اینفوگرافیک برترین شیوه های بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای B2B

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

تاثیرگذاری چشمگیر بر مخاطبان و دستیابی به ROI بالا، باعث شده تا بازاریابی محتوا به یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های بازاریابی کسب‌وکارهای B2B تبدیل شود.تحقیق اخیر موسسه Content Marketing Institute نشان داده که ۷۰% از بازاریابان محتوایی کسب‌وکارهای B2B نسبت به سال ۲۰۱۷، بسیار موفق‌تر بوده‌اند.به طور کلی، بازاریابی محتوا امروزه نقش بسیار مهمی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کند؛ به خصوص در کسب‌وکارهای B2B که فعالیت و تعامل مخاطبانش نسبت به سایر کسب‌وکارها پیچیده‌تر است.

به طور کلی، بازاریابی محتوا امروزه نقش بسیار مهمی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کند؛ به خصوص در کسب‌وکارهای B2B که فعالیت و تعامل مخاطبانش نسب به سایر کسب‌وکارها پیچیده‌تر است.با وجود ابزارهای بسیاری که در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، بازاریابی محتوا باید از اهمیت بیشتری برخوردار شود و همواره در حال رشد و بهبود باشد تا بهترین نتایج حاصل شود.

به منظور کمک به شما کسب‌وکارهای عزیز برای به‌‌روزرسانی و بهبود استراتژی‌های خود در رقابت با سایر کسب‌وکارها، ۷ مورد از برترین ترندها و شیوه‌های بازاریابی محتوا مخصوص شرکت‌های B2B را در اینفوگرافیک زیر گردآوری کرده‌ایم. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً این شیوه‌ها را در سال ۲۰۱۹ رعایت کنید.

 

در کالج تپسل بخوانید!  چگونه تولید محتوا در کسب و کار شما تاثیر میگذارد؟

برای استفاده از مطلب، اگر قادر به مشاهده توضیحات اینفوگرافیک نیستید، متن آن را در ادامه برایتان آورده ایم:

معرفی ۷ شیوه بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای B2B در سال ۲۰۱۹

۱- اکثر بازاریابان محتوای کسب‌وکارهای B2B هنوز یک استراتژی محتوای مستند ندارند.

فقط ۳۹% از بازاریابان مورد مطالعه، یک استراتژی مستند برای بازاریابی محتوای کسب‌وکار B2B خود داشتند، که اتفاق ناخوشایندی محسوب می‌شود؛ چرا که داشتن استراتژی مناسب، ضروری‌ترین پارامتر یک کمپین بازاریابی محتوای موفق است.

بازاریابانی که استراتژی مستند برای بازاریابی محتوا داشته‌اند، موارد زیر را به عنوان مزایای کارشان مطرح کرده‌اند:

  •      هماهنگی بهتر تیم‌ها در راستای رسیدن به اهداف مشخص
  •      تشخیص ساده‌تر محتوای مناسب
  •      تمرکز تیم‌ها بر اولویت‌های مستند شده
  •      اختصاص منابع مناسب برای کسب نتایج بهینه
  •      شفافیت درباره مخاطبان هدف
  •      ایجاد حس مسئولیت در تیم‌ها
  •      تمرکز روی معیارها و شاخص‌های کلیدی درست
  •      برنامه‌ریزی مالی دقیق‌تر

۲- ویدیو، بهترین فرمت محتوایی است.

۶۴% از بازاریابان مورد مطالعه اعلام کرده‌اند که استفاده از محتواهای صوتی/ویدئویی خود مانند ویدئوها، ویدئوهای لایو و وبینار را افزایش دادند.البته، این موضوع به این معنا نیست که بازاریابان از سایر فرمت‌های محتوایی، مانند مقاله، اینفوگرافیک، عکس، نمودار و گیف غافل شوند و آنها را نادیده بگیرند.

 به عنوان مثال، با وجود اینکه استفاده از محتواهای صوتی در دنیای دیجیتال، فقط ۳۸% افزایش داشته …

 ۵۴% از بازاریابان مورد مطالعه میزان سرمایه‌گذاری آنها روی چنین محتواهایی ثابت باقی مانده است.

۳- ایمیل مارکتینگ و تولید محتوای آموزشی برای پرورش لید (سرِنخ) مناسب است.

۷۷% از بازاریابان محتوایی موفق در کسب‌وکارهای  B2B (55% از تمامی بازاریابان مورد مطالعه) اعلام کرده‌اند که برای پرورش موفق مشترکین و لیدها از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند.

۳ نکته مهم در استفاده از بازاریابی محتوایی به صورت ایمیل 

  • ۸۷% از بازاریابان محتوای کسب‌وکارهای B2B، از ایمیل برای پرورش لید استفاده می‌کنند.
  • محتوای این ایمیل‌ها در ۷۷% موارد، آموزشی هستند.
  • ۶۲% ایمیل‌ها دارای دکمه CTA واضح و جذاب است.

۴- میزان فروش و تحلیل بازخوردها، بهترین منبع برای جستجوی مخاطبان است.

برای پیدا کردن مخاطبین هدف درست، جستجوی مخاطب (audience research) همواره بهترین گزینه و تضمین شده است.بازخوردهای تیم فروش (۷۴%) و آنالیز وب‌سایت (۷۳%)، بهترین تکنیک‌هایی هستند که بازاریابان محتوایی برای جستجوی مخاطبان هدف در کسب‌وکارهای B2B استفاده می‌کنند، در ضمن، تنها ۴۲% از بازاریابان اعلام کرده‌اند که برای گردآوری اطلاعات و شناسایی مخاطبان هدف، به صورت مستقیم با مشتریان گفتگو کرده‌اند. البته این روش، دقیق‌ترین اطلاعات را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

۵- اکثر بازاریابان از کانال‌های توزیع محتوای پولی استفاده می‌کنند.

  • ۶۶% از بازاریابان اعلام کردند که برای توزیع محتوا در ۱۲ ماه اخیر از کانال‌های پولی استفاده کرده‌اند.
  • ۸۰% از بازاریابانی که از کانال‌های پولی توزیع محتوا استفاده کرده‌اند، هدفشان جذب مخاطب جدید بوده است.
  • ۶۵% از بازاریابانی که از کانال‌های توزیع پولی استفاده کرده‌اند، به دلیل نتیجه نگرفتن از سرچ ارگانیک، با هدف ایجاد ترافیک از کانال‌های توزیع محتوای پولی استفاده کرده‌اند.
  •  به دلیل کاهش ترافیک ارگانیک حاصل از اغلب پلتفرم‌ها، اکثر کسب‌وکارهای B2B به استفاده از توزیع‌های پولی، به خصوص شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.
  • ۷۰% از بازاریابان مورد مطالعه که از کانال‌های توزیع محتوای‌ پولی استفاده کرده‌اند، روی محتوای اسپانسر شده در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
  • ۶۴% آنها برای توزیع محتوا روی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
  • ۵۳% آنها برای توزیع محتوا، روی بنرهای تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

۶- اولویت‌بندی نیازهای مخاطبین، به عنوان عامل موفقیت در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته، شیوه عملکرد بازاریابان محتوای موفق و ناموفق بوده است.بر اساس این گزارش، آمار زیر به دست آمده است:

  • ۹۰% از بازاریابان موفق و تنها ۵۶% از بازاریابان ناموفق در کسب‌وکارهای B2B، نیازهای مخاطبین خود را در پیام‌های تبلیغاتی در اولویت قرار داده‌اند.
  •  تنها ۳۳% از بازاریابان ناموفق و بیش از ۶۹% از بازاریابان موفق در کسب‌وکارهای B2B، داستان‌سرایی را در روند تولید محتوای خود در نظر گرفته‌اند.

۷- تغییر الگوریتم جستجو، مهم‌ترین مسئله بازاریابی محتوا محسوب می‌شود.

سال ۲۰۱۸، سالی چالش‌برانگیز برای اکثر بازاریابان محتوا در کسب‌وکارهای B2B بود و سال ۲۰۱۹ با سال قبل تفاوت چندانی نمی‌کند. این گزارش، مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل بازاریابی محتوا را ارائه کرده است.

  • ۶۱% از تغییرات، مربوط به الگوریتم‌های سئو و موتورهای جستجو بوده است.
  • ۴۵% از تغییرات مربوط به الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی بوده است.
  • ۴۱% از تغییرات مربوط به طراحی دکمه CTA بوده است.

در ضمن، اقلیت قابل توجهی از پاسخ‌دهندگان، هوش مصنوعی (AI) و جستجوی صوتی (Voice Search) را به عنوان یک دغدغه مطرح کردند؛ با وجود اینکه این دو موضوع در سال قبل مورد بحث قرار گرفته بود.

 

 

    6 ديدگاه نظر دهيد

  1. با عرض سلام و تبریک سال نو
    خوشحال میشم در خصوص جدید ترین کمپین هایی که میشه برای SMM زد مطلب بزارید
    ایم مطلبی که در مورد بازاریابی محتوا گذاشتید عالی بود.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.
ایران موبایل سامیت، اولین رویداد اختصاصی حوزه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل در ایران