یکی از چالشهای پیش روی صاحبان برندهای مختلف و بازاریابان دیجیتال، داشتن وبسایتی است که در صفحه نتایج جستوجوی گوگل، رتبه بالایی داشته باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که هر کاری که در وبسایت خود انجام میدهند، بر رتبهبندی گوگل تأثیر دارد اما بسیاری از کارهایی که شما انجام میدهید، تأثیر غیرمستقیم بر رتبهبندی گوگل دارند، تأثیر کمی دارند و یا اصلاً تأثیری ندارند. در این مطلب به ۱۵ باور نادرست در مورد رتبهبندی وبسایت در گوگل میپردازیم.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
آیا گوگل به قدمت وبسایت شما توجه میکند؟ سن وبسایت شما بهطور مستقیم بر رتبهبندی گوگل تأثیر ندارد. سیستم رتبهبندی گوگل بر این اساس است که شما تا چه حد بر مخاطبان خود تاثیر دارید، محتوای شما تا چه میزان برای آنها مفید است و اینکه چقدر از لینک شما استفاده شده است. بهعنوان نمونه، اگر شما ۱۰ سال قبل یک وبسایت ساخته باشید ولی همچنان تأثیر خوبی بر مخاطبان خود داشته باشید، همچنان رتبه خوبی در رتبهبندی گوگل خواهید داشت.
سن یک وبسایت میتواند تأثیر غیرمستقیم بر رتبهبندی گوگل داشته باشد. بهعنوان نمونه، اگر شما ۲ سال قبل یک وبسایت را ثبت کرده باشید و تمام نکاتی که برای رتبهبندی گوگل مهم هستند را رعایت کرده باشید، گوگل به این وبسایت نسبت به وبسایتی که ۱۰ سال قبل ساختهاید رتبه بیشتری میدهد. چرا که در زمان کمتری توانستهاید تأثیر مشابه وبسایت قدیمیتر را بر مخاطبان خود بگذارید.
بسیاری از صاحبان وبسایتها بر این باورند که استفاده از اپلیکیشنهای گوگل، رتبه وبسایت آنها را در گوگل بالا میبرد که یک باور اشتباه است. اگر شما تمایل ندارید از اپلیکیشنهای گوگل مانند Google Analytics، Adsense و یا Gmail استفاده کنید، نگران رتبه وبسایت خود در گوگل نباشید.
گوگل بهطور مستقیم به تعداد لایکها، به اشتراک گذاشتنها و توئیتهایی که از صفحه وبسایت شما میشود، توجه نمیکند و تعداد آنها برای گوگل ملاک نیست؛ بلکه کیفیت این اشتراکگذاریها است که مورد توجه گوگل قرار میگیرد. بهعنوان نمونه، اگر تعداد دفعات زیادی صفحه وبسایت شما را در فیسبوک به اشتراک گذاشته باشند، این امر بهتنهایی باعث نمیشود که رتبه وبسایت شما بالاتر رود؛ بلکه کارهایی که افراد بعد از به اشتراکگذاشتن آن انجام میدهند مانند وبگردی، کلیک بر لینک و … است که بر رتبهبندی گوگل تأثیرگذار است و تنها آن دسته از به اشتراکگذاریهایی مهم هستند که افراد پس از آن به انجام یک فعالیت خاص پرداخته باشند؛ مثلا با کلیک بر لینک وبسایت شما به آن مراجعه کنند.
بنابراین، تعداد لایکها، به اشتراک گذاشتنها و توئیتهای صفحه وبسایت میتواند بهصورت غیرمستقیم بر رتبهبندی گوگل تأثیر داشته باشد و پرداخت هزینه برای آنها منطقی نیست، چرا که با خریدن آنها صرفاً تعداد را بالا بردهاید که فاکتور مهمی در رتبهبندی گوگل نیست و احتمالاً بعدازآن فعالیتی انجام نخواهد شد.
اگر از سرویس Google Analytics استفاده میکنید، حتماً یکی از معیارهایی که برایتان مهم است، نرخ پرش و زمان سپریشده در سایتتان است. اگر نرخ پرش وبسایت شما زیاد بود و بازدیدکنندگان زمان کمتری را در وبسایت شما میگذراندند، نگران رتبه وبسایت خود در گوگل نباشید. ممکن است این بازدیدکنندگان از سمت جستوجوهای گوگل به وبسایت شما نیامده باشند و مثلاً از لینک شما در تبلیغات آنلاین یا ایمیل یا … به وبسایت شما هدایت شده باشند. همچنین، ممکن است سرعت وبسایت شما بالا بوده و یا چیدمان وبسایت شما آنقدر خوب بوده که که مخاطبان بهراحتی و در زمان کمی به اطلاعاتی که میخواستند، دست یافتهاند.
اینکه وبسایت شما بر روی shared hosting یا premium hosting باشد، بهطور مستقیم بر رتبهبندی سیستم گوگل تأثیر ندارد. این امر فقط هنگامی برای رتبهبندی گوگل مهم است که سرعت بارگذاری وبسایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. بر اساس تحقیقاتی که در سایت crazyegg گفته شده، ۴۷٪ از مردم بر این باورند که سرعت بارگذاری یک وبسایت باید کمتر از دو ثانیه باشد. ازاینرو، سرعت بالای یک وبسایت هم بر بهبود رتبه آن در گوگل و هم در بهبود نرخ تبدیل آن تأثیر دارد.
متن جایگزین عکس (alt) به این منظور استفاده میشود که اگر سرعت بارگذاری عکسها کم بود و تصاویر نشان داده نشدند، یک متن بهجای آنها نمایش داده شود که تا حد امکان آن عکس را توضیح دهد؛ بنابراین، خوب است که از کلمات کلیدی برای آن استفاده کنید. ولی این امر تأثیر مستقیم بر رتبهبندی گوگل ندارد و صرفاً باعث میشود که رابط کاربری وبسایت شما بهتر شود.
هرچند که استفاده از کلمات کلیدی در متن و همچنین سر تیترها، تأثیر زیادی در رتبهبندی گوگل دارد، استفاده زیاد از کلمات کلیدی در محتوای متن بر رتبهبندی گوگل تأثیر منفی دارد.
عنوان وبسایتها معمولا شامل نام برند است که با کاراکترهای جداکننده به چند عبارت دیگر وصل میشود. آیا رتبهبندی گوگل به نوع کاراکترهای جداکننده مرتبط است؟ سیستم رتبهبندی گوگل به این کاراکترهای جداکننده مرتبط نیست و این انتخاب شماست که از چه کاراکتر جداکنندهای استفاده کنید.
با 25 ابزار کاربردی در گوگل آشنا شوید
یکی از باورهایی که بین بسیاری از طراحان وبسایت رایج است این است که اگر محتوایی را بهجای اینکه در یک تگ h1 قرار دهند، در یک تگ h2 قرار دهند، گوگل به آن اهمیت کمتری میدهد. این حرف کاملا نادرست است. اینکه شما از تگ h1 یا h3 یا h5 استفاده کنید، CSS سایت شماست و به شما و طراحانتان وابسته است. هرچند اینکه همیشه حواستان باشد که سرخط اصلی شما h1 باشد، روش خوبی در طراحی HTML است؛ اما از دید گوگل اصلاً اهمیتی ندارد.
انتخاب یک آدرس IP اختصاصی بهطور مستقیم بر رتبهبندی گوگل تأثیر ندارد. انتخاب یک آدرس IP اختصاصی میتواند سرعت بارگذاری وبسایت شما را بالاتر ببرد و hosting شما را امن کند که این دو عامل بر رتبهبندی گوگل وبسایت شما تأثیرگذار است. ازاینرو، انتخاب یک آدرس IP اختصاصی بهطور غیرمستقیم بر رتبهبندی گوگل وبسایت شما اثر دارد.
آیا شما از کتابخانههای جاوا سکریپت مانند Node و React که به ترتیب مربوط به Facebook و Google هستند، استفاده میکنید؟ اگر شما از کتابخانه فیسبوک استفاده کنید، آیا گوگل برای شما مشکل ایجاد میکند؟ خیر. اگر شما از هر یک از این کتابخانهها یا هر کتابخانه دیگری مثل Net. استفاده کنید یا کل کد خود را با استفاده از HTML خام بزنید، در رتبهبندی گوگل هیچ تفاوتی ایجاد نمیکند.
تا زمانی که گوگل بتواند هر یک از این urlها را کراول (crawl) کند و محتوای آنها را بخواند و محتوایی که گوگل از صفحه شما میبیند با محتوایی که کاربران میبینند یکی باشد، هیچ فرقی نمیکند که از چه تکنولوژی برای رساندن آن محتوا به مرورگر کاربر استفاده میکنید.
در برخی از جستوجوها مانند جستوجوی افراد یا برندهای مشهور، در نتایج جستوجوی گوگل، پنلی را مشاهده میکنید که اطلاعاتی را در مورد کوئری (query) جستوجوی شما از بخشهای مختلف وب مانند ویکیپدیا نشان میدهد. حال اگر برای برند شما نیز چنین پنل دانشی توسط گوگل ساخته شود، آیا به این معنی است که رتبهبندی شما در بین جستوجوها بهبود مییابد؟ جواب این سؤال منفی است. دلیل این امر این است که پنل دانش تنها در جستوجویی که بهطور مستقیم نام برند شما جستوجو شده باشد نمایش داده میشود و سبب میشود که کاربرانی که دقیقا نام برند شما را جستوجو کردهاند با احتمال بیشتری بر روی لینک اول نتایج جستوجو که وبسایت شما است کلیک کنند و از این طریق ترافیک بیشتری به سمت شما بیاید، اما این پنل در نتایج هیچیک از جستوجوهایی که بهطور مستقیم کلمه برند شما در آنها نیست، تأثیری ندارند.
نشانهگذاری طرح یا schema markup تکه کدی است که به موتورهای جستوجو کمک میکند که نتایج را بهتر به کاربران نمایش دهند. با توجه به این که این نشانهگذاری، کد html است، شما میتوانید از آن استفاده کنید تا کرالر (crawler یا خزشگر) موتورهای جستوجو بهتر بتوانند محتوای سایت شما را درک کنند و در نتیجه وقتی که سایت شما در نتایج جستوجو باشد، بهصورت بهتری آن را نمایش دهند. بااینوجود، استفاده از این نشانهگذاریها هیچ تأثیری در رتبهبندی شما در جستوجو ندارد و تنها نحوه نمایش سایت شما در بین نتایج جستوجو را تحت تأثیر قرار میدهد.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
بر اساس معیارهای جستوجو، گوگل از rich snippetها برای نمایش بهتر اطلاعات یک سایت در لیست نتایج جستوجو استفاده میکند. rich snippetها نیز مانند نشانهگذاری طرح، تأثیری در رتبهبندی وبسایت شما ندارد اما باعث میشود با ارائه بهتر اطلاعات موجود در وبسایت شما، نرخ کلیک بر آن افزایش یافته و همچنین با هدایت کاربران مرتبط به وبسایت شما، نرخ تبدیل را بالاتر ببرد.
هرگاه گوگل یک سایت را (crawl) میکند، درصورتی که شما هیچ فایل robots.txt نداشته باشید یا در فایل robots.txt وبسایت شما، هیچ قانون منعی برای کراول کردن هیچ بخشی از وبسایت وجود نداشته باشد، گوگل فرض میکند که میتواند هر بخشی از وبسایت را کراول کند و باید تمامی لینکها را دنبال کند.
استفاده از متارباتهایی مانند “index,follow” یا قرار دادن rel=follow درون تگ href مربوط به یک لینک خاص یا بیان کردن این قانون در robots.txt که گوگل اجازه دارد که تمامی بخشها را کراول کند، بههیچعنوان باعث نمیشود که رتبهبندی شما بهبود یابد. تمامی این موارد درواقع پیشفرض گوگل هستند. قرار دادن این موارد به معنی این است که میتوانید طبق پیشفرض عمل کنید و این هیچ مزیت خاصی به شما نمیدهد. این کارها به شما ضرری نمیزنند ولی سودی هم به دنبال ندارند و گوگل به آنها توجهی نمیکند.
6 شاخص مهم تحلیل وب سایت را در کالج تپسل بخوانید.
سوالهای متداول
چند فاکتور رتبهبندی در الگوریتم گوگل وجود دارد؟
شاید از قبل بدانید که گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبهبندی در الگوریتم خود استفاده میکند.
فاکتورهای غیرمستقیم دخیل در رتبهبندی گوگل چی هستند؟
فاکتورهای زیادی در رتبهبندی بهصورت غیرمستقیم وجود دارند که مهمترین آنها عبارتاند از:
آیا سن دامنه یک عامل رتبهبندی است؟
گوگل گفته است که سن دامنه یک عامل رتبهبندی نیست و هیچ دلیلی وجود ندارد که در این مورد به گوگل شک شود. مدتزمانی که دامنه خود را ثبت میکنید برای الگوریتم جستجوی گوگل اهمیتی ندارد، همچنین خرید دامنههای قدیمی به شما کمک نمیکند که رتبه سریعتر یا بالاتری داشته باشید.
https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/analgesics-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/antidepressants-medicine-usa.html https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php быстрый онлайн займзайм на киви кошелек без картызаймиго займ центр финанс займвзять займ по телефону
13 ديدگاه نظر دهيد
فکر نمی کنم اینا درست اکثر اینایی که فرمودید تاثیر زیادی داره ..
سلام.
خیلی ممنون که این مقاله از کالج را مطالعه کردید.
مواردی که در این مقاله ذکر شدند تاثیر غیرمستقیم بر رنکینگ گوگل دارند و باید عوامل دیگری نیز در کنار آنها مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانند بر رنکینگ گوگل تاثیر داشته باشند. برای هر مورد توضیح کامل در متن آمده است.
سلام، ممنون از توجهتون
منابع این پست رو ملاحظه بفرمایید
https://brandshack.com.au/these-7-things-do-not-affect-your-google-rankings/
https://moz.com/blog/10-things-do-not-affect-rankings
https://www.seoczar.com/15-amazing-things-that-do-not-affect-your-google-rankings/
بسیار عالی بود. ممنون.
خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده.
اولین باره می شنوم که این نکات در سئو و رنکینگ سایت تاثیر مستقیم ندارن!!! اگه مقاله ای هست که موارد تاثیر گذار رو توضیح داده لینکش رو بذارید لطفا
سلام
در پست های آتی حتما در این باره صحبت خواهیم کرد.
ممنون از شما
موفق باشید
سلام، ممنون از توجهتون
منابع این پست رو ملاحظه بفرمایید
https://brandshack.com.au/these-7-things-do-not-affect-your-google-rankings/
https://moz.com/blog/10-things-do-not-affect-rankings
https://www.seoczar.com/15-amazing-things-that-do-not-affect-your-google-rankings/
سلام صد در صد این مقاله اشتباهه
درواقع این نکات تاثیر مستقیم ندارند ولی بی تاثیر نیستند
سلام، ممنون از توجهتون
منابع این پست رو ملاحظه بفرمایید
https://brandshack.com.au/these-7-things-do-not-affect-your-google-rankings/
https://moz.com/blog/10-things-do-not-affect-rankings
https://www.seoczar.com/15-amazing-things-that-do-not-affect-your-google-rankings/
سلام. تشکر از مقاله شما. لطف می کنید منابع رو هم اعلام کنید تا بتونیم دقیق تر بررسی کنیم. با آرزوی موفقیت
سلام وقت شما بخیر
بابت تاخیر در پاسخ گویی بسیار معذرت میخوایم، چون نویسنده این پست از مجموعه ما جدا شده و ما تازه منبع این مطلب رو دریافت کردیم ازشون
منابع این مطلب این هست:
https://brandshack.com.au/these-7-things-do-not-affect-your-google-rankings/
https://moz.com/blog/10-things-do-not-affect-rankings
https://www.seoczar.com/15-amazing-things-that-do-not-affect-your-google-rankings/