در هر صنعتی که فعالیت می کنید باید به این موضوع توجه کنید که اولین قدم در استراتژی inbound موفق این است که کاربران را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید.بنابراین در کنار مسائل مهم دیگری که برای توسعه کسب و کار مطرح است، خوب است این موضوع را در اولویت های خود قرار دهید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در این نوشتار 27 راهکار موثر برای افزایش ترافیک وب سایت را بیان می کنیم.با افزایش ترافیک وبسایت برند شما شناخته می شود و در نتیجه تاثیر آن بر تعداد مشتریان و ROI مشخص می شود.
گوگل اصلا برایش مهم نیست که شما چه تعداد پست و مطلب در سایتتان دارید مهم این است که این مطالب، چقدر برای کاربر ارزشمند و مفید میباشد و در یک مطلب به چه سوالاتی از کاربر پاسخ داده شده است.پس لازم نیست برای پاسخ به هرسوال یک مطلب بخصوص داشته باشیم.
نوشتن و ارسال پست مهمان از جمله استراتژی هایی است که با آن می توانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. ولی مشکل اینجاست که کسانی که مطلب را می خوانند اکثرا قسمت نویسنده و بیوگرافی را مطالعه نمی کنند. یکی از مهم ترین دلایلش این است که قسمت بیوگرافی نویسنده و آدرس وبلاگ او در پایین پست قرار می گیرد و کمتر بازدیدکننده ای آن را می بیند.
اگر خواننده قسمت بیوگرافی نویسنده را در پست مهمان نبینند،از سایت شما بازدید نمی کنند و پست مهمان شما عملا هیچ تاثیری در ترافیک سایت شما نداشته است.
راه بهتر برای تاثیرگذاری بیشتر پست مهمان این است که مابین مطالب پست ، مطالب و محتواهای مرتبط با موضوع پست را معرفی کنید و لینک آنها را قرار دهید. بنا بر بررسی بلاگ backlinko وقتی لینک مطالب مرتبط وبلاگ خود را مابین مطالب پست مهمان قرار می دهیم، 78 درصد ترافیک بیشتری نسبت به حالت نرمال پست مهمان وارد سایت شما می شود.
یک استراتژی خوب برای حفظ کیفیت سایت و افزایش ترافیک ورودی به آن به روز رسانی پست های قدیمی است. مثلا اگر پستی در مورد ترفندهای خاص در هر حوزه ای منتشر کرده اید که با گذشت زمان این نکات قدیمی و یا بلااستفاده شده اند. می توانید این پست ها را به قرار دادن نکات جدید و یا حذف نکات بلااستفاده با توجه به تغییر شرایط به روزرسانی کنید. فراموش نکنید که در عنوان آن پست ها زمان آخرین به روز رسانی خود را ذکر کنید. مثلا اگر عنوان” نکات موثر در افزایش ترافیک وب سایت ” است، آن را به “نکات موثر سال 2018 در افزایش ترافیک وب سایت ” تغییر دهید.می توانید با ایمیل به اعضای وبسایتتان آنها را از این به روزرسانی مطلع کنید.
این استراتژی نیز ضمن اینکه زمان کمتری نسبت به تهیه کامل یک مطلب از شما میگیرد، می تواند ترافیک سایت شما را تا 50 درصد افزایش دهد.همچنین با به روزرسانی این صفحات نتایج سرچ گوگل نیز برای شما بیشتر خواهد شد.
در بخش URL Inspection سرچ کنسول لینک مطلب جدید را وارد کنید و بر روی دکمه Request Indexing کلیک کنید تا مطلب جدید زودتر ایندکس شود.
هر چقدر مطلب تهیه شده شما غنی باشد باز هم برای بیشتر دیده شدن باید آن را خود به اشتراک بگذارید یا تلاش کنید در سایت های پربازدید لینک آن قرار بگیرد.بعد از انتشار هر پست آن را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارید.
این که صرفا اکانتی داشته باشید و با حضور در شبکه های اجتماعی مطالبتان را منتشر کنید کافی نیست. اگر میخواهید افراد به پست های شما توجه کنند باید با آنها وارد تعامل شوید. پست هایشان را مطالعه کنید و نظر خود را بگویید و گاهی در مناسبت هایی پست های غیر از لینک مطالب وبلاگتان هم منتشر کنید.
بر اساس تحقیقاتی که در زمینه رفتاری کاربران در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، افراد محتوایی را منتشر می کنند که آنها را در اجتماع و در بین دوستانشان خوب و خاص جلوه دهد. چند نکته در این زمینه وجود دارد:
خود را جای خواننده بگذارید.. محتوای شما باید شامل چه ویژگی هایی باشد که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود؟
محتوایی بین مخاطبین بیشتر به اشتراک گذاشته می شود که کاربردی تر باشد. مثلا به مخاطب چیزی بیاموزد که بتواند آن را به کار ببرد.
سعی کنید موضوعاتی که بیشتر بین مخاطبین مطرح است و مردم دوست دارند در مورد آنها بدانند را در لیست خود برای تهیه محتوا قرار دهید.استفاده از googletrend و ترندهای توییتر را در این زمینه پیشنهاد می کنیم.
قرار دادن گزینه ها و لینک برای به اشتراک گذاری نیز که جزو موارد ضروری در هر وبسایت است که باید به آن توجه کنید.
برای به اشتراک گذاری در توییتر می توانید از سایت ClickToTweet.Com استفاده کنید. با استفاده از این سایت می توانید خودتان متنی را برای توییت کردن کاربر بنویسید و لینکی برای آن ایجاد کنید. بعد این لینک را در صفحه پست خود قرار دهید. کاربر با کلیک بر روی لینک، متن پیشنهادی شما را برای توییت می بیند و میتواند با زدن Tweet همان را به اشتراک بگذارد. استفاده از این ابزار ، به شما امکان تحلیل آمار و بازخورد هر توییت توسط مخاطبین را نیز می دهد.
همه می دانیم که راهکارهای سئو یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ترافیک یک سایت است.بعد از ارائه الگوریتم مرغ مگس خوار از الگوریتمهای گوگل (Google Hummingbird) گوگل تنها به کلمات کلیدی توجه نمی کند.بلکه به هم خانواده ها و کلمات مرتبط با آن هم توجه می کند و در واقع به جای ذخیره کلمه کلیدی، موضوع محتوا را می فهمد. LSI همان کلمات و عباراتی اند که در ارتباط با کلمات کلیدی شما هستند. مثلا اگر در مورد شبکه های اجتماعی محتوایی نوشته باشید، کلماتی مانند صفحه فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، فالوور و ... کلمات مرتبط محسوب می شوند.
حالا چطور این مجموعه ای از کلمات را برای هر موضوعی پیدا کنیم و از آنها در متن خود استفاده کنیم؟ تعداد خوبی از این کلمات با توجه به محتوا قابل پیش بینی هستند. اما ابزار دقیقتری هم برای پیدا کردن کلمات مرتبط وجود دارد. با مراجعه به سایت LSIgraph می توانید برای هر موضوع لیست کامل از کلمات مرتبط را بدست آورید.
این ابزار جستجوی موضوعات به زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند.
می توانید یک محتوا یا ترکیبی از چند محتوای از قبل تهیه شده و منتشر شده را در فرمت دیگری (مانند ای بوک ، ویدئو، اسلاید و …) مجددا منتشر کنید. با تهیه و انتشار ویدئوهایی از محتوای وبسایت خود در یوتیوب و یا سایت های مشابه ایرانی ضمن اینکه بیشتر شناخته می شوید، ترافیک بیشتری را هم وارد سایتتان می کنید.
این بلوک یادگیری را هم مطالعه کنید : بازاریابی محتوا
گوش دادن به پادکست ها هم جزو مواردی است که مخاطبین خاص خود را دارد. به همین خاطر تهیه پادکست از محتوای منتشر شده و یا محتوای جدید راهکار مناسبی برای شناخته شدن بین مخاطبین است. راهکار دیگری که می توانید از آن استفاده کنید این است که با گروه های دیگر پادکست اشتراکی تولید کنید. مخصوصا با گروههایی که به طور منظم پادکست منتشر می کنند همکاری کنید و به صورت مهمان وارد پادکست های آنها شوید.معمولا زیر پادکست ها و یا در عنوان آنها لینک وبسایت ها قرار داده می شود و این کمک می کند که در صورت جذاب بودن محتوای پادکست مخاطبین به وبسایت شما هم سر بزنند.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
با وبلاگ نویس هایی که به موضوعات شما علاقمند هستند و یا در روز های قبل مطلبی در مورد همان موضوعات منتشر کرده اند، ارتباط برقرار کنید. به آنها ایمیل بزنید. لازم نیست که در متن ایمیل مستقیما از آنها بخواهید که مطلب شما را منتشر کنند. صرفا بگویید مطلبی راجع به آنچه تا به حال در وبلاگش قرار داده ، منتشر کرده اید و لینک مطلب را در اختیارش بگذارید. اگر مطلب شما را بپسندند قطعا منتشر می کنند.
با انتشار مطالبی که ترند هستند و یا به هر دلیلی در مرکز توجه کاربران قرار دارند، برای وبسایت ها و وبلاگها انگیزه ایجاد کنید که مطلب شما را منتشر کنند. می توانید محتوا را در قالب اینفوگرافیک و یا ویدئو طراحی کرده باشید و در آن آدرس وبسایت خود را قرار دهید.
طبق تحقیقات تیم BuzzSumo لینکدین از جمله شبکه های اجتماعیست که به سرعت در حال رشد است. انتشار محتوا به خصوص ویدئو در لینکدین تاثیر خود را در ترافیک وبسایت شما خواهد گذاشت. همچنین در فیسبوک هم می توانید ویدئو های خود را منتشر کنید.
تیم BuzzSumo اخیرا با بررسی میلیون ها پست به این نتیجه رسیده اند که مطالب طولانی تر (بیشتر از 1000 کلمه) تعداد بازدیدکننده و به اشتراک گذاری بیشتری دارند.مطالب طولانی تر (بیشتر از 3000 کلمه) 28% اشتراک گذاری بیشتری نسبت به مطالب کوتاه داشته اند.بنابراین با انتشار مطالب کاملتر ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
این آپدیت به این مفهوم است که گوگل اول ورژن موبایل وبسایت شما را می شمارد و حتی گاهی نسخه دسکتاپ وبسایت را در نظر نمی گیرد.بنابراین برای افزایش ترافیک وبسایت از طریق سرچ ارگانیک باید وبسایتتان را برای موبایل هم بهینه کنید.
گوگل ابزار رایگان The Mobile-Friendly Test را در این زمینه ارائه کرده است.
این ابزار با دریافت آدرس وبسایت میزان بهینه بودن سایت برای موبایل را به شما اطلاع می دهد و همچنین پیشنهادهایی برای بهتر کردن سایت به شما می دهد.
سعی کنید مابین مطالب خود ویدئو، اینفوگرافیک و یا تصویر مرتبط با متن بگنجانید.در بررسی توسط تیم industry studies مطالبی که تصاویر بیشتری دارند 90% بیشتر از محتوای بدون تصویر در فضاهای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.
یکی دیگر از راههای افزایش بازدیدکنندگان سایت، پاسخ به سوالاتی است که برای کاربران مطرح است و آنها را سرچ می کنند. درباره ابزار رایگان answerpublick برای پیدا کردن این سوال ها وجود دارد که در گام دوم مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب با جزئیات در مورد آنها صحبت کرده ایم.ابزار دیگر در این زمینه app.buzzsumo.com
است که البته رایگان نیست.
برای جذب ترافیک بیشتر نیازی نیست که حتما لینک اول در سرچ گوگل باشید. می توانید در رتبه دوم یا سوم با تکنیک هایی CTR بالاتری داشته باشید.همچنین افزایش CTR خود باعث می شود که در رتبه بندی گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.
متای مطالب سایتم یک نکته بسیار مهم است که خیلی مواقع از آن غافل میشویم.برای همین نکات زیر را دقت کنید:
– به عناوین خود اعداد اضافه کنید.
-توضیحات متا (توضیحاتی که در زیر عنوان نشان داده می شود) را جذاب بنویسید.
-از عنوان های مختلف استفاده کنید و تفاوت آنها را در CTR بررسی کنید.
-کلمه کلیدی محتوایتان در آدرس URL بیاورید.
– از متای عنوان دروعین استفاده نکنیم!
افراد علاقمند بسیاری در هستند که دوست دارند در حوزه های مختلف مطالب جدید یاد بگیرند.برگزاری وبینار باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.همچنین ضمن برگزاری وبینار می توانید اطلاعات این افراد علاقمند را بگیرید و برای وبینارها یا محصولات بعدی باارسال ایمیل آنها را مطلع کنید.ایمیل هایی با عنوان “آخرین فرصت برای ثبت نام” نیز برای یادآوری ددلاین های ثبت نام و خرید میتواند تاثیرگذار باشد.
مطالب خود را با توجه به ویژگی های مطرح در سئو بهینه کنید.هنوز تکنیک های سئو تاثیر خوبی در دیده شدن توسط موتورهای جست و جو دارند. بنابراین روش های سئو را در تهیه محتوا مدنظر داشته باشید.
ترند انتخاب کلمات کلیدی در حال حاضر به سمتی می رود که برای موفقیت بیشتر باید کلمات کلیدی طولانی تر انتخاب کنید. کلمات کلیدی یک یا دئو کلمه ای دیگر کارساز نخواهند بود. برای هدف قرار دادن کاربران بیشتر کلمات کلیدی را طولانی انتخاب کنید تا با سرچ های بیشتری دیده شوید.
با ارتباط ایمیلی با افرادی که در صنعت شما صاحب نام هستند، از آنها بخواهید تا با شما هم کلام شوند. هیچ کس از مطرح شدن نام خود در رسانه ها بدش نمی آید. اگر زمان کافی داشته باشند قطعا به ایمیل شما پاسخ می دهند.بنابراینت از ارسال ایمیل منصرف نشوید.مصاحبه را در وبلاگ خود منتشر کنید. این کار برند شما را معتبرتر جلوه می دهد. اعتبار سایت شما را بالا می برد و ترافیک خوبی وارد سایت شما می کند.
در حال حاضر استارتاپ های زیادی هستند که با تولید محتوا به دنبال معرفی خود و جذب مشتریان بیشتر هستند که احتمالا تعدادی از آنها در صنعت شما فعالیت می کنند و رقیب شما هستند. اکثر این کسب و کارها سعی می کنند از جدیدترین متودها استفاده کنند و روش های قبلی را فراموش می کنند.ایمیل مارکتینگ ابزار بسیار قوی ای است که می تواند تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت داشته باشد.
توصیه می کنیم برای آشنایی کامل با آن، بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.
البته به این نکته توجه کنید که با ارسال ایمیل های بی وقفه مخاطب را خسته نکنید.ولی ارسال ایمیل های دوستانه به مشتریان خاص و همیشگی برای یادآوری از محصولات جدید می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
همه هیچ وقت حتی برای سی ثانیه هم حاضی نیستیم برای لود شدن یک سایت صبر کنیم. سعی کنید از نظر فنی سایت خود را به نحوی بهینه کنید که سرعت لود سایت بالا باشد. در این زمینه سایز عکس های قرار داده شده ، ساختار صفحه و عملکرد third party plugin از ویژگی های مهم در سرعت سایت است.
کاربران معمولا دوست دارند در مورد موضوعات مختلف تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند .ایجاد فضایی برای گفتگو مثل تالار گفتمان می تواند مخاطبین زیادی که علاقمند به صنعت شما هستند را جذب وبسایتتان کند. برای مثال قابلیت اینکه کاربران بتوانند صفحه ای ایجاد کنند و سوال خود بپرسند. البته با ایجاد این قابلیت در وبسایت باید به مدیریت آن نیز توجه کنید. قوانینی برای آن تعیین کنید و دائما فعالیت کاربران را بررسی کنید.
گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار خوبی برای بررسی جنبه های مختلف سایت شماست. اطلاعاتی از قبیل اینکه کدام صفحه سایت شما بازدیدکننده بیشتری دارد و یا اینکه بازدیدکنندگان شما دارای چه مشخصات دموگرافیکی هستند.داده های گوگل آنالیتیکس را به دقت بررسی کنید.ازین اطلاعات در برنامه های پروموشن و استراتژی محتوا می توانید استفاده کنید.
بررسی سایت رقیب جزو ضروری ترین استراتژی ها برای وبسایت است. با استفاده از ابزار BuzzSumo می توانید سایت های رقیب خود را بررسی کنید.این سایت عملکرد اجتماعی سایت ها را بررسی می کند و به شما می گوید که این سایت ها در چه موضوعاتی بیشتر بازدید داشته اند و مهم تر از آن بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند.ازین طریق می توانید بفهمید که کاربران چه چیزهایی را بیشتر میخوانند و در مورد آن بیشتر صحبت می کنند . سپس با این موضوعات مطالبی در وبسایت خود منتشر کنید.
نکته نهایی این که طبق تحقیقات buzzsumo مطالبی که دارای لیستی از عناوین هستند 6 برابر بیشتر از پست های دیگر به اشتراک گذاشته می شوند. این نوع مطلب جزو محبوب ترین سبک محتوا است.
اگر شما هم نکاتی در زمینه افزایش ترافیک سایت به نظرتان رسید و یا از آن استفاده می کنید خوشحال میشیم اگر در نظرات با ما به اشتراک بذارید
یکی از تکنیک های افزایش بازدید و ایجاد آگاهی از برند شما شروع کمپین های تبلیغات آنلاین است.با این روش میتوانید محصولات، مطالب و خدمات خود را در بزرگترین سایت های ایرانی باروش های تبلیغات آنلاین معرفی کنید و علاوه بر افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسای خود، افزایش فروش کسب و کارتان را نیز تقویت کنید.در تصویر زیر به یکی از نمونه بنرهای تبلیغات همسان در پلتفرم مدیااد اشاره شده است.
اگر قصد تبلیغ کسبوکار خود در سراسر وبسایت های ایرانی را دارید، شبکه تبلیغات دیجیتال مدیا اد به شما کمک میکند تا ترافیک باکیفیتی از متنوع ترین وبسایت ها را تجربه کنید.
سوالهای متداول
افزایش ترافیک وبسایت چه تاثیری در کسب و کار میگذارد؟
افزایش ترافیک وبسایت برابر است با افزایش بازدید کاربران که این کار سبب خواندن مطالب سایت، احتمال افزایش به اشتراکگذاری محتوا، افزایش فروش، بهبود سئو و اهداف دیگری مانند بالا رفتن نرخ CTA، عضویت در خبرنامه، پر کردن فرم و… که بخاطر آن اقدام به طراحی سایت کردید، میشود. درنهایت با رسیدن به این اهداف، درآمدزایی و سودآوری حاصل میشود.
منظور از CTR چیست؟
CTR یه معنای نرخ کلیک است و درصدی از افراد که روی لینک شما در نتایج جستجو کلیک کردند را مشخص میکند.
http://www.otc-certified-store.com/antibiotics-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php http://www.otc-certified-store.com/antiallergic-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/gastrointestinal-tract-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php http://otc-certified-store.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php займ без паспорта на кивизайм вконтактебыстрый займ новосибирск деньга займзайм на карту без отказов круглосуточнозайм под залог птс
24 ديدگاه نظر دهيد
عالی بسیار سپاسگذارم از مطالب مفیدتون
درود بر شما
خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده:)
عالیه از اینکه وقت میگذارید مطرح میکنید جای تشکر داره
درود بر شما
خوشحالیم که از مطلب راضی بودین:)
سلام
تشکر میکنم از کالج تپسل بابت این مطالب خوب و مفید تون
این مطلب بنظرم خیلی جامع بود
لطفا راجع به بازاریابی ویروسی هم مطلب بنویسید
مرسی
سلام
ممنون از شما که با کالج تپسل همراه هستید.
حتما پیشنهاد شما در برنامه خود قرار میدهیم.
موفق باشید
درود و خسته نباشيد
مقاله فوق العاده اى بود، سپاس
درود بر شما
خوشحالیم که از مطلب راضی بودین:)
موفق باشید
سلام
این سایت https://answerthepublic.com/ فارسی رو ساپورت نمی کنه یعنی سوال فارسی طراحی نمی کنه؟؟
و این سایت رو چی باید اکانتشوو خرید و 4_5تا لینک اولو نشون میدن:
app.buzzsumo.com
سلام
استفاده از answerthepublic با زبان انگلیسی ممکن است.
buzzsumo تا 10 نتیجه اول را نشان می دهد و بیشتر از آن مربوط به اکانت پرو هست. اما نتایج بر اساس بیشترین به اشتراک گذاری مرتب می شوند و این ده نتیجه داده های ارزشمندی برای برنامه ریزی محتوایی خواهد بود.
عالی و بسیار مفید بود. با تشکر
ممنون از شما
موفق باشید
سلام ممنون از مطلب بسیار عالیتون که بدرد هر وبمستری آماتور و حرفه ایی میخوره
سلام
ممنون از نظر لطف شما
خوشحالیم که مفید بوده براتون
سپاسگزار عالی بود
بسیار بسیار سپاسگزاریم
بسیار خوب بود..ممنوم از ترجمه و به اشتراک گذاری این محتوا
خواهش میکنم دوست عزیز ممنون از شما
بسیار جامع ومفیدبود..ممنونم
سلام
خیلی ممنون از شما
خوشحالیم که مفید واقع شده
بسیار مفید و عالی
سپاسگزار
سلام من تازه سئو رو دارم یاد میگیرم و استادمون گفته برم سایت های مختلف و سوال بپرسم تا چیز جدیدی یاد بگیرم یه سوالی که دارم با رعایت بعضی از این نکات امکان داره بازم سایت افت کنه یا نه دلیلش چیه؟باید زمان بیشتری بذارم؟
سلام
وقت بخیر
بله امکان داره، چون الگوریتم موتور جستجوی گوگل با سرعت بالایی در حال تغییره و شما باید همیشه جدیدترین نکات سئویی رو پیدا کنید و مدام در حال بروزرسانی باشید.
موفق باشید.
بسیار عالی
موفق باشید