنید. شروع کنید و همه چیز را از کوچکترین المانها بهینه کنید. حتی در حالتی که کمیپن شما خوب پیش میرود، باز هم ممکن است از همهی فرصتهایتان استفاده نکرده باشید، که با بهینهسازی میتوانید از آنها استفاده کنید.
پس شروع به زیر نظر گرفتن این پارامترها بکنید و برای افزایش هر کدام تاکتیکها و استراتژیهایتان را بنویسید. هیچ چیز خوشحالکنندهتر از یک کمپین تبلیغات آنلاین موفق برای کسبوکارتان نیست!
اگر نظر یا پیشنهادی در این باره دارید در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.
پرسشهای رایج
گوگل آنالیتیکس چه اطلاعاتی در اختیار شما قرار میدهد؟
مشخص کردن کانالهای ورودی کاربران به سایت، رفتار آنها پس از ورود به وبسایت و میزان توقف آنها در بخشهای مختلف، تعیین رسانههایی با بیشترین ایجاد ترافیک، میزان جذابیت قسمتهای مختلف سایت و… از مهمترین اطلاعاتی است که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار میدهد.
چند نوع پارامتر را باید برای تحلیل کمپینهای بازاریابی بررسی کرد؟
پارمترهای جذب کاربر، رفتار کاربر و نرخ تبدیل باید برای آنالیز کمپینها مورد بررسی قرار گیرد که هر کدام شامل زیرمجموعههای دیگری هستند.
https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php http://www.otc-certified-store.com/obesity-medicine-europe.html otc-certified-store.com https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php http://www.otc-certified-store.com/arthritis-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php займ денег у частных лиц без залогаденьги в займ под распискузайм на билайн займ на кививеб займзайм на карту срочно без отказа
0 ديدگاه نظر دهيد
[…] منبع: کالج تپسل […]