اینفوگرافیک رمز و رازهای افزایش نرخ بازگشت کاربر در اپلیکیشن

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

در این اینفوگرافیک رمز و رازهای افزایش نرخ بازگشت کاربر در اپلیکیشن و بازگشت سرمایه (Retention rate & ROI) بیان شده است.

امروزه نرخ بازگشت کاربر در اپلیکیشن ها بسیار پایین است. بر اساس بررسی leanplum.com بعد از گذشت یک روز از نصب یک اپلیکیشن نرخ بازگشت کاربر به اپلیکیشن تا ۲۱% کاهش پیدا می کند. بعد از سی روز این نرخ به ۷٫۵% و بعد از ۹۰ روز به ۱٫۸۹% می رسد.
حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان نرخ بازگشت کاربران را چندبرابر کرد؟ استراتژی های کلیدی و مهمی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید نرخ بازگشت کاربر را تا ۲۰% بیشتر کنید و در نتیجه نرخ حفظ کاربر را تا ۷ برابر افزایش دهید.برای دانستن این استراتژی ها و ارسال درست و مناسب پوش نوتیفیکیشن ها مطالعه اینفوگرافیک زیر را پیشنهاد می کنیم.

 

retention rate and ROI infographic

 

همچنین در ادامه برای دوستانی که توانایی مشاهده تصویر را ندارند، محتوای اینفوگرافیک را نیز در این پست قرار می دهیم:

چگونه نرخ بازگشت کاربران خود را چند برابر کنید؟

در این اینفوگرافیک شرکت LEANPLUM صدها اپلیکیشن موبایل را مورد بررسی قرار داده است تا شما بتوانید با افزایش نرخ بازگشت کاربران اپلیکیشنتان از سرمایه خود محافظت کنید.

حفظ و نگهداری کاربران دشوار است…

افزایش نرخ بازگشت کاربر در اپلیکیشن

روز اول:  ۲۱ درصد

روز ۳۰ ام: ۷٫۵ درصد

روز ۹۰ ام : ۱٫۸۹ درصد

مغهوم نرخ بازگشت سرمایه و روش محاسبه آن را در کالج تپسل بخوانید.

ارسال پوش نوتیفیکیشن

به عنوان یک استراتژی در موبایل مارکتینگ می‌تواند نرخ بازگشت کاربر در اپلیکیشن را بیش از ۲۰% افزایش دهد.

در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در سال 2018

شخصی سازی زمان ارسال نوتیفیکیشن

نرخ حفظ کاربر در اپلیکیشن را تا ۷ برابر افزایش می‌دهد.

ارسال بر اساس مشخصات رفتاری هر یک از کاربران

  • اریکا نوتیفیکیشن را ساعت ۳ بعد از ظهر باز می کند.
  • مکس نوتیفیکیشن را ساعت ۱۰ شب باز می کند.

دانلود رایگان کتاب چگونه یک اپلیکیشن اعتیادآور داشته باشیم؟

 بازگشت کاربران چگونه منجر به درآمد می‌شود؟

اگر اپلیکیشنی زمان ارسال نوتیفیکیشن را برای هر کاربر شخصی سازی کند و ارسال نوتیفیکیشن را مرتب انجام دهد؛ ۲۰۹ میلیون دلار افزایش درآمد خواهد داشت.

این بلوک یادگیری را حتما مطالعه کنید: کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل

راهکارهای افزایش نرخ بازگشت کاربر در اپلیکیشن

  • رساندن پیام به مخاطب

پیام‌های خود را از کانال‌های مختلف به کاربر برسانید و ارتباط با کاربر را با قرار دادن محتوای متناسب درون اپلیکیشن افزایش دهید.

  • اتوماسیون

در هر مرحله به فعالیت‌های درون اپلیکیشنی کاربران خود پاسخ دهید.

  • ویرایش اپلیکیشن

بدون نیاز به منابع توسعه دهنده اپلیکیشن و یا ارسال مجدد روی اپ استورها تجربه کاربری اپلیکیشن خود را کاملا کنترل کنید.

  • شخصی سازی

از قدرت موبایل برای اجرای زمینه‌هایی از شخصی سازی که به وسیله یک پروفایل کاربری کامل ممکن می شود، استفاده کنید.

  • تست  A/B

همه چیز چه داخل و چه خارج از اپلیکیشن خود، از پیام رسانی موبایل تا رابط کاربری (UI)  را امتحان کنید.

  • تجزیه و تحلیل

اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کاربران را به صورت آنی و لحظه‌ای جمع آوری کنید. این اطلاعات فهم و بینش مناسبی برای مدیریت فعالیت‌های بازاریابی می‌دهند.

 

اپلیکیشن مارکتینگ را کامل و جامع بیاموزید: بازاریابی اپلیکیشن موبایل

    1 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.