UAC یا کمپین یونیورسال اپلیکیشن چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه : ۸ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و دسترسی غالب مردم به اینترنت، بازار اپلیکیشن و انجام کارهای مختلف از جمله بازی، امور بانکی، خریدهای آنلاین، تماس، چت گروهی و… به‌وسیله نرم‌افزارها بسیار داغ شده است. اما با وجود میلیون‌ها اپلیکیشن متفاوت و امکانات متنوعی که هر کدام ارائه می‌دهند، رقابت بین آن‌ها زیاد است. بنابراین باید به دنبال یک راه‌حل بهینه در راستای افزایش بهره‌وری از تبلیغات بود که یکی از راهکارهای افزایش دانلود و نصب برنامه‌ها، استفاده از کمپین یونیورسال اپلیکیشن است.

 

Google Universal App Campaigns  چیست؟

UAC مخفف عبارت Universal App Campaigns به معنای کمپین یونیورسال اپلیکیشن و یک سیستم تبلیغاتی گسترده برای افزایش اکشن‌ها‌ (ثبت‌نام کاربران، پرکردن یک فرم داخل اپ و…)، دانلود و نصب برنامه‌‌ها در بسترهای مختلف گوگل است. این کمپین‌ها با گذر زمان جایگزین روش‌های قدیمی نصب اپلیکیشن در گوگل ادوردز شدند و نرخ تبدیل بسیار بالایی را برای اپ‌ها ایجاد کردند.

کمپین یونیورسال اپلیکیشن با کمک تکنولوژی یادگیری ماشین می‌تواند با آموختن داده‌ها و اطلاعات و مشاهده نتایج حاصل از تبلیغات گوناگون، بهترین و کارآمدترین آن‌ها را شناسایی کند و سپس آن را به علاقه‌مندان و مخاطبین هدف، نمایش دهد.

مزیت استفاده از کمپین‌ یونیورسال اپلیکیشن گوگل موارد زیر هستند:

  • دسته‌بندی تبلیغات و محدود کردن کاربران هدف بر اساس نیاز و سلیقه برای ایجاد حداکثر بازدهی
  • نمایش تبلیغات در شبکه‌های مختلف گوگل از جمله نتایج جستجو، یوتیوب و…
  • ۱۴۰ درصد نرخ تبدیل بالاتر در UAC به ازای هر دلار نسبت به سایر کمپین‌‌های گوگل ادز برای نصب اپلیکیشن
  • عدم نیاز به ساخت تبلیغات مجزا در UAC و طراحی آگهی با بیشترین بازدهی توسط خود گوگل
  • امکان تعیین موقعیت جغرافیایی و زبان هدف برای انتشار تبلیغات در آن ناحیه و با همان زبان تعریف‌شده
  • امکان مشخص‌کردن بودجه موردنظر به ازای هر نصب یا اقدامات تعیین‌شده در برنامه
  • مناسب برای دستگاه‌های اندرویدی و ios

 

UAC در کجا قابل اجراست؟

کمپین یونیورسال اپلیکیشن در بسترهای مختلف گوگل قابل نمایش هستند و متناسب با هر فضا، سایز و نوع آگهی شما به‌وسیله گوگل تغییر می‌کند و در مقابل بیننده قرار می‌گیرد.

صفحه نتایج سرچ گوگل

زمانی که کاربران در موتور جستجوگر گوگل مطلبی را سرچ می‌کنند، مرتبط‌ترین تبلیغات اپلیکیشن با موضوع مورد نظر برای آن‌ها نشان داده می‌شود. در این قسمت آیکون برنامه، میزان امتیاز کاربران به اپ و عبارات تعریف‌شده به‌وسیله صاحب تبلیغ، قابل دیدن است.

لیست نتایج پلی استور گوگل

این آگهی‌ها در لیست اولین نتایج سرچ کاربران درون پلی استور قرار می‌گیرند و با برچسب ad از سایر نتایج ارگانیک، قابل تمایز هستند. یک کپشن کوتاه تعریف‌شده توسط تبلیغ‌کننده نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب به دو شکل ظاهر می‌شوند و یا در لیست فیلم‌های پیشنهادی و در صفحه جستجو با برچسب زرد رنگ ad قرار می‌گیرند، یا در هنگام پخش سایر ویدیوهای آپلودشده،  نمایش داده می‌شوند.

شبکه نمایش گوگل (GDN)

شبکه نمایش گوگل شامل تعداد بسیار زیادی سایت و برنامه است که می‌تواند تبلیغات کمپین یونیورسال اپلیکیشن شما را در قالب متن، کلیپ، بنر و… در سایزهای گوناگون برای بازدیدکنندگان نمایش دهد.

صفحه نتایج جستجوی همکار گوگل

برنامه‌ها و وبسایت‌های همکار گوگل مانند گوگل‌مپ، گوگل شاپینگ، آمازون و… نیز از دیگر بسترهای تبلیغاتی UAC هستند.

 

UAC چگونه کار می‌کند؟

کمپین یونیورسال اپلیکیشن با طراحی چند نوع تبلیغ و بررسی عملکرد هر یک از آن‌ها، بهترین و پربازده‌ترین را انتخاب می‌کند و در معرض دید کاربران قرار می‌دهد.

در واقع این سیستم تبلیغاتی بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کار می‌کند و با ارسال تعدادی متن، تصویر، ویدئو و یا فایل‌های HTML دلخواه به این پلتفرم، یک آگهی توسط گوگل ساخته می‌شود که با گذشت زمان کارآمدترین ترکیب، شناسایی و در محیط‌های متنوع مانند گوگل‌ پلی، یوتیوب و… نشان داده می‌شود.

همچنین یکی دیگر از دلایل تمایز و برتری این سیستم نسبت به سایر کمپین‌های نصب گوگل ادز، محدود کردن نمایش آگهی به کاربران مرتبط و در جایگاه مرتبط است. برای مثال تبلیغاتتان بیشتر به کسانی نمایش داده می‌شود که موضوعی مشابه با برنامه شما را سرچ کردند و احتمالا نیازمند چنین اپلیکیشنی هستند و یا با آنالیز کاربران و رفتارشان، آگهی‌های متناسب با سلایق آن‌ها برایشان ظاهر می‌شود تا از این طریق، نرخ تبدیل و بازدهی افزایش پیدا کند.

 

نحوه راه‌اندازی UAC چگونه است؟

برای راه‌اندازی کمپین یونیورسال اپلیکیشن ابتدا وارد اکانت گوگل ادز خود شوید، در منوی سمت چپ روی گزینه campaigns کلیک و App Universal را بزنید. در مرحله بعد نوع پلتفرم (اندروید یا ios) را انتخاب کرده و با وارد کردن نام برنامه یا ناشر، از لیستی که ظاهر می‌شود روی اپلیکیشن خود کلیک و گزینه continue را بزنید. سپس برای کمپین نامی وارد کنید و چهار متن تبلیغاتی که قصد دارید کاربران را با آن‌ها جذب برنامه خود کنید، تعریف کرده و اگر عکس، ویدئو و فایل HTML5 (حداکثر بیست فایل برای هر یک از قالب‌ها) دارید، آن را آپلود کرده و در مرحله بعدی زبان و مکان هدف را انتخاب کنید.

سپس می‌توانید مقدار بودجه انتخابی برای کمپین و میانگین هزینه در ازای هر اقدام مطلوب را مشخص کرده و در پایان، تاریخ شروع و راه‌اندازی کمپین را وارد کنید و گزینه سیو و تایید مراحل را بزنید.

با انجام مراحل بالا به راحتی UAC اختصاصی شما ایجاد و در تاریخ تعیین شده اجرا می‌شود.

 

جمع‌بندی

UAC یا کمپین یونیورسال اپلیکیشن یکی از پرطرفدارترین و کارآمدترین سرویس‌های تبلیغاتی گوگل است که اگر به درستی و با دقت کافی پیاده‌سازی شود، بیشترین نرخ تبدیل و کانورژن را برای اپلیکیشن ایجاد می‌کند و در کمترین زمان، میزان دانلود و نصب زیادی را برای شما به ارمغان خواهدآورد.

همانطور که گفته شد با توجه به افزایش طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های مختلف و گسترش فضای رقابتی میان آن‌ها برای جذب کاربران، کمپین یونیورسال اپلیکیشن گوگل برای تمامی صاحبان برنامه‌ها، به شدت پیشنهاد می‌شود.

 

سوالات متداول

از چه ابزاری برای راه‌اندازی و دنبال کردن کمپین یونیورسال اپلیکیشن می‌توان استفاده کرد؟

علاوه بر استفاده از متون در تبلیغات، امکان اضافه کردن عکس، فیلم و فایل‌های HTML5 تا حداکثر ۲۰ عدد وجود دارد و تاثیرگذاری بیشتری هم در جذب مخاطبین و نصب اپلیکیشن دارد.

آیا امکان ارزیابی عملکرد UAC یا کمپین یونیورسال اپلیکیشن وجود دارد؟

بله، شما قادر هستید با استفاده از قابلیتی به نام Creative Asset Report در اکانت گوگل ادز خود، یک گزارش از برخی عملکردها، اقدامات کاربران و… داشته باشید. همچنین بررسی شخصی و توجه به میزان نصب و یا اقدام مطلوب در مقایسه با بودجه درنظر گرفته شده برای هرکدام، به شما این آگاهی را می‌دهد که روی چه هدفی سرمایه‌گذاری کنید تا سودآوری بیشتری داشته باشید.

کمپین‌ یونیورسال اپلیکیشن چند مدل است؟

دو نوع کمپین داریم که در مورد اول هزینه بر اساس نصب (CPI) پرداخت می‌شود و نوع دیگر هزینه بر اساس اقدامات تعیین‌شده توسط صاحب اپلیکیشن و انجام این اعمال توسط کاربران (CPA) تعریف می‌شود. در نوع دوم باید گزینه Conversion Tracking را فعال کنید تا گوگل ادز دسترسی به اطلاعات مورنیاز داشته باشد.

Sending
User Review
5 (1 vote)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.