تپسل امسال نیز مانند دو سال گذشته با انتشار اینفوگرافیکی وضعیت موبایل مارکتینگ ایران و جهان را در سالی که گذشت، بررسی می کند. در این اینفوگرافیک همه آمار و اطلاعات موبایل مارکتینگ در ایران و جهان در سال 2017 مورد بررسی قرار گرفته است.
اگر میخواهید از موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی بدانید این مطلب را بخوانید
آمار جمعیتی مربوط به جهان
- جمعیت جهان: 7,550,262,101 نفر
- کاربر موبایل در جهان: 4,920,000,000 نفر (66%)
- کاربر موبایل هوشمند در جهان: 2,600,000,000 (34%)
- کاربر فعال اینترنت در جهان:: 3,811,000,000 نفر (50%)
- کاربر شبکههای اجتماعی در جهان: 3,028,000,000 نفر (40%)
آمار جمعیتی مربوط به ایران
- جمعیت ایران: 81,600,552 نفر
- کاربر موبایل در ایران: 80,520,249 نفر (98%)
- کاربر موبایل هوشمند در ایران: 47,000,000 نفر (58%)
- کاربر فعال اینترنت در ایران: 56,700,000 نفر (69%)
- کاربر شبکههای اجتماعی در ایران: 45,000,000 نفر (55%)
منظور ار تعداد کاربر موبایل، تعداد سیمکارتهای فعال موجود است؛ یعنی یک کاربر ممکن است بیش از یک خط فعال خریداری کرده باشد.
درصد استفاده از اینترنت بر اساس جنسیت در مناطق مختلف
- در همه مناطق دنیا به جز آمریکا میزان استفاده زنان از اینترنت کمی بیشتر از مردان است.
- در آمریکا استفاده مردان از اینترنت کمی بیشتر است.
مقایسه درصد استفاده از دستگاهها در سال 2017 (Desktop vs. Mobile)
سهم دستگاههای مختلف در ترافیک وبسایتها
- استفاده از موبایل-وب نسبت به سال 2016، حدود 30 درصد افزایش داشته است.
- ترافیک موبایلی در سالهای 2018 تا 2021، تقریباً سه برابر خواهد شد.
- استفاده از لپتاپ 45% کل استفاده کاربران از ابزارهای دیجیتال است که نسبت به سال گذشته 20% کاهش داشته است.
- استفاده از موبایل 50% کل استفاده کاربران از ابزارهای دیجیتال است که نسبت به سال گذشته 30% افزایش داشته است.
- استفاده از تبلت 5% کل استفاده کاربران از ابزارهای دیجیتال است که نسبت به سال گذشته 5% کاهش داشته است.
سهم ترافیک موبایلی از سیستمعاملهای مختلف
- 6% از کاربران از سیستمعامل اندروید استفاده میکنند.
- 6% از کاربران از iOS استفاده میکنند.
- 8% از کاربران از سایر سیستمعاملها استفاده میکنند.
متوسط تعداد فعالیتهای آنلاین به ازای هر دستگاه
- تعداد فعالیتهای اینترنتی در موبایل بیشتر از دسکتاپ است.
- بر اساس میانگین تعداد فعالیتهای آنلاین بر روی دستگاهها به ترتیب موبایل، لپتاپ، کامپیوتر و تبلت بیشترین استفاده را دارند.
زمان روزانه سپریشده در تلفنهای هوشمند در سال 2017
3 الی 5 ساعت در روز، رایجترین زمان فعالیت در گوشیهای هوشمند است (29%) و بعدازآن رایجترین میزان استفاده بیش از 7 ساعت است (26% از کل کاربران)
مقایسه برند موبایلها در جهان و ایران
- 99% از کاربران جهانی از تلفنهای سامسونگ استفاده میکنند.
- 65% از کاربران جهانی از مدلهای مختلف آیفون استفاده میکنند.
- حدود 50% از کاربران ایرانی از تلفنهای سامسونگ استفاده میکنند.
- بعدازآن 19.05% از کاربران ایرانی از تلفنهای Huawei استفاده میکنند.
اطلاعات مربوط به اپلیکیشنهای موبایل در سال 2017
- هر کاربر، بهطور متوسط 52% از زمان حضور در رسانههای دیجیتال را صرف اپلیکیشنهای موبایل میکند.
- هر کاربر بهطور متوسط، از 9 اپلیکیشن در یک روز و از 30 اپلیکیشن در یک ماه استفاده میکند.
- نرخ تبدیل اپلیکیشنهای موبایل، 100-300 درصد بالاتر از موبایل-وب و دسکتاپ است.
- 80 درصد از کاربران اپلیکیشنهای موبایل، 15 مرتبه در روز با اپلیکیشن خود تعامل دارند.
تعداد اپلیکیشنهای موبایل در اپاستورها
- Google Play: بیش از 3.7 میلیون
- Apple App Store: بیش از 2.2 میلیون
- Windows Store: بیش از 800 هزار
- Amazon Store: بیش از 600 هزار
- کافه بازار: بیش از 151 هزار
تعداد توسعهدهندگان در اپ استورها
- Google Play: حدود 967 هزار نفر
- Apple App Store: حدود 499 هزار نفر
- Amazon Store: حدود 75 هزار نفر
- کافه بازار: 23 هزار نفر
محبوبترین دستهبندی اپلیکیشنهای اپاستور
- محبوبترین اپلیکیشن با استفاده 24%، اپلیکیشنهای بازی است.
- بعدازآن به ترتیب اپلیکیشنهای مربوط به کسبوکار (9.78%) و اپلیکیشنهای آموزشی (8.49%) از محبوبترین اپلیکیشنها هستند.
محبوبترین دستهبندی اپلیکیشنهای گوگل پلی بر اساس تعداد نصب
- بیشترین تعداد نصب در گوگل پلی مربوط به اپلیکیشنهای آموزشی با بیش از 250 هزار نصب است.
- بعدازآن اپلیکیشنهای سرگرمکننده با حدود 200 هزار نصب بیشترین محبوبیت را دارند
- رتبههای بعدی محبوبیت مربوط به اپلیکیشنهای سبک زندگی، کسبوکار و موسیقی است.
درصد زمان سپریشده در اپلیکیشن های موبایل
- بازیها: 43%
- شبکههای اجتماعی: 26%
- سرگرمی: 10%
- ابزارها: 10%
- سایر: 5%
میزان تغییرات زمان سپریشده در دستهبندیهای مختلف اپلیکیشنهای موبایل نسبت به سال 2016
- زمان صرف شده در اپلیکیشنهای فروشگاهی 54% افزایش داشته است.
- زمان صرف شده در اپلیکیشنهای موسیقی و مدیا 43% افزاش داشته است.
- زمان صرف شده در اپلیکیشنهای مربوط به امور مالی و کسبوکار 31% افزایش داشته است.
- زمان صرف شده در اپلیکیشنهای کاربردی 20% افزایش داشته است.
- زمان صرف شده در اپلیکیشنهای خبری و مجلات 20% افزایش داشته است.
- زمان صرف شده در اپلیکیشنهای بازی 40% کاهش داشته است.
- زمان صرف شده در اپلیکیشنهای سبک زندگی 40% کاهش داشته است.
محبوبترین ویژگیهایی که اپلیکیشنهای موبایل را ازنظر کاربران قابلاعتماد میکند
- رعایت حریم خصوصی: 33%
- تشخیص برند: 32%
- دیدگاههای مثبت در رسانهها: 29%
- پیشنهاد از دوستان و فامیل: 27%
- زمان حضور در بازار: 20%
- قابلیت پیام دادن یا صحبت کردن با دیگران: 19%
- سرویسهای عمومی: 17%
- نماد قابلاعتماد: 16%
میزان سرمایهگذاری تبلیغاتی در رسانههای مختلف در گذر زمان
همانطور که در نمودار مشخص است سرمایهگذاری در تبلیغات اینترنتی سیر صعودی داشته است و در سال 2015 مقدار آن از سرمایهگذاری در تبلیغات تلویزیونی بیشتر شده است. همچنین سرمایهگذاری برای تبلیغات در روزنامه از حدود سال 2005 روند نزولی داشته است.
میزان سرمایهگذاری تبلیغات اینترنتی در موبایل و دسکتاپ در گذر زمان
- سرمایهگذاری در تبلیغات در دسکتاپ از سال 2013 رشدی نداشته است و حدوداً از سال 2015 کاهش پیدا کرده است.
- سرمایهگذاری در تبلیغات موبایلی روند صعودی داشته است و از اواخر سال 2015 از سرمایهگذاری تبلیغات در دسکتاپ بیشتر شده است.
- میزان سرمایهگذاری در تبلیغات موبایلی، 51% از تبلیغات دیجیتال را شامل میشود.
میزان بودجه صرف شده در تبلیغات دیجیتال
- بودجه صف شده در تبلیغات دیجیتال در سال 2017 227.8 میلیارد دلار بوده است و پیشبینی میشود که تا سال 2021 این رقم به 322.20 میلیارد دلار برسد.
اطلاعات مربوط به میزان درآمد حاصل از موبایل در سال 2017
میزان درآمد جهانی اپلیکیشنهای موبایل
- میزان درآمد جهانی در سال 2017 72.7 میلیارد دلار است که 55.97 میلیارد آن مربوط به اپلیکیشنهای بازی و 16.72% آن مربوط به اپلیکیشنهای غیر بازی است.
میزان درآمد جهانی اپلیکیشنهای موبایل از ژانرهای مختلف تبلیغاتی
- میزان درآمد جهانی تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشنهای بازی 36% و در سایر اپلیکیشنها 31% است.
- میزان درآمد جهانی تبلیغات بنری در اپلیکیشنهای بازی 30% و در سایر اپلیکیشنها 19% است.
- میزان درآمد جهانی تبلیغات همسان در اپلیکیشنهای بازی 10% و در سایر اپلیکیشنها 3% است.
میزان درآمد اپلیکیشن های گوگل پلی و اپ استور
میزان درآمد گوگل پلی و اپ استور 58.6% بوده است که نسبت به سال گذشته 35% افزایش داشته است.
میزان درآمد حاصل از بازیهای موبایل در مناطق مختلف جهان
- اروپای شرقی: 1.3 میلیارد دلار
- اروپای غربی: 4.92 میلیارد دلار
- اروپای شرقی: 8.26 میلیارد دلار
- آسیا و اقیانوسیه: 27.5 میلیارد دلار
- آفریقا و خاورمیانه: 2.23 میلیارد دلار
- آمریکای لاتین: 1.71 میلیارد دلار
- 3/1 از فعالیتهای آنلاین به تماشای ویدئوها اختصاص دارد.
- بیش از 50 درصد از محتواهای ویدئویی در موبایل دیده میشوند.
- 55 درصد از مردم روزانه ویدئوهای آنلاین تماشا میکنند.
- 28 درصد از کاربران تلفنهای هوشمند در یک روز حداقل یک ویدئو تماشا میکنند.
- 33 درصد از کاربران تبلتها، روزانه یک ساعت ویدئو تماشا میکنند.
- 92 درصد از کاربران موبایل، ویدئوها را با دیگران به اشتراک میگذارند.
رشد بودجه صرف شده در تبلیغات ویدئویی موبایل نسبت به سال 2016
- بودجه صرف شده در آمریکای شمالی 150% افزایش داشته است.
- بودجه صرف شده در آسیا و اقیانوسیه 450% رشد داشته است.
- بودجه صرف شده در آسیای جنوب شرقی 250% رشد داشته است.
- بودجه صرف شده در اروپا 67% رشد داشته است.
- بودجه صرف شده در خاورمیانه 150% رشد داشته است.
- بودجه صرف شده در آمریکای لاتین 88% رشد داشته است.
- بودجه صرف شده در آفریقا 150% رشد داشته است.
بودجه تبلیغات ویدئویی برای صنایع مختلف در سال 2017
- خودروسازی: 12.6 میلیارد دلار
- زیبایی و سلامت: 7.2 میلیارد دلار
- غذا و نوشیدنی: 9 میلیارد دلار
- لوازم خانه: 11.2 میلیارد دلار
- اقتصادی: 10.8 میلیارد دلار
- خردهفروشی: 10.8 میلیارد دلار
- مخابرات: 12.3 میلیارد دلار
- میانگین کل: 10.1 میلیارد دلار
اینفوگرافیک موبایل مارکتینگ در سال 2016 را در کالج تپسل بخوانید.
https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/diabetes-medicine-europe.html http://www.otc-certified-store.com/urinary-tract-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php zp-pdl.com получить займ на карту срочноэкспресс займ воронежзайм онлайн за минуту пай пс займсрочный займ на карту без проверокзайм денег под залог автомобиля
6 ديدگاه نظر دهيد
واقعا دستخوش که این اطلاعات رو میدید
سلام
خیلی ممنون از نظر لطف شما
بسیار عالی مممنون از زحماتتون
سلام
خیلی ممنون از لطف شما
عالی عالی .ممنون از زحمات شما
خیلی ممنون از نظر لطف شما