جام جهانی فیفا که با نام جام جهانی شناخته میشود، بزرگترین و پربینندهترین رویداد ورزشی دنیا است که از سال 1930 به طور مرتب و هر 4 سال یکبار برگزار میشود. امسال نیز در جام جهانی 2018، این مسابقات با شور و هیجان بسیار زیادی به میزبانی کشور روسیه و به مدت یک ماه برگزار میشود. این رویداد ورزشی بزرگ، از زمان گذشته تا به حال، همواره مورد توجه بازاریابان بسیاری بوده و بستر مناسبی را برای تبلیغات برندها ایجاد کرده تا بتوانند محصولات و برند خود را در قالب آگهیهای خلاقانه به مردم معرفی کنند. ویدئوهای تبلیغاتی جام جهانی 2018، همواره یکی از بهترین راهها برای درگیر کردن مخاطبان است. در این پست، تعدادی از بهترین ویدئوهای تبلیغاتی مرتبط با جام جهانی 2018 (با زیرنویس) که دارای نرخ تماشا، نرخ کلیک، تعداد لایک و اشتراکگذاری بالا بوده را مورد بررسی قرار میدهیم و نکات جالب و مهم آن را برای کسبوکارهای ایرانی بیان میکنیم. ویدئوهایی که در این پست بررسی میکنیم، در دستهبندی ویدئوهای sport یوتیوب قرار دارند.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
این تیزر تبلیغاتی ، حس و حال کشور هند، هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی را توصیف میکند و برای تبلیغ یک کانال ورزشی هندی به نام Sony Ten2 و Sony Ten3 که مسابقات ورزشی را به صورت زنده گزارش میکند، ساخته شده است. این شبکه، با ساخت این تیزر خلاقانه و جذاب، مردم را به تماشای زنده مسابقات از کانال خود، دعوت میکند.
با وجود اینکه تیم فوتبال هند، در این رویداد ورزشی مهم شرکت ندارد، اما تمامی مردم این کشور با طرفداری از تیمهای سایر کشورهای شرکتکننده، مانند برزیل، آرژانتین، فرانسه و … شور و شوق خود را نسبت به جام جهانی 2018 فوتبال نشان میدهند. همین شور و هیجان مردم نسبت به مسابقات جام جهانی 2018، فرصت بسیار خوبی را برای بازاریابان و برندها ایجاد میکند تا بتوانند توجه مردم را بیش از پیش جلب کنند.
این ویدئو، با برخورداری از موزیک جذاب در طول تیزر و داستانسرایی بسیار خوب، بیننده را با خود همراه میکند. شور و شوق جام جهانی 2018 ، از ابتدا تا انتهای ویدئو از طریق المانهای مختلف، مانند پرچم و موزیک کشورهای شرکتکننده (برزیل، آرژانتین، اسپانیا و …) در جام جهانی کاملاً مشهود است. این تیزر تبلیغاتی از طنز نیز برخوردار است. به عنوان مثال، در قسمتی از این ویدئو، راه نیافتن غیر قابل انتظار ایتالیا به جام جهانی 2018 را به صورت طنز نشان داده است.
ساخت این ویدئو، بر خلاف برخی ویدئوهای تبلیغاتی پر هزینه، هزینه چندانی نداشته است. اغلب تیزرهای تبلیغاتی برای نشان دادن تیمهای مختلف، از بازیکنان آن تیمها استفاده میکنند که هزینه زیادی دارد. اما این ویدئو، برای نشان دادن اسپانیا، طرفداران هندی تیم اسپانیا را با موزیک اسپانیایی نشان میدهد. نکته قابل توجه در این ویدئو، تمرکز روی زندگی مردم عادی در هر سن و جنسیتی هنگام جام جهانی، برخوردها و تعاملات طبیعی مردم با یکدیگر هنگام تماشای فوتبال، عدم استفاده از سلبریتیهای فوتبالی در ویدئو است.
کسبوکارهای ایرانی نیز باید این مسئله را در نظر داشته باشند که یک تیزر تبلیغاتی خوب، به معنای صرف هزینههای زیاد نیست، بلکه همه چیز به ایدهپردازی و طراحی سناریوی خوب بستگی دارد. نکته دیگری که باید در ساخت ویدئوها در نظر بگیرید، استفاده از احساسات و عواطف مردم عادی است. به عنوان مثال، در صورتی که قصد ساخت تیزرهای تبلیغاتی ورزشی، به جای تمرکز روی ورزشکاران، تمرکز اصلی داستان را معطوف به تماشاچیان آنها کنید. همچنین، در صورتی که ویدئوی تبلیغاتی شما، مخاطب هدف خاصی ندارد، سعی کنید در تیزرهای خود از تمام سنین، قومیتها و هر دو جنسیت استفاده کنید. به علاوه، استفاده از موزیکهای متناسب با داستان ویدئو را نیز فراموش نکنید. به عنوان مثال، کمپین جام جهانی سامسونگ در ایران، به دلیل نادیده گرفتن بینندگان زن مسابقات جام جهانی، مورد انتقاد قرار گرفت و پس از مدتی، کمپین خود را اصلاح کرد.
سایت Bwin، به عنوان یکی از اولین و شناختهشدهترین سایتهای شرطبندی و پیشبینی در دنیا می باشد. این شرکت، در حال حاضر اسپانسر بزرگترین تیمهای اروپایی، نظیر رئال مادرید، منچستر یونایتد و بایرن مونیخ است. این سایت، حامی برخی تیمهای بسکتبال و موتورسواری نیز میباشد. این تیزر تبلیغاتی برای این سایت ساخته شده است.
این تیزر تبلیغاتی که تحت عنوان «چه کسی جام را به سرقت برده است؟» منتشر شده، به صورت غیر مستقیم به رقابتهای جام جهانی 2018 برای بردن کاپ قهرمانی اشاره دارد. ایده این ویدئو بسیار جذاب است و همانند یک فیلم سینمایی از صحنه دزدی جام قهرمانی ساخته شده است. این تیزر تبلیغاتی، به دلیل حضور فوتبالیستهای مطرح و سابق تیمهای برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان و همچنین، ساخت حرفهای آن، بسیار پر هزینه است. کافو، مارادونا، افنبرگ و دبوسکه، فوتبالیستهای سابق و محبوب مردمی هستند که حضورشان در این ویدئو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
با وجود اینکه مدت زمان این ویدئو، 2:30 دقیقه است، اما سناریوی ویدئو آنقدر جذاب است که بیننده را وادار به تماشای کامل ویدئو میکند. حس مرموزی که این ویدئو به بیننده میدهد، باعث جذابیت دو چندان این تیزر تبلیغاتی شده است. به علاوه، پایان این ویدئو باز است، که گویی پس از پایان مسابقات و مشخص شدن برنده جام جهانی 2018 نیز میتوان ادامه داستان را ساخت.
مهمترین نکتهای که کسبوکارهای ایرانی باید از این ویدئو برداشت کنند، داستانپردازی و ایدهپردازی جذاب و خلاقانه است. استفاده از سلبریتیهای مرتبط با کسبوکارتان که نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است، بسیار موثر خواهد بود. تجربه نشان داده که طراحی سناریوی تیزرهای تبلیغاتی به صورت فیلمهای سینمایی، همواره مورد استقبال قرار میگیرد. بنابراین، پیش از آغاز ویدئو، زمان زیادی را صرف ایدهپردازی کنید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
شرکت کوکاکولا از گذشته تا به امروز، یک شرکت پیشرو در عرصه تبلیغات رویدادهای ورزشی بوده است و کمپینهای تبلیغاتی گستردهای را در رشتههای مختلف ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، هاکی و بیسبال برگزار کرده است. از سال 1978، کوکاکولا رسما به عنوان اسپانسر فیفا و سایر رقابت های فوتبالی، معرفی شد. تیزرهای تبلیغاتی کوکاکولا به دلیل سادگی در انتقال مفهوم و پیام آگهی، همواره مورد توجه قرار گرفته است.
این تیزر تبلیغاتی برای جام جهانی 2018 و با هزینه کمی ساخته شده است. مدت زمان این ویدئو، تنها 30 ثانیه است، اما سادگی و خلاقیت موجود در این ویدئو، باعث جذابیت بیشتر آن و جلب توجه مخاطبین شده است.
در این ویدئو، بینندگان مشغول تماشای مسابقات هستند که متوجه میشوند نوشیدنی ندارند و برای خرید کوکا، به بیرون میروند و همزمان تیم مورد علاقهشان گل میخورد. در این لحظه، این پیام به مخاطب منتقل میشود که «4 سال برای خرید کوکا وقت داشتی». این ویدئو به مخاطبینش القا میکند که خرید کوکا آنقدر مهم است که بینندگان برای خرید نوشیدنی، از تماشای مسابقه جام جهانی 2018 منصرف میشوند.
سادگی و کوتاهی این تیزر تبلیغاتی باید مورد توجه کسبوکارهای ایرانی قرار گیرد. تیزرهای تبلیغاتی باید کوتاه باشند؛ زیرا مخاطبین تیزرهای تبلیغاتی مایل به تماشای ویدئوهای طولانی و پیچیده نیستند و به احتمال زیاد، از تماشای کامل ویدئو منصرف میشوند.
آدیداس که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات ورزشی است که کمپینهای موفق تبلیغاتی زیادی در رشتههای مختلف ورزشی اجرا کرده است. واضح است که آدیداس برای بزرگترین رویداد ورزشی دنیا، خود را آماده کرده و هزینه بسیاری را برای کمپینهای تبلیغاتی خود در نظر گرفته باشد. به جرئت، میتوان گفت که این تیزر تبلیغاتی، به دلیل حضور جمعی از فوتبالیستهای مطرح و شخصیتهای محبوب ورزشی و خوانندگی در آن، یکی از پرهزینهترین ویدئوهای تبلیغاتی محسوب میشود.
مدت زمان این تیزر تبلیغاتی، 1:30 دقیقه است. این ویدئو، به دلیل برخورداری از موزیک بسیار هیجانانگیز و متناسب با مسابقات جام جهانی و فضای ورزشی از ابتدا تا انتهای ویدئو، مورد توجه مردم قرار گرفته است؛ به طوری که این ویدئو تا به حال بیش از 1 میلیون بار بازدید شده است. حضور فوتبالیستها و ورزشکاران مطرح مانند مسی، محمد صلاح، برنارد سیلوا، مورینیو، زیدان، دیوید بکام و بازیکنان مطرح بیسبال و بسکتبال و … تاثیرگذاری این ویدئو را دو چندان کرده است.
استفاده از موزیک و فضای متناسب با کسبوکار، نکته قابل توجهی است که میتوان از ویدئو برداشت کرد. استفاده از شخصیتهای محبوب در ویدئوها نیز به شرطی منطقی است که درآمدزایی شرکت بسیار بالا باشد، در غیر این صورت باعث ضرر خواهد شد. صرف هزینه بسیار زیاد، فقط برای حضور سلبریتی در تیزرهای تبلیغاتی، برای کسبوکارهای کوچک پیشنهاد نمیشود. کسبوکارهای کوچک باید تمام تلاش خود را برای ایدهپردازی خلاقانه صرف کنند.
http://www.otc-certified-store.com/antifungals-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php zp-pdl.com www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/supplements-and-vitamins-medicine-europe.html http://www.otc-certified-store.com/antivirals-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/erectile-dysfunction-medicine-europe.html https://zp-pdl.com займ под залог недвижимости новосибирскмоментальный займ на карту без проверок круглосуточносрочный займ на киви кошелек займ 30000 на карту без процентовзайм без обеспечениязайм магнитогорск
خلاصه
در این پست، تعدادی از بهترین ویدئوهای تبلیغاتی مرتبط با جام جهانی 2018 (با زیرنویس) که دارای نرخ تماشا، نرخ کلیک، تعداد لایک و اشتراکگذاری بالا بوده را مورد بررسی قرار میدهیم و نکات جالب و مهم آن را برای کسبوکارهای ایرانی بیان میکنیم.
5 ديدگاه نظر دهيد
ممنونم بابت ایده های خیلی خوبتون
ممنون از شما که همراه ما هستید
ممنون از مطالب خوبتان – امکانش هست بهترین تیزرهای سال 2019 هم بزارید یا اگر زمانش نبود ممنون میشم بهمون بگید کجای سایت thinkwithgoogle بریم که بتونیم بهترین تیزرها رو مشاهده کنیم یا چه عبارتی رو بهتره در گوگل برای بدست اوردن بهترین نتایج سرچ کنیم
تشکر
ممنون از نظر لطف شما
انشالا به زودی دوباره شروع میکنیم به انتشار ویدئوها
ولی برای دیدن تیزرهای برتر، با vpn وارد سایت thinkwithgoogle بشید، قسمت راست بالا (advertising channel)، بخش youtube رو انتخاب کنید و صفحه رو اسکرول کنید؛ تیزرهای برتر آخر اون صفحه هستند.
تشکر و ممنون از راهنمایینون