کلیدی‌ترین نکات درباره تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI)

زمان مطالعه : ۷ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

صنعت بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل به شکل‌های مختلفی طراحی شده است. از پرداخت‌های یک‌جا تا هزینه جداگانه برای هر فاکتور، مدل‌های متنوعی برای بازاریابان اپلیکیشن وجود دارد که پس از راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشن می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. CPI یکی از این روش‌هاست. با رشد بازار اپلیکیشن، بازاریاب‌های اپلیکیشن برای جلب توجه کاربران اپلیکیشن در ورطه رقابتی سخت قرار می‌گیرند. بسیاری از بازاریابان برای رسیدن به اهداف خود از روش هزینه به ازای نصب استفاده می‌کنند.

بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل

تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI) چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی در موبایل در مدل‌های مختلفی اجرا می‌شوند و پرداخت پول در هر مدل از آن‌ها در ازای تکمیل یک اقدام انجام می‌شود.

تبلیغات نصب اپلیکیشن یا هزینه به ازای نصب (Cost Per Install)، یک مدل قیمت‌گذاری است که در کمپین‌های جذب کاربر از راه موبایل استفاده می‌شود. در این روش هزینه تبلیغ وقتی پرداخت می‌شود که کاربر اپلیکیشن را از راه تبلیغات نصب کند. CPI یک مدل قیمت‌گذاری بسیار رایج است و فقط برای اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌شود.

وقتی بازاریاب از این روش در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند، به آن CPI مارکتینگ می‌گویند.

فرمول محاسبه در این روش به صورت زیر است:

هزینه هر نصب (CPI) = کل هزینه تبلیغات / کل نصب‌ها

 

مزایای تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست؟

  • بازاریابی و تبلیغات نصب اپلیکیشن دقیقا مخاطبان مدل کسب‌وکار خودتان را مورد هدف قرار می‌دهد. یعنی تبلیغ شما به کاربرانی نمایش داده می‌شود که به آنچه شما ارائه می‌دهید، علاقه دارند.
  • در این مدل شما در ازای آنچه به‌دست می‌آورید، هزینه می‌پردازید و این به‌صرفه است. تبلیغ‌کنندگان آن مدل تبلیغاتی را که در آن در ازای نتیجه هزینه می‌دهند می‌پسندند و در اینجا نتیجه نصب اپلیکیشن آن‌هاست؛ نصب‌های واقعی که عناصر آن قابل اندازه‌گیری است. هرچه تعداد نصب‌ها بیشتر شود، رتبه اپلیکیشن شما در فروشگاه‌های نصب اپلیکیشن بالاتر می‌رود و رشد ارگانیکی برای محصولتان به همراه می‌آورد.
  • زمانی که شما به شناخته شدن اپلیکیشن خود نیاز دارید، به‌ویژه در ابتدای راه‌اندازی و انتشار، این روش برایتان بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود.

 

کمپین‌های CPI مارکتینگ چگونه کار می‌کنند؟

کمپین‌های CPI مارکتینگ

کمپین‌های CPI مارکتینگ از یک مدل قیمت‌گذاری بر اساس بازده نصب استفاده می‌کنند. در این مدل تبلیغ‌کنندگان تنها در ازای نصب اپلیکیشن به وسیله کاربرانی که تبلیغ را دیده‌اند هزینه می‌پردازند. از آنجا که کمپین‌های CPI فقط برای نصب‌های تایید شده از تبلیغ‌کنندگان هزینه دریافت می‌کنند، بازاریابان فقط برای کاربران واقعی هزینه می‌پردازند و می‌توانند از بودجه آن‌ها محافظت کنند.

مزایای تبلیغات CPI از سایر مدل‌های قیمت‌گذاری بیشتر است و اما عوامل مختلفی بر اثربخشی آن تاثیر می‌گذارند. هرکدام از موارد زیر می‌تواند اثر زیادی بر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) شما داشته باشد:

  • موقعیت مکانی نصبر بر اساس کشور: هر CPI بسته به کشور منبع، متفاوت و متنوع است. قانون کلی این است که اقتصادهای بزرگ دنیا تقاضای نرخ‌های بالاتری دارند و اقتصادهای نوظهور نرخ‌های پایین‌تری دارند.
  • پلتفرم دستگاه: اپلیکیشن‌های اندروید و iOS هم CPIهای مخالف ایجاد می‌کنند. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که کاربران جهانی اپل بیشتر از کاربران گوگل برای IAP (خرید درون اپلیکیشن) هزینه می‌کنند و همین موضوع نرخ میانگین نصب اپلیکیشن را هم برای آنان بالاتر می‌برد.
  • شبکه تبلیغاتی: هر منبع رسانه‌ای نرخ متفاوتی را برای استقرار تبلیغات ارائه می‌دهد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولا بالاترین نرخ‌ها را برای دیده شدن دارند، در حالی که سایر شبکه‌ها هزینه‌ها را بر اساس خدمات ارائه شده متفاوت می‌کنند.
  • دسته‌بندی اپلیکیشن: گروه موضوعی که اپلیکیشن شما در آن قرار می‌گیرد تاثیر زیادی بر CPI شما می‌گذارد. به عنوان مثال بازی‌های موبایل نسبت به دسته‌بندی‌های دیگر در میان اپلیکیشن‌ها CPI بالاتری دارند.

 

هزینه هر نصب به چه عواملی بستگی دارد؟

هنگام استفاده از روش تبلیغاتی هزینه به ازای نصب عوامل زیادی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. هر یک از این عوامل بر قیمت هزینه هر نصب تاثیر می‌گذارد. عواملی چون زمینه فعالیت هر اپلیکیشن، میزان رقبا، تعداد درخواست نصب در هر بازه زمانی مشخص، هدف‌گذاری موقعیت جغرافیایی، اپلیکیشن‌هایی که قرار است تبلیغ در آن‌ها نمایش داده شود و… می‌توانند بر هزینه کمپین‌های تبلیغات CPI اثرگذار باشند.

 

تبلیغات نصب اپلیکیشن برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

تبلیغات نصب اپلیکیشن را می‌توان با کمک داده‌ها، به‌طور هدفمند اجرا کرد و از این جهت این مدل تبلیغاتی برای توسعه‌دهندگان بازی و بازاریاب‌های موبایل مناسب است.

 

چگونه بیشترین بهره‌وری را از کمپین‌های CPI ببرید؟

کمپین‌های CPI

محاسبه CPI ساده است اما به‌دست آوردن بالاترین ROI نسبت به هزینه‌ها به یک استراتژی نیاز دارد. هنگام اجرای یک کمپین جدید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هدفمندسازی کمپین: یکی از مزایای بازاریابی و تبلیغات CPI این است که در آن شناسایی مخاطبان کلیدی، حتی در میان کاربران خاص، آسان‌تر است. از استراتژی‌های بازاریابی برای هدف قرار دادن مخاطبان اصلی خود استفاده کنید و برای ایجاد علاقه در مخاطبان جدید نسبت به اپلیکیشن خود، آماده باشید.
  • بهینه‌سای کمپین: عملکرد کمپین خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و KPIها را هدف قرار دهید، سپس برای رسیدن به هدف اصلی خود بهینه‌سازی انجام دهید. شما باید فراتر از خلاقیت تبلیغاتی و ملاحظات پلتفرم بروید و شبکه‌های تبلیغاتی انتخاب کنید که مخاطب را درگیر کند.
  • توجه به معیارهای دیگر: در CPI محاسبه تاثیر هزینه تبلیغات، بسیار مهم است اما تنها KPI نیست که باید مد نظر داشته باشید. باید معیارهای دیگر مثل CPA و ROAS و سایر عواملی را که باعث تعامل کاربران می‌شوند هم در نظر داشته باشید.

 

تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI) ارزشمند است

بازاریابی و تبلیغات CPI به نوعی به یک مدل استاندارد قیمت‌گذاری در تبلیغات موبایل تبدیل شده است. در این نوع تبلیغات، بهتر می‌توان مخاطبان ویژه را شناسایی کرد و مورد هدف قرار داد. می‌توان میزان علاقه آن‌ها به اپلیکیشن را اندازه‌گیری کرد و اطمینان حاصل نمود که هزینه‌هایی که برای تبلیغات انجام شده کاربران را به‌طور تضمینی، مستقیما به سمت نصب هدایت می‌کند. به همین خاطر، این مدل تبلیغاتی در تمامی دسته‌بندی‌های اپلیکیشن برای بازاریابان موبایل باارزش است و این موردی است که نمی‌توان آن را دست کم گرفت.

تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

پرسش‌های رایج درباره تبلیغات CPI

آیا منبع نصب‌ها در کمپین تبلیغات CPI مشخص می‌شود؟

کمپین تبلیغات CPI به‌وسیله یک اتریبیوشن‌ یا tracker رصد می‌شود تا منبع نصب‌ها مشخص شود.

تبلیغات CPI زیرمجموعه کدام دسته تبلیغاتی قرار می‌گیرد؟

تمام تبلیغاتی که در آن‌ها در ازای یک اکشن هزینه پرداخت می‌شود زیرمجموعه تبلیغات عملکردی (Cost Per Action) محسوب می‌شوند. اگر این مبلغ در ازای نصب اپلیکیشن انجام شود، مدل CPI نامیده می‌شود.

آیا در حین اجرای کمپین CPI امکان بهینه‌سازی آن وجود دارد؟

پلتفرم سرویس‌دهنده تبلیغات می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی به‌طور مداوم عملکرد کمپین تبلیغاتی مورد بررسی قرار دهد و مطابق با نتایج مطلوب، آن را بهینه کند.

آیا تپسل خدمات تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI) را ارائه می‌دهد؟

بله، شبکه هوشمند تبلیغات موبایلی تپسل با هدفمندسازی کمپین‌های تبلیغاتی شما در اپلیکیشن مخاطبان شما را جذب می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به این قسمت مراجعه کنید.

نظر دهید.

منابع: businessofapps.com

molocoads.com

adxmaster.com

tapjoy.com

 

Sending
User Review
5 (1 vote)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.