Ad Mediation چیست و چرا صاحبان اپلیکیشن باید از آن استفاده کنند؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله قصد دارم در مورد مفهوم Ad Mediation، اهمیت و چگونگی کارکرد آن و اینکه چرا توسعه‌دهنده­‌ها و صاحبان اپلیکیشن باید به این سمت بروند صحبت کنم.

یکی از رایج‌­ترین و مهم­‌ترین راه­‌های درآمدزایی اپلیکیشن­‌های موبایل، استفاده از تبلیغات است. صاحبان اپلیکیشن همواره سعی می­کنند تا با نمایش تبلیغات گران‌­تر در فضای تبلیغاتی خود درآمد خود را افزایش دهند. در این بین پلتفرم‌­ها و شبکه‌­های تبلیغاتی انتخاب مناسبی برای صاحبان اپلیکیشن هستند. چرا که با برندهای بسیاری کار می­‌کنند و تبلیغات آن­ها را نمایش می‌­دهند. بنابراین اپلیکیشن­‌ها می‌­توانند با اتصال به شبکه‌­های تبلیغاتی به تعداد زیادی تبلیغ دسترسی داشته باشند. این تبلیغات با توجه به قیمتی که برندها حاضرند بپردازند با همدیگر رقابت کرده و در بهترین اپلیکیشن‌­ها نمایش داده می­‌شوند.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

یکی از کارهایی که توسعه‌­دهنده­‌ها برای افزایش درآمد انجام می‌­دهند، استفاده از چندین شبکه‌­ی تبلیغاتی است. توسعه­‌دهنده­‌ها با استفاده از چندین شبکه سعی می­کنند تا بهترین آن­‌ها را به ترتیب اولویت پیدا کنند و به ترتیب از آن­ها استفاده کنند. اما مشکل زمانی ایجاد می­‌شود که تعداد این شبکه­‌های تبلیغاتی زیاد می­‌شود و دیگر عملا تنظیم دستی آن­ها غیرممکن می‌­شود. اینجاست که مفوم Ad Mediaiton مطرح می‌­شود.

Ad Mediation چیست؟

Ad Mediation یک راهکار برای درآمدزایی از تبلیغات است که به توسعه­‌دهنده­‌ها اجازه می‌دهد که شبکه­‌های تبلیغاتی مختلف را به صورت یکجا و تنها به وسیله­‌ی یک SDK مدیریت و بهینه‌­سازی کنند. این­کار بستری را فراهم می‌­کند که شبکه­‌های تبلیغاتی مختلف با هم رقابت کنند و در نهایت بهترین شبکه­‌ی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغات در اپلیکیشن به صورت اتوماتیک انتخاب شود.

ad mediation چیست

Ad Mediation چگونه کار می‌­کند؟

وقتی که کاربر اپلیکیشن را باز می‌­کند و درخواستی برای نمایش تبلیغات فرستاده می­‌شود، پلتفرم Ad Mediation اطلاعات کاربر را دریافت می­‌کند. بعد از آن موتور بهینه‌­سازی مشخص می­‌کند که کدام شبکه­‌ی تبلیغاتی می‌­تواند با بیش­ترین درآمد درخواست تبلیغاتی فرستاده شده را جواب بدهد و در نهایت بهترین تبلیغ در اپلیکیشن نمایش داده می­‌شود.

در تصویر زیر 3 شبکه‌ی تبلیغاتی را در نظر بگیرید که هرکدام میزان eCPM (درآمد موثر هزاره) مختلفی در طول روز دارند.

درآمد موثر هزاره 3 شبکه تبلیغاتی

یک Ad Mediation که این سه شبکه را در خود تجمیع کرده است در هر زمان بهترین eCPM را از بین این سه شبکه‌ی تبلیغاتی انتخاب می‌کند و تبلیغات آن را نمایش می‌دهد. (خط قرمز نشان‌دهنده‌ی درآمد موثر هزاره‌ی Ad Mediaiton است.)

 

نحوه کارکرد ad mediation

 

چرا باید از Ad Mediation استفاده کرد؟

Ad Mediation ممکن است زمان بیشتری را صرف ارسال درخواست برای نمایش تبلیغات کند اما دلایل مختلفی برای استفاده از Ad Mediation وجود دارد که به برخی از آن­ها در ادامه اشاره خواهیم کرد:

1-حداکثر کردن درآمد

مهم­ترین دلیل استفاده از Ad Mediation به حداکثر رساندن درآمد است. اتصال به چندین شبکه­‌ی تبلیغاتی و زیاد بودن تقاضا برای جایگاه تبلیغاتی شما درآمد شما را افزایش می­‌دهد.

کسب درامد از تبلیغات

2-حداکثر کردن درصد وجود تبلیغ (fill-rate)

درصد وجود تبلیغ یا fill-rate نسبت تعداد تبلیغ­‌هایی است که نمایش داده می­شود به درخواست­‌هایی که برای نمایش تبلیغ داده می‌­شود.(Impressions/Requests) وقتی یک اپلیکیشن برای دریافت تبلیغ به هر شبکه­‌ی تبلیغاتی درخواست می­‌فرستد، این درخواست لزوما جواب مثبت در پی ندارد و ممکن است هیچ تبلیغی نمایش داده نشود، چرا که آن شبکه­‌ی تبلیغاتی در آن زمان تبلیغی برای نمایش دادن ندارد.

اما اگر اپلیکیشن‌­ها از Ad Mediation استفاده کنند و به چندین شبکه‌­ی تبلیغاتی وصل شوند، شانس وجود تبلیغ بسیار بالا می­‌رود و از بین همه‌­ی این شبکه­‌ها به احتمال زیاد تبلیغی برای نشان دادن به کاربر شما با توجه به موقعیت جغرافیایی او وجود دارد.

فراموش نکنید که درصد وجود تبلیغ موضوع مهمی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. چرا که اگر این مقدار کمتر از صد درصد باشد، شما از تمام ظرفیت تبلیغاتی خودتان استفاده نمی­‌کنید.

3-اتوماتیک بودن ترتیب نمایش تبلیغات

اگر شما از بیشتر از یک شبکه­‌ی تبلیغاتی استفاده می­‌کنید، احتمالا به صورت دستی ترتیب نمایش تبلیغات از هر شبکه­‌ی تبلیغاتی را تنظیم می‌­کنید. یعنی بر اساس تجربه یا حرف دیگران مثلا مشخص می­‌کنید که اول تبلیغات شبکه­‌ی تبلیغاتی x پخش شود و بعد از آن شبکه­‌ی تبلیغاتی y و … ولی از کجا معلوم که شبکه­‌ی تبلیغاتی x همواره بهترین نرخ را داشته باشد؟

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

حقیقت این است که میزان درآمد هر شبکه‌­ی تبلیغاتی در طول زمان و در موقعیت­‌های جغرافیایی مختلف بسیار پویاست و مدام در حال تغییر است. به همین دلیل است که Ad Mediation دارای سیستم بهینه‌­سازی اتوماتیک است که با استفاده از الگوریتم‌­های مختلف در لحظه بهترین شبکه‌­ی تبلیغاتی را انتخاب کند و تبلیغات آن را نمایش دهد. اینطوری توسعه­‌دهنده می‌­تواند مطمئن باشد که همواره بهترین شبکه‌­ی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغ انتخاب می­‌شود.

درآمدزایی خودکار از تبلیغات درون اپلیکیشن

4-دردسر فنی کمتر

پیاده­‌سازی تعداد زیادی SDK و تلاش برای مدیریت آن­‌ها یکی از معضلات توسعه­‌دهنده‌­هایی­ست که بیشتر از یک SDK استفاده می­کنند. با استفاده از Ad Mediation می­توانید همه­‌ی شبکه­‌های تبلیغاتی را فقط در یک SDK داشته باشید. اینطوری اپلیکیشن سریع­تری دارید و وقت کمتری را برای برنامه­‌نویسی صرف می‌کنید.

وضعیت Ad Mediation در ایران چگونه است؟

در ایران تمام توسعه­‌دهنده­‌هایی که از چند SDK در اپلیکیشن­‌های خود استفاده می­کنند، معمولا مدیریت این SDKها و بهینه‌­سازی درآمد خود را به صورت دستی انجام می‌­دهند و این­کار در حالی که ممکن است درآمد را حداکثر نکند، هم باعث هدررفت زمان و هم دردسر بیشتر برای توسعه‌­دهنده‌­ها می­‌شود. تپسل با علم به این موضوع و در جهت کمک به توسعه­‌دهندگان ایرانی Ad Mediation خود را با نام تپسل پلاس عرضه کرده است. اطلاعات بیشتر در رابطه با درآمد دلاری از اپلیکیشن را می­توانید از صفحه  تپسل پلاس دریافت کنید.

حتما نظرات خودتان را در رابطه با این مقاله برای من بنویسید. در ادامه بیش‌­تر و دقیق‌­تر در رابطه با این مفهوم با هم صحبت خواهم کرد.

 

پرسش‌های رایج

SDK چیست؟

یک کیت توسعه نرم‌افزار که مجموعه‌ای از کدها، توابع، ابزارها و کتابخانه‌ها است و برای توسعه و ساخت اپلیکیشن‌ها در بسترهای خاص استفاده می‌شوند.

آیا Ad Mediation  توسط خود صاحبان اپلیکیشن صورت می‌گیرد؟

این کار هم به وسیله توسعه‌دهندگان و صاحبان اپ صورت می‌گیرد و هم می‌توان آن را به آژانس‌های تبلیغاتی سپرد.

https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php http://www.otc-certified-store.com/neurological-disorders-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/stop-smoking-medicine-europe.html zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/anticonvulsants-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php взять займ в иркутскебыстрый займ на карту сбербанка без отказамтс займ на телефон займ гк рфкредит плюс займ личныйпервый займ под 0 процентов

Sending
User Review
4.14 (7 votes)

    6 ديدگاه نظر دهيد

  1. دردسر فنی استفاده از ad mediation فقط برای پیاده سازی بهینه بودن کمتره. نه اینکه فقط از یه sdk اسنفاده کنیم. تمام sdk شبکه های تبلیغاتی رو هم باید به پروژه اضافه کنیم تا کار بکنه. و همین باعث تداخل و سختی نگهداری و مشکل هنگام خروجی گرفتن میشه.

    • امید عزیز ممنونم از نظرت
      بله شما اگر فقط یک SDK داخل اپلیکیشن‌تون بگذارید قطعا دردسر کمتری داره، ولی وقتی می‌خواهید از چندتا شبکه‌ی تبلیغاتی استفاده کنید و SDK همه رو داخل پروژه قرار بدید که درآمد بیشتری رو بتونید کسب کنید، ad mediation به کمک شما میاد. اینطوری با پیاده سازی یک SDK که همه‌ی اون شبکه‌های تبلیغاتی رو در خودش داره می‌تونید مطمئن باشید که الگوریتم ها بیشترین درآمد رو براتون به همراه میارن.

  2. اون طوری که من مستندات تپسل پلاس رو بررسی کردم به نظر میاد سرویس تپسل پلاس در حال حاضر این ویژگی رو نداره و صرفا چند سرویس تبلیغاتی رو کنار هم قرار داره و هر درخواست تبلیغ برای هر سرویس به صورت مجزا انجام میگیره و هیچ بهینه سازی و انتخاب شبکه تبلیغات مناسب بر اساس فاکتور هایی که در مقاله به اون اشاره شد انجام نمیشه!!! درسته؟!

    • سوال شما رو پشتیبانی تپسل باید جواب بده.
      بحث من راجع به پیاده سازی همه sdk های تبلیغاته که مشکل زاست.
      موضوع تجمع سازی سرویس دهنده های تبلیغاتی در ظاهر موضوع جذابیه. ولی طبق تجربه ای که با سرویس هایی مثل ironsource داشتم، از واقعیت به دوره. چون اولا بهترین سرویس دهنده ها ۲الی الی۳ تا هستن و اونقدر زیاد نیست که نیاز به ad mediationباشه. خودت هم میتونی یه اولویت بندی بکنی.
      دوما ۱۰ درصدی که ironsource و ۳۰ درصدی که تپسل میگیره، درصد زیادیه و نمیارزه

      • امید عزیز
        واقعیت اینه که اعداد و ارقام شبکه‌های تبلیغاتی در طول زمان و در کشورهای مختلف متغیرند. هرچی هم اپلیکیشن بزرگتر باشه این مساله بیشتر به چشم میاد و اینکه شما لحظه ای بتونید بین این شبکه های تبلیغاتی اولویت بندی کنید مهم میشه. ولی در فضای محدودتر خودتون هم شاید بتونید اینکار رو انجام بدید هرچند باز هم mediation دقیقتر اینکار رو انجام میده. ضمنا هزینه‌ی سی درصدی تپسل هم برای سرویس Mediation نیست و به مسائلی مثل مالیات و payment برمی‌گرده.

    • میلاد عزیز
      خب طبیعتا درخواست های تبلیغ باید به صورت جداگانه ارسال بشه. ولی قسمت بهینه‌سازی در پشت این قضیه اتفاق میفته و بعد از بررسی ریکوئستهایی که زده شده، بین اونهایی که تبلیغ برای نمایش دادن دارند، اولویت‌بندی اتفاق میفته و بهترین اونها انتخاب و نمایش داده میشه.

اعلام ديدگاه