مفهوم صفحه فرود یا لندینگ پیج، نحوه بهینه سازی و انواع آن

زمان مطالعه : 16 دقیقه
خانه بلاگ مقالات

    صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از مهمترین اجزای درونی در استراتژی بازاریابی است. هدف شما هر چیز که باشد مثل فروش محصول، جمع آوری دیتا، آشنایی مخاطبین و یا افزایش محبوبیت برند خود، صفحه فرود همان جایی است که برای کسب و کارتان این اتفاق خواهد افتاد.

    با مطالعه این نوشتار اطلاعات کاملی در مورد لندینگ پیج دریافت خواهید کرد. در این نوشتار ضمن بیان مفهوم لندینگ پیج و قسمت های اصلی آن، نکاتی در مورد بهینه سازی یک لندینگ پیج بیان شده است و در انتها ۶ لندینگ پیج برتر نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

    صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

    صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) یک صفحه از وبسایت است که با استراتژی های بازاریابی و به صورت خاص برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری طراحی می شود. این صفحه محلی است که کاربر بعد از مشاهده و کلیک بر روی دکمه فراخوانی به عمل(call to action) بر روی تبلیغات شما به آن وارد می شود.

    در این صفحه می توانید با قرار دادن لینک های جذاب برای مطالعه محتوا ، دریافت خدمات یا خرید محصول مشتری را ترغیب به خرید کنید. هم چنین می توانید اطلاعاتی از بازدید کنندگان (مانند نام، آدرس ایمیل و …) بگیرید تا متناسب با آن استراتژی مناسبی برای افزایش خروجی قیف بازاریابی(customer funnel) در سفر مشتری(customer journey) ایجاد کنید و بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل کنید. لندینگ پیج خوب و مناسب باعث می شود درصد بیشتری از بازدیدکنندگان شما به مشتری تبدیل شوند و قیف بازاریابی شما را به استوانه نزدیکتر کند.

     

    هدف در استفاده از لندینگ پیج چیست؟

    هدف از استفاده از لندینگ پیج  این است که بازدید کننده راحت تر به محتوا و یا هر دلیلی که برای ورود به سایت شما داشته است برسد. زیرا ورود یک مخاطب به سایت شما یک شانس برای شناخته شدن و یا فروش محصول است و باید به بهترین نحو از آن استفاده کنید. بازدیدکننده به لندینگ پیج هدایت نمی شود تا در سایت شما به دنبال آنچه به خاطر آن کلیک کرده بگردد و وقتی را برای جست و جو بگذارد.بلکه باید آنچه نیاز دارد به واضح ترین شکل به او داده شود. رعایت این نکته از سردرگمی  و منصرف شدن بازدیدکننده جلوگیری می کند و باعث می شود  به استفاده از خدمات شما بازخورد مثبت نشان داده شود.

    طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود)

    شما باید در طراحی هر مرحله از لندینگ پیج مخاطب را درنظر بگیرید و تمام المان های طراحی را بر اساس نوع مخاطب و نوع سرویس در کسب وکار خود انتخاب کنید.مثلا دو لندینگ پیج با رویکردی متفاوت را  زیر می بینید که در یکی از جنبه فان و جالب استفاده شده و یکی رویکردی جدی دارد.

     

    صفحه فرود با رویکرد جدی

    landing page

    صفحه فرود با رویکرد جالب

    landing page

    صفحه اصلی سایت و صفحه فرود چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

    به خاطر داشته باشید، هیچ گاه از صفحه اصلی سایت به عنوان لندینگ پیج استفاده نکنید.زیرا لندینگ پیج ویژگی های منحصر به فردی دارد و صفحه اصلی سایت نمی تواند کارایی لندینگ پیج را داشته باشد.با مقایسه صفحه اصلی سایت و لندینگ پیج میتوانیم این تفاوت ها را بهتر متوجه شویم:

    در سمت راست تصویر زیر شکل کلی یک لندینگ پیج و در سمت چپ تصویر صفحه اصلی سایت قابل مشاهده است. با توجه به هدف اصلی و کلی در طراحی صفحه اصلی سایت و صفحه فرود، متوجه این تفاوت می شویم که تصویر سمت راست فقط یک لینک با سایز بزرگ دارد و صفحه اصلی سایت در سمت چپ دارای ۴۳ لینک است. استفاده از لینک های کمتر باعث افزایش نرخ تبدیل (conversion rate) می شود که برای بهینه تر شدن تبلیغات غیر رایگان و پولی مناسب تر است. استفاده از لینک های کمتر در طراحی باعث افزایش تمرکز و نرخ کلیک بالاتر می شود. به همین خاطر متخصصین مارکتینگ حداقل تعداد لینک را در صفحه فرود قرار می دهند.

     

    landing page

     

    استفاده از لندینگ پیج چه فوایدی دارد؟

    همانطور که در نمودار زیر که بر اساس گزارش مارکتینگ بنچ مارک از ۷۰۰۰ بیزینس که توسط hubspot تهیه شده می بینید، هر چه تعداد لندینگ پیج برای کسب وکارهای مختلف بیشتر شده است، حجم اطلاعات کسب شده توسط آنها نیز افزایش داشته است. نکته قابل توجه دیگر این است که شیب افزایش اطلاعات در تعداد بالاتر لندینگ پیج بیشتر نیز هست و با افزایش تعداد لندینگ پیج از ۱۰ به ۱۵ عدد، این اطلاعات ۵۵% افزایش داشته است.

     

    landing page

    علاوه بر خاصیتی که لندینگ پیج در جمع آوری اطلاعات مخاطبین و تبدیل آنها به مشتری و در نتیجه افزایش درآمد دارد، از  فواید مهم دیگری مانند بهبود سئو سایت(Site SEO Boost) ، حفظ جریان مراجعه مشتریان و سود بلندمدت مشتریان می توان نام برد.

     

    انواع صفحه فرود یا لندینگ پیج

    • صفحه فرود Opt-In Landing Pages

    Opt in landing page صفحه فرودی است که تلاش می کند آدرس ایمیل بازدیدکننده را بگیرد.در این نوع صفحه فرود نحوه طراحی و نوشته های آن بسیار اهمیت دارد.اغلب طراحی نادرست این نوع صفحه فرود باعث نتیجه ضعیف در جمع آوری دیتا از این طریق می شود.ولی اگر به خوبی طراحی شود، نتایج آن بسیار ارزشمند و کارآمد خواهد بود.

    همه بازدیدکنندگان بلا استثنا با دیدن opt-in landing pages این سوال را در ذهن خود مطرح می کنند که وارد کردن ایمیل و اطلاعاتم در این سایت چه نفعی برایم دارد و چرا باید این کار را انجام دهم؟اگر آنها جواب این سوال را خیلی سریع در لندینگ پیج مشاهده نکنند، آن صفحه را خواهند بست و شما یک مشتری بالقوه را از دست داده اید.

     

    landing page

     

    •  صفحه فرود Lead Generation

    Lead generation یا lead gen که به آن lead capture نیز می گویند. این نوع صفحه فرود بعد از کلیک بازدیدکننده از وب سایت شما بر روی لینک (CTA) که داخل سایت یا بلاگ شما قرار دارد نمایش داده می شود و شامل یک فرم و یک دکمه CTA دیگر است که اطلاعات بازدیدکننده مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تماس و اندازه شرکت محل کار را می پرسد.وقتی بازدیدکننده فرم را تکمیل کند و بر روی دکمه کلیک کند.وارد صفحه تشکر می شود که در آن صفحه لینک های دانلود پیشنهادی متناسب با لینکی که بازدیدکننده در سایت بر روی آن کلیک کرده قرار دارد.

     

    lead generation landing page

    همچنین می توانید در صفحه تشکر فرم دیگری برای محصولات دیگر خود  قرار دهید.

     

    • صفحه فرود Click Through

    در این صفحه فرود، فرمی قرار داده نمی شود، از این صفحه به عنوان آگاهی دهنده میانی استفاده می شود که بازدیدکننده را پس از دیدن تبلیغ شما، با کسب و کار شما و ارزشی که برای او خلق می کنید بیشتر آشنا می کند. در نتیجه بازدیدکننده را متقاعد می کند تا بر روی لینک دیگری کلیک کند که در آنجا conversion اتفاق بیفتد و بازدیدکننده شما به مشتری تبدیل می شود.

     

    یک لندینگ پیج خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ (ویژگی های بهترین لندینگ پیج)

    یک لندینگ پیج خوب و موفق، مخاطبین خاصی را هدف قرار می دهد . مثلا ترافیکی که از کمپین ایمیلی برای معرفی و دعوت به دانلود یک کتاب الکترونیکی و یا بازدیدکنندگانی که بر روی یک تبلیغ کلیکی  مربوط به کمپین خاصی کلیک کرده اند. بنابراین بسیار مهم است که برای هر پیشنهاد و آفر(offer) مراجعه به سایت خود یک لندیگ پیج مناسب آن آفر داشته باشید. بر اساس گزارشی از  hubspot که در stateofinbound.com منتشر شده است شرکت های با بیش از ۳۰ لندینگ پیج ۷ برابر بیشتر از  شرکت هایی که بین ۱ تا ۵ لندینگ پیج دارند اطلاعات از بازار و مشتریان جدید جذب می کنند.

    در کالج تپسل بخوانید!  آشنایی با شاخص‌های ابزارهای تحلیلی اپلیکیشن

    یکی از مهمترین ویژگی ها در طراحی  این است که در عنوان لندینگ پیج ارزشی که بازدیدکننده با وارد کردن ایمیل از طرف شما دریافت می کند را بیان کنید. این کار را می توانید با جملات غیر مستقیم نیز انجام دهید.مثلا با پرسیدن علاقه و یا نظر بازدیدکننده در مورد انواع محتوا و یا پرسیدن محصول مورد علاقه برای دریافت تخفیف.

    راهکار دیگر که میتوانید از آن استفاده کنید، درج نظرات کسانی است که از محصول و یا محتوای شما استفاده کرده اند و راضی بوده اند. اگر این افراد، افراد معروف و شناخته شده ای نیز باشند بهتر است و یا می توانید با آوردن عبارتی کوتاه آن رزومه فرد و تخصصش را ذکر کنید.

    لندینگ پیج

    این مطلب را هم بخوانید: بهینه سازی نرخ تبدیل یک وبسایت

    بهینه سازی صفحه فرود یا لندینگ پیج

    حال با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از لندینگ پیج ، نکته بسیار مهم تر استفاده از لندینگ پیجی است که موثر باشد. در ادامه به صورت مختصر ویژگی های ضروری یک لندینگ پیج بهینه را بیان می کنیم و در بررسی بهترین نمونه های صفحه فرود، ویژگی های مثبت و پیشنهادهایی برای بهبود را عنوان می کنیم.

    1. از قرار دادن navigation bar در لندینگ پیج خودداری کنید!

      بازدید کننده به آن صفحه آمده است تا اطلاعات فرم را تکمیل کند و محتوایی که شما به او پیشنهاد داده اید دانلود کند. هر لینک اضافه و یا navigation bar برای هدایت او به قسمت های دیگر سایت باعث حواس پرتی او می شود. آن گاه هم بازدیدکننده به مطلبی که به دنبال آن به این صفحه آمده است نمی رسد و هم bounce rate لندینگ پیج پایین می آید.( bounce rate  همان نسبت تعداد بازدیدکنندگانی که فرم را تکمیل می کنند به کل بازدیدکنندگان از هر لندینگ پیج است.)

    2. عنوان و زیرعنوان های مختصر و واضح انتخاب کنید.

      عنوان اولین چیزی است که مخاطب آن را می بیند و اینکه در صفحه بماند و فرم را تکمیل کند یا خیر کاملا به اینکه در عنوان چه میگویید وابسته است.عنوان باید آفر شما را واضحا توضیح دهد. اینکه دقیقا برای دریافت چه کتاب الکترونیکی یا ورکشاپ و دموی محصولی فرم را تکمیل می کنند باید در عنوان گفته شود.مثلا:” با دانلود رایگان و مطالعه کتاب استراتژی های ضروری برای هر کسب و کار مدیر موفق تری باشید.”

    3. بیان ارزش محصول پیشنهاد شده

      در چند جمله کوتاه بولت وار قسمت های مختلف مانند سرفصل های اصلی کتاب و یا ویژگی ها و دلایل برتری محصول خود را بیان کنید.

    4. تصویر مرتبط در صفحه لندینگ

      یک تصویر مناسب و مرتبط در لندینگ پیج می تواند توجه مخاطب را جلب کند و نکاتی از محصول را که مستقیما به آن اشاره نکرده اید نشان دهد. تصویر مناسب معمولا جلد کتاب الکترونیک ، اسکرین شات از وبینار یا ویدئو ، تصویر گرافیکی نشان دهنده فروش محصول با تخفیف یا رایگان .متن کپی رایتینگ شما بسیار مهم است ولی تصویری که قرار می دهید بیشتر از هر چیز توجه مخاطب را جلب می کند.مثلا استفاده از تصویر مناسب را در لندینگ پیج زیر می بینیم.

      landing page

    5. Lead capture form

      قاعدتا ضروری ترین قسمت لندینگ پیج فرم دریافت اطلاعات است.

      واقعیت این است که درباره تعداد سوال فرم ،تضادی بین تمایل بازدیدکننده و صاحب بیزینس وجود دارد. بازدیدکننده دوست دارد که تعداد سوال کمتری برای رسیدن به محصول مورد نظرش جواب دهد و زمان کمتری صرف کند.اما صاحب بیزینس تمایل دارد در مورد علاقمندان به محصولاتش بیشتر بداند.

      شرکت های مختلف برای این موضوع استراتژی های متفاوتی دارند. بعضی به دنبال مخاطبین بیشتری از نظر تعداد هستند و فرم ها را کوتاه در نظر می گیرند و عده ای دیگر که به دنبال مخاطبینی هستند که واقعا علاقمند به محصولات و بیزینس آنها هستند و حاضرند فرم های طولانی تر را پر کنند و اطلاعات بیشتری در اختیارشان قرار دهند.بنابراین برای جذب مخاطبین با کیفیت بیشتر تعداد سوالات بیشتری قرار می دهند.در مثال های لندینگ پیج ها به صورت عددی در این باره بحث خواهیم کرد و نمونه هایی بررسی می کنیم.

      نکته دیگر Progresive profiling است. به این مفهوم که برای کاربرانی که قبلا در سایت شما فرم پر کرده اند. اگر اطلاعاتی که از آنها دارید به صورت خودکار بعد ورود به لندینگ پیج تکمیل شوند ، این خود باعث کوتاه شدن زمان پر کردن فرم و رضایت بیشتر بازدیدکننده می شود. مثلا hubspot این ویژگی را در لندینگ پیج های خود دارد.

    6. سیاست های امنیتی و حریم شخصی(privacy policy)

      هر زمانی از مخاطب و یا مشتری اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و یا شماره تلفن درخواست کردید، باید دلیل پرسیدن این اطلاعات و نحوه استفاده از آن را به خوبی توضیح دهید و این قول را بدهید که اطلاعات را به سازمان یا فردی نمی فروشید.اگر در مورد امنیت اطلاعات خود توضیح ندهید، قاعدتا تعدادی از بازدیدکنندگان به خاطر همین موضوع از تکمیل فرم امتناع می کنند.

    7. انتخاب متن روی دکمه CTA

      قرار دادن کلمات مانند “تایید” یا موارد مشابه و تکراری ایده جالبی نیست. شما در این قسمت نیز می توانید با خلاقیت کپی رایتینگ موثری داشته باشید.

    8. تایید مخاطبین

    در قسمت opt-in landing page توضیح دادیم که درج نظر مخاطبینی که آن محتوا را دریافت کرده اند مخصوصا اگر افراد مشهوری باشند ایده خوبی برای ترغیب به تکمیل فرم و دانلود محتواست.

     

    لندینگ پیج تایید مخاطبین

     

    تست A/B برای بهینه سازی صفحه فرود

    هر شرکت و کسب و کاری مخاطبین خاص خود را دارد که با مخاطبان حوزه دیگر می تواند کاملا متفاوت باشد و تنها با تست A/B می توانید بهترین لندینگ پیجی که با آن می توانید بیشترین مشتری را از جامعه مخاطبین حوزه کسب و کار خود جلب کنید.

    خروجی تست A/B لندینگ پیج که باید به آن توجه کنید مواردی مشابه زیر است:

    1. کجا تعداد بیشتر بازدیدکننده بر روی صفحه کلیک می کند؟
    2. بازدیدکننده تا چند دقیقه یا ثانیه در صفحه شما می ماند؟
    3. چند نفر از بازدیدکنندگان به مخاطبین شما تبدیل می شوند و فرم را تکمیل می کنند؟سپس هر کدام از آن ۸ قسمتی که برای یک لندینگ پیج در بالا گفته شد را تغییر داده و  سه فاکتور بالا را بررسی کنید.با تغییرات کوچک در هر قسمت در تست های جداگانه می توانید میزان اهمیت هر کدام را متوجه شوید.متاسفانه ۶۱ درصد از کسب و کارها کمتر از ۵ تست A/B در ماه انجام می دهند. توصیه می کنیم جزو ۳۹ درصد دیگر باشید تا موفقیت بیشتری کسب کنید. زیرا انجام تست A/B هزینه ای نسبت به فعالیت های بازاریابی دیگر برایتان ندارد.فراموش نکنید لندینگ پیج شما هیچ گاه به بهترین حالت به صورت همیشگی نمی رسد و با گذر زمان باید مجددا آن را تست کنید. سه مورد از المان های مهم برای بررسی نوع پیشنهاد و آفر شما در لندینگ پیج ، متن کپی راینتینگ در همه قسمت ها(عنوان،زیرعنوان و متن قبل از فرم) و  هم چنین سوالات فرم است.فراموش نکنید که یکی از نکات که به نظر کم اهمیت است ولی مهم است رنگ دکمه CTA است. انتخاب رنگ CTA به صورت متضاد با بقیه فضای صفحه تاثیر مثبت دارد.تصویر زیر تستی است که تفاوت آن فقط در کلمه order  و get در CTA است و تفاوت ۱۴٫۷۹  درصدی در نرخ تبدیل در نتیجه تست به دست آمده است.
      AB test landing page

    نمونه لندینگ پیج (صفحه فرود) های موفق

     

    در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک موبایل مارکتینگ در سال 2016

    در این قسمت چند لندینگ پیج خوب را با هم بررسی می کنیم. از آنجایی که هر صفحه فرودی ممکن از ایرادهای جزئی و یا راههایی برای بهتر شدن داشته باشد، نکاتی نیز در مورد چگونگی ارتقای آن لندینگ پیج را نیز با هم بررسی می کنیم.

    1. Salesforce

      تصویر یک lead gen landing page از این سایت را زیر می توانید ببینید.

      Salesforce landing page

      ویژگی های مثبت لندینگ پیج سایت salestorce

      متن کپی رایت مختصر و با بولت بیان شده است

      در سمت راست پایین صفحه درباره حفظ حریم اطلاعات مخاطب توضیح داده شده و لینک قوانین حفظ حریم شخصی که این سایت و کسب و کار به آن پایبند است قرار داده شده است. بازدید کننده می تواند قوانین را قبل پر کردن فرم بخواند و پر کردن فرم به معنای پذیرش این قوانین است.

      فرم و لینک CTA با رنگی متضاد از بقیه صفحه متمایز شده است.

      پیشنهاد برای بهبود این لندینگ پیج

      عنوان عادی است و مزیتی برای لندینگ پیج ایجاد نکرده است.اولین جمله که در لندینگ پیج به صورت عنوان توجه بازدیدکننده را جلب می کند باید از لحاظ کپی رایتینگ جمله بهتر و جذاب تری باشد.
      می توان شماره تماس داده شده را برای بازیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند، به صورت click to call قرار داد.

    2. وب سایت Hubspot

      تصویر یک لندینگ پیج از این سایت را در زیر می توانید ببینید.

      Hubspot landing page

      نکات مثبت لندینگ پیج

      عنوان  شروع شده با how to یا معادلا “چگونه” این نکته را به مخاطب منتقل می کند که با پر کردن فرم چه اطلاعاتی به او منتقل می شود و پر کردن فرم برای او چه ارزشی به همراه خواهد داشت.

      بیان آفر رایگان در عنوان پر نکردن فرم یا بستن پنجره را برای بازدیدکننده سخت می کند. در صورتی که محصول یا محتوایی به صورت رایگان ارائه می دهید حتما در لندینگ پیج خود به آن اشاره کنید.

      امکان انتخاب جواب از گزینه های موجود در سوالات فرم پر کردن آن را راحت تر کرده است.

      پیشنهاد برای بهبود این لندینگ پیج

      در مورد طولانی بودن فرم اطلاعات در قسمت بهینه سازی لندینگ پیج توضیحاتی دادیم.فرمی که هاب اسپات در این لندینگ پیج قرار داده است از جمله فرم های طولانی است و البته قاعدتا هاب اسپات بیشتر به دنبال مخاطبین با کیفیت است تا انبوه مخاطبین که زیاد علاقمند نیستند. در این فرم ۱۲ سوال پرسیده شده است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر کسب و کاری با اعتباری بالا و استراتژی مشابه هاب اسپات دارید، بیشتر از ۱۲ سوال در لندینگ پیج خود قرار ندهید. طولانی شدن بیش از حد فرم تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت.

      اگر تصویری که در این لندینگ پیج استفاده شده اسکرین شاتی از داشبورد آنالیتیک هاب اسپات باشد بهتر است و یا در کل برای معرفی محصول هاب اسپات تصویر مناسب تر و جذابتری میتوان انتخاب کرد.

    3. صفحه فرود سایت WalkMe

      تصویر زیر یک لندینگ پیج از سایت WalkMe است.

      walk me landing page

      نکات مثبت لندینگ پیج Walk Me

      قرار دادن جوایز و مشتریان شناخته شده خود نشان دهنده قدرت و توانمندی این شرکت در حوزه فعالیت خود است.

      قرار دادن تصویر گواهینامه های دریافت شده  باعث افزایش اعتماد مخاطبین می شود.

      هیچ لینک و یا navigation bar ای در صفحه قرار داده نشده تا مخاطب به واسطه آن از این صفحه به خارج لندینگ پیج هدایت نشود.

      در متن لینک CTA به رایگان بودن پیشنهاد اشاره شده است.

      عنوان ، واضح و مشخص بیان شده است و مزیت و بهره مخاطب از این آفر را به خوبی توضیح می دهد.

      پیشنهاد برای بهبود لندینگ پیج Walk Me

      استفاده از حروف بزرگ انگلیسی در ابتدای هر کلمه در متن مناسب نیست.

    4. صفحه فرود Yellow Pages Marketing Solution


      yellowpages landing page

      نکات مثبت صفحه فرود Yellow Pages Marketing Solution

      متن لینک CTA به صورت اول شخص بیان شده است و مخاطب را بیشتر جذب می کند.

      در عنوان به رایگان بودن پیشنهاد تاکید شده است.

      قرار دادن تصویر معنا دار  در سمت راست لندینگ پیج که نشان دهنده ایده ای درباره چیزی است که قرار است مخاطب آن را گوش بدهد.

      شماره تماس  قابل کلیک برای برقراری تماس برای استفاده با موبایل است.

      پیشنهاد برای بهبود لندینگ پیج Yellow Pages Marketing Solution

      مکان دکمه CTA و شماره تماس اگر در قسمت سیاه زیر پنجره ای که در تصویر بک گراند است ، قرار داده می شد هم تقارن صفحه بیشتر حفظ می شد و هم به خاطر مشکی بودن آن قسمت لینک و شماره تماس بیشتر جلب توجه می کرد.

    5. لندینگ پیج WordStream

      تصویر  زیر قسمت بالای لندینگ پیج در سایت World Stream را نشان می دهد.با مراجعه به لینک لندینگ پیج در سایت wordstream می توانید صفحه کامل آن را ببینید.

      world stream landing page

      نکات مثبت لندینگ پیج wordStream

      قرار دادن تعداد فیلد کمتر برای تکمیل یک مزیت برای جذب مخاطب بیشتر است که در مورد آن صحبت کردیم. در این لندینگ پیج نیز تنها یک فیلد برای پر کردن وجود دارد.

      عنوان به صورت جذابی قول نشان دادن رتبه مخاطب را در زمان کم( تنها یک دقیقه) می دهد.

      بیان قوانین حفط امنیت اطلاعات در زیر فرم که به آن پایبند هستند.

      ذکر این نکته که با شرکت معتبری مانند گوگل پارتنر و همکار هستند، بازدیدکننده را از اعتبار worldStream آگاه می کند .

      قرار دادن لوگوی شرکت هایی که مشتری آنها هستند.

      بیان نظر مثبت و گواهی افرادی که در آن حوزه رهبر محسوب می شوند.

      پیشنهاد برای بهبود صفحه فرود سایت wordstream

      اگر بر روی لینک لندینگ پیج که در بالاتر قرار داده شده است، کلیک کنید و وراد لندینگ پیج شوید با مراجعه به پایین صفحه متن های بسیار طولانی را می بینید که به هیچ وجه برای یک لندینگ پیج مناسب نیست.همچنین لینک های متعددی در این قسمت ها قرار داده شده است که کاملا تمرکز مخاطب را از بین می برد و او را از صفحه فرود خارج می کند.

       

      بررسی کمپین های خارجی و ایرانی بازگشت به مدرسه را در کالج تپسل بخوانید

       

       

    6. صفحه فرود Digital Marketer

      digital marketer landing page

      نکات مثبت صفحه فرود Digital Marketer

      عنوان و زیرعنوان بولد شده که برای بازاریابان دیجیتال راه حلی سریع و آسان را ارائه می کند.

      متن ها با بولت از یکدیگر جدا شده اند و خوانایی را بیشتر کرده اند.

      رسم فلش برای اشاره به لینک CTA به عنوان مهمترین قسمت صفحه

      تاکید بر امنیت اطلاعات ثبت شده در زیر لینک CTA

      پیشنهاد برای بهبود لندینگ پیج Digital Marketer

      می توانستند از تصویر مناسب تری در لندینگ پیج استفاده کنند که حس چگونگی استفاده از محصول را بهتر منتقل کند.

      تصویر و متنی که در زیر لندینگ پیج قرار داده شده است، مربوط به موسس شرکت است و متن آن تبلیغی برای محصول است. در حالی که همانطور که گفتیم نقل تجربه رضایت یکی از مخاطبین و یا مشتریان در این مکان بسیار تاثیرگذار تر است.

      منابع:

       Hubspot.com

      instapage.com

       

      شما نیز اگر تجربه استفاده از ویژگی خاص و موثری در لندینگ پیج دارید در قسمت نظرات می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

      5 ديدگاه نظر دهيد

    1. جامع و مفید بود.
      ممنون
      فقط یه سوال: لندینگ پیج هایی که مثال زدین همه از نوع lead gen بودن؟ و اینکه آیا بهینه سازی انواع مختلف لندینگ پیج با هم فرق داره؟

      • درود بر شما:)
        بله مثال ها از نوع لندینگ پیج lead generation بودن. در مورد بهینه سازی لندینگ پیج هم کلیت نکات گفته شده مشترک هستند.
        ولی باید به تفاوت های انواع لندینگ پیج هم توجه کنین . مثلا در صفحه فرود clivck Through فرمی قرار داده نمیشه و بهتره فقط اطلاعاتی از محصول و برندتون و یک CTA قرار بدین.

    2. سلام به تیم خوب کالج تپسل و نویسنده مطلب صفحه فرود
      خیلی مطلب کاملی بود برای لندینگ پیج واقعا ممنونم
      لطفا راجع به نحوه پیاده سازی لندینگ پیج در وردپرس رو هم در این مطلب صحبت کنید
      باتشکر

      • سلام بر شما
        خیلی خوشحالیم که از مطلب راضی بودین:)
        چشم،حتما در پست های بعدی کالج تپسل در مورد نحوه ایجاد لندینگ پیج و ابزارهای مختلفی که هست صحبت می کنیم.
        برای اطلاع از پست های بعدی می تونین در خبرنامه کالج عضو بشین:)
        موفق باشید

    3. نظرم عنوان اصلی عنوان فرعی خیلی مهمه اولی کاربر رو نگه می داره باید یه چیزی به کاربر بدی دومی مزیت رقابتی رو به مشتری می که ما چی بهتون می دهیم بقیه نمی دهند

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    Digital Marketing for Beginners

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.