اینفوگرافیک ۱۴ نکته کلیدی برای Call To Action ترغیب کننده

زمان مطالعه : 7 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

در این اینفوگرافیک ۱۴ نکته مهم در طراحی سایت با CTA موثر و در نتیجه تعامل بیشتر مخاطبین بیان شده است.

کال تو اکشن (CTA یا Call To Action) چیست؟

CTA یا کال تو اکشن به مفهوم  لینک متنی، تصویری، دکمه یا لینک وب‌سایت است. مسئله مهم در طراحی CTA این است که مخاطب به کلیک بر روی آن ترغیب شود.CTA‌ها باید به اندازه کافی قانع‌کننده، تشویق‌کننده و دارای پیشنهاد ارزشمند باشند. CTA نقش بسیار مهمی در بازاریابی دارد و تبدیل مخاطبان به lead را تسهیل می‌کند.

درواقع CTA به معنی دعوت از کاربران برای انجام کاری است که در نهایت منجر به درگیری کاربر با برند ،محصول یا خدمت می شود. CTA لزوما دکمه نیست. در هر قالبی از تبلیغات و یا ارتباط با مخاطب می توان با یک عبارت موثر به عنوان کال تو اکشن مشتری را به بازدید از سایت، فروشگاه به صورت حضوری ، شناخت برند و … ترغیب کرد.

اینفوگرافیک نکات CTA ترغیب کننده

 

 

در ادامه متن اینفوگرافیک را برای دوستانی که قادر به مشاهده تصویر نیستند، قرار می دهیم:

با بازاریابی آنلاین به راحتی می توانید تعداد بازدیدکنندگان از وبسایتتان را افزایش دهید. اما حتی اگر همیشه میلیون ها نفر به وبسایت شما سر بزنند، تعداد بالای آنها در صورتی که به مشتری تبدیل نشوند تاثیری در کسب و کار شما نخواهد داشت.

نکته کلیدی در  استفاده موثر از CTA یا کال تو اکشن  است. CTA، شرح و توضیح مشخصی است که در وبسایتتان قرار می دهید تا بازدیدکننده را تشویق به انجام کار خاصی کنید.

چرا CTA یا Call to action مهم است؟

  1.  به طور میانگین، فقط ۳% بازدیدکنندگان غیر از بازدید در سایت، کار دیگری(نظیر کلیک ، وارد کردن ایمیل، خرید و …) انجام می دهند.
  2.  اکثر بازدیدکنندگان در زمانی کوتاه تر از ۸ ثانیه پس از ورود به سایت، آن را ترک می کنند.
  3.  تقریبا ۹۶% از بازدیدکنندگانی که وارد سایت می شوند، آماده خرید کردن نیستند.
در کالج تپسل بخوانید!  مروری بر جمعه سیاه (Black Friday) امسال، عبرتی برای یلدا

افزایش جذب بازدیدکنندگان با CTA موثر

  1.  رنگ ها بر کلیک ها تاثیرگذارند.

    دکمه های  CTA با رنگ نارنجی، قرمز، سبز و آبی جزء موثرترین انتخاب ها برای افزایش کلیک و نرخ تبدیل است.

  2.  شکل

    اکثر دکمه های CTA مستطیل شکل اند. با تغییر شکل دکمه CTA، تجربه ای متفاوت برای بازدیدکننده ایجاد کنید و توجه او را جلب کنید.

  3.  از کپی های موثر استفاده کنید.

    CTA شما باید به طور واضح توضیح دهد که دقیقا چه رفتاری را از بازدیدکننده می خواهد. CTA هایتان را خاص انتخاب کنید. از فعل هایی مانند جست و جو کن، بگرد، انتخاب کن و … به جای “کلیک” استفاده کنید.

  4.  از CTA های اولیه و ثانویه استفاده کنید.

    بعضی از بازدیدکنندگان آماده انجام رفتاری که شما در CTA به آنها پیشنهاد می دهید نیستند. با قرار دادن گزینه ای دیگر، فرصت دیگری برای تعامل به مخاطب بدهید.

  5.  فضای خالی، دوست شماست!

    المان های متعدد و رنگارنگ در اطراف CTA صدمه جدی به نرخ تبدیل وب سایت شما می زند. با قرار دادن فضای خالی و تک رنگ در اطراف CTA ، دکمه CTA را در نظر بازدید کننده برجسته تر کنید.

  6.  اندازه  CTA، فاکتوری مهم است.

    دکمه های بزرگ و مشخص شده، بهترین انتخاب برای جلب توجه بازدیدکننده است.( توجه کنید که CTAهای شما بزرگتر از حجم فضای محتوای درج شده در آن صفحه باشد ولی بیش از حد بزرگ نباشد.)

  7.  برای نمایش در موبایل های هوشمند، بهینه سازی انجام دهید.

    CTA شما باید بر روی تلفن ها، تبلت ها و بقیه دستگاه ها توانایی دیده و کلیک شدن داشته باشند. طراحی هوشمندانه وبسایت (مانند آنچه در تصویر می بینید) دارای عملکرد درست و مناسب بر روی موبایل نیز هست.

  8.  توضیحاتی به عنوان پیش زمینه برای افزایش آمادگی بازدیدکننده داشته باشید.

    بازدیدکنندگان نیاز دارند بدانند چرا باید رفتاری که در CTA به آنها پیشنهاد می دهید را انجام دهند. توضیح مزیت هایی که کلیک  برای بازدیدکننده دارد به صورت نکته ای می تواند بر نرخ تبدیل موثر باشد.

  9.  به مکان CTA توجه کنید.

    دکمه CTA را در بالای صفحه قرار دهید تا بازدیدکننده برای کلیک بر آن نیاز به رفتن به پایین صفحه نداشته باشد.

  10.  فرم های تماس را آسان طراحی کنید.

    هرچه تعداد سوالات اجباری در فرم بیشتر باشد ، احتمال اینکه بازدیدکننده فرم را پر کند کمتر می شود.

  11.  برای شبکه های اجتماعی بهینه سازی کنید.

    با قرار دادن دکمه هایی مانند (like ، اشتراک گذاری در لینکدین و فیسبوک و …) احتمال به اشتراک گذاری محتوای خود را آسان کنید.

  12.  همه جا CTA داشته باشید.

    برای همه صفحات سایت خود، نوعی از CTA در نظر بگیرید.

  13.  به بازدیدکنندگان، دانلودهای رایگان  پیشنهاد دهید.

    می توانید با قرار دادن دانلود رایگان گزارش، داستان موفقیت مشتریان تان و …  بر روی سایت، اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را بگیرید و رویدادهای مهم را به مشتریان خود اطلاع دهید.

  14.  برای بعضی مطالب، فرم های اجباری بیشتری داشته باشید.

    بعضی مطالب خود را فقط در صورت تکمیل فرم کاملتر از اطلاعات، در اختیار بازدیدکننده قرار دهید. این استراتژی برای مشخص کردن مخاطبین علاقمند به شما کمک می کند.

    شما هم اگر نکته ای در زمینه CTA موثر می دونید، خوشحال میشیم که با ما در قسمت نظرات درمیون بذارین.

     

    1 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.