۷ باید و نباید برای بهینه سازی اپلیکیشن در مارکت (ASO)

زمان مطالعه : 3 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

بهینه‌سازی صفحه‌ی اپلیکیشن در مارکت (App Store Optimization یا به اختصار ASO) یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت بازاریابی یک اپلیکیشن است. وقتی کاربر از طریق جست‌وجو در دسته‌بندی‌های مختلف مارکت‌های اپلیکیشن و یا از طریق کمپین‌های مختلف تبلیغاتی که برای آن هزینه کرده‌اید وارد صفحه‌ی اپلیکیشن شما می‌شود و تنها چند ثانیه تا نصب اپلیکیشن شما فاصله دارد، رعایت چند نکته‌ی ساده در طراحی صفحه‌ی اپلیکیشنتان می تواند نتایج را به کلی تغییر دهد.

۷ نکته کوتاه برای بهبود صفحه اپلیکیشن یا ASO

 

بهینه سازی صفحه اپلیکیشن

۱-انتخاب بهترین نام برای اپلیکیشن

باید: سعی کنید نام اپلیکیشن‌تان بین یک تا سه کلمه باشد و اگر برنامه‌ی شما به برندی مربوط است از اسم آن برند در نام اپلیکیشن استفاده کنید.

باید: مهم‌ترین قسمت نام اپلیکیشن را در ۲۵ کاراکتر اولیه‌ی نام اپلیکیشن قرار دهید.

نباید: از تمام محدودیت ۲۵۵ کاراکتر برای نام اپلیکیشن استفاده نکنید و اسم‌های طولانی برای اپلیکیشن انتخاب نکنید. اپلیکیشن‌هایی که نام آن‌ها بیش از سه کلمه و پر از کلمات کلیدی و اسپم باشد با استقبال خوبی مواجه نمی‌شوند.

۲-توضیحات از ویژگی های اپلیکیشن

باید: حتما توضیحاتی برای اطلاعات بیشتر کاربران ارائه دهید.

باید: لیستی از ویژگی‌های ارزشمند اپلیکیشن و آخرین به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت موردی با بولت‌پوینت مشخص کنید.

نباید: برای توضیحات از پاراگراف‌های طولانی و پر از متن‌های طولانی که برای مطالعه سخت هستند استفاده نکنید.

۳-یک آیکون ارزشمند برای اپلیکیشن تان طراحی کنید!

باید: یک آیکون با طراحی اصیل و اورجینال برای خودتان در نظر بگیرید. از کپی کردن آیکون بپرهیزید، اپلیکیشن‌هایی با آیکون‌هایی که کپی شده‌اند در نگاه اول عدم ارزشمندی را به مخاطب القا می‌کنند.

باید: از یک شکل یا سیمبل منحصربه‌فرد استفاده کنید و سادگی را تا جای ممکن حفظ کنید.

در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک نکات تست A/B در بهینه سازی وبسایت

باید: از رنگ‌های زنده و پرانرژی استفاده کنید تا اپلیکیشن شما نگاه‌ها را به سمت خود جذب کند.

نباید: طراحی پیچیده و شلوغی استفاده نکنید که درآن رنگ‌ها، شکل‌ها و مقادیر زیادی متن به کار رفته باشد.

در تصویر زیر چهار آیکون موفق اپلیکیشن‌ها و ویژگی مناسب آن‌ها نمایش داده شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها با استفاده از آیکون خود توانسته‌اند گام مهمی برای ASO بردارند.

ویژگی‌های یک آیکون مناسب برای ASO

 این را حتما ببینید: اینفوگرافیک فاکتور های موثر ASO در سال ۲۰۱۸

۴-با تصاویر و اسکرین شات از اپلیکیشن تان یک تور مجازی ایجاد کنید!

باید: پنج تصویر از اپلیکیشن خود قرار دهید.

باید: با استفاده از اسکرین‌شات‌هایی از ویژگی‌ها و ارزش‌های اصلی اپلیکیشن خود برای کاربر، او را به یک تور مجازی از اپلیکیشن خود دعوت کنید.

نباید: فقط به یک اسکرین‌شات بسنده کنید. تصاویر فرصتی برای شما هستند تا اپلیکیشنتان را در رقابت با سایر اپلیکیشن‌ها برنده کنید. این فرصت را از دست ندهید.

در تصویر زیر می‌توانید یک نمونه از اسکرین‌شات‌های خوب یک اپلیکیشن که در زمینه ASO موفق عمل کرده را ببینید. سعی کنید در قسمت بالای تصویر، توضیحی از صفحه‌ای که از آن اسکرین‌شات گرفته‌اید بدهید تا کاربر بتواند ارزش موجود در آن تصویر را متوجه شود. اصل ایجاز را در این توضیح فراموش نکنید.

سعی کنید اسکرین‌شات‌ها با رنگ‌های سازمانی و برند و آیکون اپلیکیشن شما حداکثر تطابق را داشته باشند.

راهنمایی تصاویر مناسب برای ASO

 

۵-برای اپلیکیشن خود به‌روزرسانی‌های مداوم و منظمی داشته باشید!

باید: در فواصل زمانی مشخص و براساس برنامه‌ی دقیقی اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کنید.

باید: توضیحاتی پیرامون هر به‌روزرسانی بنویسید تا کاربران از تغییرات آگاه باشند.

نباید: انتشار اپلیکیشن و فراموش کردن آن اشتباه است. اپلیکیشنی که به‌روزرسانی نداشته باشد یا تعداد کمی به‌روزرسانی داشته باشد در رتبه‌بندی‌ها سقوط خواهد کرد. هم‌چنین برخی مارکت‌ها بخشی به نام به‌روزرسانی‌های برگزیده دارند که می‌توانید از این فرصت هم برای قرارگیری در صفحه‌ی اول مارکت استفاده کنید.

این مطلب راهم بخوانید : بازاریابی رایگان اپلیکیشن

۶-امتیازها و نظرات کاربران را جدی بگیرید!

باید: کاربران فعال اپلیکیشن خود را به نظر دادن و امتیاز دادن به اپلیکیشن خود دعوت کنید و به آن‌ها برای این کار جایزه‌ای درون‌ برنامه‌ای بدهید.

در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک ۱۰۱ حقیقت در مورد ایمیل‌مارکتینگ در سال 2017

باید: سعی کنید برای هر ورژن از اپلیکیشن خود حداقل ۱۰۰ نظر داشته باشید و افت امتیازهای کاربران را رصد کنید.

نباید: به هیچ‌وجه به نظرات منفی بی‌توجهی نکنید. اگر امتیازهای شما با افت معناداری مواجه است احتمالا این نشانه‌ی وجود باگ‌ها و مشکلاتی در اپلیکیشن است که باید آن‌ها را رفع کنید.

۷-قیمت‌ اپلیکیشن های رقبا را آنالیز کنید!

باید: قیمت‌هایی رقابتی نسبت به سایر اپلیکیشن‌های موفق دسته‌ی موضوعی اپلیکیشن خود قرار دهید تا کاربران به استفاده از اپلیکیشن شما ترغیب شوند و در این فاکتور ASO هم موفق ظاهر شوید.

باید: اگر اپلیکیشن شما پرداخت درون‌ برنامه‌ای دارد قیمت اقلام درون اپلیکیشن را نسبت به رقبایتان کمتر قرار بدهیدو این را در قسمت توضیحات یا سایر قسمت‌ها به کاربران اطلاع بدهید.

نباید: اپلیکیشن خود را گران‌تر از سایر اپلیکیشن‌های دسته‌ی خود قرار ندهید. اگر ارزش اپلیکیشن شما از سایر اپلیکیشن‌ها بیشتر است و قیمت بالاتر آن علتی دارد، حتما در قسمت توضیحات این را به نحوی به کاربر منتقل کنید تا با دیدن قیمت بالای اپلیکیشن از نصب آن منصرف نشود.

 

منبع: http://localytics.com

  • فاطمه خورشیدی
5
Sending
User Review
( votes)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.