8 اشتباه عجیب در شبکه های اجتماعی

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

قصد دارم در این مطلب راجع به اشتباهاتی که بیشتر کسب و کارها در شبکه های اجتماعی‌شان انجام می‌دهند یا اشتباهاتی که خودم تا به الان داشته‌ام صحبت کنم و چند مثال از کسب وکارهایی را بازگو کنم که به اشتباه وقت و هزینه زیادی برای فعال بودن شبکه‌های اجتماعی‌شان گذاشته‌اند اما به نتیجه نرسیده اند.

 

1- می‌خواهم کسب و کارم  در تمامی شبکه‌های اجتماعی باشد!

دوست دارم این موضوع را با یک خاطره شروع کنم. با کسب و کاری صحبت می‌کردم که قصد داشت در تمامی شبکه‌های اجتماعی فعال باشد تا هیچ کاربر آنلاین ایرانی را از دست ندهد و بعد از چند ماه در 12 شبکه اجتماعی حساب کاربری ایجاد کرده و شروع به پست گذاری کرد چون ایده مدیر کسب و کار این بود که:

هر فضایی که تعدادی کاربر ایرانی وجود دارد ما هم باید باشیم!

 

شاید اگر از یک دیجیتال مارکتر ایرانی نام 12 شبکه اجتماعی را بپرسید حتی نداند که این تعداد شبکه اجتماعی وجود دارد. به نظرم قرار نیست که ما در تمامی شبکه‌های اجتماعی که وجود دارند فعالیت کنیم. با یک استراتژی درست میتوان در چند شبکه اجتماعی فعالیت متمرکز بود، هزینه و زمان زیادی در تمامی شبکه های اجتماعی نکرد.

برای مثال یک کسب و کار B2B می‌تواند در لینکدین فعالیت مستمر با بازدهی بالا داشته باشد شاید باتوجه به حوزه کاری نیازی به فعالیت در اینستاگرام نداشته باشد.

 

اشتباهات شبکه های اجتماعی

2-رقیب در فلان سوشال هست، پس ما هم باشیم!

از صاحبین کسب و کارهای زیادی این جمله را نشیدم که چون رقیب بیزینس ما در اینستاگرام فعالیت میکند پس لازم است که ماهم در اینستاگرام حضور داشته باشیم.در اینگونه موارد بنظرم بهترین راه حل این است که ابتدا مخاطب‌مان را بشناسیم و از خود بپرسیم که:

  • آیا مخاطب ما در اینستاگرام فعالیت دارد؟
  • آیا پیج رقیب‌مان را در اینستاگرام بررسی کرده‌ایم؟
  • آیا میتوانیم محتوایی متناسب با فضای اینستاگرام تولید کنیم؟

 

و جاهای دیگری که رقبا به اشتباه رفتند انجا حضور داشته باشیم یا حتی یک اکانت بسازیم اگر قرار نیست که ماهی یک دانه پست هم بذاریم اصلا اکانتی هم نسازیم و بهش سر هم نزنیم

3-هر محتوا جا و مکانی دارد.

احتمالا خیلی از کسب و کارها را می‌شناسیم که در چند شبکه اجتماعی فعال هستند و فقط یک نوع محتوا را در همه جا پست میکنن!

همیشه باید این را در نظر بگیریم که کاربران در هر شبکه اجتماعی رفتار خاصی دارند و قرار نیست یک محتوا با یک فرم و شکل یکسان در تمامی فضاها منتشر کنیم. هر فضایی لحن محتوایی خود را دارد و نمیتوان به یک شکل عمل کرد.

این راهم باید در نظر بگیریم که اگر فرصت تولید محتوا برای هر شبکه اجتماعی را نداریم خیلی بهتر هست که اصلا به آن رسانه ورود نکنیم.

در کالج تپسل بخوانید!  آخرین آمارهای بازاریابی دیجیتال که در سال ۲۰۲۰ باید بدانید

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

به طور خلاصه می‌توان گفت که :

هر شبکه اجتماعی، استراتژی خاص خود را دارد.

همیشه از خود بپرسیم اگر محتوای یکسان در تمامی فضاها تولید می‌کنیم، چه دلیلی وجود دارد که کاربران آنلاین در تمامی فضاها ما را دنبال کنند. بدنبال این باشید که انتظار کاربر از شما در آن فضا چیست و چطور می‌توانید آن را محقق کنید. 

بهترین حالت ممکن این است که برای هر شبکه اجتماعی یک برنامه محتوایی داشته باشید تا بتوانید به درستی آن را مدیریت کنید.بعد از مدتی متوجه می‌شوید که چه قدر نرخ تعامل (اینگیجمنت) محتوای‌تان افزایش داشته است.

 

4- اول راه را با فالوئر و ممبر فیک شروع کنیم!

فیک فالوئر

در شروع فعالیت در هر شبکه اجتماعی چندماهی زمان می‌برد تا به ممبرها یا فالوئرهای مناسبی برسیم. متاسفانه در اینجا کسب و کارها برای اینکه سریعتر به نتیجه برسند با فالوئر و ممبر فیک شروع می‌کنند. تعدادی فالوئر فیک خریداری می‌کنند تا با 0 فالوئر شروع نکنند که مبادا پیج‌شان ظاهر بدی داشته باشد.

اشتباه من از خرید فالوئر فیک اینستاگرام

خاطرم هست 3 سال پیش برای شروع یک پیج اینستاگرامی 1000 فالوئر فیک دریافت کردیم و بعد از چند ماه از وضعیت اینگیجمنت ناراحت بودیم حتی نمی توانستیم این فالوئرها را حذف کنیم.

این را باید بدانیم که برای فعالیت در هر دنیای دیجیتال به زمان و استراتژی درست نیازمندیم و اصلا ایرادی ندارد که بعد از یک ماه فعالیت تعداد فالوئر کمی داشته باشیم. مهم این است که نرخ تعامل مخاطبان‌مان را افزایش دهیم.

5- بعد از چند ماه از فالوئر فیک کمک بگیریم!

 

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

گروه دیگری هستند که در ابتدا به شکل اصولی و درست فعالیت در شکبه های اجتماعی را انجام می‌دهند اما بعد از مدتی که کاربران زیادی را جذب نکردند به سراغ جدب ممبر یا فالوئر فیک (تقلبی) می‌روند و کار را خراب می‌کنند در هر 2 صورت این موارد نتایج خوبی بهمراه نخواهد داشت.

6- یک پیج خریداری کرده و با آن شروع کنیم!

لایک فیک

گروه دیگری هم برای فعالیت در هر حوزه‌ای یک پیج خریداری می‌کنند تمامی پست های قبلی را حذف کرده و روی آن کار می‌کنند. من در این زمینه هم تجربه خوب و هم تجربه بد شنیده‌ام اما بشخصه خرید پیج را توصیه نمی‌کنم مخصوصا اگر برند معتبری داشته باشیم چون ریسک بزرگی دارد.

در کالج تپسل بخوانید!  معیارها و ابزارهای اندازه‌گیری آگاهی از برند

7- هرچه بیشتر فعالیت کنیم بهتر است 🙂

اشتباه دیگری که کارشناسان شبکه های اجتماعی و مدیران کسب و کار دارند انتشار حجم زیادی از محتوا در هفته و ماه می‌باشد.امروزه الگوریتم‌های جدید شبکه های اجتماعی مثل الگوریتم اینستاگرام  اولویت خود را به کیفیت محتوا و نرخ تعامل مخاطب با محتوا داده‌اند پس لزومی ندارد که هفت روز هفته در شبکه های اجتماعی فعال باشیم.بهتر است به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم پست‌های متفاوتی داشته باشیم.

8- دیگر لزومی به فعالیت در فلان سوشال نیست.

احتمالا پیج کسب و کارهایی را دیده باشید که مدتی حضور پر شور در یک شبکه اجتماعی دارند اما بعد از چند ماه حتی یک پست هم انتشار نمی‌دهند.

این کار ممکن است دلایل مختلفی بهمراه داشته باشد:

  1.  فرصت کافی برای مدیریت این پیج را ندارند.
  2. دیگر فعالیت در فلان شبکه اجتماعی را کاربردی نمیبینند.
  3. بودجه‌ای برای تولید و انتشار محتوا ندارند.

مشکل اینجاست که وقتی بعد از مدتی به این فکر میکنند که اشتباه کرده‌اند و به فعالیت ادامه می‌دهند دیگر اینگیجمنتی که باید را از پست‌های جدید دریافت نمی‌کنند.

در اکثر الگوریتم شبکه های اجتماعی به روز بودن پیج بسیار اهمیت دارد و نمیتوان یک زمان پر شور فعالیت کرد و مدتی پیج را رها کرد. وقتی استراتژی و برنامه ریزی های لازم فراهم می‌شود باید آهسته و پیوسته به فعالیت ادامه دهیم.

شما چه تجربه‌ یا اشتباهی در شبکه اجتماعی داشته‌اید؟

قطعا نکات زیادی وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نشده است و این مطلب بعد از مدتی بروز خواهد شد.حتما شما هم تجارب خوبی در این زمینه دارید که ازتون میخوام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

تبلیغات موثر در اینستاگرام از طریق افراد تاثیرگذار

اگر قصد تبلیغ کسب‌وکار خود در اینستاگرام را دارید، پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ تگرو به شما کمک می‌کند از طریق افراد تاثیرگذار، تبلیغات موثرتری داشته باشید.

ورود به وبسایت تگرو

 

 

سوال‌های متداول

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

یکی از ابزارها در دیجیتال مارکتینگ است که در آن سعی می‌شود تبلیغات و محتوا به وسیله شبکه‌های اجتماعی منتشر شود و از این طریق تعامل با کاربران، برندینگ، افزایش ترافیک و… حاصل شود.

راز موفقیت در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

۱-از شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. ۲- محتوای کاربرپسند و ارزشمند تولید کنید. ۳-ممبرها و فالوورهای واقعی جذب کنید. ۴-فعالیت منظم و پیوسته داشته باشید.

http://www.otc-certified-store.com/neurological-disorders-medicine-usa.html https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/stop-smoking-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php долгосрочный займ с плохой кредитной историейзайм от частного лица в москвевзять займ на карту быстро

Sending
User Review
4 (1 vote)

    4 ديدگاه نظر دهيد

  1. برسد به دست طراح سایت:
    فهرست عناوین رنگ مطلوبی از نظر کاربران ندارد پیشنهاد میکنم رنگ تیره را تغییر دهید

    • سلام
      ممنون از اینکه نظرتون رو گفتین، حتماً در طراحی جدید، این موضوع رو در نظر میگیریم

  2. سلام
    مقاله خوبی بود
    مرتب و تمیز و با فاصله های مناسب نوشته بودید که واقعا می شد اون رو در چند دقیقه تیتر وار خوند، ولی شما فقط به اشتباهها اشاره کردید و هنرمندانه تیتر انتخاب کردید که جذب کند و مخاطب را مجبور به خواندن مطلب کند، ولی رازهای موفقیت و اگر این اشتباه ها را انجام ندهیم، پس چه انجام دهیم را ننوشته بودید…..

    اگر مطلبی در این باره دارید منتشر کنید تا بخوانیم
    سپاس

    • سلام
      وقتتو بخیر
      ممنون از شما، بله این پست به صورت اختصاصی درباره اشتباهات در شبکه‌های اجتماعی بود.
      ممنون از اینکه نظرتونو با ما در میون گذاشتین.
      به زودی مطلبی درباره استراتژی درست شبکه‌های اجتماعی منتشر میکنیم.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.