تیزرهای تبلیغاتی برتر ماه می ۲۰۱۷

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در کالج تپسل، یک چهارشنبه از ماه را به تماشا و بررسی بهترین ویدئو های ویدئویی در سراسر جهان می‌پردازیم. منبع این بررسی سایت thinkwithgoogle.com است که بهترین تیزرهای Youtube را اعلام می‌کند. ملاک برتری این تیزرها فاکتورهایی مثل نرخ تماشای کامل ویدئو، نرخ کلیک و … است. همچنین یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، نسبت تعداد تماشاکنندگان پولی (کسانی که با این ویدئو به عنوان یک تبلیغ مواجه می‌شوند) به تماشاکنندگان رایگان (کسانی که این ویدئو را به درخواست خود تماشا کرده‌اند) است. در این مطلب، تیزرهای برتر ماه می ۲۰۱۷ را مرور می‌کنیم.

پیش از آشنایی با تیزرها، آشنایی با دو اصطلاح ضروری به نظر می‌رسد:

تفاوت Creative Agency با  Media Agency در ویدئو های تبلیغاتی

در معرفی تیزرهای ویدئویی از دو عبارت Creative agency و Media agency نام برده می‌شود. Creative agency استودیو/شرکت تولیدکننده تیزر را معرفی می‌کند که ایده و اجرای ساخت ویدئو را برعهده داشته‌اند. Media agencyها سازمان‌هایی هستند که یک دپارتمان آن‌ها به نام دپارتمان خرید رسانه فعالیت می‌کند و وظیفه توزیع و پخش مناسب تیزر در رسانه‌های مختلف را دارند. ممکن است یک Media agency خدمات تولید محتوا را هم ارائه بدهد و همزمان به عنوان Creative agency هم ظاهر شود.

معنای عبارت In-house

ممکن است در شناسنامه برخی تیزرها با عبارت In-house مواجه شوید که معنای آن، اجرای آن بخش توسط شرکت سفارش‌دهنده تیزر است. مثلا ممکن است کار توزیع تیزر در رسانه‌های مختلف توسط دپارتمان مارکتینگ خود شرکت انجام شود و به یک شرکت تبلیغاتی برون‌سپاری نشود. معمولا شرکت‌هایی که خود رسانه‌های بزرگی دارند –مثلا بازی‌هایی که در سراسر جهان میلیون‌ها کاربر دارند یا اپراتورها و برندهای موبایل- گاهی از این گزینه استفاده می‌کنند.

تیزر های تبلیغاتی ماه ژوئن را در کالج تپسل ببینید

تیزر ماه می بازی Clash of clans

به سفارش: سازنده بازی، شرکت Supercell

Creative agency: Barton F. Graf

Media agency: In-house

این تیزر برای معرفی آپدیت بعدی بازی کلش آو کلنز ساخته شده است و مدت تیزر ۱ دقیقه است تا علاوه بر رسانه‌های تبلیغاتی، برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام در کسب و کار هم مناسب باشد. این انتقال پیام در زمان کوتاه و یکسان کردن تبلیغات یوتوب با تبلیغات مناسب برای سایر شبکه‌های اجتماعی، ویژگی منحصر بفرد تیزر Clash of Clans در بین سایر تیزرهای ماه می بود.
در این تیزر، شاهد مکالمه شخصیت‌های مختلف بازی با هم هستیم که با مرور ویژگی‌های مختلف خود و ابزارهای بازی، در مورد حل یک چالش صحبت می‌کنند و به اصطلاح هرکسی از ظن خود یار می‌شود. هدف نهایی تیزر، آماده کردن ذهن کاربران برای یک آپدیت در بازی است. ساخت تیزر به گونه‌ای است که حتی کسانی که از کاربران بازی کلش آو کلنز نیستند هم از تماشای آن لذت می‌برند و می‌توانند در جریان داستان تیزر قرار بگیرند.

بهترین ویدئو تبلیغاتی ژوئن ۲۰۱۸ را در کالج تپسل ببینید

هنرمندی در انتقال پیام نهایی تیزر (Discover what lies beyond your shoes) که به صورتی عام مطرح شده است و آن را مختص به کاربران بازی نمی‌کند، یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت و کسب رتبه اول در بین همه تبلیغات ویدئویی در ماه می است. طنز موقعیتی که شخصیت بربرین با مواجهه با صورت مساله خلق می‌کند، در کنار درگیر کردن مخاطب عام با صحنه‌هایی از ویژگی کاراکترها در بازی، تماشای این تیزر را برای عموم جذاب کرده است.

در کالج تپسل بخوانید!  بررسی کمپین موفق تی‌پی-لینک

برای کسب‌وکار ایرانی شما: اگر برای به‌روزرسانی محصول خود نیاز به تولید تیزر دارد، توجه به پارامترهای این تیزر می‌تواند شما را به ایده‌های جالبی راهنمایی کند.

تیزر ماه می Iphone 7 Plus

به سفارش: شرکت Apple

Creative agency: Apple

Media agency: OMD

مشاهده تمامی ویدئو های تبلیغاتی در کالج تپسل

ویژگی خاص دوربین‌های جدید آیفون با قابلیت ثبت تخصصی چهره، به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح شد و شرکت اپل، برای معرفی این ویژگی چند تیزر تولید کرد. در بین این تیزرها، ویدئویی که در یک سلمانی ضبط شده است توانست یکی از موفق‌ترین ویدئوهای یوتوب در ماه می ۲۰۱۷ شود. شاید مهم‌ترین عامل موفقیت این ویدئو را بتوان در ایده خلاق آن جست‌وجو کرد: برقراری ارتباط بین ویژگی جدید آیفون‌ها با یک داستان واقعی! مخاطب در این تیزر کوتاه، با داستان همراه می‌شود و برای کنجکاوی روند داستان، آن را تا انتها تماشا می‌کند و در خلال این داستان، از دوربین آیفون به عنوان قهرمان نجات یک کسب‌وکار رونمایی می‌شود.

ریتم تند، انتخاب موسیقی مناسب و ایده تبدیل عکس‌های دیجیتال به قاب‌هایی روی در و دیوار سلمانی کاربر را برای تماشای کامل این تیزر مشتاق می‌کند.

برای کسب‌وکار ایرانی شما: اگر به تیزرهای امروزه ایرانی نگاه کنید، با فضاهای تمیز و تصاویری از زندگی‌های ایده‌آل روبه‌رو می‌شوید. اپل با شجاعت در انتخاب لوکیشن نامرتب و کاراکترهای معمولی، فضای متفاوتی را به تصویر کشیده است. برای تیزر محصول خود، به ایده‌ای خلاق فکر کنید و فضای واقعی را به تصویر بکشید، چیزی که کاربر را به دنبال کردن داستان تیزر شما وادار کند. چشم‌های مخاطبین ایرانی به فضاهای تمیز و بی‌نقص عادت کرده است، متمایز باشید و از این فرصت استفاده کنید.

تیزر های تبلیغاتی ماه آگوست ۲۰۱۷ را در کالج تپسل ببینید

تیزر ماه می دوربین Spark

به سفارش: DJI Spark

در کالج تپسل بخوانید!  اهمیت و لزوم فعالیت های بازاریابی برای اپلیکیشن

Creative agency: DJI Creative Studio

Media agency: DJI Digital Brand – Strategy and Promotions team

از جذابیت‌های واقعی و خیره‌کننده دوربین Spark که بگذریم، این تیزر ویدئویی در معرفی جامع و کامل یک محصول جدید عملکردی بی‌نقص دارد. استفاده از لحظات جذاب زندگی و تصاویر خیره‌کننده، فضاسازی رنگارنگ و شاد و حضور کاراکترهای جوان که حاکی از شناخت کامل مخاطب هدف است، این تیزر را به یک نمونه عالی تبدیل کرده است.

روایت تیزر طوری بیان می‌شود که مخاطب بدون نیاز به شنیدن صدای گوینده و تنها با تماشای تصاویر می‌تواند از ویدئو لذت ببرد و این نکته در ساخت ویدئوهای آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در بسیاری از موارد کاربران ترجیح می‌دهند دستگاه‌های دیجیتال خود از جمله موبایل را در حالت بی‌صدا قرار دهند.

تیزرهای برتر ماه نوامبر را در کالج تپسل ببینید

برای کسب‌وکار ایرانی شما: اگر می‌خواهید برای معرفی محصول جدید خود تیزر بسازید، یک بار دیگر این تیزر را تماشا کنید. دو هفته بعد به آن فکر کنید و ببینید چند ویژگی دوربین Spark به‌خوبی در ذهن شما حک شده است. هنر اصلی تیزر معرفی محصول در همین است: رفع واقعی نیازهای کاربر را به او نشان بدهید و کاری کنید که تا مدت‌ها بعد، با یادآوری آن نیاز، یاد محصول شما باشد.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.