تیزرهای تبلیغاتی برتر اُکتبر و نوامبر ۲۰۱۷

زمان مطالعه : 10 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در این چهارشنبه از کالج، می‌خواهیم تیزرهای برتر جهان در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال ۲۰۱۷ را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که می‌دانید، منبع انتخاب تیزرها، وب‌سایت thinkwithgoogle.com است. این وب‌سایت، ۱۰ تیزر ویدئویی برتر YouTube در هر ماه را اعلام می‌کند. معیار برتری این ویدئوها، نرخ کلیک، نرخ تماشای کامل ویدئو، تعداد بازدید و .. است.

 

 

تیزر تبلیغاتی Nike

Brand:    Nike    

Creative Agency:    Wieden & Kennedy

Media Agency:    Razorfish

 

 

این ویدئو، برای تبلیغ محصولات ورزشی نایک مربوط به رشته بسکتبال ساخته شده و مدت زمان آن، ۲ دقیقه است. نوع روایت داستان، حرکت حرفه‌ای دوربین و موسیقی جذاب این ویدئو باعث می‌شود که طولانی بودن آن توسط مخاطب نشود. این تیزر همانند سایر ویدئوهای تبلیغاتی شرکت Nike، بسیار تاثیرگذار است. اغلب ویدئوهای ساخته شده توسط برند Nike، به جای تاکید بر جنبه تبلیغاتی محصولات، بر رویاهای افراد و عواطف انسانی تاکید دارند. این ویدئو نیز با تکیه بر رویاها و داستان‌های شخصی بسکتبالیست‌ها، مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است. داستان ویدئو از تصورات یک کودک بسکتبالیست نسبت به آینده‌‌ آغاز می‌شود و در ادامه داستان، پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های پیش رو نمایش داده می‌شود.

فضای ورزشی و موقعیت‌های مختلف بسکتبال در تمامی صحنه‌ها، از ابتدا تا انتهای این ویدئو، قابل مشاهده است. این موضوع، باعث درگیری بیشتر مخاطبان هدف با ویدئو می‌شود. زیرا هر بسکتبالیستی در طول دوران ورزشی‌اش حداقل با یکی از این صحنه‌ها روبرو شده و با دیدن این صحنه‌ها، خود را در موقعیت‌های نمایش داده شده، تجسم می‌کند و احساساتش برانگیخته می‌شود.

نکته قابل توجه در این تیزر تبلیغاتی، حضور محصولات Nike در ویدئو است که به صورت native نمایش داده شده است. زیرا، در هیچ قسمتی از ویدئو، به صورت مستقیم به محصولات Nike اشاره نمی‌شود یا به صورت مستقیم مزایای آن گفته نمی‌شود، بلکه تنها مانور تبلیغاتی این ویدئو، نمایش برند Nike روی لباس و کفش بازیکنان است. برخلاف سایر تبلیغات که از استراتژی تهاجمی استفاده می‌کنند، این ویدئو به دلیل دور بودن از جنبه تبلیغاتی، جذب‌کننده است و بیننده را به تماشای کامل ویدئو تشویق می‌کند.

 

برای کسب‌وکار ایرانی شما

در صورتی که قصد ساخت ویدئوهای تبلیغاتی برای گروهی خاص از مخاطبان را دارید، استفاده از نکات و پارامترهای این ویدئو، به شما کمک خواهد کرد. مانند هر کمپین تبلیغاتی دیگری، در ساخت تیزرهای تبلیغاتی نیز باید مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، برای ساخت محصولات آشپزخانه، باید سلایق و علاقه‌مندی مادران و خانم‌های با گروه سنی بالای ۲۰ سال را در نظر داشته باشید. یا اگر قصد ساخت ویدئوی تبلیغاتی برای محصولات دیجیتال یا بازی‌ها را دارید، باید بدانید که اغلب مخاطبان شما نوجوانان و جوانان هستند و باید تیزرهایی بسازید که سراسر هیجان و انرژی باشد تا بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. همچنین، کمی دور بودن از حالت تهاجمی و تبلیغاتی، به موفقیت ویدئوی تبلیغاتی شما کمک می‌کند.

 

 

تیزر تبلیغاتی GEICO

BrandGEICO Insurance

Creative Agency: The Martin Agency

 

 

شرکت GEICO، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه در آمریکا است که به تولید تیزرهای تبلیغاتی سرگرم‌کننده معروف است. این شرکت در سال ۲۰۱۲، بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار یا ۶٫۸ درصد از درآمدش را صرف کمپین‌های تبلیغاتی کرد. حضور چاشنی طنز، داستان‌پردازی خوب و سرگرم‌گننده بودن ویدئوهای GEICO، رمز موفقیت این شرکت در جلب توجه مخاطبان است. این تیزرها، همواره مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است؛ به طوری که ویدئوهای تبلیغاتی این شرکت همواره در لیست تیزرهای برتر هر ماه قرار می‌گیرند. به عنوان مثال،

در کالج تپسل بخوانید!  اهمیت و لزوم فعالیت های بازاریابی برای اپلیکیشن

زمان این تیزر تنها ۴۰ ثانیه است، اما با وجود کوتاه بودن، دارای ریتمی سریع است و باعث خسته شدن بیننده نمی‌‌شود. تیزر به راحتی می‌تواند بیننده را در چند ثانیه اول جذب کند. بیننده با تماشای ویدئو، از ابتدا، متوجه تبلیغاتی بودن ویدئو نمی‌شود، زیرا تنها در انتهای ویدئو، از برند GEICO نام برده شده است. به عبارت دیگر، این ویدئو تهاجمی نیست و باعث آزار مخاطب نمی‌شود.

این ویدئو، بر اساس یک بازی معروف ساخته شده است. در این ویدئو، از موجودی به نام «تنبل» استفاده شده که در حال نقاشی کشیدن است تا همگروهی‌هایش بتوانند کلمه مورد نظر را حدس بزنند. این موجود به کند بودن معروف است. سازنده این ویدئو نیز از این ویژگی تنبل به صورت طنز استفاده کرده است. به طور کلی، ویژگی‌های طنز، خلاقیت در استفاده از کاراکترهای جذاب، غیر تهاجمی بودن و کوتاه بودن ویدئو، موجب قرارگیری آن در لیست تیزرهای برتر شده است.

 

برای کسب‌وکار ایرانی شما

استفاده از داستان‌پردازی خوب، ایده‌های نو، شخصیت‌‌های جذاب و غیرتهاجمی بودن از جمله ویژگی‌های مثبت این ویدئو است که شما نیز می‌توانید در تبلیغات خود استفاده کنید. بانک‌ها، موسسات بیمه و سایر کسب‌و‌کارهای مرتبط می‌توانند برای ساخت تیزرهای باکیفیت استفاده کنند. به عنوان مثال، از شناخت شخصیت‌ها یا حیوانات محبوب و مورد توجه مردم در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید و سعی کنید با در نظر گرفتن ویژگی‌های کاراکترها و به نوعی، مرتبط ساختن آن با کسب‌وکار خود، داستان‌پردازی کنید. نکته قابل توجهی که از تیزرهای برتر می‌توان برداشت  کرد، این است که تا جایی که امکان دارد، از جنبه تبلیغاتی ویدئو کاسته و بر جنبه سرگرمی آن اضافه کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

 

 

تیزر تبلیغاتی Super Mario

BrandNintendo

 

 

بسیار از شما با بازی سوپر ماریو خاطره دارید و حتی ممکن است با شنیدن اسم آن، تصاویر و موزیک آن را در ذهن خود تصور کنید و به یاد دستگاه‌های آتاری خود بیفتید. سوپرماریو، یک بازی ویدئویی ژاپنی است که از زمان ظهورش، بیش از ۲۰۰ بازی از آن تولید شده است.

این ویدئو نیز برای تبلیغ نسخه جدید این بازی ساخته شده است. این ویدئو به دلیل جذابیت بالای آن، در دو ماه متوالی در لیست تیزرهای برتر قرار گرفته است. زمان این ویدئو، ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه است، اما با وجود طولانی بودن، به دلیل برخورداری از موسیقی و جلوه‌های ویژه، به هیچ عنوان برای بیننده خسته‌کننده نیست، بلکه بیننده با اشتیاق خواهان تماشای ویدئو تا پایان آن است.

این ویدئو از خیابان‌های شهر نیویورک آغاز شده و به همان جا هم ختم می‌شود. در این ویدئو، ویژگی‌های جدید بازی در فضای واقعی، هماهنگ با موسیقی و با استفاده از کاراکتر اصلی بازی به صورت بصری برای بیننده به نمایش گذاشته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی بازی، سه‌بعدی شدن بازی و تاکید بر کلاه ماریو است که در تمامی بخش‌های ویدئو، به آن اشاره می‌شود. همچنین، در بخش‌های پایانی ویدئو، تمامی مراحل و موقعیت‌های جدید بازی مانند پرتاب کلاه، بازی زیر دریا و حیوانات جدید به صورت کامل به بیننده نمایش داده می‌‌شود. نمایش خلاقانه ویژگی‌های جدید بازی در طول ویدئو منجر به ایجاد اشتیاق در بیننده برای دانلود بازی می‌شود.

رمز موفقیت این تیزر، موزیکال بودن، کیفیت بالای ساخت، سرگرم‌کننده و خلاقانه بودن آن است.

تیزر های تبلیغاتی جام جهانی ۲۰۱۸ را در کالج تپسل ببینید

برای کسب‌وکار ایرانی شما

بازی‌سازان ایرانی باید برای ساخت تیزرهای بازی خود، از نکات موجود در این ویدئو استفاده کنند. به عنوان مثال، پیش از انتشار نسخه جدید بازی، باید به منظور ترغیب بیشتر مخاطبان قبلی و جذب مخاطبان جدید، یک تیزر تبلیغاتی جذاب با داستان‌پردازی و موسیقی مناسب بسازید و ویژگی‌های جدید بازی را در خلاقانه‌ترین شکل ممکن نمایش دهید. این کار، باعث فراگیر شدن، جذب مخاطبان، افزایش دانلود بازی و در نهایت موفقیت شما خواهد شد.

در کالج تپسل بخوانید!  محتوای ویروسی و نکات کلیدی در تولید آن

 

 

تیزر تبلیغاتی Google Pixel 2

BrandMade by Google

ماه قبل، یکی از ویدئوهای گوگل، مبنی بر اطلاع‌رسانی درباره رونمایی از گوشی گوگل در دسته تیزرهای برتر قرار گرفت که در بخش ویدئوهای برتر نیز مورد بررسی قرار گرفت. اولین گوشی‌های گوگل در ماه‌ اکتبر، تحت عنوان «Pixel» ساخته و به بازار عرضه شده است. در این ویدئو، در همان ابتدای ویدئو به صراحت به نام آن اشاره شده است؛ بنابراین، بیینده از ابتدای ویدئو می‌داند قرار است با چه موضوعی مواجه شود. این ویدئو، یک تیزر کاملاً تبلیغاتی است که به توضیح و نمایش مختصر ویژگی‌های گوشی می‌پردازد. مدت زمان این ویدئو، ۱ دقیقه و ۳۵ ثانیه است، اما با وجود طولانی بودن ویدئو، به دلیل برخورداری از موسیقی مهیج و متناسب با تصاویر، استفاده از تکنیک نوشته‌های کوتاه روی ویدئو و نمایش ویژگی‌ها به صورت واضح، منجر به جلب توجه بیننده می‌شود.

استفاده از نوشتار در ویدئو و انتخاب واژه‌های مناسب، بهترین راه برای معرفی یک محصول دیجیتال است. در این نوع محصولات، نباید ویژگی‌ محصولات را به صورت جزئی بیان کرد؛ زیرا باعث کلیشه‌ای شدن و خسته کردن مخاطب می‌شود. بنابراین، این‌گونه محصولات باید با نمایش بصری و نوشته‌های کوتاه و قابل فهم به مردم ارائه شود. در پست ماه پیش، اپل نیز برای معرفی iphone X،  از ترفند تلفیق موسیقی و نوشتار روی تصویر استفاده کرده بود.

در این ویدئو، بر ویژگی‌هایی نظیر رنگ‌های متنوع، دوربین فوق‌العاده، قابلیت پرتره گرفتن بدون نیاز به ۲ دوربین، حافظه نامحدود، قابلیت سرچ در گوگل از طریق عکس گرفتن و باتری قوی آن تاکید شده است. به طور کلی، بهتر است بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول مانور داد. به عنوان مثال، نیازی به ذکر ۱۶ میلیون رنگ در گوشی نبود، چرا که اغلب گوشی‌ها، مانند نسل جدید آیفون‌ها نیز از این تکنولوژی برخودارند، اما در تیزرهای تبلیغاتی، به عنوان یک ویژگی خاص نام نمی‌برند. تیزرهای تماماً تبلیغاتی هرچه کوتاه‌تر باشند، بازخورد بهتری خواهند داشت.

نکته قابل توجه و به نوعی بامزه در این ویدئو، مقایسه گوشی‌ گوگل با برند رقیب، آیفون است. یکی از انتقادات جدی درباره گوشی‌های آیفون، مواجه شدن با پیام پر بودن حافظه است که این پیام، برای بسیاری از کاربران آیفون آزاردهنده است. این بخش از ویدئو، با اشاره به حافظه نامحدود گوشی‌های گوگل، مخاطبانی که از این ویژگی منفی آیفون ناراحت هستند را مورد هدف قرار داده است. علاوه بر این، گوشی‌های آیفون جدید در تیزرهای تبلیغاتی خود بر دارا بودن ۲ دوربین تاکید کرد، اما گوگل در این ویدئو ادعا می‌کند که نیازی به تعبیه ۲ دوربین در بدنه نیست و تنها با داشتن یک دوربین، توانسته بالاترین کیفیت در بین گوشی‌های جهان را ایجاد کند.

 

برای کسب‌وکار ایرانی شما

در صورتی که به دنبال ایده‌های خلاقانه و غیر کلیشه‌ای برای معرفی محصولات جدید، به خصوص محصولات دیجیتال خود هستند، از ترفندهای موجود در این ویدئو استفاده کنید. نیازی به معرفی تک تک ویژگی‌ها و توضیح دقیق و فنی آن‌ها و در نتیجه طولانی کردن ویدئو نیست. برای معرفی محصول به گستره وسیعی از مخاطبان، همواره خود را به جای یک مخاطب معمولی قرار داده و سعی کنید به مختصرترین، مفهوم‌ترین و خلاقانه‌ترین شکل ممکن، ویژگی‌های محصول خود را به نمایش درآورید.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.