نرخ تعامل (اینگیجمنت) چیست؟

زمان مطالعه : 20 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزشی اینستاگرام مارکتینگ

    جلسه گذشته بلوک اینستاگرام مارکتینگ به الگوریتم اختصاص داشت. همان‌طور که به خاطر دارید از عوامل موثر بر الگوریتم به اینگیجمنت اشاره کردیم. اینگیجمنت یکی از مهم‌ترین معیارها در اینستاگرام مارکتینگ است. به کمک نرخ اینگیجمنت می‌توانید عملکرد خود را ارزیابی کنید و نسبت به علایق فالوئرها آگاه شوید. با آگاهی از ذائقه‌ی مخاطب می‌توانید هوشمندانه‌تر فعالیت کنید. اطلاعاتی مثل نرخ اینگیجمنت برای سنجش میزان موفقیت استراتژی در شبکه‌های اجتماعی ضروری است. اینگیجمنت نشان‌دهنده میزان تعامل مخاطب با یک محتوا است.

    اینگیجمنت ریت (نرخ تعامل در اینستاگرام) چیست؟

    اینگیجمنت که به آن نرخ تعامل نیز می‌گویند نسبت بین میزان مشارکت کاربران اینستاگرام با محتوایی که تولید کرده‌اید به تعداد کل فالوئرهای شما است. پیش از آپدیت‌های اینستاگرام، اینگیجمنت به تعداد لایک و کامنت و ویو ویدیو محدود بود اما اکنون دنبال کردن هشتگ صفحه‌ی شما،تعامل در آی‌جی‌تی‌وی و استوری را نیز شامل می‌شود.

    نرخ تعامل (اینگیجمنت) در اینستاگرام

    چرا اینگیجمنت ریت مهمترین معیار اینستاگرام است؟

    اینگیجمنت مهم‌ترین معیار در اینستاگرام مارکتینگ است. به کمک آن می‌توانید دریابید چه قدر محتوای شما برای فالوورها جذاب است. جذب مخاطب همان چیزی است که می‌تواند اهداف بازاریابی شما را محقق کند. پس از ساخت یک حساب کاربری بیزینس در اینستاگرام و  افزایش بازدید از صفحه، باید تعامل با فالوئرها را بالا ببرید. محتوایی که میزان پایینی کامنت، لایک، اشتراک گذاری،دخیره‌سازی دریافت می‌کند نمی‌تواند انتظار داشته باشد که بازدید از سایت، آگاهی از برند و فروش‌اش افزایش یابد. نرخ اینگیجمنت میزان وفاداری فالوور نسبت به حساب کاربری را نشان می‌دهد. اینگیجمنت به تعداد فالوور بستگی ندارد بلکه بسیار با میزان علاقه و تعامل مخاطب با محتوا مرتبط است.

    چه عواملی بر روی اینگیجمنت تاثیر می‌گذارند؟

    برای افزایش اینگیجمنت تکنیک‌هایی وجود دارد که به طور طبیعی باعث بالا رفتن نرخ اینگیجمنت می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشید افزایش واقعی اینگیجمنت کاری است که نیازمند حوصله و زمان است.

    تعامل، رفتاری دو طرفه:

    این نکته ساده بنظر می‌رسد اما همچنان بسیاری از برندها نسبت به دایرکت‌ها و کامنت‌ها بی‌تفاوت هستند یا بدتر از آن دسترسی به کامنت گذاشتن را مسدود می‌کنند. مهم نیست چقدر تعداد دایرکت‌ها و کامنت‌ها زیاد است به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهید. . افزایش تعداد کامنت‌ها توجیه مناسبی برای عدم پاسخگویی نیست. اگر پاسخ مفصل به تک تک آن‌ها مقدور نیست با فرستادن ایموجی و پاسخ کوتاه برای نظر او ارزش قائل شوید. لایک کردن کامنت، حداقل کاری است که برای کامنت‌های بیشمار می‌شود انجام داد. ابزار  Smart Inbox امکان مدیریت کامنت در تمام شبکه‌های اجتماعی بر روی یک پنل را می‌دهد. هر چه میزان بیشتری لایک، کامنت، دایرکت، اشتراک‌گذاری دریافت کنید، الگوریتم بیشتر محتوای شما را مناسب برای نشان دادن به سایر کاربران تشخیص می‌دهد و شانس راه یافتن به اکسپلورر افزایش می‌یابد.

    تعامل با کاربران در اینستاگرام و افزایش اینگیجمنت

    چاشنی سرگرمی، به مقدار لازم:

    برندهای زیادی با اضافه کردن کمی طنز و سرگرمی به محتوای مرتبط با کسب‌وکارشان سعی می‌کنند به فرهنگ عموم مردم نزدیک شوند. تلفیق اتفاقات روز و memes با موضوعات مربوط به حرفه‌تان برای مردم جذاب است، استوری ابزاری است که می‌توان برای این منظور استفاده کرد. البته نباید از چارچوب‌ها و خط قرمزهای برند عبور کرد بلکه باید متناسب با لحن و هویت آن باشد، نباید به هر قیمتی مخاطب را سرگرم کرد.

    افزایش اینگیجمنت با محتوای سرگرم کننده

    اینفلوئنسر، صدای برند:

    همکاری با اینفلوئنسرهایی که متناسب با حوزه فعالیت کسب‌وکارتان هستند باعث بالا رفتن اینگیجمنت و افزایش فالوئر می‌شود. اینفلوئنسرها تولید کنندگان محتوایی خلاقانه و محبوب مخاطبین هستند که همکاری با آن‌ها رشدی قابل توجه را باعث می‌شود. در جلسات آینده به طور مفصل به اینفلوئنسر مارکتینگ خواهم پرداخت.

    محتوا، فراتر از معرفی محصول:

    امروزه انتظار مردم از محتوا بیشتر از معرفی محصول در اینستاگرام است. آن‌ها می‌خواهند کارمندان شرکت را بیشتر بشناسند، مراحل تولید محصول را بدانند و داستان یک کسب‌وکار را بشنوند. اینستاگرام بهترین جا برای به اشتراک گذاشتن جزییات کار با مشتریان است. با این کار مشتری احساس نزدیکی بیشتری با برند می‌کند. روز به روز بر تعداد کسب‌وکارهایی که در استوری بیشتر از سازمان خود صحبت می‌کنند افزوده می‌شود و با قابلیت پرسش و پاسخ اطلاعات بیشتری درباره خودشان در اختیار فالوئران قرار می‌دهند.

    کپشن طولانی

    اینستاگرام با محدودیت 2200 کارکتر، فضای مناسبی برای کپشن طولانی در اختیار کاربران قرار داده است. یکی از عوامل موثر بر الگوریتم اینستاگرام مدت زمانی است که کاربر به یک پست اختصاص می‌دهد. بنابراین هر چه میزان کپشن طولانی‌تر باشد مدت زمان بیشتری صرف خواندن آن می‌شود. عده‌ای معتقدند کاربران کپشن‌های طولانی را نمی‌خوانند که باید گفت کاربران محتوایی که جذاب نباشد را نمی‌خوانند. منظور ما این نیست که به هر قیمتی و برای هر پستی محتوای زیادی تولید کنید بلکه در ازای یک عکس بدون کپشن یا استفاده از ایموجی با کاربران حرف بزنید. محتوایی طولانی که ارزشمند باشد خوانده می‌شود.

    خوش‌آمدگویی به فالوورهای جدید:

    در صفحه‌ی فالوورهای جدید زیر آخرین پست آن‌ها کامنت‌های هوشمندانه بگذارید، یا در صفحه خودتان به افراد جدیدی که شما را به تازگی فالو نمودند خوش‌آمد بگویید. این کار سبب می‌شود احساس کنند دیده می‌شوند، ارزشمند هستند و شما آن‌ها را بخشی از دوستان خود می‌دانید.

    انتشار عکس از چهره:

    استفاده از اشخاص در عکس‌ها، به محتوای شما چهره‌ی انسانی می‌دهد. عکس‎هایی که در آن شخصی حضور دارد 38% بیشتر از سایر عکس‌ها لایک می‌شوند. مخاطبین ارتباط بیشتری با هم‌نوع خود برقرار می‌کنند بنابراین از چهره خودتان یا افراد دیگر در عکس‌ها استفاده نمایید.

    استفاده از چهره برای افزایش اینگیجمنت

    خودداری از پاسخ تکراری:

    اگر می‌خواهید اصیل باشید به تمام کامنت‌ها پاسخ دهید، این کار شانس کامنت گذاشتن دوباره را در آینده افزایش می‌دهد. همچنین از آن اینفلوئنسرهایی نباشید که به تمام کامنت‌ها پاسخی تکراری و کلیشه‌ای می‌دهند یا تمام کامنت‌ها را در یک کامنت پاسخ می‌دهند. در تعامل با مخاطبین باهوش باشید.

    30 دقیقه‌ی طلایی:

    در الگوریتم اینستاگرام موفقیت یک پست بر اساس اینگیجمنت در 30 دقیقه‌ی ابتدایی مشخص می‌گردد. از این فرصت برای پاسخ‌دهی به کامنت‌ها استفاده کنید. بعد از انتشار پست، موبایل‌تان را در دسترس نگه دارید و با مخاطب تعامل کنید. اگر در مدت 30 دقیقه پس از انتشار پست، 10 کامنت دریافت کردید، با جواب دادن به آن‌ها شما 20 کامنت خواهید داشت. این کار علاوه بر تاثیر مثبت بر الگوریتم اینستاگرام، مخاطبین شما را برای معاشرت مشتاق‌تر خواهد کرد.

    موقعیت جغرافیایی:

    پست‌هایی که موقعیت جغرافیایی دارند 79% اینگیجمنت بیشتری نسبت به پست‌های بدون لوکیشن، دارند. به عنوان مثال اگر عکسی که در یک کافه هستید را آپلود می‌کنید حتما لوکیشن آن را به پست خود اضافه کنید. شانس اینکه کاربری با جستجوی لوکیشن با پیج شما آشنا شود را از خود نگیرید.

    تگ کردن موقعیت جغرافیایی و افزایش اینگیجمنت

    استراتژی هشتگ‌گذاری

    هشتگ یکی از ستون‌های اصلی در شبکه‌های اجتماعی است. امروزه صرف استفاده از هشتگ موجب بالا رفتن reach و در نتیجه افزایش اینگیجمنت نمی‌شود. استفاده از هشتگ‌های تکراری باعث اسپم شدن و کاهش reach می‌گردد. یک جدول تهیه کنید با چند ستون، هشتگ‌های مرتبط با حوزه کاری‌تان را در هر ستون دسته بندی کنید و در هر پست هشتگ‌های گروه‌های مختلف را با هم ترکیب کنید.

    تگ کردن اکانت‌های مرتبط:

    تگ کردن اکانت‌هایی که با محتوا همخوانی دارند باعث افزایش reach می‌شود. شما می‌توانید محصولات، برندها یا اینفلوئنسرهایی که با حوزه کاری شما مرتبط هستند را در عکس خود تگ کنید. پست شما در صفحه‌ی اکسپلورر فالوئرهای پیج‌های تگ شده، ظاهر می‌شود. همچنین مخاطبین آنان از طریق قسمت تصاویر تگ شده به پستی که منتشر نمودید، دسترسی خواهند داشت. از تگ کردن دائمی اکانت‌ها و یا استفاده نامرتبط با محتوا بپرهیزید. زیرا مانند استفاده از هشتگ‌های تکراری یا بی‌ربط، اینستاگرام پست شما را اسپم خواهد کرد.

    نحوه محاسبه نرخ تعامل یا اینگیجمنت در اینستاگرام چگونه است؟

    محاسبه اینیگجمنت کار ساده‌ای نیست و راه‌های زیادی برای بدست آوردن آن وجود دارد. در حالی که معمولا افراد از میزان لایک و کامنت اینگیجمنت را حساب می‌کنند عده‌ای معتقدند باید میزان ذخیره شدن پست نیز لحاظ شود. همچنین نظر دیگری وجود دارد که میزان لایک و کامنت ارزش برابری ندارند بعضی از اکانت‌ها با هزاران لایک تعداد انگشت‌شماری کامنت دریافت می‌کنند که قابل مقایسه با اکانتی که هزاران کامنت دریافت می‌کند و مقدار کمتری لایک می‌شود نیست. اختلاف عمده دیگری که شاهد آن هستیم معیار اینگیجمنت است برخی آن را تابع فالوور می‌دانند و بعضی دیگر ایمپرشن را معیار سنجش قرار می‌دهند. از این رو فرمول‌های زیاد اینگیجمنت ارزیابی آن را به کار سختی تبدیل کرده، ما سه شیوه‌ی رایج محاسبه اینگیجمنت را در این جلسه آموزش می‌دهیم.

    محاسبه نرخ تعامل (اینگیجمنت) در اینستاگرام

    اینگیجمنت بر اساس فالوور:

    از مرسوم‌ترین راه‌ها جمع تعداد لایک و کامنت‌های یک اکانت و نسبت آن با تعداد فالوئرها است که در انتها در عدد 100 ضرب می‌شود. نکته مثبت این فرمول عمومی بودن داده‌های آن است که کار مقایسه اکانت‌ها را ساده می‌کند. زیرا دسترسی به میزان فالوور، لایک و کامنت برای هر اکانت عمومی(public) عملی است. اگر می‌خواهید میزان اینگیجمنت خود را با صفحات رقیب مقایسه کنید این روش بهترین انتخاب برای سنجش است.

    اینگیجمنت بر اساس ایمپرشن:

    در این فرمول محاسبه اینگیجمنت از طریق تجمیع تعداد لایک و کامنت و تقسیم بر میزان ایمپرشن انجام می‌گیرد و مانند شیوه‌ی قبلی در 100 ضرب می‌شود. این روش دقیق‌تر از حالت قبلی است زیرا بر اساس تعداد دفعاتی که پست‌ها بازدید شده صورت می‌گیرد نه بر اساس میزان فالوور. در واقع در این شیوه در می‌یابید چه تعداد از افرادی که پست را دیده‌اند با آن تعامل برقرار کرده‌اند. بنابراین فرمول دقیق‌تری است. بدیهی است برای استفاده از این راه باید به میزان ایمپرشن اکانت دسترسی داشت و قادر به مقایسه با سایر اکانت‌ها نخواهید بود.

    اینگیجمنت با لحاظ کردن میزان ذخیره شدن:

    در این شیوه که بر اساس ایمپرشن است جمع تعداد لایک، کامنت و دخیره شدن پست‌ تقسیم بر ایمپرشن به دست می‌آید و در 100 ضرب می‌شود. نتیجه این راه با راه قبلی چندان نیست چون عموما تعداد لایک و کامنت بیش از دخیره کردن است. اما در نظر گرفتن تعداد ذخیره شدن دقت بیشتری در محاسبه اینگیجمنت می‌دهد.

    متاسفانه شیوه دقیق و شاخصی برای اینگیجمنت وجود ندارد و استفاده از روش‌های مختلف به هدف شما بستگی دارد. اما ابزارهایی وجود دارد که این کار را ساده‌تر می‌کند چند نمونه از آن‌ها را در زیر آورده‎ایم:

    ابزار محاسبه اینگیجمنت خارجی و رایگان

    SocialBlade

    Ninjalitics

    Triberr

    ابزار تحلیل اینگیجمنت ایرانی و رایگان

    Neolyze

    ابزار محاسبه اینگیجمنت پولی

    Hyperauditer (یکبار در ماه برای یک اکانت رایگان است)

    Insight در اینستاگرام

    یکی از بهترین ابزارهای رایگان که می‌تواند به بالا رفتن اینگیجمنت منجر شود Insight اینستاگرام است. بررسی آماری که اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد نه تنها شناخت بیشتر فالوئرهایتان را به همراه دارد بلکه بر روی بهبود عملکرد شما نیز می‌تواند تاثیر بگذارد هر عدد در این بخش اطلاعات ارزشمند و مهمی را بیان می‌کند، در ادامه به توضیح هر یک از شاخص‌های آن می‌پردازیم.

    اینسایت اینستاگرام (insight)

    اطلاعات آماری مربوط به فعالیت‌:

    بخش فعالیت به دو قسمت تقسیم می‌شود. Interaction و Discovery. بخش Activity یا همان فعالیت، میزان تاثیرگذاری صفحه بر روی مخاطب را به شما نشان می‌دهد. معنی هر گزینه از آن به قرار زیر است:

    در Interaction هر فعالیتی که در یک هفته اخیر در پروفایل شما اتفاق افتاده را مشاهده می‌کنید:

            Profile visit: مجموع بازدیدهایی که در طول یک هفته از پروفایل شما صورت گرفته است.

            Website Click: میزان دفعاتی که کاربران بر روی لینک داخل بیو کلیک کرده‌اند را نشان می‌دهد.

            Call/Email Click: تعداد دفعاتی که کاربران برای تماس بر روی گزینه تماس/ ایمیل کلیک کرده‌اند است.

    همچنین فراوانی فعالیت‌های انجام شده در روزهای مختلف هفته به شما نشان داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید در یابید در هفت روز گذشته کدام روز بیشترین و کمترین فعالیت و تعامل با مخاطبین صورت گرفته است.

     Discoveryبه شما می‌گوید چند درصد از کاربرانی که محتوا را دیده‌اند جز فالوئرها نبوده‌اند و مهم‌تر از همه چه طریقی پست را پیدا کرده‌اند. دو شاخص مهم Reach و Impression را در این‌جا مشاهده می‌کنید.

    Impression-: تعداد دفعاتی که یک پست دیده می‌شود. هر بار بازدید یک ایمپرشن محسوب می‌شود. حتی اگر یک شخص چندین بار یک پست را مشاهده کند هر بار بازدید او یک ایمپرشن است.

    Reach- : تعداد کاربرانی که پست را مشاهده کرده‌اند.

    همچنین نمودار قسمت Discovery میزان Reach در روزهای مختلف یک هفته را نشان می‌دهد که به آسانی می‌توانید بفهمید چه روزهایی بیشترین و کمترین Reach را داشته‌اید. با استفاده از این نمودار می‌توانید بسنجید که کمپین تبلیغاتی که اجرا کرده‌اید توانسته بر روی بالا رفتن Reach تاثیر مثبتی بگذارید یا خیر. همچنین آمار آن به شما می‌گوید که ادامه استراتژی شبکه اجتماعی‌تان موفق خواهد بود یا باید آن را تغییر دهید.

    اطلاعات آماری مربوط به محتوا:

    در این قسمت اطلاعات آماری محتواهای تصویری یا ویدیویی در سه دسته پست، استوری و پروموشن ارائه می‌شود.

    پست (Feed): اطلاعات آماری پست‌هایی که در صفحه فید منتشر شده در طول 2 سال گذشته به شما داده می‌شود. محتواها بر اساس موارد زیر قابل مقایسه با یکدیگر هستند:

    Call:  بر اساس این معیار محتواها بر اساس میزان اکانتی که در راستای فراخوان عملی که داشته‌اید از گزینه تماس استفاده کرده و تلفن زده است قابل دسته‌بندی و مقایسه‌اند.

    Comments: تعداد تمام کامنت‌های پست‌های 2 سال اخیر را از بیشترین به کمترین مرتب می‌کند.

    Emails: تعداد ایمیل‌هایی که از طریق هر پست دریافت کرده‌اید. پست‌هایی که فراخوان عمل آن ارسال ایمیل باشد قاعدتا در صدر قرار خواهند گرفت.

    Engagements: محتوا بر اساس اینگیجمنت مرتب می‌شود. اینگیجمنت اینستاگرام بر اساس کامنت، لایک و دخیره‌سازی است. به راحتی می‌توانید دریابید کدام پست‌ها بیشترین و کمترین میزان تعامل با مخاطب را داشته‌اند.

    Follows: تعداد اکانت‌هایی که به واسطه هر پست شما را دنبال کرده‌اند را بیان می‌کند. این شاخص کمک می‌کند بفهمید چه پستی بیشترین فالوئر را به همراه آورده است.

    Get Directions: نشان می‌دهد به واسطه هر پست چه تعداد کاربر  بخش آدرس را کلیک کرده‌اند.

    Impressions: مجموع دفعاتی که کاربران هر پست را دیده‌اند. اگر یک اکانت چندین بار پست را دیده باشد. هر بار بازدید او لحاظ خواهد شد.

    Likes: همان طور که روشن است بر اساس میزان لایک پست‌ها مرتب و قابل مقایسه هستند.

    Profile visit: به شما می‌گوید هر پست چه میزان باعث شده کاربران از پروفایلتان بازدید کنند.

    Reach: میزان کاربرانی که از پست‌ها بازدید کرده‌اند. برخلاف ایمپرشن، در این‌جا تکرار اکانت در محاسبه نقشی ندارد.

    Saved: با استفاده از این شاخص بر اساس تعداد کاربرانی که پست‌ها را دخیره کرده‌اند می‌توانید محتوا را با یکدیگر مقایسه کنید.

    Website Clicks: تعداد دفعاتی که بر روی لینک وبسایت داخل بیو به واسطه هر پست کلیک شده را نشان می‌دهد.

    با استفاده از شاخص‌های بالا و هدفی که دنبال می‌کنید می‌توانید عملکرد پست‌ها را ارزیابی کنید و بهترین نوع محتوایی که مخاطب آن را پسندیده است را شناسایی نمایید.

    استوری: یکی دیگر از انواع محتواهای اینستاگرام استوری است. اطلاعات آماری این بخش به خوبی به شما می‌گوید چه میزان فالوئرها با استوری‌هایتان ارتباط برقرار کرده‌اند، نتیجه آن می‌تواند عملکردتان را در آینده بهبود بخشد.

    Reach: تعداد اکانت‌هایی که استوری شما را دیده‌اند.

    Impressions: تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده، این بخش مشابه با ایمپرشن در بخش پست است.

    Forward  : تعداد دفعاتی که کاربران استوری را رد کرده‌اند را به ما می‌گوید.

    Backward: تعداد دفعاتی که کاربر بر روی استوری شما ضربه‌ می‌زند تا استوری قبلی را تماشا کند را نشان می‌دهد.

    Replies : تعداد پیام‌هایی که یک استوری دریافت کرده است را بیان می‌کند.

    Next Story: این شاخص به ما تعداد دفعاتی که فالوئرها استوری‌ را رد کرده تا استوری اکانت دیگری را ببینند نشان می‌دهد.

    Exit: تعداد دفعاتی که کاربر از استوری ما خارج شده تا به صفحه فید برگردد را نشان می‌دهد.

    این بخش به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه نوع محتوایی بهترین گزینه برای به اشتراک گذاشتن در استوری است. برای مثال فوروارد کردن یک استوری نشان می‌دهد که برای مخاطب جذاب نبوده است، برعکس Backwardکردن نشان از جالب بودن استوری برای مخاطب دارد. Next نشان می‌دهد استوری‌ها طولانی، تکراری یا کسل‌کننده بوده‌اند. Reply زیاد بیانگر این است که موضوع استوری چنان برای مخاطب جذاب بوده که او با شما ارتباط برقرار کرده است.

    Promotions: این قسمت آمار مربوط به تبلیغاتی پولی شرکت اینستاگرام را نشان می‌دهد.

    این اطلاعات شامل: میزان بازدید از پروفایل، Impression، Reach و اینگیجمنت است همچنین اطلاعات جمعیت‎شناختی مخاطبین نظیر سن، جنس و موقعیت جغرافیایی را در اختیار قرار می‌دهد.

    اطلاعات مربوط به مخاطبین:

    در این بخش به خوبی می‌توانید فالوئرهای خود را بشناسید و متناسب با موقعیت جغرافیایی، سن، جنس آن‌ها محتوا تولید کنید. این قسمت نه تنها به شناخت مخاطب کمک میکند بلکه نشان می‌دهد چه زمانی در طول روز و هفته بهترین موقع برای به اشتراک گذاشتن محتوا است.

    Top locations: بیانگر این نکته است که بیشترین مخاطبین شما متعلق به چه شهرهایی هستند.

    Age Range: فراوانی دسته‌بندی سنی بر دو نوع جنسیت و کلی را به شما می‌گوید.

    Gender: توزیع جنسی فالوئرها را نشان می‌دهد. مخاطبین چه میزان زن و چه میزان مرد هستند.

    Followers: تعداد فالوئرهای آنلاین در ساعت مختلف روز و روزهای مختلف هفته را نشان می‌دهد.

     

    منابع:

    HubSpot.com

    Socialbakers.com

    SproutSocial.com

    Hopperhq.com

     

    Sending
    User Review
    5 (1 vote)

      6 ديدگاه نظر دهيد

    1. من در یک صفحه نمایش لپ تاپ 15 اینچی مطلب باز کردم فونت سایز متن بسیار کم هست و خوانایی نداره (چیزی که بررسی کردم به جای فونت استاندارد 16پیکسل 13 پیکسل بود)
      شاید این لحظه که مطالعه میکنم سهوا مشکلی پیش اومده اما در تمام این بلوک به همین صورت هست

      • سلام
        ممنون از شما
        سایز استادارد استفاده میشه، این پست استثنائاً مشکلی داشت که برطرف کردیم.

    2. سلام
      ممنون از مطالبتون ولی یه سوال
      تو جلسه قبل نوشته بودید که هشتگ تکرار باعث شادوبن نمیشه
      اینجا نوشتین هشتک تکراری باعث اسپم شدن و کمتر شدن reach میشه…
      برداشت من اینه که مفهوم این دو جمله تناقض دارن ولی چون نوع جمله بندی فرق داره بنظر میرسه دو موضوع جدا هستن
      بالاخره هشتگ تکراری تاثیر منفی داره یا نداره ؟

      • سلام
        وقت‌تون بخیر
        علی‌رغم اینکه اینستاگرام به صورت رسمی اعلام کرده شادوبن وجود نداره، در بین کاربران نظرات ضد و نقیضی در این باره هست.
        شادوبن به این معناست که پست شما بدون اطلاع‌تون به هیچ فردی نشون داده نمی‌شه اما اینکه گفته شده هشتگ تکراری باعث کمتر شدن Reach می‌شه درسته چون اینستاگرام فرض می‌کنه شما دارید اقدام اسپم انجام می‌دید. پس تاثیر منفی داره ولی نه تا اون حدی که کلا دیده نشید. در واقع بین شادوبن با کاهش reach تفاوت هست.

        • ممنون از توضیحتون
          فقط یه سوال دیگه…. وقتی میگن هشتگ تکراری نباشه یعنی خود هشتگ دوباره استفاده نشه تو پست های بعد یا اینکه هشتگ هایی که تو پستم نوشتم، برای پست بعدی به همون ترتیب نباشن ولی اشکالی نداره استفاده شن ؟

    3. سلام
      چرا برای اینگجمنت به جای امپرشن از ریچ استفاده نمی شه؟ به نظر منطقی تر هست اش. مثلا من مطلبی برام جذاب بوده و سه بار به اون مطلب سر زدم ولی در نهایت من می تونستم یه بار اون مطلب را لایک کنم. به همین دلیل اینجا در اصل اینگجمنت مطلب خیلی بالا بوده ولی با این روش نشون میده که اینگجمنت پایین داشته

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.