تاثیرگذاری چشمگیر بر مخاطبان و دستیابی به ROI بالا، باعث شده تا بازاریابی محتوا به یکی از محبوبترین شیوههای بازاریابی کسبوکارهای B2B تبدیل شود.تحقیق اخیر موسسه Content Marketing Institute نشان داده که 70% از بازاریابان محتوایی کسبوکارهای B2B نسبت به سال 2017، بسیار موفقتر بودهاند.به طور کلی، بازاریابی محتوا امروزه نقش بسیار مهمی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ ایفا میکند؛ به خصوص در کسبوکارهای B2B که فعالیت و تعامل مخاطبانش نسبت به سایر کسبوکارها پیچیدهتر است.
به طور کلی، بازاریابی محتوا امروزه نقش بسیار مهمی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ ایفا میکند؛ به خصوص در کسبوکارهای B2B که فعالیت و تعامل مخاطبانش نسب به سایر کسبوکارها پیچیدهتر است.با وجود ابزارهای بسیاری که در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، بازاریابی محتوا باید از اهمیت بیشتری برخوردار شود و همواره در حال رشد و بهبود باشد تا بهترین نتایج حاصل شود.
به منظور کمک به شما کسبوکارهای عزیز برای بهروزرسانی و بهبود استراتژیهای خود در رقابت با سایر کسبوکارها، ۷ مورد از برترین ترندها و شیوههای بازاریابی محتوا مخصوص شرکتهای B2B را در اینفوگرافیک زیر گردآوری کردهایم. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً این شیوهها را در سال 2019 رعایت کنید.
برای استفاده از مطلب، اگر قادر به مشاهده توضیحات اینفوگرافیک نیستید، متن آن را در ادامه برایتان آورده ایم:
فقط 39% از بازاریابان مورد مطالعه، یک استراتژی مستند برای بازاریابی محتوای کسبوکار B2B خود داشتند، که اتفاق ناخوشایندی محسوب میشود؛ چرا که داشتن استراتژی مناسب، ضروریترین پارامتر یک کمپین بازاریابی محتوای موفق است.
بازاریابانی که استراتژی مستند برای بازاریابی محتوا داشتهاند، موارد زیر را به عنوان مزایای کارشان مطرح کردهاند:
64% از بازاریابان مورد مطالعه اعلام کردهاند که استفاده از محتواهای صوتی/ویدئویی خود مانند ویدئوها، ویدئوهای لایو و وبینار را افزایش دادند.البته، این موضوع به این معنا نیست که بازاریابان از سایر فرمتهای محتوایی، مانند مقاله، اینفوگرافیک، عکس، نمودار و گیف غافل شوند و آنها را نادیده بگیرند.
به عنوان مثال، با وجود اینکه استفاده از محتواهای صوتی در دنیای دیجیتال، فقط 38% افزایش داشته …
54% از بازاریابان مورد مطالعه میزان سرمایهگذاری آنها روی چنین محتواهایی ثابت باقی مانده است.
77% از بازاریابان محتوایی موفق در کسبوکارهای B2B (55% از تمامی بازاریابان مورد مطالعه) اعلام کردهاند که برای پرورش موفق مشترکین و لیدها از بازاریابی محتوایی استفاده میکنند.
۳ نکته مهم در استفاده از بازاریابی محتوایی به صورت ایمیل
برای پیدا کردن مخاطبین هدف درست، جستجوی مخاطب (audience research) همواره بهترین گزینه و تضمین شده است.بازخوردهای تیم فروش (74%) و آنالیز وبسایت (73%)، بهترین تکنیکهایی هستند که بازاریابان محتوایی برای جستجوی مخاطبان هدف در کسبوکارهای B2B استفاده میکنند، در ضمن، تنها 42% از بازاریابان اعلام کردهاند که برای گردآوری اطلاعات و شناسایی مخاطبان هدف، به صورت مستقیم با مشتریان گفتگو کردهاند. البته این روش، دقیقترین اطلاعات را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد.
یکی دیگر از مواردی که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته، شیوه عملکرد بازاریابان محتوای موفق و ناموفق بوده است.بر اساس این گزارش، آمار زیر به دست آمده است:
سال 2018، سالی چالشبرانگیز برای اکثر بازاریابان محتوا در کسبوکارهای B2B بود و سال 2019 با سال قبل تفاوت چندانی نمیکند. این گزارش، مهمترین چالشها و مسائل بازاریابی محتوا را ارائه کرده است.
در ضمن، اقلیت قابل توجهی از پاسخدهندگان، هوش مصنوعی (AI) و جستجوی صوتی (Voice Search) را به عنوان یک دغدغه مطرح کردند؛ با وجود اینکه این دو موضوع در سال قبل مورد بحث قرار گرفته بود.
http://www.otc-certified-store.com/antiparasitic-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com http://www.otc-certified-store.com/antifungals-medicine-usa.html https://www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/beauty-products-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php займ с минимальным процентомзайм 100000 на 2 годазайм 100 000 без отказа беспроцентный займ физическому лицузаймер займ онлайнчастный займ в сочи займ под залог доли в квартиреденьги будут займзайм мтс
6 ديدگاه نظر دهيد
تشکر از معلومات تان بابت بازاریابی محتوا بسیار عالی بود.
سلام
خیلی ممنون از نظر لطف شما
با عرض سلام و تبریک سال نو
خوشحال میشم در خصوص جدید ترین کمپین هایی که میشه برای SMM زد مطلب بزارید
ایم مطلبی که در مورد بازاریابی محتوا گذاشتید عالی بود.
بسیار عالی تدوین شده بود، سپاس
ممنون از شما لطف دارید
خواهش می کنم
فقط اگه امکان داره ی مقاله در مورد بازاریابی SMM بزارید ممنونم.