اگر صاحب یک کسبوکار یا مدیر بازاریابی و به دنبال افزایش آگاهی از برند هستید، باید بازاریابی ویدئویی یا همان ویدئو مارکتینگ را در نخستین اولویتهای کاری خود قرار دهید. و برای آنکه بیشترین بهره را از این ابزار ببرید، آگاهی از آخرین ترندهای مربوط به آن اهمیت فراوانی دارد.
طبق نظرسنجی سایت Wyzowl (از بزرگترین کمپانیهای سازنده محتواهای ویدئویی) در سال ۲۰۲۱، ۹۳٪ از بازاریابها به ضرورت وجود ویدئو در استراتژی بازاریابی خود معتقدند. در چنین شرایطی، آگاهی از ترندهای بازاریابی ویدئویی و بهروز بودن در این زمینه به شما کمک میکند پیشروتر از رقبا باشید. مضاف بر این، استفاده از بازاریابی ویدئویی باعث افزایش تعامل کاربران میشود و افراد بیشتری با برند شما آشنا میشوند و همین موضوع، منجر به تقویت کسبوکار شما خواهد شد.
کارشناسان Depositphotos که یک پلتفرم بسیار بزرگ محتواهای گرافیکی است، ۵ ترند ویدئویی ارائه دادهاند که اگر قصد دارید ویدئو را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید، بهتر است آنها را دنبال کنید.
محبوبیت فناوری XR پیوسته رو به افزایش است. پیشبینی میشود که بازار AR و VR تا سال ۲۰۲۴ به ۷۲.۸ میلیارد دلار برسد. بنابراین برندهایی که از این فناوری استفاده میکنند با بهاشتراکگذاری این نوع محتوا، توجه مخاطب را به خود جلب میکنند و از سمت کاربران خود، ایمپرشن طولانیمدتی به دست میآورند.
در سال ۲۰۲۱، شرکتها بیشتر از آن که تمرکز خود را بر روی جلوههای بصری جذاب بگذارند، بر محتواهای مفهومی آنلاین متمرکز شدند. این تجربه استثنایی به آنها این امکان را میدهد که جنبههای یگانه برند خود را به همگان نشان دهند و با کاربران روابط بلندمدت ایجاد کنند.
طبق تحقیقات یوتیوب، ۷۴٪ از کاربران، تبلیغات دائمی را بهتر از ویدئوهای استاندارد ۳۰ ثانیهای به خاطر میآورند. تبلیغاتی که داستانهای طولانی را به طور متوالی تولید میکنند و به نمایش میگذارند، علاقه بیشتری در مخاطبان برمیانگیزند و در بازه زمانی طولانیتری در ذهن مخاطبان باقی میمانند. از همین رو بسیاری از شرکتها شروع به تولید ویدئوهایی بر پایه اصل داستانسرایی مداوم کردهاند.
اگرچه به یاد داشتن این نکته مهم است که اینگونه تبلیغات به سرمایهگذاری بزرگی از زمان و پول و تجربه و دانش گسترده یک بازاریاب نیاز دارند. با همه اینها داستانسرایی مداوم یک ابزار موثر برای کمپینهای شبکههای اجتماعی نظیر یوتیوب، اینستاگرام، تیکتاک یا تلویزیون است.
در سال ۲۰۲۰، ۷۰٪ از کاربران بعد از دیدن تبلیغ یک برند در یوتیوب از آن خرید کردهاند. از همین نکته میتوان فهمید که ویدئوهای قابل خرید ابزار موثر تجارت الکترونیکی هستند که باعث جذب لید (سرنخ)، افزایش فروش و بالا بردن آگاهی از برند میشوند. برندها با گنجاندن ویدئوهای قابل خرید در استراتژی بازاریابی خود میتوانند تولید محصول یا ارائه خدمات خود را گسترش دهند و به کاربران در تصمیمگیری برای خرید کمک کنند.
تبلیغات ویدئویی تولیدشده توسط کاربران برای بهبود اعتماد مخاطبان مفید است. معمولا تنها یک سوم از مشتریان برای خرید محصول به تبلیغات اعتماد میکنند درحالیکه بقیه کاربران برای آشنایی با محصول تازه یک برند و تصمیمگیری برای خرید آن به نظرات مشتریان دیگر اعتماد میکنند. اعتمادی که شما در مشتریان خود ایجاد میکنید، به وفاداری آنها به برند شما تبدیل میشود.
محتوای ویدئویی که به درستی تبلیغ شود، بهصورت ویروسی (وایرال) نیز پخش میشود و قابلیت به اشتراکگذاری را بالا میبرد و کاربران نظرات زیادی برای آن مینویسند. این پروسه بهطور غیرمستقیم اعتماد بینندگان و مخاطبان را جلب میکند. برخلاف کمپینهای تبلیغاتی معمول که بر فروش متمرکزند، اساس و پایه کمپینهایی که محتوای آنها توسط کاربران ایجاد شده بر صداقت و صمیمیت است.
ویدئوهایی با فرمت کوتاه در سال ۲۰۲۱ ترند شدند و این پروسه همچنان ادامه دارد. رشد شبکههای اینستاگرام و تیکتاک، این موضوع را اثبات میکند. ویدئوهایی که تنها ۱۵ ثانیه هستند اما به لطف ارتباطات و محیط حول آن، این امکان را برای برندها فراهم کردهاند که به شیوه هیجانانگیزی با مخاطبان تعامل ایجاد نمایند. بسیاری از این ویدئوها وایرال میشوند و آگاهی از برند را افزایش میدهند.
دیگر میدانید که گنجاندن ویدئو در استراتژیهای بازاریابی به موفقیت کسبوکار شما کمک میکند. انواع ویدئوهای جذاب که بر پایه ترندهای بازاریابی ویدئویی در استراتژی بازاریابی خود قرار میدهید، توجه بینندگان شما را به خود جلب میکند. اما از یاد نبرید که اگر از ویدئو استفاده میکنید، ویدئوهایی را انتخاب کنید که بیشتر بر اهدافتان منطبقند. همچنین همیشه به یاد داشته باشید که تبلیغ ویدئویی موفق آن است که در همان ثانیههای ابتدایی توجه مخاطب را به خود جلب نماید.
منبع: thedrum.com