بهینهسازی صفحهی اپلیکیشن در مارکت (App Store Optimization یا به اختصار ASO) یکی از مهمترین دلایل موفقیت بازاریابی یک اپلیکیشن است. وقتی کاربر از طریق جستوجو در دستهبندیهای مختلف مارکتهای اپلیکیشن و یا از طریق کمپینهای مختلف تبلیغاتی که برای آن هزینه کردهاید وارد صفحهی اپلیکیشن شما میشود و تنها چند ثانیه تا نصب اپلیکیشن شما فاصله دارد، رعایت چند نکتهی ساده در طراحی صفحهی اپلیکیشنتان می تواند نتایج را به کلی تغییر دهد.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
باید: سعی کنید نام اپلیکیشنتان بین یک تا سه کلمه باشد و اگر برنامهی شما به برندی مربوط است از اسم آن برند در نام اپلیکیشن استفاده کنید.
باید: مهمترین قسمت نام اپلیکیشن را در ۲۵ کاراکتر اولیهی نام اپلیکیشن قرار دهید.
نباید: از تمام محدودیت ۲۵۵ کاراکتر برای نام اپلیکیشن استفاده نکنید و اسمهای طولانی برای اپلیکیشن انتخاب نکنید. اپلیکیشنهایی که نام آنها بیش از سه کلمه و پر از کلمات کلیدی و اسپم باشد با استقبال خوبی مواجه نمیشوند.
باید: حتما توضیحاتی برای اطلاعات بیشتر کاربران ارائه دهید.
باید: لیستی از ویژگیهای ارزشمند اپلیکیشن و آخرین بهروزرسانیها را بهصورت موردی با بولتپوینت مشخص کنید.
نباید: برای توضیحات از پاراگرافهای طولانی و پر از متنهای طولانی که برای مطالعه سخت هستند استفاده نکنید.
باید: یک آیکون با طراحی اصیل و اورجینال برای خودتان در نظر بگیرید. از کپی کردن آیکون بپرهیزید، اپلیکیشنهایی با آیکونهایی که کپی شدهاند در نگاه اول عدم ارزشمندی را به مخاطب القا میکنند.
باید: از یک شکل یا سیمبل منحصربهفرد استفاده کنید و سادگی را تا جای ممکن حفظ کنید.
باید: از رنگهای زنده و پرانرژی استفاده کنید تا اپلیکیشن شما نگاهها را به سمت خود جذب کند.
نباید: طراحی پیچیده و شلوغی استفاده نکنید که درآن رنگها، شکلها و مقادیر زیادی متن به کار رفته باشد.
در تصویر زیر چهار آیکون موفق اپلیکیشنها و ویژگی مناسب آنها نمایش داده شدهاند. این اپلیکیشنها با استفاده از آیکون خود توانستهاند گام مهمی برای ASO بردارند.
این را حتما ببینید: اینفوگرافیک فاکتور های موثر ASO در سال 2018
باید: پنج تصویر از اپلیکیشن خود قرار دهید.
باید: با استفاده از اسکرینشاتهایی از ویژگیها و ارزشهای اصلی اپلیکیشن خود برای کاربر، او را به یک تور مجازی از اپلیکیشن خود دعوت کنید.
نباید: فقط به یک اسکرینشات بسنده کنید. تصاویر فرصتی برای شما هستند تا اپلیکیشنتان را در رقابت با سایر اپلیکیشنها برنده کنید. این فرصت را از دست ندهید.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در تصویر زیر میتوانید یک نمونه از اسکرینشاتهای خوب یک اپلیکیشن که در زمینه ASO موفق عمل کرده را ببینید. سعی کنید در قسمت بالای تصویر، توضیحی از صفحهای که از آن اسکرینشات گرفتهاید بدهید تا کاربر بتواند ارزش موجود در آن تصویر را متوجه شود. اصل ایجاز را در این توضیح فراموش نکنید.
سعی کنید اسکرینشاتها با رنگهای سازمانی و برند و آیکون اپلیکیشن شما حداکثر تطابق را داشته باشند.
باید: در فواصل زمانی مشخص و براساس برنامهی دقیقی اپلیکیشن خود را بهروزرسانی کنید.
باید: توضیحاتی پیرامون هر بهروزرسانی بنویسید تا کاربران از تغییرات آگاه باشند.
نباید: انتشار اپلیکیشن و فراموش کردن آن اشتباه است. اپلیکیشنی که بهروزرسانی نداشته باشد یا تعداد کمی بهروزرسانی داشته باشد در رتبهبندیها سقوط خواهد کرد. همچنین برخی مارکتها بخشی به نام بهروزرسانیهای برگزیده دارند که میتوانید از این فرصت هم برای قرارگیری در صفحهی اول مارکت استفاده کنید.
این مطلب راهم بخوانید : بازاریابی رایگان اپلیکیشن
باید: کاربران فعال اپلیکیشن خود را به نظر دادن و امتیاز دادن به اپلیکیشن خود دعوت کنید و به آنها برای این کار جایزهای درون برنامهای بدهید.
باید: سعی کنید برای هر ورژن از اپلیکیشن خود حداقل ۱۰۰ نظر داشته باشید و افت امتیازهای کاربران را رصد کنید.
نباید: به هیچوجه به نظرات منفی بیتوجهی نکنید. اگر امتیازهای شما با افت معناداری مواجه است احتمالا این نشانهی وجود باگها و مشکلاتی در اپلیکیشن است که باید آنها را رفع کنید.
باید: قیمتهایی رقابتی نسبت به سایر اپلیکیشنهای موفق دستهی موضوعی اپلیکیشن خود قرار دهید تا کاربران به استفاده از اپلیکیشن شما ترغیب شوند و در این فاکتور ASO هم موفق ظاهر شوید.
باید: اگر اپلیکیشن شما پرداخت درون برنامهای دارد قیمت اقلام درون اپلیکیشن را نسبت به رقبایتان کمتر قرار بدهیدو این را در قسمت توضیحات یا سایر قسمتها به کاربران اطلاع بدهید.
نباید: اپلیکیشن خود را گرانتر از سایر اپلیکیشنهای دستهی خود قرار ندهید. اگر ارزش اپلیکیشن شما از سایر اپلیکیشنها بیشتر است و قیمت بالاتر آن علتی دارد، حتما در قسمت توضیحات این را به نحوی به کاربر منتقل کنید تا با دیدن قیمت بالای اپلیکیشن از نصب آن منصرف نشود.
منبع: http://localytics.com
پرسشهای متداول
استراتژی ASO چیست؟
استراتژی ASO فرآیند برنامه ریزی، ترسیم و اجرای مراحل برای بهبود دید یک برنامه در فروشگاههای برنامه با هدف افزایش تعداد دانلود برنامه بهصورت ارگانیک است.
ASO چرا مهم است؟
برنامهها زمانی که در طیف گستردهای از عبارات جستجو رتبه بالایی دارند، جایگاه بالایی در نمودارهای برتر حفظ میکنند یا در فروشگاه برجسته میشوند، بیشتر قابلمشاهده هستند و با این کار تعداد دانلود و نصب بالاتر میرود.
چگونه ASO را در Google Play اجرا کنیم؟
فاکتورهای کلیدی رتبهبندی برنامههای اندروید در فروشگاه Google Play، بر اساس چیزهایی که میتوانید بر آنها تأثیر بگذارید، عبارتاند از: عنوان برنامه، توضیحات کوتاه برنامه توضیحات طولانی برنامه. موارد زیر نیز در این رابطه مهم هستند.
http://www.otc-certified-store.com/anticonvulsants-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/birth-control-medicine-europe.html http://www.otc-certified-store.com/supplements-and-vitamins-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php займ иркутскчастный займ москва под распискуван клик займ первый займ без процентоввзять займ онлайнзайм на карту срочно