چگونه رایگان ۱۰۰۰ فالوئر اول اینستاگرام خود را جذب کنید؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ مقالات

حتماً تا حالا متوجه شده‌اید که اینستاگرام یک کانال ارتباطی روبه‌‌رشد است که افراد و کسب‌وکارها به کمک آن می‌توانند برای برند خود بازاریابی کنند. کسب‌وکارها به کمک ا‌ینستاگرام می‌توانند برند خود را به افراد مختلف بشناسانند، نیروی کار جدید استخدام کنند،‌ محصول کمپانی خود و یا فرهنگ حاکم بر آن را نمایش دهند و … .

ولی یک واقعیت وجود دارد و آن نیز این است که تا زمانی که برند شما مشهور نباشد، به ‌دست آوردن تعداد زیادی follower بدون تلاش زیاد،‌کاری سخت و نشدنی است. در نتیجه باید با بهینه کردن پروفایل خود، تولید محتوای خوب، استفاده از هشتگ‌ها و بازاریابی تاثیرگذار، پول و زمان خود را بهینه مصرف کنید و نرخ درگیری (engagement rate) مخاطبان خود را بالاتر ببرید.

برای آشنایی با بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مختلف کلیک کنید.

در این نوشتار، ۹ راهکار برای افزایش تعداد followerهای اینستاگرام به شما ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که این مقاله برای کسانی که در ابتدای راه‌اندازی صفحه اینستاگرام هستند مناسب است و مطالب آن برای سطح مبتدی تدوین شده است.

چگونه تعداد followerهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

  1. پروفایل خود را بهینه کنید.

    پروفایل اینستاگرام خود را به‌گونه‌ای بسازید که مخاطبان شما به کمک آن بفهمند که چه کسی هستید و همچنین، باید یک دلیل برای دنبال کردن شما در پروفایلتان وجود داشته باشد.

    Username خود را نام برندتان انتخاب کنید. اگر هم قبلاً نام برندتان انتخاب شده بود باید نام برندتان را در ابتدای Username خود قرار دهید به آن چند کلمه اضافه کنید تا در هنگام جست‌وجو توسط افراد راحت‌تر پیدا شوید. نام کامل برندتان را نیز در قسمت Name بنویسید.

    سپس، باید اکانت مربوط به کسب‌وکار خود را به ‌‌صورت Public و در دسترس عموم قرار دهید. برای این کار در قسمت Option باید گزینه Private را غیر فعال کنید.

    در گام بعدی، باید برای پروفایل خود یک تصویر مناسب انتخاب کنید. این تصویر باید هماهنگ با تصاویر اکانت‌های سایر رسانه‌های اجتماعی‌ کسب‌وکار شما باشد که معمولا لوگوی برند انتخاب می‌شود.

    در مرحله بعد، باید قسمت Bio را تکمیل کنید و در آن اطلاعاتی از کسب‌وکار خود بدهید که چه ‌فعالیتی انجام می‌دهید و چرا افراد باید شما را دنبال کنند. همچنین، این قسمت تنها شانس شما برای قرار دادن لینک وب‌سایت خود در اکانت اینستاگرام است. پس‌ازاین شانس به‌خوبی استفاده کنید.

    برای دیدن پروفایل اکانت اینستاگرام یک برند می‌توانید صفحه تپسل در اینستاگرام را ببینید.

    در نهایت نیز باید دریافت نوتیفیکیشن خود را فعال کنید. برای این منظور باید در Option و در قسمت Push Notification Settings، گزینه From everyone را انتخاب کنید تا از تمامی واکنش‌های فالوئرها نسبت به صفحه خود مطلع شوید.

    اینستاگرام

    یهتر است اکانت اینستاگرام خود را به اکانت توئیتر و فیس‌بوک متصل نکنید. ‌چرا که انواع پست‌هایی که در هرکدام از این شبکه‌های اجتماعی قرار داده می‌شود، باهم تفاوت دارند. برای آشنایی با بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مختلف این پست را بخوانید.

  2. نیروی تولید محتوا استخدام کنید.

    برای تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی‌ کسب‌وکار خود از جمله اینستاگرام نیروهای متخصص استخدام کنید که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی آشنایی داشته باشند.

    کیفیت پست‌ها در اینستاگرام خیلی مهم است. کاربران توئیتر ممکن است چند توئیت بد از سمت شما را نادیده بگیرند؛ اما داشتن یک پست بد در اینستاگرام می‌تواند تأثیر زیادی بر روی کاربران این رسانه اجتماعی داشته باشد. نیرویی که برای قرار دادن پست در اینستاگرام استخدام می‌کنید باید حداقل با نکات ابتدایی عکاسی و اپلیکیشن‌های ویرایش عکس آشنایی داشته باشد.

    هرچند که خود اپلیکیشن اینستاگرام چند قابلیت ویرایشی در اختیار شما قرار می‌دهد، ولی در اکثر اوقات با این ویرایش‌ها نمی‌توانید یک عکس خیلی باکیفیت و خوب داشته باشید. عکس‌ها باید قبل از قرار گرفتن در صفحه اینستاگرام ‌کسب‌وکار شما در یک یا چند اپلیکیشن ویرایشی، ویرایش شوند.

    همچنین، باید از کارمندان خود بخواهید که عکس‌هایی‌ که مرتبط با کسب‌وکار شما دارند را در اختیار این تیم قرار دهند تا از این تصاویر نیز استفاده کنند.

  3. شروع به پست گذاشتن کنید.

    پس از آنکه پروفایل اینستاگرام خود را به‌خوبی تنظیم کردید و بسته به اندازه کسب‌وکار خود یک‌ یا چند نیروی متخصص در زمینه رسانه‌های اجتماعی استخدام کردید، وقت آن است که در صفحه خود پست بگذارید.

    برای شروع ابتدا این پست را بخوانید تا با قوانین پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام آشنا شوید. قبل از آنکه بخواهید برای اکانت اینستاگرام کسب‌وکار خود بازاریابی کنید، باید در آن چندین پست قرار دهید تا کاربران هنگامی که به صفحه اینستاگرام شما مراجعه کردند، حس کنند که شما به‌طور مرتب و متداول در صفحه خود پست قرار می‌دهید.

    برای قرار دادن پست‌ها باید personaهای مناسبی برای مخاطبان خود ترسیم کنید و با توجه به آن‌ها محتوا تولید کنید.

    برای آشنایی با مفهوم persona کتاب الکترونیک چرا دیجیتال مارکتینگ را بخوانید.

    اینستاگرام

    برای قرار دادن پست‌های خود در صفحه اینستاگرام باید برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید. پیدا کردن زمان مناسب برای قرار دادن پست‌ها نیاز به تمرین و تکرار دارد ؛ اما به‌طور کلی چون کاربران اینستاگرام بیشتر از موبایل استفاده می‌کنند؛ بنابراین، در هر زمان و مکانی می‌توانند اینستاگرام خود را چک کنند و این کار را بیشتر در زمان‌های غیر کاری انجام می‌دهند.

  4. ‌کپشن‌های دلپذیر و ارزشمند برای‌ به اشتراک‌گذاری بنویسید.

    شاید عکس‌ها و ویدئوها مهم‌ترین ارکان یک پست در اینستاگرام به حساب آیند؛ اما نباید نقش کپشن‌ها را در پست‌ها نادیده گرفت. به کمک کپشن‌ها می‌توانید به پست‌های خود قابلیت به اشتراک‌‌گذاری بیشتر توسط مخاطبان را دهید و این امر باعث می‌شود که برند شما بیشتر دیده شود.

    همچنین می‌توانید در کپشن پست‌های خود از مخاطبانتان یک سوال بپرسید و آن‌ها را به انجام دادن فعالیتی تشویق کنید. با این کار واکنش مخاطبانتان نسبت به پست‌های شما بیشتر می‌شود.

  5. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.

    اگر در پست‌های اینستاگرام خود از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، ممکن است پست‌هایتان در اختیار افراد بیشتری به غیر از دنبال‌کنندگان شما قرار گیرد، پس باید هوشمندانه از هشتگ‌ها استفاده کنید. در پست‌های خود حداکثر از سه هشتگ استفاده کنید ولی سعی کنید هشتگ‌های ترند روز و مرتبط با صنعت خود پیدا کنید.

    اینستاگرام

    یکی از راه‌های مناسب برای پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط، جست‌وجوی آن‌ها از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام است.

    برای آشنایی با ابزارهای مناسب برای پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط و ترند در هر روز کلیک کنید.

    پس از آنکه تعداد قابل قبولی follower در اینستاگرام پیدا کردید، می‌توانید خودتان هشتگ بسازید و در پست‌های خود از آن‌ها استفاده کنید. این هشتگ‌ها می‌تواند نام برند شما و یا هر چیزی که مرتبط با شعار شما است، باشد. این کار باعث می‌شود که برند شما در اینستاگرام حضور فعال‌تری داشته باشد.

    توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید نام برند خود را به‌عنوان هشتگ اصلی صفحه انتخاب کنید، آن را در تمام پست‌های خود قرار دهید. اینستاگرام به‌تازگی ویژگی‌ فالو کردن پست‌ها را هم به قابلیت‌های خود افزوده است و این، اهمیت استفاده از هشتگ‌های متناسب را دوچندان می‌کند.

  6. با سایر کاربران از جمله followerهای خود در تعامل باشید.

    با سایر کاربران اینستاگرام به‌خصوص followerهای خود در ارتباط باشید و حتی followerهای خود را follow کنید و پست‌های آن‌ها را لایک کنید. همچنین، به کامنت‌هایی که زیر پست‌های شما قرار داده می‌شوند، پاسخ دهید. این کار میزان اهمیت شما به followerهایتان را نمایش می‌دهد.

    شما حتی می‌توانید با کاربرانی که followerهای مشابه شما دارند، در ارتباط باشید و گاهی‌های آن‌ها را تبلیغ کنید و آن‌ها نیز پست‌های شما را تبلیغ کنند.

    توجه داشته باشید استفاده از این راهکار تا حد زیادی به استراتژی‌ حضور شما در شبکه‌های اجتماعی مربوط است. ممکن است ترجیح برند شما این باشد که به فالو کردن اکانت‌های شخصی و یا هر برندی به‌جز برندهای همکار خود نپردازد.

  7. رقابت‌های اینستاگرامی راه بیندازید.

     یکی از راهکارهای خوب برای‌ سرگرم کردن مخاطبانتان با پست‌های خود، اجرا کردن مسابقه است. به این صورت که از مخاطبان خود بخواهید تا پست شما را لایک کنند، یا نظرات خود را در مورد موضوعی خاص بنویسند، یا در اکانت خودشان پست با یک هشتگ خاص قرار دهند و … تا بتوانند در این مسابقه شرکت نکنند.

    به‌عنوان‌مثال، اخیرا شرکت داو به مناسبت شب یلدا مسابقه‌ای در اینستاگرام به راه انداخته و از مخاطبان خود خواسته تا با خوراکی‌های شب یلدا کبوتری مشابه لوگوی داو بسازند و در اینستاگرام خود با هشتگ #یلدا منتشر کنند تا بتوانند در مسابقه اینستاگرامی داو شرکت کنند.

    اینستاگرام

  8. از قابلیت‌های قرار دادن استوری و ویدئوی زنده استفاده کنید.

    اینستاگرام قابلیت‌های زیادی در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد تا بتوانند افراد وفادار به برند خود را پیدا کنند و برند خود را در بین افراد مختلف مشهور کنند. یکی از این قابلیت‌ها قرار دادن استوری است. کاربران می‌توانند در این قسمت عکس، ویدئو و حتی ویدئوی زنده قرار دهند. تحقیقات نشان داده است که افراد تمایل زیادی به دیدن پست‌های کوتاه‌مدت و مهم‌تر از همه ویدئوی آنلاین دارند؛ بنابراین، نباید از این ویژگی اینستاگرام غافل شوید تا بتوانید به‌خوبی از آن استفاده کنید.

  9. پروفایل خود را قابل پیدا کردن و دنبال شدن قرار دهید.

    آیکون follow کردن اینستاگرام خود را بر روی صفحات وب‌سایت مانند صفحه درباره ما و … و در کمپین‌های ایمیلی خود قرار دهید تا مخاطبان وب‌سایتتان بتوانند شما را در اینستاگرام به‌راحتی پیدا کنند. برای آشنایی بیشتر با ارتباط ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی و استفاده بهینه هم‌زمان از این دو کانال ارتباطی جلسه هشتم بلوک ایمیل مارکتینگ را مشاهده کنید.

    همچنین، اکانت اینستاگرام خود را در سایر رسانه‌های اجتماعی دیگرتان مانند توئیتر، تلگرام، لینکدین و … تبلیغ کنید تا مخاطبان شما در سایر رسانه‌های اجتماعی بتوانند شما را در اینستاگرام نیز پیدا کنند.

    2 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه