در این مقاله قصد دارم در مورد مفهوم Ad Mediation، اهمیت و چگونگی کارکرد آن و اینکه چرا توسعهدهندهها و صاحبان اپلیکیشن باید به این سمت بروند صحبت کنم.
یکی از رایجترین و مهمترین راههای درآمدزایی اپلیکیشنهای موبایل، استفاده از تبلیغات است. صاحبان اپلیکیشن همواره سعی میکنند تا با نمایش تبلیغات گرانتر در فضای تبلیغاتی خود درآمد خود را افزایش دهند. در این بین پلتفرمها و شبکههای تبلیغاتی انتخاب مناسبی برای صاحبان اپلیکیشن هستند. چرا که با برندهای بسیاری کار میکنند و تبلیغات آنها را نمایش میدهند. بنابراین اپلیکیشنها میتوانند با اتصال به شبکههای تبلیغاتی به تعداد زیادی تبلیغ دسترسی داشته باشند. این تبلیغات با توجه به قیمتی که برندها حاضرند بپردازند با همدیگر رقابت کرده و در بهترین اپلیکیشنها نمایش داده میشوند.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
یکی از کارهایی که توسعهدهندهها برای افزایش درآمد انجام میدهند، استفاده از چندین شبکهی تبلیغاتی است. توسعهدهندهها با استفاده از چندین شبکه سعی میکنند تا بهترین آنها را به ترتیب اولویت پیدا کنند و به ترتیب از آنها استفاده کنند. اما مشکل زمانی ایجاد میشود که تعداد این شبکههای تبلیغاتی زیاد میشود و دیگر عملا تنظیم دستی آنها غیرممکن میشود. اینجاست که مفوم Ad Mediaiton مطرح میشود.
Ad Mediation یک راهکار برای درآمدزایی از تبلیغات است که به توسعهدهندهها اجازه میدهد که شبکههای تبلیغاتی مختلف را به صورت یکجا و تنها به وسیلهی یک SDK مدیریت و بهینهسازی کنند. اینکار بستری را فراهم میکند که شبکههای تبلیغاتی مختلف با هم رقابت کنند و در نهایت بهترین شبکهی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغات در اپلیکیشن به صورت اتوماتیک انتخاب شود.
وقتی که کاربر اپلیکیشن را باز میکند و درخواستی برای نمایش تبلیغات فرستاده میشود، پلتفرم Ad Mediation اطلاعات کاربر را دریافت میکند. بعد از آن موتور بهینهسازی مشخص میکند که کدام شبکهی تبلیغاتی میتواند با بیشترین درآمد درخواست تبلیغاتی فرستاده شده را جواب بدهد و در نهایت بهترین تبلیغ در اپلیکیشن نمایش داده میشود.
در تصویر زیر 3 شبکهی تبلیغاتی را در نظر بگیرید که هرکدام میزان eCPM (درآمد موثر هزاره) مختلفی در طول روز دارند.
یک Ad Mediation که این سه شبکه را در خود تجمیع کرده است در هر زمان بهترین eCPM را از بین این سه شبکهی تبلیغاتی انتخاب میکند و تبلیغات آن را نمایش میدهد. (خط قرمز نشاندهندهی درآمد موثر هزارهی Ad Mediaiton است.)
Ad Mediation ممکن است زمان بیشتری را صرف ارسال درخواست برای نمایش تبلیغات کند اما دلایل مختلفی برای استفاده از Ad Mediation وجود دارد که به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد:
مهمترین دلیل استفاده از Ad Mediation به حداکثر رساندن درآمد است. اتصال به چندین شبکهی تبلیغاتی و زیاد بودن تقاضا برای جایگاه تبلیغاتی شما درآمد شما را افزایش میدهد.
درصد وجود تبلیغ یا fill-rate نسبت تعداد تبلیغهایی است که نمایش داده میشود به درخواستهایی که برای نمایش تبلیغ داده میشود.(Impressions/Requests) وقتی یک اپلیکیشن برای دریافت تبلیغ به هر شبکهی تبلیغاتی درخواست میفرستد، این درخواست لزوما جواب مثبت در پی ندارد و ممکن است هیچ تبلیغی نمایش داده نشود، چرا که آن شبکهی تبلیغاتی در آن زمان تبلیغی برای نمایش دادن ندارد.
اما اگر اپلیکیشنها از Ad Mediation استفاده کنند و به چندین شبکهی تبلیغاتی وصل شوند، شانس وجود تبلیغ بسیار بالا میرود و از بین همهی این شبکهها به احتمال زیاد تبلیغی برای نشان دادن به کاربر شما با توجه به موقعیت جغرافیایی او وجود دارد.
فراموش نکنید که درصد وجود تبلیغ موضوع مهمی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. چرا که اگر این مقدار کمتر از صد درصد باشد، شما از تمام ظرفیت تبلیغاتی خودتان استفاده نمیکنید.
اگر شما از بیشتر از یک شبکهی تبلیغاتی استفاده میکنید، احتمالا به صورت دستی ترتیب نمایش تبلیغات از هر شبکهی تبلیغاتی را تنظیم میکنید. یعنی بر اساس تجربه یا حرف دیگران مثلا مشخص میکنید که اول تبلیغات شبکهی تبلیغاتی x پخش شود و بعد از آن شبکهی تبلیغاتی y و … ولی از کجا معلوم که شبکهی تبلیغاتی x همواره بهترین نرخ را داشته باشد؟
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
حقیقت این است که میزان درآمد هر شبکهی تبلیغاتی در طول زمان و در موقعیتهای جغرافیایی مختلف بسیار پویاست و مدام در حال تغییر است. به همین دلیل است که Ad Mediation دارای سیستم بهینهسازی اتوماتیک است که با استفاده از الگوریتمهای مختلف در لحظه بهترین شبکهی تبلیغاتی را انتخاب کند و تبلیغات آن را نمایش دهد. اینطوری توسعهدهنده میتواند مطمئن باشد که همواره بهترین شبکهی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغ انتخاب میشود.
پیادهسازی تعداد زیادی SDK و تلاش برای مدیریت آنها یکی از معضلات توسعهدهندههاییست که بیشتر از یک SDK استفاده میکنند. با استفاده از Ad Mediation میتوانید همهی شبکههای تبلیغاتی را فقط در یک SDK داشته باشید. اینطوری اپلیکیشن سریعتری دارید و وقت کمتری را برای برنامهنویسی صرف میکنید.
در ایران تمام توسعهدهندههایی که از چند SDK در اپلیکیشنهای خود استفاده میکنند، معمولا مدیریت این SDKها و بهینهسازی درآمد خود را به صورت دستی انجام میدهند و اینکار در حالی که ممکن است درآمد را حداکثر نکند، هم باعث هدررفت زمان و هم دردسر بیشتر برای توسعهدهندهها میشود. تپسل با علم به این موضوع و در جهت کمک به توسعهدهندگان ایرانی Ad Mediation خود را با نام تپسل پلاس عرضه کرده است. اطلاعات بیشتر در رابطه با درآمد دلاری از اپلیکیشن را میتوانید از صفحه تپسل پلاس دریافت کنید.
حتما نظرات خودتان را در رابطه با این مقاله برای من بنویسید. در ادامه بیشتر و دقیقتر در رابطه با این مفهوم با هم صحبت خواهم کرد.
پرسشهای رایج
SDK چیست؟
یک کیت توسعه نرمافزار که مجموعهای از کدها، توابع، ابزارها و کتابخانهها است و برای توسعه و ساخت اپلیکیشنها در بسترهای خاص استفاده میشوند.
آیا Ad Mediation توسط خود صاحبان اپلیکیشن صورت میگیرد؟
این کار هم به وسیله توسعهدهندگان و صاحبان اپ صورت میگیرد و هم میتوان آن را به آژانسهای تبلیغاتی سپرد.
https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php http://www.otc-certified-store.com/neurological-disorders-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/stop-smoking-medicine-europe.html zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/anticonvulsants-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php взять займ в иркутскебыстрый займ на карту сбербанка без отказамтс займ на телефон займ гк рфкредит плюс займ личныйпервый займ под 0 процентов
6 ديدگاه نظر دهيد
دردسر فنی استفاده از ad mediation فقط برای پیاده سازی بهینه بودن کمتره. نه اینکه فقط از یه sdk اسنفاده کنیم. تمام sdk شبکه های تبلیغاتی رو هم باید به پروژه اضافه کنیم تا کار بکنه. و همین باعث تداخل و سختی نگهداری و مشکل هنگام خروجی گرفتن میشه.
امید عزیز ممنونم از نظرت
بله شما اگر فقط یک SDK داخل اپلیکیشنتون بگذارید قطعا دردسر کمتری داره، ولی وقتی میخواهید از چندتا شبکهی تبلیغاتی استفاده کنید و SDK همه رو داخل پروژه قرار بدید که درآمد بیشتری رو بتونید کسب کنید، ad mediation به کمک شما میاد. اینطوری با پیاده سازی یک SDK که همهی اون شبکههای تبلیغاتی رو در خودش داره میتونید مطمئن باشید که الگوریتم ها بیشترین درآمد رو براتون به همراه میارن.
اون طوری که من مستندات تپسل پلاس رو بررسی کردم به نظر میاد سرویس تپسل پلاس در حال حاضر این ویژگی رو نداره و صرفا چند سرویس تبلیغاتی رو کنار هم قرار داره و هر درخواست تبلیغ برای هر سرویس به صورت مجزا انجام میگیره و هیچ بهینه سازی و انتخاب شبکه تبلیغات مناسب بر اساس فاکتور هایی که در مقاله به اون اشاره شد انجام نمیشه!!! درسته؟!
سوال شما رو پشتیبانی تپسل باید جواب بده.
بحث من راجع به پیاده سازی همه sdk های تبلیغاته که مشکل زاست.
موضوع تجمع سازی سرویس دهنده های تبلیغاتی در ظاهر موضوع جذابیه. ولی طبق تجربه ای که با سرویس هایی مثل ironsource داشتم، از واقعیت به دوره. چون اولا بهترین سرویس دهنده ها ۲الی الی۳ تا هستن و اونقدر زیاد نیست که نیاز به ad mediationباشه. خودت هم میتونی یه اولویت بندی بکنی.
دوما ۱۰ درصدی که ironsource و ۳۰ درصدی که تپسل میگیره، درصد زیادیه و نمیارزه
امید عزیز
واقعیت اینه که اعداد و ارقام شبکههای تبلیغاتی در طول زمان و در کشورهای مختلف متغیرند. هرچی هم اپلیکیشن بزرگتر باشه این مساله بیشتر به چشم میاد و اینکه شما لحظه ای بتونید بین این شبکه های تبلیغاتی اولویت بندی کنید مهم میشه. ولی در فضای محدودتر خودتون هم شاید بتونید اینکار رو انجام بدید هرچند باز هم mediation دقیقتر اینکار رو انجام میده. ضمنا هزینهی سی درصدی تپسل هم برای سرویس Mediation نیست و به مسائلی مثل مالیات و payment برمیگرده.
میلاد عزیز
خب طبیعتا درخواست های تبلیغ باید به صورت جداگانه ارسال بشه. ولی قسمت بهینهسازی در پشت این قضیه اتفاق میفته و بعد از بررسی ریکوئستهایی که زده شده، بین اونهایی که تبلیغ برای نمایش دادن دارند، اولویتبندی اتفاق میفته و بهترین اونها انتخاب و نمایش داده میشه.