چگونه فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی منجر به افزایش ترافیک وب سایت می‌شوند؟

زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

احتمالاً کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی هزاران طرفدار و فالوئر دارد. آیا آنها از وب سایتتان هم بازدید می‌کنند؟ اگر جواب شما منفی است، باید بدانید که تنها نیستید و این موضوع ماهیت شبکه‌های اجتماعی است. روش‌های بسیاری برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت وجود دارد که در این مطلب توضیح داده می‌شود.

بیایید با این حقیقت روبه‌رو شویم؛ راهی که شبکه‌های اجتماعی به وسیله آن کسب درآمد می‌کنند این است که مخاطبان را در پلتفرم خود حفظ کنند و از طریق نمایش تبلیغات به آنها، درآمد کسب کنند. (این باور وجود دارد که شبکه‌های اجتماعی عمدتا اعتیادآورند.)

اما جای نگرانی نیست؛ با یک استراتژی درست، شما می‌توانید فالوئرهای شبکه‌های اجتماعیتان را به وب سایت خود هدایت کنید و کسب‌وکار موفق‌تری داشته باشید. در این پست، قصد داریم استراتژی درست برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت را توضیح دهیم.

 

حقیقت را درباره مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود کشف کنید

شناخت مخاطبان به منظور جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

چند نکته که باید درباره مخاطبان و فالوئرهای شبکه‌‌های اجتماعی بدانید:

نکته اولی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، عبارت «مخاطبان شبکه‌های اجتماعی» کمی گمراه‌کننده است. آنها یک گروه یکپارچه و بزرگ نیستند. اگر از رسانه‌های اجتماعی مختلفی استفاده می‌کنید، باید بدانید که مخاطبان هر یک از این رسانه‌ها، ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ به همین دلیل، شما برای جلب توجه هر گروه از این مخاطبان به محتواهای مختلف و متناسب با هر پلتفرم نیاز دارید.

به عنوان مثال، مطالعات آماری انجام‌شده توسط سایت Sproutsocial، نشان می‌دهد که:

  • بیشترین تعداد کاربران فیس‌بوک را زنان تشکیل می‌دهند. کاربران فیس‌بوک شامل تمامی گروه‌های سنی می‌شوند اما می‌توان گفت که اغلب آن‌ها از کاربران سایر پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام، بزرگتر هستند.
  • سن اغلب کاربران اینستاگرام، زیر ۲۹ سال است که ۷۲٪ از آن‌ها در گروه سنی بین ۱۳ تا ۱۷ سال قرار دارند.
  • لینکدین یک شبکه اجتماعی محبوب در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فعالین کسب‌و‌کارهای B2B محسوب می‌شود.

موارد بالا، تنها چند آمار ساده درباره شبکه‌های اجتماعی مختلف است که نشان می‌دهد مخاطبان شبکه‌های اجتماعی مختلف، مشخصات متفاوتی دارند.

 

نکته دومی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی بازه زمانی کوتاهی را صرف توجه به محتواهای موجود در پلتفرم می‌کنند. چرا که آنها روزانه با حجم زیادی از محتواهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی روبرو هستند و مدام در حال اسکرول کردن صفحه برای مشاهده محتواها هستند. درست مانند کاربران وب سایت که با حجم زیادی مطلب روبرو می‌شوند و همین مسئله، توجه به تمامی مطالب را برایشان غیرممکن می‌کند.

برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت، رویکرد تکرار الگوهای از پیش تعیین شده را در پیش نگیرید و بیشتر تحقیق کنید تا متوجه شوید که استراتژی مناسب برای هر پلتفرم شبکه اجتماعی چیست.

 

علایق مخاطبان خود را کشف کنید

آشنایی با سلایق مخاطبان برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

برای شروع، داده‌هایی که پلتفرم‌های شبکه اجتماعی درباره مخاطبانتان در اختیارتان می‌گذارند را به دقت بررسی کنید. اطلاعات آماری نظیر سن، جنسیت، درآمد، تحصیلات، علایق و چیزهای دیگر…

در کالج تپسل بخوانید!  تپسل و کافه بازار؛ شروع یک همکاری بزرگ در سال 98

به عنوان مثال، تصویر زیر داده‌هایی که ممکن است در داشبورد تبلیغات فیس‌بوک مشاهده کرده باشید:

اطلاعات آماری از مخاطبان برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

همچنین، اطلاعات مهم دیگری که به تصمیم‌گیری شما درباره شناخت مخاطبانتان کمک شایانی می‌کند این است که هر یک از کاربران روی چه محتوایی کلیک کرده‌اند و با چه محتوایی تعامل داشته‌اند. تصویر زیر نشان می‌دهد که پست‌های مورد علاقه کاربران، چه چیزهایی بوده است.

اطلاعات آماری از مخاطبان برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

با استفاده از این داده‌ها می‌توانید دیدگاه خوبی نسبت به محتواها و پست‌های خود بدست آورید. اینکه متوجه شوید که چه محتواهایی در گذشته توانسته توجه مخاطبان را بیشتر جلب کند، نقطه شروع خوبی برای خلق محتواهای جذاب در آینده خواهد بود.

 

در شبکه‌های اجتماعی محتواهای تبلیغاتی ایجاد کنید که به افزایش ترافیک منجر شود.

استفاده از تبلیغات همسان برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

یکی از راه‌های جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت شما، ایجاد تبلیغات همسان جذابی است که توجه مخاطبان را جلب کند. این کار باعث می‌شود محتواهای جذابی در صفحه خود داشته باشید و همچنین، به شما اطمینان دهد که کسانی که واقعاً به موضوع مورد نظر در وب سایتتان علاقه دارند، آن را مشاهده خواهند کرد. یعنی، شما توانستید مخاطبان ارزشمندی برای وب سایتتان جلب کنید.

 

اخبار معروف، موضوعات جذابی برای ارائه هستند.

استفاده از آخرین خبرهای روز برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

محتواها و اخبار معروف، بهترین نقطه برای شروع است. امروزه، ۶۷% از مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی از اخبار مطلع می‌شوند. بنابراین، شما باید بتوانید از این فرصت برای جلب توجه مخاطبانتان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر اخبار مربوط به محصول جدید اپل داغ است، شما نیز از این موضوع برای تولید محتوای خلاقانه و مرتبط به کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعیتان استفاده کنید.

 

اندازه چهره یا رنگ در تصاویر؟ به موقعیت بستگی دارد

تاثیر تصویر در جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

اغلب شبکه‌های اجتماعی تصویری هستند، بنابراین انتخاب تصاویر درست، نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبان دارد. برای مثال در موقعیت تجاری و برای مخاطبان مرتبط با کسب‌وکار، استفاده از اندازه بزرگتر چهره افراد در شبکه‌های اجتماعی در تمامی دستگاه‌ها (موبایل و دسکتاپ)، منجر به افزایش تعداد کلیک می‌شود. چرا که شفافیت در این حوزه و برای مخاطبان این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، نرخ کلیک عکس سمت راست، ۱۸۳% بیشتر از عکس سمت چپ است.

اما اگر تمرکز شما فقط بر روی تبلت باشد، علاوه بر اندازه، رنگ تصویر، مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار است. بنابراین، اگر اغلب مخاطبان شما با استفاده از تبلت شما را فالو می‌کنند، بدانید که تصاویر سیاه سفید، عملکرد بهتری در جلب توجه این دسته از مخاطبان دارند. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نرخ کلیک تصویر سمت راست، ۴۳۴% بیشتر است.

تاثیر تصویر در جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

 

موقعیت جغرافیایی مخاطبان در میزان توجه به محتواهای ویدئویی تاثیر دارد.

تاثیر موقعیت جغرافیایی مخاطبان در جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

مطالعات نشان داده است که موقعیت جغرافیایی مخاطبان در میزان توجه آنها به محتواهای ویدئویی تاثیر قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، یک مخاطب بریتانیایی به ویدئوهای با تصاویر حیوانات علاقه‌ای ندارند. در حالی‌که این آمار برای مخاطبان آمریکایی کاملاً برعکس است.

در کالج تپسل بخوانید!  برندینگ یا برندسازی چیست؟

تاثیر موقعیت جغرافیایی مخاطبان در جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

 

برای یافتن عناوین جذاب،‌ ترندهای کلیدواژه‌ها را دنبال کنید

بررسی ترند کلیدواژه‌ها به منظور جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

برای نوشتن عناوین، جذاب‌‌ترین کلمات کلیدی را بررسی کنید. از آن‌جایی‌که ۸۰٪ از توجه‌ها در دنیای آنلاین به عناوین اختصاص می‌یابد، کاملاً ارزش صرف وقت و انرژی  برای پیدا کردن بهترین و جذاب‌ترین عناوین را دارد. برای پیدا کردن ترندهای کلیدواژه‌های محبوب در هر حوزه، ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

روش‌های دیگری برای بهبود شبکه‌های اجتماعی شما

علاوه بر راهکارهای گفته شده تا کنون، روش‌های دیگری برای بهبود شبکه‌های اجتماعی و جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت وجود دارد. اطلاعاتی که درباره مشخصات مخاطبانتان در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بدست آوردید را با دستورالعمل‌های کلی درباره اینکه چه روشی در پلتفرم‌های مختلف جواب می‌دهد، ترکیب کنید. مطالعه‌ای که توسط  Axios انجام شده، راهنمای خوبی است که بدانیم کاربران از پلتفرم‌های مختلف چه انتظاری دارند و چه محتوایی می‌تواند نیاز آنها را برطرف کند. جدول زیر بر اساس این مطالعه، ارائه شده است:

آگاهی از کاربرد هر رسانه به منظور جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

 

با مخاطبان خود صمیمی شوید

ایجاد صمیمیت با مخاطبان به منظور جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

بدانید که فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی همواره دیدن پشت صحنه کارها را دوست دارند! از اینکه با مخاطبان خود صمیمی شوید و برخی از داستان‌های مربوط به کسب و کار یا برند خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

 

انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنید.

یکی از عوامل مهم بهبود محتواهای شبکه‌های اجتماعی شما، تولید محتواهایی است که بتواند انتظارات مخاطبان شما را برآورده کند. به همین دلیل بهتر است از عناوین فریبنده اجتناب کنید و محتوای ارزشمند و  مفید تولید کنید. اگر یک بار مخاطب خود را ناامید کنید، ممکن است دیگر هرگز فرصتی دوباره برای ارائه آنچه وعده داده‌اید را پیدا نکنید.

 

از تکنیک‌های بیشتر دیده شدن استفاده کنید.

روش‌هایی را پیدا کنید که منجر به بیشتر دیده شدن محتواهای شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. استفاده از تکنیک‌های ساده‌ای مثل هشتگ‌گذاری و انتخاب تعداد مناسب هشتگ برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در بیشتر دیده شدن محتواهای شما در شبکه‌های اجتماعی شود. همچنین، حتماً از اینفلوئنسر مارکتینگ به منظور افزایش آگاهی از برند و بیشتر دیده شدن استفاده کنید. پلتفرم تگرو، یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ ایرانی است که می‌تواند به شما در راستای بیشتر دیده شدن برند و کسب‌وکارتان توسط کاربران ایرانی کمک کند.

 

از مخاطبانتان درخواست همکاری کنید.

دعوت مخاطبان به تعامل برای جذب فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به وب سایت

از اینکه از مخاطبانتان در شبکه‌های اجتماعی درخواست کلیک کنید، نترسید و با آنها ارتباط برقرار کنید. به منظور ایجاد با مخاطب و تشویق آنها به بازدید از وب سایت شما، دکمه CTA (Call To Action) اضافه کنید و به آنها اطمینان دهید که کلیک کردن روی CTA، قطعاً منفعتی برای آنها دارد.

 

شما از چه راهکارهایی برای جذب مخاطب به وب سایت خود استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها درمیان بگذارید.

برای اطلاع از آخرین مطالب کالج تپسل، در فرم خبرنامه موجود در سمت راست صفحه عضو شوید.

Sending
User Review
5 (1 vote)

    4 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.
کسب درآمد دلاری از اپلیکیشن (ویژه توسعه دهندگان)