اینفوگرافیک فاکتور های رتبه بندی و ترند های سئو در سال ۲۰۱۸

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

هرچه زمان بیشتر میگذرد در الگوریتم ها و فاکتور های رتبه بندی گوگل نیز تغیراتی مشاهده می شود و امروزه با بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل میتوان گفت که تکنیک های سئو پیچیده شده و پیچیده تر هم خواهد شد. با گذشت زمان و تکنیک های جدید کلاه سیاه توسط سایت ها و افراد متخلف، گوگل هم در حال تغیر بازی بوده و این یک واقعیت چالش برانگیزی هست.

هرساله ما تعدادی از ترند های صنعت سرچ را از متخصصان و تحلیلگران موتورهای جستجو میبینیم.این اینفوگرافیک آخرین ترند های سئو یا بهینه سازی موتور جستجو در سال ۲۰۱۸  با عواملی که برای هر استراتژی جستجوگر ضروری است را بیان میکند.

 

 

اینفوگرافیک ترند های سئو در سال 2018

 

ترند های سئو ۲۰۱۸

  1. جستجوی صوتی و دستیاران دیجیتالی
  2. ایندکس اولیه موبایلی
  3. رتبه بندی رنک برین گوگل
  4. featured snippet و quick answer ها
  5. کیفیت لینک مهمتر از کمیت آن است
  6. بهینه سازی فنی
  7. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  8. کاهش طبیعی CTR بعلت وجود گراف دانش
  9. محتوای جامع و مناسب همیشه برنده است(محتوا هنوز هم پادشاه است)
  10. با ویدئو همه چیز را پشت سر بگذارید (وجود ویدئو در پست ها تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد)
  11. کاربران خود را تشویق کنید تا در سایت نظردهی کنند.
  12. سیگنال های ux (تجربه کاربری)

 ۶ شاخص مهم تحلیل وب سایت را در کالج تپسل بخوانید.

ایندکس اولیه موبایلی چیست؟

امروزه مردم از اینترنت موبایل بیشتر از دسکتاپ برای جستجو در اینترنت استفاده میکنند.طبق آمار بیش از ۶۰ درصد جستجو های حال حاضر با موبایل صورت می گیرد این بدان معناست که گوگل قوانینی برای ایندکس اولیه موبایلی تعریف کرده است.

اگر شما یک سایت ریسپانسیو (واکنش گرا ) داشته باشید نباید چیزی رو تغیر بدید اما اگر  سایت شما ریسپانسیو نباشد شما به زودی با این بروزرسانی به مشکل خواهید خرد.

در کالج تپسل بخوانید!  تقلب های تبلیغاتی در شمارش نصب و راهکار جدید adjust

رشد جستجوی صوتی

بیش از ۲۰ درصد سرچ های موبایلی در گوگل بوسیله جستجوی صوتی صورت میگیرد و نزدیک به ۶۰٫۵ میلیون نفر در آمریکا از دستیار های دیجیتالی برای جستجو در وب استفاده میکنند.این تعداد زیادی می باشد و روز به روز در حال افزایش است.

 

سه رکن اصلی سئو

۱-محتوا

محتوای یک سایت زمانی اهمیت زیادی دارد که به رتبه بندی در سال ۲۰۱۸ برسد. در واقع، اهمیت این موضوع به طور چشمگیری افزایش یافته است. این روزها محتوا بسیار اهمیت دارد و استفاده از نرم افزار برای تولید محتوای کیفیت پایین دیگر به کار نمی آید. امروزه محتوای شما باید بسیار عالی باشد. باید چیزی بر دانسته های بازدید کننده بیافزاید و ارزش های بازدید کننده را درگیر کند. هرچقدر مشارکت بیشتر باشد، کاربران بیشتری آن محتوا  را به اشتراک خواهند گذاشت، و به نوبه خود، رتبه آن بهتر خواهد شد. با جدیدت روی محتوا سرمایه گذاری کنید و شاهد سودآوری آن باشید.

۲- اعتبار سایت (Authority)

اتوریتی  به کیفیت و حجم لینک های ایجاد شده در طول زمان مربوط است.هرچقدر اختیار یک وب سایت بیشتر باشد، به لینک های بیشتری می تواند برسد.اعتبار دامنه (DA) و امتیاز دامنه (DS) دو روشی هستند که این شرکت ها مقدار اختیار یک دامنه را تعیین می کنند. با این حال، هیچ امتیازی در همان لحظه به حساب شما نمی آید و هر گونه تغییر یا پیشرفت در سئو شما ممکن است هفته ها یا ماهها طول بکشد تا نتیجه بدهد.

۳-عمر ایندکس شدن (Indexed Age)

سن و زمان ایندکس شدن بسیار مهم است درحالی که قطعا دیگر عوامل نیز از ابتدا همانند زمان سئو مهم هستند.عمر دامنه و کیفیت لینک های ایجاد شده و همچنین محتوای به کار رفته یک آمار مهم در رتبه بندی سایت شما به حساب می آید.همه این موارد در طول زمان و به مرور اتفاق می افتد و شما نمیتوانید در آن عجله کنید.

در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در سال 2018

۱۵ قانون ساده سئو در سال ۲۰۱۸

  1. سرعت صفحه خود را ارزیابی کنید و درصورت نیاز ارتقا دهید.
  2. در صورت امکان از CDN و DNS برای دامنه استفاده کنید تا به سرعت محتوا خود را تامین کنید.
  3. محتوای مفید تولید کنید که ارزش آفرینی کند.
  4. اطمینان از کارکرد برروی تلفن همراه (ریسپانسیو بودن سایت) و کاربردپذیری همه دستگاه ها.
  5.  راهنمای فوق العاده ای به همراه CTA واضح ایجاد کنید.
  6. برای افزایش تعامل با کاربران از محتوای ویدئویی یا صوتی و یا پادکست ها استفاده میکنیم.
  7. تجربه کاربری را در بهینه سازی افزایش دهید.
  8. از LSI (تشخیص درست کلمات و موضوع یک صفحه) برای تنوع کلمات کلیدی استفاده کنید.
  9. از تبلیغات بیش از حد بخصوص در بالای وبسایت پرهیز کنید.
  10. لینک های مرتبط با محتوا خود را خارج از سایت تولید و نشر دهید.
  11. از رشد اینفلوئنسر یا افراد تاثیرگذار بهره بگیرید تا بتوانید نتایج بهتر و بیشتری داشته باشید.
  12.  بر کیفیت و مقدار لینک ها متمرکز شوید.
  13. همیشه محتوای خود را با استفاده از بهره گیری از دامنه های مورد اعتماد بازاریابی کنید.
  14. سعی نکنید کاری فریبنده یا ابلهانه انجام دهید.
  15. استفاده از رسانه های اجتماعی و بازاریابی آن برای تولید محتوای ویروسی که به دامنه شما لینک می شود.

 

۷ نمونه از تاکتیک های سئو که در سال ۲۰۱۸ از آن اجتناب شود!

  • تکرار مصنوعی کلمات کلیدی
  • هرزنامه نظرات
  • لینک های غیر طبیعی
  • تجربه کاربری ضعیف
  • محتوای تکراری
  • تبلیغات بی مورد درون سایت
  • متن متناسب با اندازه کادرنباشد!

 

 

 

 

منبع: blogkens

برگردان به فارسی : محمد باقر خوشبخت

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.