۷ روش بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱

زمان مطالعه : ۵ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

همانطور که همه ما می‌دانیم، سال گذشته با تمام فراز و نشیب‌های خود، تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارها و برنامه‌ریزی‌های بعدی آن‌ها رقم زد.

کمترین چیزی که در تعریف سال ۲۰۲۰ می‌توان گفت، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و با گذر از آن وقتش رسیده است تا به برنامه‌های موردانتظار خود در سال ۲۰۲۱ نگاهی داشته باشیم.

نکته قابل توجه در سال قبل، مشارکت بیشتر مردم در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی بود و در حال حاضر این روند و برقراری تماس‌های ویدیویی به عضوی از سبک زندگی جدید ما تبدیل شده است. این امر منجر به ایجاد تغییرات زیادی در نحوه ارتباط برندها با مصرف کنندگان خود شده است.

در ادامه به برخی از اقدامات اثربخش در حوزه بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم که کسب‌وکار شما در سال ۲۰۲۱ به آن‌ها نیاز خواهند داشت.  

 

1. پخش زنده و افزایش محتوای تأثیرگذار

به خاطر شرایط خاص جامعه و تشویق به در خانه ماندن افراد و جلوگیری از تجمع‌های حضوری و شلوغ، بسیاری از کسب‌وکارهای مرتبط با خدمات و کالاهای فیزیکی مشتریان ناگزیر شدند تا رویدادهای حضوری خود برای معرفی محصولات را تعطیل کنند.

علاوه‌بر آن، اعمال محدودیت در رفت‌وآمد شهروندان باعث شد تا بیش از پیش برای برقرای ارتباط با خانواده و دوستان خود به صورت آنلاین در تماس باشند.

پخش زنده

این موضوع باعث شد تا افراد زیاد بر بسترهای آنلاین حضور بیشتری داشته باشند. به طور مثال شرکت در ویدیو معرفی محصولات شرکت، تماشای لایو چهره‌های مطرح و شناخته شده و یا شرکت در کلاس‌های آنلاین.

در زمان قرنطینه میزان مشارکت مخاطبان در فعالیت‌های لایو تا 50 درصد افزایش یافت، در حالی که این آمار برای اینستاگرام به ۷۰٪ رسید. استفاده از اپلیکیشن محبوب TikTok بسیار افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال ۲۰۲۱ روند صعودی خواهد داشت.

آمازون لایو هم در زمان شیوع ویروس کرونا کاملاً رو به رشد بود. اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات مورد علاقه خود در طول پخش برنامه‌های زنده از این پلتفرم استفاده می‌کردند.

2. توجه هوشمندانه کسب‌کارها به مشتری

براساس گزارش‌های به دست آمده از Hootsuite در بررسی رفتار کاربران در فضای آنلاین اعلام می‌کند:

«کسب‌وکارهای هوشمند، کاملا می‌دانند که در زندگی اجتماعی مشتری‌ها و مخاطبان خود چه تاثیری می‌گذارند و راهکار خلاقانه صحبت و مکالمه با آن‌ها را پیدا می‌کنند.»

توجه به مشتری

نکته کلیدی این امر، شفافیت است. برای مصرف‌کنندگان یا مشتری‌ها رفتار صمیمانه و خوب بسیار حائز اهمیت است چراکه اگر غیر از این باشد، مخاطب ارتباط خوبی با خدمات و کسب‌وکار شما برقرار نخواهد کرد. بنابراین برقراری ارتباط پایدار، امری کلیدی در اعتبار برند در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید.

در کالج تپسل بخوانید!  گزارشی درباره دستمزد اینفلوئنسرها در سال ۲۰۲۱

ما در سال پیش رو، شاهد برندهای بیشتری خواهیم بود که کمپین‌هایی مانند Hilton’s #HotelsForHeroes اجرا می‌کنند، جایی که آن‌ها اتاق‌های رایگان به خدمت‌گزاران پزشکی می‌دهند، یا به نوعی، حمایت خود را با دوخت ماسک‌های صورت برای افراد، ایفا می‌کنند.

3. UGC برای افزایش تجربه مشتری

UGC (User Generated Content) یا محتوای تولید شده توسط کاربر درباره کسب‌وکار و خدمات شما می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش آگاهی و جلب اعتماد از برند شما را بگذارد.

تاکنون هیچ چیزی از تجربه مشتری مهم‌تر نبوده است. احساس رضایت مصرف‌کنندگان در استفاده از خدمات یک برند می‌تواند تجربه شیرین و لذت‌بخشی را برای آن‌ها به ارمغان آورد. تجربه‌ای که به یاد ماندنی خواهد شو و هر جا صحبت از برند شما شود خواهید درخشید.

مزیت‌های محتوای تولید شده توسط کاربر عبارت‌اند از:

  • خدمات شما به گوش سایر مخاطبان می‌رسد.
  • باعث ترغیب مخاطبان به خرید می‌شود.
  • این موضوع باعث می‌شود تا مخاطبان برای دنبال کردن اخبار و محصولات جدید آن مجموعه بیشتر مشتاق شوند.

مدت‌هاست که UGC یک روش موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود و یکی از موضوعات رایج در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

حفظ مشتری

4. تأکید بر اصل پایداری

٪۸۱ از مصرف کنندگان، اشتیاق بیشتر یبرای استفاده از محصولاتی هستن که با محیط زیست سازگارند. این عدد چندان تعجب آور نیست. در طی دو سال گذشته ما شاهد تغییر رویه برندهایی هستیم که به سمت آینده‌ای پایدارتر با استفاده از بسته‌بندی و خدمات با کیفیت‌تر و دوست‌دار محیط زیست هستیم. بر همین اساس مصرف‌کنندگان به طور فعالانه در جستجوی برندهایی هستند که به صورت آگاهانه به این موضوع توجه می‌کنند و قابلیت بازیافت را نیز دارند.

5. اهمیت در مشارکت جریان‌های اجتماعی

این موضوع به مشارکت برندها در جریان‌های اجتماعی یک جامعه اشاره دارد مثل جنبش Black Lives Matter. اساس مطالعات انجام شده توسط Accenture نشان می‌دهد که موضوعات فرهنگی در تاثیر بر رفتار خرید تأثیر می‌گذارد. برندهایی که واکنش خاصی را نسبت به جریانی نشان نمی‌دهند، احتمالاً در سال ۲۰۲۱ تأثیرات آن را خواهند دید. از طرف مقابل ، برندهایی که علناً درگیر شدن خود را در موضوعات فراگیر به نمایش می‌گذارند، از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد و ارتباطات عمیق‌تری با خریدارانشان برقرار کنند.

۶. افزایش جستجوی صوتی و تصویری

تعداد زیادی از مخاطبان جستجوهای خود را از طریق ابزارهای صدا مانند الکسا انجام می‌دهند و شاید چون بیشتر افردا با توج به شرایط فعلی در خانه هستند زمان کمتری را برای برقرار ارتباط‌های خود به صورت تایپ کردن اختصاص می‌دهند. اما این فقط جستجوی صوتی نیست که در سال ۲۰۲۱ غالب خواهد شد و می‌توان انتظار داشت که سایر روش‌های جستجوی خلاقانه مانند جستجوی تصویری نیز به اوج برسد.

در کالج تپسل بخوانید!  راهنمای NFT مارکتینگ برای تازه‌کارها + نمونه‌های موردی

ابزاری مانند Google Lens این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا هر آنچه را که بخواهند جستجو کنند. این بدان معناست که بازاریابان باید تمرکز بیشتری بر متن‌ها و تصاویر داشته باشند. طی سال آینده، تصاویر بصورت فزاینده‌ای از اهمیت سئو برخوردار خواهند شد.

جستجوی صوتی

۷. استفاده آسان از مطالب

در سال 2020 افرادی متکی به محتوایی با قابلیت مصرف آسان بودند، مواردی مانند پادکست‌های قابل استفاده در حین حرکت یا خبرنامه‌هایی که مستقیماً در صندوق‌های ورودی مشترک قرار دارند.

مطالعات نشان می‌دهد که ۵۵٪ از آمریکایی‌ها به پادکست گوش می‌دهند، در حالی که در زمان قرنطینه کامل، این مقدار 14٪ افزایش یافته است. احتمال می‌رود خدمات دهندگانی که سایت خود را برای پشتیبانی از جستجوی بصری و صوتی بازطراحی می‌کنند، درآمد تجارت دیجیتال خود را تا ۳۰٪ افزایش می‌دهند.

امروزه، تبلیغ کنندگان هزینه‌های بیشتری را نیز برای پادکست‌ها خرج می‌کنند که این نشان از موفقیت مستمر آن‌ها در سال ۲۰۲۱ است.

محتوای مناسب و آسان در دسترس مانند پادکست‌ها و خبرنامه‌ها به برندها کمک می‌کند تا ارتباط عمیق‌تری با مشتریان برقرار کنند و راهی صمیمی‌تر برای برقراری ارتباط برقرار کنند.

آیا شما برای سال 2021 آماده هستید؟

ماهیت غیرقابل پیش‌بینی سال ۲۰۲۰، برندهای تجاری را مجبور کرده است تا درباره چگونگی ارتباط با مشتریان خود بیشتر فکر کنند. تعطیلی مغازه‌ها و افزایش سفارشات درب منزل باعث شده است تا افراد وقت بیشتری را به صورت آنلاین و در وبسایت‌های خدماتی بگذرانند.

طی ۱۲ ماه آینده، شاهد ادامه این روند خواهیم بود. جایگزینی و استفاده از ویدئوهای لایو به شکل قابل توجهی بیشتر می‌شوند و UGC به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی باقی می‌ماند.

 

 

پرسش‌های متداول

5 نوع محبوب دیجیتال مارکتینگ کدم‌اند؟

5 نوع بازاریابی دیجیتال

  • بازاریابی موتورهای جستجو و PPC.
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)
  • بازاریابی ایمیلی.
  • بازاریابی محتوا.

بهترین متدهای دیجیتال مارکتینگ در 2022؟

  1. پخش زنده و افزایش محتوای تأثیرگذار
  2. توجه هوشمندانه کسب‌وکارها به مشتری
  3. UGC برای افزایش تجربه مشتری
  4. تأکید بر اصل پایداری
  5. اهمیت در مشارکت جریان‌های اجتماعی و…

Sending
User Review
4 (1 vote)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.