امروزه، استارتاپ ها به یکی از مراکز مهم کارآفرینی در دنیا تبدیل شده اند. در این نوشتار درباره اپلیکیشن هایی صحبت میکنیم که در فضای استارتاپ ها کاربردی و بهترین برنامهها برای مارکتینگ هستند. همچنین نکات ضروری برای موفقیت در استارتاپ را هم در ادامه بیان میکنیم.
ابتدا بیایید به مفاهیم ابتدایی درباره استارتاپ بپردازیم.
استارتاپ شرکت جوان و نوپایی است که به تازگی شروع به کار کرده است و پتانسیلهای بالایی برای رشد دارد. استارتاپ ها معمولاً توسط تیمهای کوچک شکل میگیرند که با ایده تولید محصول یا خدمتی در حوزهای خاص فعالیت خود را شروع میکنند. این ایده غالباً با بررسی رخنهها و خلاهای موجود در بازار یا جامعه به وجود میآید و یا برای رفع نیاز خاصی از افراد جامعه که تا به حال به آن پرداخته نشده است، شکل میگیرد.
استارتاپ ها معمولا ایده های خود را با به کار گرفتن تکنولوژی پیاده سازی می کنند. این استفاده از تکنولوژی باعث می شود که استارتاپ قابلیت مقیاس پذیری (scalability) بالایی داشته باشد. مقیاس پذیری یا گسترش پذیری همان رشد بالای یک کسب و کار نسبت به هزینه های آن تعریف می شود.یعنی در حالی که هزینه های شما ثابت مانده است درآمد شما چندبرابر شود.
البته ایده یک استارتاپ ممکن است رفع یک نیاز سادهای باشد که راهکار آن قبلاً هم وجود داشته، اما آن تیم، راه حل بهتری برای رفع آن نیاز پیدا کرده است و یا با خلاقیت و استفاده از تکنولوژی نواقص محصولات قبلی را برطرف کرده است و از این راه ارزشی برای جامعه ایجاد میکند.
20 کتاب که هر کارآفرین باید بخواند! در کالج تپسل بخوانید
استارتاپ ها در سالهای ابتدایی شروع کار خود هزینههای بیشتری نسبت به درآمد دارند. این امر در ابتدای شروع هر کاری، طبیعی است و به همین خاطر توسط اسپانسرهایی از نظر مالی و از نظر آموزشی و مربی گری حمایت میشوند. سازمانهایی که از استارتاپ ها از مراحل اولیه حمایت میکنند را شتاب دهنده استارتاپ یا شتاب دهنده کسب و کار می گویند. با توجه به اینکه استارتاپ ها بر روی محصولات و خدمات جدید کار میکنند، ریسک موفقیت آنها در ورود به بازار بالاست و نیاز به تلاش و حمایت برای به نتیجه رسیدن و به دست آوردن سهم بازار دارد.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در ادامه این نوشتار، به معرفی چندین اپلیکیشن که در فضای استارتاپها کاربرد دارند، میپردازیم.
در حال حاضر بیش از 5300 ابزار مارکتینگ وجود دارد. 82 درصد کارشناسان مارکتینگ و فروش بیشتر از یک ساعت از فعالیت روزانه خود را صرف مدیریت ابزارهای مختلف میکنند. زیاد بودن تعداد این اپلیکیشن ها این سؤال را مطرح میکند که با توجه به سایز و حوزه فعالیت یک استارتاپ بهترین و کاملترین گزینه برای استفاده در فعالیتهای بازاریابی کدام برنامه است که قابلیت یکپارچگی با برنامههایی که تا به حال از آنها استفاده میکردهاند را داشته باشد.
با توجه به اینکه استارتاپ ها در شروع کار خود، از نظر زمان، سرمایه و منابع محدودیت دارند، ارتباط و پیوستگی برنامه هاو صرفه جویی در زمان و هزینه برایشان مهم است.
zapier ابزار رایگانی است که با ارتباط برقرار کردن بین همه برنامههای مورد استفادهتان به شما در اتوماسیون برنامهها کمک میکند. با استفاده از این ابزار میتوانید برنامههای مورد استفاده خود را از بین لیست zapier پیدا کنید و به داشبورد اضافه کنید. این لیست شامل هزاران برنامه میشود و به احتمال قوی برنامههای مورد نظرتان را در آن پیدا میکنید.
با استفاده از zapier میتوانید برای کارهای مختلف تریگرهایی ایجاد کنید. مثلاً با قرار دادن تریگر میتوانید پیامی را که در یک برنامه دیگر مثل فرم typeform دریافت میکنید، به صورت اتوماتیک در گوگل شیت (google sheet) ذخیره کنید و همچنین در جواب مخاطب، به صورت خودکار ایمیل تشکر برای او ارسال کنید. در این ابزار محدودیتی برای اضافه کردن برنامه و یا فعالیتهای تریگرشده ندارید. میتوانید کارهای تکراری و روزمرهتان را به این ابزار بسپارید و از زمان برای کارهای مهمتر استفاده کنید.
8 نکته برای رونمایی محصول جدید را در کالج تپسل بخوانید
با نرم افزارهای survey مانند google forms و survey monkey میتوانید برای نظرسنجیهایی مثل فیدبک از مشتری، بررسی رضایت اعضای تیم استارتاپ، تحقیقات بازار برای طراحی محصول و نظرسنجیهای آکادمیک برای انتشار محتوا در بلاگ استفاده کنید.
نتایج نظرسنجی توسعه دهندگان ایرانی در سال 96 را در کالج تپسل ببینید.
با بررسی نظر مشتریان در مورد برند کسب و کارتان میتوانید روی برندینگ استارتاپ خود بیشتر کار کنید. چون در برندینگ آن چیزی که مشتری و مصرف کننده از محصولات و کسب و کار شما درک میکند، مهمترین مسئله است و بهترین راه برای فهمیدن این مسئله، نظرسنجی مستقیم درباره تجربه برند (brand experience) از مشتری است.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
همه ما می دانیم که این سؤالات را نمیتوان در هر شرایطی و به هر مشتریای ارائه کرد. زیرا بعضی از این سوالات نیاز به فکر کردن زیادی دارد و جواب آن گزینهای هم نیست و بیشتر مشتریان حوصله جواب دادن به چند سؤال این چنینی در کنار هم را ندارند. توصیه میکنیم در دورههای زمانی مختلف هر دفعه یک یا دو تا از این سؤالها را از مشتریان بپرسید. تعداد کم سؤال درصد پاسخگویی و کیفیت جوابها را بالا میبرد.
ابزارهای نظرسنجی (survey) کار جمع آوری و طبقه بندی دادههای نظر سنجی را مخصوصاً در حجم بالا برایتان راحتتر میکند. همچنین متناسب با تنظیماتی که برای پرسشنامه قرار میدهید، تحلیل دادههای جمع آوری شده را هم انجام میدهد. گوگل فرم، ساختار و امکانات سادهتری در تحلیل دادهها و نمونه سؤال برای پرسشنامه نسبت به survey monkey دارد ولی استفاده از آن در ایران متداولتر است. تنها قابلیتی که در گوگل فرم وجود دارد و در survey monkey نیست، امکان embed کردن پرسشنامه در وبسایت است. گوگل فرم بعد از تهیه پرسشنامه، کد HTML آن را هم برای قرار دادن در سایت خود در اختیارتان قرار میدهد و این خود قابلیت کمی نیست.
برای آشنایی با رقبا و متخصصین در صنعت خود و یادگیری و کسب تجربه بیشتر در رویدادها، نمایشگاهها و همایشها شرکت کنید. با شرکت در این رویدادها بینش بهتری نسبت به صنعت و رقبا پیدا میکنید، برند خود را معرفی میکنید و شبکه ارتباطیتان هم گستردهتر میشود. در سایتهایی مثل ایوند میتوانید این رویدادها را پیدا کنید و شرکت کنید. به مرور با افزایش ارتباطات و برند سازی، خودتان هم میتوانید رویداد برگزار کنید.
با 25 ابزار کاربردی در گوگل آشنا شوید
ابزارهایی مانند نرم افزار هوش تجاری تبلو (Tableau) میتواند برای شما دادهها و اطلاعات را دسته بندی کند تا شما بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید. استفاده از تبلو را معمولاً به عنوان ابزاری کاربرپسند به کسب و کارها پیشنهاد میکنند. نسخه Tableau public رایگان است. البته نسخههای پولی با امکانات بیشتر آن هم در ایران موجود است و فروخته میشود.
برنامه رایگان دیگری که میتوانید از آن استفاده کنید databox است. دیتاباکس داشبوردی برای تحلیل دادههای مختلف مانند دادههای مربوط به شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک (صفحه فیس بوک و یا تبلیغات در فیسبوک) و توئیتر، اینستاگرام و یا شبکههای اجتماعی دیگر را دارد. همچنین توانایی اتصال به گوگل آنالیتیکس، گوگل ادوردز و ابزار mailchimp هم در آن وجود دارد و میتوانید داشبوردهایی برای تحلیل دیتای برنامههای مختلف در یک برنامه داشته باشید. این برنامه، اپلیکیشن اندروید و iOS هم دارد.
در دنیای دیجیتال، ویژگیهای بصری مانند طراحی سایت و اپلیکیشن و یا لوگو تأثیر زیادی بر نوع نگاه مشتری به برند شما دارد. طراحی گرافیکی حرفهای باعث میشود نام کسب و کار شما شناخته شود و دیرتر از یاد مخاطبین برود. همچنین بیزینس کارت هم ابزار ارتباطی مهمی برای برخوردهای حضوری شماست و باید به طراحی آن هم اهمیت دهید.
شبکه سازی حرفهای در صنعت خاص شما تأثیر خوبی بر برند شما دارد. ضمن امکان همکاری در قسمتهای مختلف میتوانید، رقبای خود را بهتر بشناسید. شرکت در رویدادها که بالاتر به آن اشاره شد یکی از راههای گسترش شبکه ارتباطی است.
با استفاده از هدیههای تبلیغاتی و یا محصولات رایگان، مشتریان جدیدی کسب کنید و همچنین جلوه مثبتی از برند خود در ذهن مشتریهای حاضر ثبت کنید. در تهیه هدیه تبلیغاتی خلاقیت اهمیت زیادی دارد. هدیهای که انتخاب میکنید باید یک ابزار خاص و متناسب با روحیه کسانی که مشتری شما هستند، باشد و تأثیر مثبت بر آنها داشته باشد. از دادن هدیههای تکراری و روزمره مثل تقویم و خودکار و ساعت پرهیز کنید! همچنین از درج لوگوی بزرگ بر روی هدیه اجتناب کنید. این کار ممکن است باعث شود که فردی که هدیه را دریافت میکند کمتر از آن استفاده کند و در چنین حالتی شما تقریباً به هدف خود از دادن آن هدیه نرسیدهاید.
یک راهکار مناسب این است که جملهای تأثیر گذار به عنوان شعار کسب و کار خود داشته باشید که در تبلیغات خود هم از آن استفاده کنید. در هدیه تبلیغاتی هم از همان جمله استفاده کنید و صرفاً آن جمله را با خلاقیت و زیبایی در قسمتی از آن هدیه بیاورید.
فراموش نکنید که این راهکار برای زمانی است که محصول و برند شما لوکس محسوب نشود. اگر به جایگاه اول و دوم از نظر شهرت برند رسیدید و محصولات لوکس به بازار ارائه میکردید درج لوگو در هدیههای تبلیغاتی تأثیر مثبت بالایی خواهد داشت.
در مسیر راه اندازی یک استارتاپ، فشار کاری و ددلاین های زیادی خواهید داشت. برای رسیدن به موفقیت، تلاش و خستگی ناپذیری فاکتور مهمی است. اما با این حال فراموش نکنید که زمانی را هم باید برای تفریح فردی و گروهی در نظر بگیرید. این کار ضمن اینکه انرژی شما را برای کار بیشتر میکند، روابط کاری را برای همه اعضا راحتتر میکند و محیط کار را برایتان لذت بخش تر میکند.
طبق تحقیقات منتشر شده در کتاب دیوید نئون (رازهای افراد موفق)، انگیزه درونی هر فرد، یکی از مهمترین فاکتورها در افزایش تعهد و رضایت شغلی است و این انگیزه را میتوانید با تعیین جایزههای هر چند کوچک اما شادی آور افزایش دهید.
تعیین این جایزههای کوچک برای اهداف کوچک هم کار را برایتان جذابتر میکند و هم قدم به قدم شما را به اهداف بزرگترتان نزدیک میکند.
در انتها باید بدانیم شکستهای کوچک و بزرگ در مسیر استارتاپ طبیعی است.
بیشتر بخوانید: 7 چالش استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و 7 راه حل
شما نیز اگر صاحب یک استارتاپ هستنید و یا در آیندهای نزدیک تصمیم به راه اندازی یک استارتاپ جدید دارید، با احتمال بالایی با این چالش ها مواجه خواهید شد. مهمترین نکاتی که نباید آنها را فراموش کنید این است که:
شما هم در قسمت نظرات با ما از تجربیات استارتاپ های خود بگویید.
سوالهای متداول
آیا استارت آپ یک کسبوکار کوچک است؟
وقتی صحبت از رشد و درآمد کسبوکار به میان میآید، استارت آپ ها با کسبوکارهای کوچک کاملاً متفاوت هستند. بهعنوانمثال، استارتآپها عمدتاً بر درآمد بالا و پتانسیل رشد متمرکز هستند. استارت آپ بهعنوان یک مدل کسبوکار موقت در نظر گرفته میشود که در آن تمرکز بر رشد سریع است.
نمونههایی از استارت آپ ها کدام هستند؟
نمونههایی از استارت آپ ها عبارتاند از گوگل، اوبر، فیسبوک و توییتر. این استارتآپها بهترین کارمندان را استخدام میکنند و به دنبال سرمایهگذاران میگردند تا توسعه ایدهها و مقیاس خود را تقویت کنند.
استارت آپ ها چگونه کار میکنند؟
استارتآپها معمولاً توسط یک یا چند کارآفرین هدایت و رهبری میشوند و علاقهمند به پاسخگویی به تقاضای بازار از طریق ایجاد یک محصول یا خدمات جدید هستند.
https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php zp-pdl.com https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php http://www.otc-certified-store.com/men-s-health-medicine-europe.html http://www.otc-certified-store.com/animal-health-medicine-europe.html www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/surgery-medicine-usa.html https://zp-pdl.com где можно взять займ без отказачастный займ тюменьзайм 5000 займ на киви кошелек с 18 летзайм до 200 000гудмани займ
5 ديدگاه نظر دهيد
در ساده ترین عنوان های کسب و کار هم نکات جدید و خوبی برای گفتن دارید.
آدم از وقت گذاشتن برای مطالعه کالج تپسل پشیمون نمیشه
مفید بود
ممنون
ممنون
خوشحالیم از اینکه همراه کالج هستید
موفق باشید
برای من که تازه وارد حوزه استارتاپ شدم خیلی بهم کمک کرد ممنونم از کالج تپسل
خیلی هم عالی از این بابت تیم کالج هم بسیار خوشحال هست
ممنون از شما احسان عزیز بابت نظر خوبتان
با این مقاله من شخصا با مفهوم استارتاپها آشنا شدم ممنون میشم اگه چند مثال از استارتاپهای موفق رو نام ببرید