نرخ پرش یا بانس ریت و نرخ خروج، دو شاخص آماری مهم برای هر وبسایتی هستند. اگر یک وبسایت دارید باید همواره به فکر بهینه کردن آن باشید تا بتوانید بر مخاطبان خود تأثیرگذار باشید و آنها را به استفاده مداوم از وبسایت خود مشتاق کنید. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یک بستر آماری خوب است که به شما امکان بررسی ترافیک وبسایت را میدهد.
شما به راحتی میتوانید بستر آماری گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را در وبسایت خود پیادهسازی کنید و با بررسی آمارهایی مانند حجم کل ترافیک، منبع ترافیک، جمعیتشناسی بازدیدکنندگان و اطلاعات دقیقی از بازدید و گشتن آنها، وبسایت خود را بهینه کنید. درواقع با بررسی گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) شما میتوانید نقاطی از وبسایت خود که عملکرد خوبی دارند را پیدا کنید و همچنین با بهبود نقاط ضعیف وبسایت خود، بیشتر بر مخاطبانتان تأثیر بگذارید. پارامترهای زیادی در تأثیرگذار بودن وبسایت مؤثر هستند که میتوان به دو پارامتر نرخ پرش و نرخ خروج بهعنوان دو شاخص مهم برای تشخیص میزان کارایی و تأثیرگذاری وبسایت اشاره کرد.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در این مطلب ابتدا به معرفی دو پارامتر نرخ پرش و نرخ خروج و تفاوتهای موجود بین این دو شاخص میپردازیم و در ادامه به چند دلیل اصلی بالا بودن این دو شاخص میپردازیم تا با رفع آنها، وبسایت خود را بهبود دهید.
بنا بر تعریف گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، هرگاه بازدیدکننده به یک وبسایت وارد شود و بعد بدون هیچ عمل دیگری از آن خارج شود یک پرش رخ داده است. منظور از عمل به هنگام ورود به یک وبسایت، هر عکسالعملی است که به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ارسال شود. این عکسالعمل میتواند تماشای یک صفحه دیگر از وبسایت، یک خرید آنلاین، یک اشتراک اجتماعی و … باشد و یا هر عکسالعمل تعریفشده از سمت مدیر وبسایت باشد.
نرخ پرش یا بانس ریت یک وبسایت از طریق تقسیم کردن آن دسته از مراجعات بازدیدکنندگان که هیچ عمل دیگری انجام نمیدهند بر تعداد کل مراجعات بازدیدکنندگان به دست میآید.
درواقع نرخ پرش یا بانس ریت برای شما مشخص میکند که چه تعداد از بازدیدکنندگان وبسایت شما، پس از ورود به وبسایت، بلافاصله و بدون هیچ عمل دیگری از آن خارج شدهاند.
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) در هر بار مراجعه بازدیدکننده از وبسایت، یک خروج بر روی آخرین صفحه مشاهدهشده توسط کاربر ثبت میکند. تعداد کل خروجهای ثبتشده بر روی کلیه صفحات وبسایت تقسیمبر تعداد کل صفحات مختلفی که توسط کاربران مشاهده شده است نرخ خروج را نشان میدهد.
به زبان ساده، نرخ خروج یک صفحه از وبسایت بیانگر تعداد کاربرانی است که با مشاهده آن صفحه از وبسایت شما خارج شدهاند. (تعداد بازدیدهایی که در این صفحه تمام شدهاند را به شما نشان میدهد.)
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
نرخ پرش یا بانس ریت تنها مربوط به صفحه ورود کاربران به وبسایت شما هستند اما نرخ خروج مربوط به آخرین صفحهای است که کاربر قبل از ترک سایت آن را مشاهده میکند؛ بنابراین، اگر کاربری به سایت شما بیاید و بدون هرگونه تعاملی با سایت شما خارج شود، در این صورت یک پرش و یک خروج محاسبه میشود. این در حالی است که اگر پس از ورود به سایت شروع به گشتن در سایت کرده و با سایت شما تعامل برقرار کند، در این صورت تنها یک خروج برای آن ثبت میگردد.
اگر در قسمت Behavior حساب کاربری Google Analytics خود، گزارش عملکرد صفحات برای بازدیدکنندگان را مشاهده کنید، اطلاعات ستون مقابل هر صفحه وبسایت نرخ پرش و نرخ خروج آن صفحه را نشان میدهند. انتخاب یک Dimension دیگر مثل کانال ورودی بازدیدکنندگان، میتواند برای تحلیل بهتر به شما کمک کند. برای مثال، اگر کاربرانی که از طریق بازاریابی در شبکههای اجتماعی وارد وبسایت شما شدهاند در صفحات خاصی نرخ پرش بالایی دارند، به این معناست که اطلاعات موجود در شبکه اجتماعیتان با اطلاعات صفحهای که به آن لینک دادهاید تناسبی ندارد و باید مطالب آن صفحه از وبسایت یا اطلاعات مربوط به آن در شبکههای اجتماعی را تغییر دهید. در مورد این روشهای تحلیلی، در مقالات بعدی کالج با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.
بهطورکلی، نرخ پرش یا بانس ریت معیار مناسبی برای سنجش میزان تناسب سایت شما با نیاز کاربرانتان است و میتواند بهخوبی نمایانگر میزان تناسب تبلیغات شما با صفحهای باشد که از طریق تبلیغات کاربران به آن هدایت میشوند.
بانس ریت بالا (معمولاً نرخ بالا را بیش از 50% میدانند اما این عدد برای هر صنعت میتواند متفاوت باشد و به کاربری وبسایت بستگی زیادی دارد.) میتواند زنگ خطری برای شما باشد که کاربرانی که به وبسایت شما میآیند از محتوایی که عرضه میکنید ناراضی هستند و خیلی سریع آن را ترک میکنند. بهطورکلی هدف از نرخ پرش شناساندن درصد بازدیدکنندگانی است که در ابتدای ورودشان به سایت آنها را از دست میدهید. بهعبارتدیگر، شانس تبدیل آنها به مشتری و همچنین جبران هزینهای که برای جذب ترافیک کردهاید را از دست میدهید؛ بنابراین، درصورتیکه نرخ پرش بهخوبی اندازهگیری و تحلیل شود میتواند از هدر رفت هزینه تبلیغات شما جلوگیری کند؛ اما آیا نرخ پرش کمتر به معنای کاربران بیشتر است؟
منبع: kinsta
باید به این نکته نیز توجه داشت که هدف شما نباید به دست آوردن نرخ پرش کمتر در تبلیغات باشد. بهعنوانمثال، درصورتیکه شما در تبلیغات خود کاربران را به صفحهای هدایت کنید که برای کسبوکار شما اهمیت چندانی ندارد اما نرخ پرش کمتری دارد، در این صورت نخواهید توانست به کاربران باکیفیت و وفاداری دست یابید؛ بنابراین نرخ پرش یا بانس ریت یکی از معیارهای تعریف کمپین تبلیغاتی است و در کنار آن باید به موارد دیگری همچون درصد کاربران جدید آن کمپین، مدتزمانی که هر کاربر در وبسایت باقی میماند و همچنین نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران نیز توجه داشت.
این مطلب را حتما بخوانید: راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ
برخلاف نرخ پرش که بالا بودن آن تقریباً همیشه نشانه بدی است، زیاد بودن نرخ خروج از یک صفحه از وبسایت شما لزوماً نشانه بدی نیست. بهعنوانمثال، در صفحه “تماس با ما” یا صفحه “تشکر” که پس از یک خرید ظاهر میشود، کاربران به دلیل دستیابی به هدفشان از سایت شما خارج میشوند و ازاینرو بالا بودن نرخ خروج در این صفحات نشانه بدی نیست.
یک مثال دیگر میتواند هدایت کاربران به یک لینک خارجی باشد. بهعنوانمثال درصورتیکه شما یک وبلاگ بر روی یک دامنه و یک سایت تجارت الکترونیک بر روی یک دامنه دیگر داشته باشید و در یکی از صفحات وبلاگ خود به یکی از محصولاتتان در سایت تجارت الکترونیک لینک داده باشید، کاربران میتوانند از این طریق به سایت دیگر شما منتقل شوند که این امری بسیار مطلوب است و در نتیجه بالا بودن نرخ خروج در تمامی موارد امر بدی نیست.
بههرحال کاربران شما دیر یا زود وبسایت شما را ترک میکنند و بنابراین خروج در تمامی صفحات شما وجود دارد اما اگر نرخ خروج در یکی از صفحات وبسایت شما بهصورت چشمگیری بالاتر بود، با بررسی آن صفحه میتوانید دریابید که چه چیزی باعث میشود که بازدیدکنندگان شما از قیف تبدیل (مسیری که در آن یک مراجعهکننده عادی به یک مشتری وفادار تبدیل میشود را در بازاریابی به یک قیف تشبیه میکنند.) خارج شوند.
این مطلب را هم بخوانید: بهینه سازی نرخ تبدیل یک وب سایت
مشکل در انتقال بین صفحات: در برخی از موارد کاربران نمیدانند چگونه باید به مرحله بعد بروند. بهعنوانمثال دکمه شما بهسختی قابل مشاهده است. در این شرایط کاربران با ناراحتی سایت شما را ترک میکنند.
مشکل در مسیر مشتری: شما باید مشتریان خود را در طول کل مسیر، از صفحه ورود تا تبدیل موردنظر، هدایت کنید. اگر صفحهای وجود داشته باشد که شما بهدرستی نمیدانید که کاربران باید در این صفحه چه کاری را انجام دهند، در این صورت کاربران آن صفحه را ترک خواهند کرد. شما باید با آنها در طول مسیر تعامل کنید تا بهدرستی گام بعد را انتخاب کنند. استفاده از CTA(Call To Action یا عباراتی که کاربر را دعوت به انجام کاری میکنند.) مشخص و واضح که گام بعدی در مسیر کاربر را مشخص میکند، کلید رفع این مشکل است.
بنبست: بنبست به صفحهای گفته میشود که هیچ لینکی برای رفتن به جلو یا عقب در آن وجود نداشته باشد. این یک خطای طراحی است. حتماً شما نیز با چنین صفحهای مواجه شدهاید: در صفحهای گیر افتادهاید که با هیچ گزینهای بهجز زدن دکمه خروج مواجه نیستید.
تحلیلگران معمولاً به نرخ پرش یا بانس ریت بیشتر اهمیت میدهند و نرخ خروج معمولاً کمتر مورد توجه قرار میگیرد. این در حالی است که نرخ پرش تنها معیاری است برای سنجش میزان مناسب بودن صفحه ورود بازدیدکنندگان اما نرخ خروج، معیاری است که بهخوبی میتواند بیانگر میزان مشکلات موجود در صفحات مختلف وبسایت شما باشد.
همراه کالج تپسل باشید تا در آینده راهکارهایی عملی برای کاهش نرخ پرش و نرخ خروج را مرور کنیم. برای اطلاع از انتشار مطالب جدید، کافی است ایمیل خود را در خبرنامه ثبت کنید. همچنین اگر سؤالی پیرامون این دو شاخص مهم دارید، در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.
پرسشهای متداول
منظور از بانس ریت چیست؟
بانس ریت یا نرخ پرش، جلسات تکصفحهای (درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از سایت خارج میشوند) تقسیمبر تمام جلسات، یا درصدی از تمام جلسات سایت شما است.
بانس ریت خوب چیست؟
نرخ پرش در حوزههای مختلف میانگینهای مختلفی دارد اما بهصورت کلی بانس ریت یا نرخ پرش 56 تا 70 درصد در سطح بالایی قرار دارد، داشته باشد و 41 تا 55 درصد بهعنوان نرخ پرش متوسط در نظر گرفته میشود. نرخ پرش بهینه در محدوده 26 تا 40 درصد خواهد بود.
آیا نرخ پرش پایین خوب است؟
منطق به ما میگوید که نرخ پرش بالا بد است و نرخ پرش پایین خوب است؛ اما همیشه اینطور نیست. نرخ پرش بسیار پایین، تکرقمی یا 0٪ میتواند نشاندهنده وجود مشکل در ردیابی شما باشد.
https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com zp-pdl.com https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/brands-medicine-europe.html http://www.otc-certified-store.com/osteoporosis-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php в кармане займ отзывыюнона займзайм экспресс узнать задолженность взять займ безработномузайм с 16 летбыстрый займ чебоксары