ویدیوهای تبلیغاتی برتر سپتامبر ۲۰۱۷

زمان مطالعه : 7 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

ویدیوهای تبلیغاتی برتر ماه سپتامبر

مطابق معمول، در این چهارشنبه نیز به معرفی و بررسی ویدیوهای تبلیغاتی برتر سپتامبر در سراسر جهان می‌پردازیم. منبع انتخاب تیزرهای برتر، وب‌سایت thinkwithgoogle.com است که هر ماه بهترین تیزرهای ویدئویی YouTube را اعلام می‌کند. همچنین، معیار برتری تیزرها، نرخ کلیک، نرخ تماشای کامل ویدئو و … است.

برای مشاهده تیزرهای برتر ماه‌های گذشته و آشنایی با اصطلاحات معرفی هر تیزر، اینجا را ببینید.

 

تیزر تبلیغاتی iPhone X

Brand: Apple

Creative Agency: In-house

Media Agency: OMD

 

 

این ویدئو به‌منظور معرفی سری جدید تلفن‌های هوشمند شرکت Apple ساخته‌شده و مدت‌زمان آن، ۱:۱۸ دقیقه است. نام این محصول، iPhone X است که در ابتدای ویدئو نیز به‌صراحت به آن اشاره شده و از بینندگان درخواست می‌کند تا با iPhone X آشنا شوند. به همین دلیل بیننده از ابتدای ویدئو می‌داند قرار است با چه موضوعی مواجه شود. به دلیل تبلیغات گسترده این محصول قبل از معرفی رسمی آن در شبکه‌های مختلف، مردم بی‌صبرانه منتظر آشنایی با این موبایل و ویژگی‌های آن بودند. سازندگان این ویدئو نیز از این موضوع مطلع بودند؛ بنابراین، با نام بردن از اسم محصول در ابتدای ویدئو، بینندگان بسیاری را به تماشای کامل ویدئو تشویق کرده‌اند.

از ویژگی‌های موردتوجه در این تیزر تبلیغاتی، استفاده از موسیقی مهیج و رنگ‌های جذاب است که باعث همراهی کامل مخاطبین با تیزر می‌شود. همچنین، ریتم سریع تیزر و موسیقی آن برای افرادی که به دنبال کردن تیزرهای تبلیغاتی طولانی علاقه چندانی ندارند و یا همواره عجله دارند نیز مناسب است؛ زیرا تمام ویژگی‌های جدید گوشی نظیر نداشتن دکمه home، شارژر بدون سیم، قابلیت تشخیص چهره، ایموجی‌های متحرک، دوربین پیشرفته و … به‌سرعت بیان و در مدت‌زمان محدودی نمایش داده می‌شود.

بهترین تیزر های جام جهانی روسیه را در کالج تپسل ببینید

علاوه بر این ویژگی‌ها، می‌توان به غیرکلیشه‌ای بودن ساخت تیزر اشاره کرد. ذکر ویژگی‌های جدید iPhone X از طریق تایپ (که به‌نوعی مختص تایپ کردن در گوشی‌های موبایل است) به‌جای نام بردن از آن‌ها مانند سایر ویدئوهای تبلیغاتی، باعث متفاوت جلوه کردن این تیزر شد.

همچنین، استفاده از اشخاص برای نشان دادن ویژگی‌های iPhone X نظیر محکم بودن صفحه گوشی که از طریق برخورد فرد با شیشه نمایش داده می‌شود، قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل که نشان‌دهنده منحصربه‌فرد بودن آن است و مهم‌تر از همه، هماهنگی اشخاص و ایموجی‌ها در خواندن ترانه در حال پخش در تیزر، ایده‌های خلاقانه‌ای هستند که شاهد آن بودیم. ویژگی‌های ذکر شده در بالا باعث قرار گرفتن این تیزر در رتبه اول تیزرهای برتر شد.

این اینفوگرافیک را هم ببینید: ۱۲۲ حقیقت ویدئومارکتینگ

بدنبال ایده های ناب هستید؟!

درصورتی‌که به دنبال ایده‌های ناب برای معرفی محصول جدید خود هستید، از پارامترها و ویژگی‌های این تیزر تبلیغاتی استفاده کنید. همواره خود را به‌جای یک مخاطب عجول و سخت‌پسند قرار داده و از کلیشه و طولانی شدن ویدئوهای تبلیغاتی خودداری کنید.

در کالج تپسل بخوانید!  بررسی مدل پیاده‌سازی اپلیکیشن جدول پلاس

 

 

تیزر تبلیغاتی نوشیدنی Bud Light

Brand: Bud Light

Creative Agency: Wieden+Kennedy

Media Agency: MediaCom

 

بهترین تیزر های تبلیغاتی ماه اکتبر و آگوست ۲۰۱۷ را در کالج تپسل ببینید

 

این ویدئوی یک‌دقیقه‌ای برای تبلیغ نوشیدنی شرکت Bud Light ساخته‌شده است که در آن شاهد فروش نوشیدنی توسط یک دست‌فروش هستیم. زمان کوتاه باعث می‌شود که تیزر علاوه بر رسانه‌های تبلیغاتی، برای نمایش در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام که دارای محدودیت زمان ویدئو هستند نیز مناسب باشد.

ویژگی بارز این ویدئو، داستان‌پردازی فوق‌العاده و طنز موجود در آن است؛ بدین‌صورت که در ابتدای تیزر شخصیت اصلی تیزر یک نوشیدنی از دست‌فروش در استادیوم خریداری می‌کند و تعریف و تمجید از او و نوشیدنی، منجر به ادامه‌دار شدن روند خرید در تمام لحظات زندگی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که سروکله این فروشنده در موقعیت‌های مختلف نظیر خانه، محل کار، سینما، مراسم تدفین، هنگام خواب و … پیدا می‌شود. در انتهای ویدئو، آن شخص فروشنده را به استادیوم که ماجرا از آنجا شروع شده است، هدایت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این تیزر تبلیغاتی، عبارتی است که توسط دست‌فروش در تمام صحنه‌های ویدئو گفته می‌شود. تکرار مداوم این عبارت با آهنگی منحصربه‌فرد، نام و برند این محصول را در ذهن بینندگان تثبیت می‌کند. به‌یادماندنی بودن یک تبلیغ یکی از پارامترهای یک تیزر تبلیغاتی موفق است.

علاوه بر این، فضای تیزر نیز مانند یک فیلم به نظر می‌آید که این موضوع از جنبه تبلیغاتی بودن آن می‌کاهد و باعث می‌شود که مخاطب در برقراری ارتباط با تیزر احساس خوبی پیدا کند؛ گویی در حال تماشای یک فیلم طنز است. تمامی ویژگی‌های ذکرشده در بالا موجب قرار گرفتن این ویدئوی تبلیغاتی به عنوان تیزرهای برتر شد.

این اینفوگرافیک را نیز ببینید: چرا کسب و کار شما به اینستاگرام نیاز دارد؟

وابستگی مشتری به محصولات‌تان را در قالب طنز استفاده کنید

می‌توانید به‌جای نام بردن از ویژگی‌های برتر محصول خود در تیزر تبلیغاتی که برای مخاطبین بسیار کلیشه‌ای و خسته‌کننده است، از ایده وابستگی مشتری به محصولاتتان و وفاداری آن‌ها در قالب طنز استفاده کنید. اگر برند شما در زمینه تولید نوشیدنی فعالیت دارد، استفاده از پتانسیل ساخت تیزر در ورزشگاه‌ها و داستانی مبتنی بر تماشاکنندگان مسابقات ورزشی، می‌تواند ایده‌ی داستانی تیزرتان را به شکلی خلاق هدایت کند.

در کالج تپسل بخوانید!  مصاحبه تپسل با کفشدوزک کارتونساز

 

 

تیزر تبلیغاتی گوگل

Brand: Google

Creative Agency: Google Creative Lab

 

 

این تیزر تبلیغاتی توسط شرکت Google به‌منظور آگاه ساختن مردم از ورود گوشی‌های جدید Google به بازار ساخته‌شده است. مدت‌زمان این ویدئو تنها ۳۶ ثانیه است، اما با وجود کوتاه بودن آن، بینندگان به‌راحتی پیام موجود در ویدئو را متوجه می‌شوند.

در این ویدئو شاهد تایپ سؤالاتی در مورد مشکلات گوشی مانند باتری، حافظه، دوربین و … هستیم. کم‌کم این سؤالات جنبه گلایه به خود می‌گیرند که این قسمت از ویدئو به‌صورت طنز بیان شده است. استفاده از یک ویژگی منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی محصول در تیزر تبلیغاتی که در اینجا منظور ویژگی جستجو در Google است نیز موردتوجه مخاطبین قرار می‌گیرد. فضای آشنای گوگل باعث اعتماد بینندگان و مشاهده ادامه تیزر می‌شود. علاوه بر این، موضوع تبلیغ از ابتدای ویدئو مشخص نیست که باعث ترغیب بیننده به تماشای کامل ویدئو برای پی بردن به مفهوم تیزر می‌شود.

از ویژگی‌های قابل‌توجه این ویدئو می‌توان به کم‌هزینه و درعین‌حال چشمگیر بودن آن اشاره کرد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تنها با اشاره به ویژگی بارز Google که جستجوی انواع و اقسام سؤالات است و بدون نیاز به صرف هزینه گزاف، مفهوم پیام تبلیغاتی به مخاطب منتقل می‌شود.

 

بهترین ویدئو تبلیغاتی ژوئن ۲۰۱۸ را در کالج تپسل ببینید

 

نیازی به صرف بودجه هنگفت برای ساخت ویدئو تبلیغاتی نیست!

اگر دقت کرده باشید، بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی گمان می‌کنند که برای تولید و ساخت یک ویدئوی باکیفیت، باید بودجه‌های زیادی در نظر بگیرند، درصورتی‌که تنها با استفاده از یک ایده خلاقانه و ساده نیز می‌توان توجه مخاطب را جلب کرد. شما نیز سعی کنید از ویژگی‌های مشهور و به‌یادماندنی محصولات خود در تیزرهای تبلیغاتی استفاده کنید. برای این کار، خود را جای مخاطب گذاشته و اولین ویژگی محصول خود که مخاطب فوراً آن را به یاد می‌آورد را در ویدئوی خود به کار ببرید.

این مطلب را هم بخوانید: CTR و راهکارهای افزایش آن در تبلیغات ویدئویی

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.