واژه نامه و اصطلاحات موبایل مارکتینگ

زمان مطالعه : ۳ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در همه حوزه‌ها و صنایع مختلف، واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی وجود دارد و برای کسانی که در آن حوزه کار می‌کنند، لازم و ضروری است که با آن واژه‌ها آشنا باشند. حوزه تبلیغات موبایلی، اپلیکیشن مارکتینگ و به طور کلی موبایل مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و پر از عبارات و اصطلاحات تخصصی است که لازم است متخصصان این حوزه از آن آگاه باشند. از همین رو، متریکس که یک پلتفرم ایرانی پیشگام در زمینه تحلیل بازاریابی موبایلی است، با جمع‌آوری واژگان و اصطلاحات این حوزه، واژه نامه موبایل مارکتینگ را منتشر کرده است.

واژه نامه موبایل مارکتینگ متریکس شامل بیش از 150 واژه و اصطلاح تخصصی است و برای تمامی کسانی که در صدد رشد کسب‌وکار خود با تمرکز بر اپلیکیشن‌ها و تبلیغات موبایلی هستند مفید است.

برای مشاهده واژه‌نامه، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود واژه نامه موبایل مارکتینگ

تفاوت واژه نامه موبایل مارکتینگ با واژه نامه دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پیش از این نیز، واژه‌نامه دیگری به نام واژه‌نامه دیجیتال مارکتینگ، در کالج تپسل منتشر شده است؛ این واژه‌نامه با واژه نامه موبایل مارکتینگ که اکنون پیش روی شما است تفاوت‌هایی دارد. واژه نامه موبایل مارکتینگ متریکس تمرکز خود را بر بازاریابی موبایلی و دغدغه‌های احتمالی اهالی صنعت اپلیکیشن‌های موبایل قرار داده است. در سال‌های اخیر و همزمان با تبدیل شدن دیجیتال مارکتینگ به یک موج همه‌گیر در اکوسیستم استارتاپی کشور، واژه‌نامه‌ها و فرهنگ‌های اصطلاحات متعددی در بستر وب‌سایت و در قالب کتاب الکترونیک با تأکید بر بازاریابی دیجیتال، ترجمه یا تألیف شده است. با این حال، توجه به حوزه موبایل به طور خاص، هدف این اقدامات نبوده است.

در کالج تپسل بخوانید!  مفهوم بازاریابی درونگرا، ربایشی یا جاذبه ای

متریکس که به عنوان یک کسب‌و‌کار تخصصی که در خدمت کسب‌و‌کارهای موبایلی و مبتنی بر اپلیکیشن فعالیت می‌کند رسالت خود را افزایش آگاهی مخاطبان بالقوه این عرصه نسبت به بازاریابی موبایلی و به ویژه توانمندسازی تبلیغ‌دهندگان، دیجیتال مارکترها و صاحبان اپلیکیشن برای درک بیشتر مسائل مربوط به آنالیز موبایل مارکتینگ تعریف کرده است. بر این اساس، دایرة المعارف حاضر به رغم پرداختن به پاره‌ای از اصلاحات کلی و پایه‌ای که لازمه حضور و فعالیت در عرصه بازاریابی دیجیتال است، تمرکز خود را بیش از هرچیز به واژه‌های مورد استفاده در جهان بازاریابی موبایلی و مورد نیاز برای مخاطبان هدف به منظور رصد و شناسایی فعالیت‌های کاربران پیش و پس از ورود به اپلیکیشن قرار داده است.

اصطلاحات بازاریابی موبایلی

واژه نامه اصطلاحات بازاریابی موبایلی برای چه کسانی مناسب است؟

این واژه‌نامه برای تمامی کسانی که در صدد رشد کسب‌وکار خود با تمرکز بر اپلیکیشن‌ها و تبلیغات موبایلی هستند مفید است. مخاطب هدف این واژه‌نامه، دیجیتال مارکترها، تبلیغ‌دهندگان و صاحبان اپلیکیشن هستند. مطالعه این واژه‌نامه به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا در صورت مواجهه با این اصطلاحات در منابع مختلف، دچار ابهام نشوند، بتوانند به آن رجوع کنند و هم ردیف تبلیغ‌دهندگان بین‌المللی، دانش حرفه‌ای خود را ارتقا بخشند. همچنین توسعه دهندگان نیز می‌توانند با آشنایی بیشتر با اصطلاحات مرتبط با کسب‌وکار، به درک جدیدی از فضاهای غیر فنی دست یابند و این دانش تازه را در طراحی و توسعه محصولات موبایلی جدید خود به کار ببرند.

بنابراین هم کسانی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند و هم کسانی که یدی طولا در طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغات موبایلی داشته‌اند می‌توانند از این واژه‌نامه بهره‌مند شوند.

در کالج تپسل بخوانید!  ۳ ترند جهانی که بر رشد اپلیکیشن‌های فینتک تاثیر می‌گذارند!

موبایل، این بخش جدا نشدنی زندگی این روزهای ما در همین لحظه و ساعت می‌تواند با یک روند، قابلیت و امکان جدید همه را شگفت زده کند. ما کوشیده‌ایم آخرین و به‌‌روز ترین مفاهیم و اصطلاحات ذکر شده در این لغت نامه را گرد آوریم اما بدیهی است با توجه به گسترش روزافزون دنیای تبلیغات موبایلی، وسعت و عمق این واژگان قابلیت توسعه و گسترش دارند.


دانلود واژه نامه موبایل مارکتینگ

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.