یک تغییر در الگوریتم گوگل میتواند سئوی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
یک آپدیت در فیسبوک میتواند استفاده از رباتهای چت را دشوارتر کند.
یک ابزار جدید میتواند با آمدن خود استراتژی محتوایی شما را تغییر دهد.
دیجیتال مارکتینگ مدام در حال تغییر است و شما باید بتوانید هممسیر و منطبق با این تغییرات پیش بروید.
خوشبختانه بلاگهای زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که درباره این موضوع تحقیق میکنند و مطالب مفید مینویسند. این بلاگها بهطور مداوم شما را در جریان اطلاعات بهروز در این زمینه قرار میدهند و شما میتوانید در کار خود از آنها استفاده کنید.
در مطلبی که پیش روی شماست، ۲۲ بلاگ برتر که در حوزه دیجیتال مارکتینگ در جهان فعالند معرفی میشود. بلاگهایی که دنبال کردن آنها در سال ۲۰۲۲ واجب است!
اولین بلاگ لیست ما Ahrefs است. بلاگی که میتوانید در آن درباره مقدمات سئو و ابزارهای آن، چگونگی جستجوی کلمات کلیدی، لینکسازی و بسیاری از موضوعات مهم دیگر بخوانید و یاد بگیرید. همچنین امکان خواندن نظرات و کیساستادیهایی که بهدست متخصصان صنایع یا کارشناسان بازاریابی نوشته شده در این بلاگ فراهم است.
در این بلاگ از راهنماهای مربوط به لینکسازی، جستجوی کلمات کلیدی و دیگر جوانب سئو در راستای بهبود مهارتهای سئویی خود استفاده کنید.
اگر قصد دارید مهارتهای سئو و بازاریابی خود را افزایش دهید، یکی از بلاگهایی که بسیاری از متخصصین این زمینه آن را توصیه میکنند، Moz است. Moz بلاگی است که بهطور مداوم مقالات خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ بهروزرسانی میکند و تازهترین اطلاعات را در اختیار مخاطبانش قرار میدهد، به همین دلیل یکی از مهمترین منابعی است که میتواند به بالا نگه داشتن سطح دانش شما از دیجیتال مارکتینگ کمک کند.
علاوه بر آن مجموعهای از ابزارهای سئویی در این بلاگ در اختیارتان قرار داده میشود که برخی از آنها رایگان هستند.
SEOMoz یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین ابزار کاربردی برای کارشناسان سئو در سراسر جهان است.
برای کسانی که در زمینه بازاریابی، فروش و خدمات مشتری کار میکنند، HubSpot منبع بزرگی از اطلاعات و دادههاست. علاوه بر این، کتابخانه دیجیتالی است که بهطور مستمر کتابهای الکترونیکی و راهنماهای گوناگون منتشر میکند. محتوای هاباسپات همیشه تازه و بهروز است و مطابق با آخرین رویدادهای دنیای دیجیتال پیش میرود. اگر قصد گسترش استراتژیهای بازاریابی درونگرای خود را دارید، هاباسپات منبع مفیدی برای شماست.
GrowthRocks در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. آنها از راه بازاریابی هک رشد به شرکتهای نوپا کمک کردند که به رشد سریع دست پیدا کنند. مضاف بر اینها، شرکتهای فعال و شناختهشده نیز با این وسیله تسلط خود را در اکوسیستم بازاریابی حفظ میکنند. به همین دلیل این بلاگ مقصدی برای هکرهای رشد در جهان است؛ جایی که آنها میتوانند مقالات و نمونههای زیادی در مورد هک رشد پیدا کنند.
CopyHackers در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد. بلاگی که عمدتا کپیرایترها با آن سر و کار دارند. این بلاگ در سه موضوع کپیرایتری، بازاریابی رشد و فریلنسری دستهبندی شده و منبعی عالی برای هر سطحی از اطلاعات درباره تکنیکها، نکات و راهنماییهای مربوط به مبحث کپیرایتری است.
بلاگ C&C موضوعات مختلفی، از بازاریابی محتوایی گرفته تا تجربه مشتری را تحت پوشش قرار میدهد. این بلاگ برای یادگیری درباره محتوا و بازاریابی درونگرا بسیار مناسب و کاربردی است. مقالات این بلاگ به زبان ساده و روان نوشته شدهاند و همیشه اصل موضوع را مورد بررسی قرار میدهند.
هدف صاحبان این بلاگ این است که همواره تعداد بیشتری افراد را به مخاطبان وبلاگ خود اضافه کنند. بازاریابی محتوایی، شبکههای اجتماعی و تجربه مشتری مباحث اصلی مطرح شده در بلاگ Convince & Convert هستند.
Neil Patel Digital یکی از محبوبترین بلاگها در زمینه بازاریابی دیجیتال است. این بلاگ معدنی از اطلاعات باارزش و مفید است. برای پیدا کردن بهترین نکات و راهنماییها در زمینه ایمیل مارکتینک، بازاریابی محتوایی و بهویژه درباره سئو، به این بلاگ مراجعه کنید.
شاید اسم این بلاگ فریبدهنده باشد اما SEJ تنها بلاگی در زمینه سئو نیست. شما در این بلاگ میتوانید مقالاتی بسیار کاربردی در زمینه جستجوی پرداخت شده، بازاریابی محتوایی و شبکههای اجتماعی پیدا کنید. مضاف بر اینها میتوانید آخرین و بهروزترین اطلاعات در زمینه الگوریتمهای موتور جستجو و سئو را نیز بهدست آورید.
این بلاگ در هر ماه بهطور میانگین ۹۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. علاوه بر این، کلکسیونی از مصاحبهها و راهنماییهایی از متخصصان بازاریابی هم در این بلاگ وجود دارد. اگر هدفتان کار کردن هوشمندانهتر، بهجای کار کردن سرسختانهتر باشد، حتما بلاگ Search Engine Journal را دنبال کنید.
Orbit Media یک استدیوی طراحی و توسعه وب است. این بلاگ یک تیم درجه یک و فهرستی از وبلاگنویسان مهمان دارد که میتوانند درباره موضوعات گوناگون به شما مشاوره بدهند. در این بلاگ نکات مهم زیادی در زمینه طراحی وبسایت پیدا میکنید.
علاوه بر این میتوانید در حوزه بازاریابی در وبسایت خود و تبدیل آن به یک ماشین برای بالا بردن نرخ تبدیل، از راهنماییهای این بلاگ کمک بگیرید.
بلاگ Content Marketing Institute یکی از معدود بلاگهایی است که جهتدهیها و راهنماییهای بسیار شفافی در زمینه بازاریابی محتوایی ارائه میدهد. بلاگ CMI در زمینه آموزش استراتژیهای محتوایی در مقالات خود بسیار پیشرفته عمل میکند و نسبت به تمامی بلاگهای مشابه، بیشترین تعداد موضوعات مرتبط را پوشش داده است.
صاحبان این بلاگ سعی کردهاند انواع مختلف محتوا را مثل شیوه داستانسرایی یا بهترین روشهای بلاگنویسی را نیز گسترش دهند. آنها همچنین در رویدادهای زنده مقالات خود را بهوسیله سخنرانان مختلف ارائه و انتشار میدهند.
بلاگ Buffer منبعی بزرگی از محتوا در زمینه بازاریابی شبکههای اجتماعی است. این بلاگ مجموعه گستردهای از دادهها را در حوزه بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتوایی و رسانههای اجتماعی ارائه میدهد. با این حال Buffer ابزار شبکههای اجتماعی است.
این بلاگ به صاحبان کسبوکارها و بازاریابان کمک میکند برند خود را با موفقیت بسازند و کسبوکارشان را در شبکههای اجتماعی رشد دهند. بیشک این بلاگ یکی از برترین وبلاگها در زمینه دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
بلاگ Backlinko که متعلق به یک متخصص شاخته شده و بینالمللی سئو بود، در ژانویه ۲۰۲۲ به Semrush که خود ارائهدهنده ابزار سئوست، پیوست. تمرکز Backlinko بر روی آموزش این موضوع به بازاریابهاست که چطور میتوانند کسبوکارهای خود را با کمک استراتژیهای سئویی بهسرعت رشد دهند. این بلاگ پیوسته بهوسیله تکنیکهای سئو بهروز میشود. تکنیکها و روشهایی که همهچیز را درباره این موضوع به شما یاد میدهند.
بی شک یکی از جایگاههای همیشگی بلاگهای برتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ، متعلق به بلاگ CognitiveSEO است. در بسیاری از لیستهای معرفی بلاگهای دیجیتال مارکتینگ، این نام در اوایل لیست به چشم میخورد. و نام این بلاگ همواره یکی از نتایج جستجوی «دیجیتال مارکتینگ» در گوگل است.
برای کسانی که در حوزه یادگیری دیجیتال مارکتینگ قدمهای اول را برمیدارند، دنبال کردن این بلاگ یکی از بهترین گزینههاست.
بلاگ Social Media Today از سال ۲۰۰۷ راهاندازی شد و اصلیترین موضوعی که به آن پرداخت، بهروزرسانیهای شبکههای اجتماعی جهانی بود. همچنین در این بلاگ میتوانید مقالات زیادی درباره موضوع استراتژی شبکههای اجتماعی پیدا کنید. راهنماییهای آنها همیشه بر پایه آخرین ترندهای رسانههای اجتماعی ارائه میشود. و همین موضوع کافیست تا این بلاگ را به یکی از بهترین مشاورهدهندگان برای صاحبان کسبوکار تبدیل کند.
مزیت دیگر بلاگ Social Media Today وجود انجمنی است که ارتباط دیجیتال مارکترها را در سراسر جهان با یکدیگر ممکن و آسان میکند.
SEMrush تنها ابزار بازاریابی موتورهای جستجو نیست، بلکه یکی از بهترین بلاگها در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. موضوعاتی که در این بلاگ به آن پرداخته شده از بازاریابی دیجیتال تا سئو و کپیرایتری متغیر و متنوع است. مقالات این بلاگ آنقدر متنوع است که کسی دست خالی و بدون یادگیری مطلبی مفید از بازدید آن برنمیگردد.
اگر به دنبال یک منبع اطلاعاتی خوب در زمینه بازاریابی دادهمحور هستید، این بلاگ مناسب شماست. توجه و تمرکز اصلی این بلاگ بر روی بازاریابی محتوایی است. البته در مورد رسانههای اجتماعی نیز مطالب زیادی در بلاگ BuzzSumo خواهید یافت. هدف اصلی این بلاگ کمک به شما در تولید محتوای ویروسی (وایرال) است.
و یک نکته مهم درباره این بلاگ؛ مقالات BuzzSumo به وسیله برترین متخصصان این حوزه نوشته شدهاند.
اگر فعالیتهای دیجیتال مارکتینگی شما به تجارت الکترونیک مرتبط است، به احتمال زیاد با این بلاگ آشنایی دارید. برای بازاریابان و صاحبان فروشگاههای وابسته به تجارت الکترونیک، بلاگ BigCommerce محبوبترین مقصد است. در این بلاگ شما به محتوای زیادی درباره صنایع مربوط به تجارت الکترونیک، راهحلهای گوناگون برای موارد مختلف مورد استفاده تجارت الکترونیک و همچنین منابع رایگان دسترسی خواهید داشت.
بلاگ SaaS Marketer که پیش از این SaaS Hacker نام داشت، بهدست یکی از شناختهشدهترین هکرهای رشد ساخته شد. همانطور که از نام بلاگ پیداست، موضوع آن نیز بر بازاریابی SaaS تمرکز دارد. صاحب این بلاگ پادکستی هم در زمینه بازاریابی B2B دارد که در آن از دانش بازاریابان مطرح این صنایع استفاده میکند.
اگر علاقهمند به دریافت محتوای این بلاگ در اینباکس ایمیل خود باشید، خوب است بدانید که این وبلاگ هر دو هفته یک بار، مطالعات موردیاش را درباره بازاریابی SaaS برای تمامی مشترکین خود ارسال میکند.
(SaaS مخفف Software-as-a-Service است و به هر نرمافزاری که میزبان (hosting) یک شرکت دیگر باشد و اطلاعات شرکت مشتری را ذخیره کند، اشاره دارد؛ مانند CRM)
Search Engine Land منبع خوبی از اخبار و اطلاعات درباره بازاریابی موتورهای جستجو، بهینهسازی و نحوه کار موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ مایکروسافت است. این بلاگ گستره وسیعی از موضوعات مختلف مربوط به دیجیتال مارکتینگ را پوشش میدهد اما بیش از همه به سئو و رسانههای اجتماعی پرداخته است.
ماموریت بلاگ Social Media Examiner این است که در پهنه وسیع شبکههای اجتماعی، چراغ راه شما باشد. تمرکز اصلی بلاگ بر روی بازاریابی اجتماعیست و آنها هرگز در انتشار تازهترین اخبار مربوط به شبکههای اجتماعی تاخیر ندارند.
صاحب بلاگ Unbounce وقتی آن را تاسیس کرد، یک هدف داشت؛ آن هم این بود که بلاگی ایجاد کند که هر بازاریابی بتواند با دیدن آن اطلاعات مفیدی درباره بهینهسازی صفحات فرود (لندینگ پیجها) بهدست آورد.
و او به این هدفش رسید. علاوه بر این شما میتوانید در این بلاگ مطالب خوبی درباره بهینهسازی موبایل، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک و بازاریابی آنلاین پیدا کنید.
MarketingProfs یکی از قدیمیترین و بزرگترین بلاگهای دیجیتال مارکتینگ است. از زمانی که این بلاگ در سال ۲۰۰۰ شروع به فعالیت کرد، هزاران منبع بازاریابی ایجاد نمود. در حقیقت تعداد محتواهای این بلاگ به قدری زیاد است که در آن از فیلترهایی بزرگتر از حد معمول استفاده شده.
در این وبلاگ مفاهیم زیادی یافت میشود؛ از تبلیغات تا مدیریت شغلی و از ابزار و معیارهای اندازهگیری تا روابط عمومی، اینها فقط بخش کوچکی از دریای اطلاعات موجود در آن است. به یاد داشته باشید که برای خواندن این مقالات باید از عضو بلاگ شوید.
**
هر کسی در زمینه کاری خود به دنبال بهترین منابع میگردد تا بتواند بیشتر بداند و بیاموزد و موفقتر عمل کند. دیجیتال مارکترها هم از این قاعده مستثنی نیستند. هدف ما از معرفی این بلاگها در کالج تپسل، که خود در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ پیشرو است، هموار کردن مسیر خوانندگانمان در راهیست که در آن اشتیاق دارند. با آرزوی موفقیت برای شما همراهان همیشگی.
پرسشهای رایج
بهترین وبلاگهای یادگیری دیجیتال مارکتینگ؟
منابعی زیادی در سطح وب برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که مهمترین آنها عبارتاند از:
آیا برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ تنها استفاده از دوره و منابع آموزشی کافی است؟
استفاده از دوره و منابع آموزشی عناصر مهمی برای یادگیری مهارتهای دیجیتال مارکتینگ هستند اما مهمتر از آنها کسب تجربه عملی برای یادگیری این مهارت است.
1 ديدگاه نظر دهيد
بسیار مفید بود