اهمیت عکاسی در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال

زمان مطالعه : 12 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

امروزه مارکتینگ شامل اجزای مختلفی است که رسانه‌های متنوع را پوشش می‌دهد. برای موفق شدن یک کمپین مارکتینگ لازم است تمامی فاکتورهای طراحی و اجرا را در نظر بگیرید و از آن‌ها درست استفاده کنید. بررسی خدمات مقرون به‌صرفه بازاریابی نشان می‌دهد عکاسی یکی از ضروری‌ترین عواملی است که در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ نقش پررنگی ایفا می‌کند. شاید زمانی دسترسی به دوربین چندان ساده نبود اما امروزه به مدد گوشی‌های تلفن همراه، دسترسی به دوربین باکیفیت و ثبت لحظه‌ها برای بیشتر افراد فراهم شده است. اگرچه دنیای مارکتینگ در ۵ سال اخیر نسبت به ۵۰ سال گذشته دستخوش تغییرات بزرگی شده اما در تبلیغ برندها، محصولات و خدمات، عکاسی همچنان جایگاهی مهم و اساسی دارد و همین نقش پررنگ عکاسی در جنبه‌های مختلف زندگی، باعث ایجاد روز جهانی عکاسی شده است. استفاده درست از عکاسی در تبلیغات به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا در بازار داغ رقابت، سربلند باقی بمانید. در ادامه با دلایلی که سبب اهمیت عکاسی تبلیغاتی و تمرکز بر آن در بازاریابی می‌شود، آشنا خواهید شد.

 

چند عامل کلیدیِ اهمیت عکاسی

تاثیر عکس در موفقیت وبلاگ

جلب توجه

اگرچه این موضوع از اهمیت ویدئو، صدا و متن به عنوان اجزای مهم مارکتینگ مدرن نمی‌کاهد اما هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه یک تصویر، توجه‌ها را به سرعت به خود جذب کند. به‌طور مثال یک چرخاندن چشم کافی است که توجه افراد به تصویر جالب‌توجه یک بیلبورد جلب شود. جالب است بدانید سابقه استفاده از عکاسی در تبلیغات به بیش از یک قرن بازمی‌گردد و افراد زیادی برای آشنایی با اجزای موثر و استفاده کاربردی از آن آموزش دیده‌اند.

 

استفاده از ابزار جدید

عکاسی در طی سالیان به طور چشم‌گیری تکامل یافته است. عکس‌های رنگی تصاویر باکیفیت‌تری ارائه دادند و عکاسی دیجیتال تصاویر را برای همه قابل دسترس کرد. حالا فناوری نسبتا جدید هواپیمای بدون سرنشین (drone) راه‌های تازه‌ای برای تبلیغات گشوده است. استفاده از این امکان در عکاسی برای مارکتینگ مدرن کمک می‌کند تصاویری را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید که قبلا تنها در انحصار افرادی بود که از عهده عکاسی در هواپیما برمی‌آمدند. از آنجا که این فناوری هنوز جدید است، استفاده از آن می‌تواند مزیت رقابتی قدرتمندی برایتان ایجاد کند.

 

اشتراک فوری اطلاعات

نقل‌قول معروفی وجود دارد که می‌گوید: یک تصویر جای هزار کلمه ارزش دارد. این مفهوم، نکته مهمی در تبلیغات است. به‌جای گفتن مستقیم حقایق و استفاده از کلمات برای انتقال منظور، می‌توانید از عکس‌های خود برای انتشار پیامی مهم استفاده کنید. ذهن انسان به‌گونه‌ای طراحی شده که از نشانه‌های غیرکلامی بهره ببرد و تصاویر درست بر روی بخشی از مغز تاثیر می‌گذارند که درک مفاهیم از روی متن یا صدا برایش دشوار یا غیرممکن است. عکس‌ها وقتی با متن درستی ترکیب می‌شوند، می‌توانند قدرتمندترین ابزاری باشند که در اختیار شما قرار دارد.

 

واکنش عاطفی

افراد نسبت به تصاویر دیگران واکنش عاطفی نشان می‌دهند. اگرچه متن و صدا نیز می‌توانند در به اشتراک گذاشتن نکات مهمی درباره محصولی که می‌فروشید موثر باشند اما هیچ‌یک از آن‌ها مانند عکس نمی‌توانند احساسات را در لحظه برانگیزند. در تبلیغات باید به یاد داشته باشید که انسان موجودی منطقی است و احساسات در فروش محصول نقش مهمی دارند. بنابراین ترکیب عناصر احساسی مناسب با یک عامل قانع‌کننده منجر به تاثیر و کارایی حداکثری تبلیغات می‌شود.

 

افزایش تعامل

مطالعات در حوزه بازاریابی گویای این مسئله است که وجود تصاویر، افراد را به مشارکت ترغیب می‌کند و احتمال واکنش آن‌ها به تبلیغ را افزایش می‌دهد. مهم نیست ابزار بازاریابی شما چقدر قوی باشد، موفقیت شما در آن است که افراد را به دسترسی و انجام اقدامی در مورد محصول تبلیغی خود نزدیک و تشویق کنید. در کنار استفاده از عکس در تبلیغ، از کال‌تو اکشن (CTA) استفاده کنید و مطمئن شوید تصویر شما مخاطب را به انجام یک اقدام در راستای هدفتان تشویق می‌کند.

 

استفاده از تصویر حرفه‌ای در پروژه

ایجد تصور مثبت در افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند در موفقیتتان نقش مهمی دارد. با استفاده از عکس‌های باکیفیت، تصویری حرفه‌ای از خود در ذهن مخاطبانتان ایجاد کنید. این موضوع دلیل این‌که مشاغل از عکاس حرفه‌ای استفاده می‌کنند را نشان می‌دهد، حتی اگر خرید دوربین مقرون به‌صرفه‌تر باشد. متخصصان عکاسی می‌توانند تصویری ثبت کنند که با تصاویر معمولی متفاوت است و پیامی قدرتمند را انتشار می‌دهد.

 

روز جهانی عکاسی

روز جهانی عکاسی

روز عکاسی روز ادای احترام به هنری است که در زندگی انسان نقش بزرگی بر عهده دارد. جدا از عکس‌های شخصی که خاطرات را حفظ می‌کنند، عکس‌هایی وجود دارند که داستان‌ها را بیان می‌کنند. تصاویری که دوره‌های قابل‌توجهی از زمان و تاریخ و حتی سیاره را نشان می‌دهند و با این کار اهمیت عکس و عکاسی را دوچندان می‌کنند.

در کالج تپسل بخوانید!  ۱۲ ابزار برای طراحی بنر تبلیغاتی و دیگر نکات لازم

 

تاریخچه روز عکاسی

مخترع فرانسوی عکس، «ژوزف نیسه‌فور نیپس»، نخستین بار برای چاپ عکس از روکش کاغذی کلرید نقره استفاده کرد اما عکس در نهایت سیاه شد زیرا او راهی برای از بین بردن کلرید نقره از روی کاغذ، طوری‌که عکس حفظ شود، بلد نبود.

عکس‌ها با گذر زمان بهتر و بهتر شدند. دوربین‌های ابتدایی که احتمالا تصویرشان را دیده‌اید به‌خاطر بیاورید و به تفاوت آن‌ها با دوربین‌های زمان جنگ جهانی دوم بیندیشید. سپس آن‌ها را با دوربین‌های مدرن مقایسه کنید. جهش فناوری به اندازه سایر جنبه‌های زندگی، بر عکاسی نیز تاثیر بزرگی گذاشت.

با آمدن Kodak، Canon و بسیاری برندهای دیگر، بازار عکاسی جهش بزرگی را تجربه کرد. دوربین‌ها به مرور بهتر و سبک‌تر شدند و استفاده از آن‌ها آسان‌تر شد. با وجود تمامی نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها، علم و حتی هنرهای زیادی که در حوزه عکاسی رخ می‌دهد، هیچکدام نمی‌توانند جایگزین لذت ساده عکس گرفتن و ساختن فریم‌ها شوند.

 

خلاقیت برندها به مناسبت روز عکاسی

برندها به اهمیت رسانه‌های اجتماعی و تاثیر به‌روزرسانی محتوای آن‌ها بر مخاطب پی برده‌اند و از این رو هر مناسبت مرتبطی را جشن می‌گیرند تا از این طریق مخاطب را با خود همراه سازند و از تاثیر شگفت‌انگیز آن بر بازاریابی بهره ببرند. مثلا بسیاری از برندها برای روز عکاسی مسابقه‌ای ترتیب دادند و در آن از مخاطبان خود خواستند بهترین عکس‌هایی که بر روی آن‌ها کلیک کرده‌اند را با آنان به اشتراک بگذارند. این کار روشی عالی برای ایجاد تعامل بین برند و مخاطبان هدف اوست. در ادامه دو نمونه از نحوه تشویق مخاطبان به مشارکت در محتوا به روش خلاقانه به مناسبت روز جهانی عکاسی در سال ۲۰۱۸ را مشاهده کنید:

۱- شرکت Reliance Money به مناسبت روز جهانی عکاسی در صفحه توییتر خود نوشت: «۱۹ اوت روز جهانی عکاسی است. آیا برای چالش کلمات آماده‌اید؟ برای تصویر زیر یک کپشن بنویسید. به بهترین کپشن هدیه تعلق می‌گیرد.»

این برند در این پست از چند هشتگ مرتبط با روز جهانی عکاسی نیز استفاده نمود.

خلاقیت برندها در روز عکاسی

 

۲- برند OnePlus India که در یک توییت مخاطبان خود را به فرستادن بهترین عکس‌هایشان تشویق کرده بود، نوشت: «بیش از ده هزار عکس شگفت‌انگیز با هشتگ WorldPhotographyDay دریافت کردیم. آیا هنوز عکس نفرستادید؟ ۲۴ ساعت دیگر زمان باقی است تا در این چالش شرکت کنید. ممکن است عکس بعدی را با OnePlus 6 بگیرید!»

خلاقیت برند هندی در روز عکاسی

 

استفاده از عکس در پلتفرم‌های گوناگون

بیشتر کسب‌وکارها برای خود یک وب‌سایت دارند. بسیاری از آن‌ها دارای بلاگ هستن و یا دست‌کم در یکی از شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند. با افزایش «فرهنگ بصری» در زندگی، استفاده از استراتژی تصویرمحور در بازاریابی آنلاین اهمیت روزافزون پیدا کرده است. آمار و ارقام زیر، اهمیت عکاسی در پلتفرم‌های مختلف را نشان می‌دهند.

به‌عنوان مثال توییت‌هایی که شامل تصویر هستند نسبت به آن‌هایی که تنها متن دارند، ۱۸٪ بیشتر کلیک می‌شوند، ۸۹٪ بیشتر مورد علاقه مخاطب قرار دارند و ۱۵۰٪ بیشتر ریتوییت می‌شوند.

تاثیر عکس در توییتر

 

پست‌های فیسبوکی که شامل عکس هستند نسبت به آن‌ها که فقط شامل کلماتند، ۵۳٪ بیشتر لایک می‌شوند و ۱۰۴٪ بیشتر کامنت دریافت می‌کنند.

تاثیر عکس در فیسبوک

 

تصاویر و ویدئوها در دنیای آنلاین، موثرترین شیوه ارتباطی هستند. زیرا بیشتر دیده می‌شوند و باعث ایجاد تعامل می‌گردند. صفحات حاوی تصویر یا ویدئو به‌طور میانگین ۹۴٪ بیشتر از صفحاتی که تنها شامل متن هستند دیده می‌شوند.

تاثیر عکس در بازدید صفحه وب

 

اهمیت عکاسی در ارتباطات انسانی هم قابل توجه است. عکس‌ها در انتقال احساسات نسبت به داستان‌گویی با کلمات موفق‌ترند و بهتر می‌توانند باعث فروش محصولات و خدمات شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که مغز، تصاویر را ۶۰ هزار بار سریع‌تر از متون پردازش می‌کند و ۹۳٪ از کل ارتباطات انسانی بصری است.

تاثیر عکس در روابط انسانی

برای بازاریابی در کسب‌وکار خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. در ابتدای سال ۲۰۱۹ روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در پلتفرم اینستاگرام تصویر به اشتراک می‌گذاشتند و این آمار نسبت به زمان مشابه در سال قبل از آن، ۴۰۰ میلیون افزایش داشت. وقتی مشتریان شما در شبکه‌های اجتماعی هستند، شما چرا آنجا نباشید؟ اما پرسش مهم این است که چگونه باید مشاغل خود را در دنیای دیجیتال و نزد مخاطبان، متمایز کنید؟

 

۴ روش موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با کمک عکاسی

استفاده از عکس در بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱. استفاده از عکس برای خلاقیت

برای این‌که در بین رقبا دوام بیاورید باید بتوانید متفاوت باشید. اگر شرکت یا سازمان شما از تصاویری استفاده می‌کند که در همه‌جای اینترنت دیده می‌شوند، بهتر است در این راه تجدید نظر کنید. پلتفرم‌های تصویری مانند فیسبوک، اینستاگرام و پینترست بین کاربران اینترنت بسیار معروف‌تر شده‌اند زیرا برای برندها فرصت‌های بیشماری خلق کرده‌اند تا آن‌ها داستان خود را با کمک تصاویر به مخاطب بگویند و بدین ترتیب راه تعامل ایجاد شود. فقط به این نکته توجه کنید که نباید تنها عکس محصول خود را پست کنید بلکه باید آن را به سبک خود درآورید و به وسیله آن داستانتان را برای بینندگان بگویید و به آن‌ها دلیلی برای کلیک کردن، لایک زدن، به‌اشتراک گذاشتن و صحبت کردن درباره کسب‌وکارتان بدهید.

در کالج تپسل بخوانید!  آخرین آمارهای بازاریابی دیجیتال که در سال ۲۰۲۰ باید بدانید

 

۲. استفاده از عکس برای داشتن سبک ویژه خود

آیا تصاویری که در رسانه‌های آنلاین منتشر می‌کنید با برندتان همخوانی دارد؟ ویژگی‌های برندتان شما را به سمت یک سبک تصویری خاص هدایت می‌کند. مهم است که این عناصر مرتبط با کار را وارد عکاسی خود کنید. مثلا اگر یک برند تجاری جدید و سرگرم‌کننده هستید، آیا عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی خود پست می‌کنید این صفات را انعکاس می‌دهند؟

استمرار، کلید موفقیت است. محتوای تصویری که به صورت آنلاین منتشر می‌شود روشی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. یکی از بهترین راه‌های ایجاد و حفظ این ارتباط، استمرار و پیوستگی است؛ استمرار در انتشار منظم محتوا و ثبات در ظاهر و احساسی که عکس‌هایتان منتقل می‌کنند. وقتی مخاطب صفحه شبکه اجتماعی شما را نگاه می‌کند باید بین عکس‌ها و برند شما ارتباط مشخصی ببیند؛ پیوستگی و یک‌پارچگی در سبک، نورپردازی و شیوه‌ ویرایش عکس‌ها. نقش و اهمیت عکاسی تبلیغاتی در این‌جا بیش از پیش نمایان می‌شود.

 

۳. استفاده از عکس برای شخصی‌سازی برندتان

افراد ارتباط با یکدیگر را دوست دارند و مصرف‌کنندگان علاقه دارند داستان برند مورد علاقه‌شان را بدانند. به اشتراک‌گذاری عکس‌های خود و تیمتان در وبسایت، وبلاگ یا صفحه فیسبوک کسب‌وکارتان راهی برای شخصی‌سازی کردن برندتان است. مثلا می‌توانید تصویری از جلسه کاری، رویداد شرکتی و یا جشن نوروز در محل کار منتشر کنید. اگر محصولی دارید، راه‌هایی که افراد می‌توانند با شما و تیمتان ارتباط برقرار کنند را بررسی کنید. اگر تاثیر مثبتی که محصولتان در زندگی شما و افراد تیمتان دارد را نشان دهید، مخاطب هم به اینکه بخشی از آن باشد علاقه‌مند می‌شود.

خوب است اگر از یک عکاس حرفه‌ای استفاده کنید. متخصص عکاسی می‌داند که در کدام موقعیت‌ها باید چگونه از نورها استفاده کند تا بهترین عکس گرفته شود. عکس‌هایی طبیعی که توانایی داستان‌سرایی داشته باشند؛ تصاویری با اصالت از افراد واقعی، مثل کارمندانتان، اما با کیفیت حرفه‌ای.

 

۴. استفاده از عکس برای اصیل بودن

عکس‌هایی که در بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید باید مربوط به شما، کسب‌وکار، محصول یا خدمات شما باشند. عکس‌ها باید واقعی و اصیل باشند زیرا اگر عکس‌های معتبر از محل کار و همکاران خود منتشر نکنید، مشتریان و مصرف‌کنندگان چطور مطمئن باشند که شما به عنوان صاحب آن کسب‌وکار پشت آن صفحه‌ها درحال برقراری ارتباط با مخاطبان هستید؟

 

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

همانطور که دیدید اهمیت عکاسی تبلیغاتی و نقش موثر آن در دنیای بازاریابی و تبلیغات انکارناپذیر است پس تا حد مقدور در جهت موثرترین روش استفاده از آن بکوشید. برای موفقیت بهتر است حرفه‌ای کار کنید، شیوه خود را داشته و خاص باشید. فراموش نکنید هیچ‌وقت تصاویر دو محصول و یا دو کمپین تبلیغاتی شبیه به هم نیستند و تصاویر همیشه باید با اهداف پروژه‌ها سازگاری داشته باشند. تقریبا تمام بازاریاب‌ها نسبت به نقش عکس در کمپین‌های تبلیغاتی آگاهند اما اجرا کردن آن به متخصص نیاز دارد. خلاقیت و حرفه‌ای بودن در این زمینه می‌تواند برگ برنده شما در میان رقبایتان باشد.

شما از عکس‌ها در کسب‌وکار خود چه بهره‌ای می‌برید؟ اگر در زمینه مارکتینگ کسب‌وکار خود از عکاسی نتایج خوبی گرفته‌اید، به یاد داشته باشید که هرسال به پاس قدردانی از این هنر بی‌نظیر، روز جهانی عکاسی را در شبکه‌های اجتماعی خود، با همراهی مخاطبانتان، جشن بگیرید.

 

سوال‌های متداول

عکس تبلیغاتی چیست؟

عکس تبلیغاتی یک نوع عکاسی با هدف خاص است که در راستای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش بیشتر انجام می‌شود. در واقع با گرفتن عکس تبلیغاتی قرار است ویژگی‌ها، مزایا و کارآیی محصولات را به مخاطب نشان داد و آن‌ها را ترغیب به خرید و استفاده از کالا کرد.

چگونه می‌توان عکس تبلیغاتی گرفت؟

استفاده از یک دوربین با کیفیت، ایده‌پردازی و خلاقیت در نحوه گرفتن عکس‌ها از اصلی‌ترین الزامات عکاسی تبلیغاتی است. همچنین باید توجه کنید که تصویر کاملا واضح و با بیشترین زاویه دید باشد تا مخاطبین بتوانند ویژگی‌ها و خصوصیات آن را به طور دقیق ببینند.

https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php http://www.otc-certified-store.com/herbal-products-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php http://www.otc-certified-store.com/alzheimer-s-and-parkinson-s-medicine-europe.html https://zp-pdl.com займ moneymanзайм честное слово личный кабинетзайм на карту 100000 рублей деньги в займ спбзайм под залог машинысбербанк онлайн займ

Sending
User Review
5 (1 vote)

    1 ديدگاه نظر دهيد

  1. من بعنوان یک عکگاس تبلیغاتی و صنعتی که بیزینس و حرفه عکاسی و تصویربرداری و تولید عکس و ویدئو را بصورت حرفه ای و باتوجه به نیاز مخاطبین آن کسب و کار ویژه ـ کارفرما) برنامه ریزی و ایده پردازی و اجرا میکنم همیشه دغدغه این مساله رو داشتم که کارفرمایان گرامی و محترم با ارتقاپ سطح دانش بصری خود می توانند به رشد برند و کسب و کارشان کمک نموده و بعنوان یک مشاور و مجری در این حوزه همیشه به صاحبین کسب و کارها و مشاغلی که خواهان این خدمت هستند توصیه می نمایم کیفیت کار را فدای کمیت نکنند و صرفا برای اینکه محتوایی منتشر کرده باشند عکس یا ویدئو یی بدون برنامه ریزی و استراتژی و غیر هدفمند تولید و منتشر ننمایند

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.