6 مهارت کاربردی که برای استخدام یک دیجیتال مارکتر مزیت محسوب می‌شود!

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

امروزه دیجیتال مارکترها باید مهارت‌های متنوعی داشته باشند تا بتوانند در کار خود پیشرفت کنند؛ هر روز شرکت‌های زیادی به این صنعت رو می‌آورند و بازار کار این رشته را داغ‌تر می‌کنند. دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های مختلفی دارد و یادگیری تخصصی هر کدام از آن‌ها بسیار خوب اما وقت‌گیر است. از سوی دیگر هر روزه دوره‌های بسیار متنوعی برگزار می‌شود و افراد زیادی به این حوزه علاقمند می‌شوند. افزایش تعداد دیجیتال مارکترها باعث می‌شود که شرکت‌ها برای شروع همکاری با آن ها دچار تردید شوند. به همین دلیل داشتن مهارت‌هایی مانند شناخت رسانه‌های متفاوت، آشنایی با کانال‌های فروش، اطلاع از پیشرفت‌های تکنولوژی و …. باعث می‌شود یک دیجیتال مارکتر درک بالاتری نسبت به بازار و کسب‌وکار داشته باشند. در مصاحبه‌ای که با 15 عضو Young Entrepreneur Council (YEC) انجام شده است، از آن‌ها پرسیده شد یک دیجیتال مارکتر چه مهارت هایی باید داشته باشد تا او را استخدام کنید؟

پاسخ‌ها جالب توجه و به شرح زیر بود:

تخصص در تبلیغات

تخصص در تبلیغات آنلاین

آشنایی با پلتفرم‌های آنلاین و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از مهارت‌های مهم برای هر دیجیتال مارکتری است. تسلط روی انواع تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات CPC، CPC، CPV، CPA و…. نیاز به آموزش، تجربه و تمرین دارد و به همین دلیل ارزشمند است. این روزها شبکه‌های اجتماعی نیز عضو جدایی ناپذیر هر کسب‌وکاری هستند. این آشنایی به تنهایی کافی نیست. طراحی کمپین خوب، هدف گذاری مناسب، برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، خلاقیت در اجرای کمپین‌ها، بررسی بازخوردها، توانایی تحلیل فعالیت‌ها و کمپین‌ها، ارائه گزارش کاربردی و بهینه‌سازی این فرایندها نیز بسیار با اهمیت است. در حقیقت این مدیران به دنبال دیجیتال مارکترهایی هستند که با زیر و بم این مباحث آشنایی داشته و به بهترین نحوه آن‌ها را از اوضاع جاری و آتی مطلع سازند.

مهارت فروش برای دیجیتال مارکترها

دارا بودن مهارت فروش

داشتن مهارت‌های فروش برای هر آدمی در زندگی کابردی است. دیجیتال مارکترهای زیادی به صورت پاره وقت، تمام وقت یا پروژه‌ای در شرکت‌ها استخدام می‌شوند. بررسی‌ها نشان داده است، افرادی که دارای مهارت‌های فروش بهتری هستند، سریع‌تر می‌توانند با افراد دیگر در داخل یا خارج سازمان ارتباط برقرار کنند. همچنین توانایی خلق موقعیت‌های بهتری را نیز با خارج از سازمان خواهند داشت. آشنا بودن با مهارت‌های فروش می‌تواند برای هماهنگی با تیم فروش و نزدیک شدن به هدف‌های مشترک نیز بسیار مفید باشد همچنین باعث می‌شود ارزش‌های خاص ارائه شده توسط کسب‌وکار را به خوبی شناخته و در سایر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. این مسئله نیز از نظر مدیران تصمیم گیرنده به عنوان یک مزیت جهت استخدام مطرح شده است.

در کالج تپسل بخوانید!  ۳ ترند جهانی که بر رشد اپلیکیشن‌های فینتک تاثیر می‌گذارند!

تفکر هدفمند برای دیجیتال مارکترها

داشتن تفکر هدفمند

خلاقیت، اشتیاق و پویایی معمولاً در بین مارکترها و دیجیتال مارکترها زیاد دیده می‌شود. این موضوع گاهی باعث می‌شود واقعیت‌ها نادیده گرفته شوند. داشتن تفکر هدفمند برای یک دیجیتال مارکتر ضروری است زیرا با استفاده از آن می‌تواند بهترین نتیجه را بگیرد.

تعریف فرایندهای هدفدار و در نظر گرفتن KPIهای منطقی و قابل دست‌یابی، باعث ایجاد اعتماد بین مدیران و کارکنان می‌شود. درک درست اهداف خرد و کلان و برنامه‌ریزی منطقی برای رسیدن به آن‌ها در ظاهر ساده به نظر می‌رسد. داشتن تفکر هدفمند برای هدفگذاری و اجرا، آن اهداف حیاتی است زیرا باعث افزایش تمرکز همه نیروها می‌شود.

توانایی نوشتن و داستان سرایی برای دیجیتال مارکترها

توانایی نوشتن و داستان‌گویی

تولید محتوا یکی از پایه‌های فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ است. توانایی نوشتن کارا و مناسب می‌تواند یکی از نقاط قوت هر دیجیتال‌مارکتری باشد. داشتن سبک خاص و داستان‌گویی یا Storytelling نیز یک مهارت بسیار کاربردی برای تولید است. دیجیتال مارکتر با این کار، تلاش می‌کند مشتریان ارتباط بهتری با برند برقرار کنند و اعتماد بیشتری کنند. توانایی بیان ساده باعث می‌شود سرویس‌ها یا خدمات به بهترین شیوه به مشتریان معرفی شوند. تعامل با کاربران افزایش پیدا می‌کند و باعث کم شدن ابهامات و پیچیدگی‌ها می‌شود. توجه دیجیتال مارکتر به پرسونا و ویژگی‌های مخاطبان هدف در تولید محتوا بسیار مهم است. هدایت مخاطبان با یک شیوه روایت جذاب به سمت هدف‌های تعریف شده برای هر کسب‌وکاری مانند افزایش تعداد مخاطب یا افزایش فروش بسیار موثر است.

ابزارهای گرافیکی دیجیتال مارکترها

آشنایی با ابزارهای گرافیکی

گرافیک و جنبه‌های بصری نقش بسیار زیادی در تولید محتوا و انتقال پیام به مخاطبان ایفا می‌کنند. دیجیتال مارکترها برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل ایستاگرام یا یوتیوب نیاز به محتوا بصری مثل عکس و ویدیو دارند. تحقیقات اخیر HubSpot نشان می‌دهد که 43 درصد مخاطبان، ویدیو را نسبت به محتوای ثابت ترجیح می‌دهند. مخاطبان ارتباط بهتری با محتوای ویدیویی برقرار می‌کنند و عکس العمل و مشارکت بیشتری نیز دارند. البته دیجیتال مارکتر به تنهایی مسئول تهیه محتوای ویدیویی یا عکس نیست و تیم گرافیک این مسئولیت را برعهده دارند. اما آشنایی با ابزارهای و نرم افزاهای گرافیکی مانند Photoshop، Adobe Premiere Pro ، Adobe Illustrator، After Effects و …. می‌تواند باعث افزایش خلاقیت و کارایی یک دیجیتال مارکتر شود. همچنین در استخدام به عنوان یک دیجیتال مارکتر یک مزیت محسوب می‌شود.

در کالج تپسل بخوانید!  نکاتی برای معرفی محصول جدید

تحلیل داده برای دیجیتال مارکترها

آشنایی با تحلیل داده‌ها

یکی بزرگ‌ترین مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب‌وکارها دستیابی به داده‌ها و اطلاعات با ارزش است. در دنیای دیجیتال با اعداد و ارقام بسیاری مواجه هستیم. تحلیل این داده‌ها در بهبود عملکردی تمامی کارهای انجام شده بسیار تاثیرگذار است و یکی از مراحل مهم در تمامی برنامه‌ریزی‌ها است. از این رو آشنایی با ابزارهایی تحلیل داده برای یک دیجیتال مارکتر یک مزیت محسوب می‌شود. البته بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر، واحدهایی تحت عنوان BI (Business Intelligence) یا واحد هوش تجاری دارند که اطلاعات داخلی و خارجی مربوط به سازمان را جمع آوری کرده و تبدیل به داده‌های کاربردی و مورد نیاز واحد مارکتینگ می‌کنند. اما قدرت تحلیل داده و بازاریابی داده محور برای هر دیجیتال مارکتری ضروری است و از این طریق می تواند عملکرد خود را سنجیده و گزارش‌های مناسب آماده کند. سنجش میزان پیشرفت و اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی نیز از طریق این داده‌ها ممکن است.

 

سوال‌های رایج

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر فردی است که با استفاده از استراتژی‌های پولی و رایگان بازاریابی، به کسب و کارها کمک می‌کند تا کاربران را جذب و آن‌ها را به محصولات و خدمات علاقه‌مند کنند. همچنین آگاهی از برند و افزایش تعامل کاربران با بیزینس را افزایش می‌دهد.

دیجیتال مارکترها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

دیجیتال مارکترها به چهار دسته متخصص و مدیر سئو، کارشناس بازاریابی محتوا، مدیر شبکه‌های اجتماعی و هماهنگ‌کننده اتوماسیون بازاریابی تقسیم می‌شوند.

http://www.otc-certified-store.com/cardiovascular-diseases-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php http://www.otc-certified-store.com/cardiovascular-diseases-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php быстро займ онлайнполучить займисправить кредитную историю займ займ под залог земельного участказайм на карту круглосуточно с открытыми просрочкамизайм 24 часа

Sending
User Review
4 (1 vote)

    3 ديدگاه نظر دهيد

  1. به همه اینها استفاده از پتاسیل بالقوه شبکه های اجتماعی رو هم باید اضافه کرد که غوغا میکنه. البته من تاکید میکنم که باید به شبکه های ایرونی هم میدون داد و ازشون بهره برد. چون اونها هم پتانسیلهای کشف نشده خوبی دارن 🙂

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.