اینفوگرافیک موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۱۷

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ دسته‌بندی نشده

تپسل امسال نیز مانند دو سال گذشته با انتشار اینفوگرافیکی وضعیت موبایل مارکتینگ ایران و جهان را در سالی که گذشت، بررسی می کند. در این اینفوگرافیک همه آمار و اطلاعات موبایل مارکتینگ در ایران و جهان در سال ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار گرفته است.

 

آمار جمعیتی مربوط به جهان

  • جمعیت جهان: ۷,۵۵۰,۲۶۲,۱۰۱ نفر
  • کاربر موبایل در جهان: ۴,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ نفر (۶۶%)
  • کاربر موبایل هوشمند در جهان: ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (۳۴%)
  • کاربر فعال اینترنت در جهان:: ۳,۸۱۱,۰۰۰,۰۰۰ نفر (۵۰%)
  • کاربر شبکه‌های اجتماعی در جهان: ۳,۰۲۸,۰۰۰,۰۰۰ نفر (۴۰%)

آمار جمعیتی مربوط به ایران

  • جمعیت ایران: ۸۱,۶۰۰,۵۵۲ نفر
  • کاربر موبایل در ایران: ۸۰,۵۲۰,۲۴۹ نفر (۹۸%)
  • کاربر موبایل هوشمند در ایران: ۴۷,۰۰۰,۰۰۰ نفر (۵۸%)
  • کاربر فعال اینترنت در ایران: ۵۶,۷۰۰,۰۰۰ نفر (۶۹%)
  • کاربر شبکه‌های اجتماعی در ایران: ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ نفر (۵۵%)

منظور ار تعداد کاربر موبایل، تعداد سیم‌کارت‌های فعال موجود است؛ یعنی یک کاربر ممکن است بیش از یک خط فعال خریداری کرده باشد.

درصد استفاده از اینترنت بر اساس جنسیت در مناطق مختلف

  • در همه مناطق دنیا به جز آمریکا میزان استفاده زنان از اینترنت کمی بیشتر از مردان است.
  • در آمریکا استفاده مردان از اینترنت کمی بیشتر است.

 

مقایسه درصد استفاده از دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ (Desktop vs. Mobile)

سهم دستگاه‌های مختلف در ترافیک وب‌سایت‌ها

  • استفاده از موبایل-وب نسبت به سال ۲۰۱۶، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.
  • ترافیک موبایلی در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، تقریباً سه برابر خواهد شد.
  • استفاده از لپ‌تاپ ۴۵% کل استفاده کاربران از ابزارهای دیجیتال است که نسبت به سال گذشته ۲۰% کاهش داشته است.
  • استفاده از موبایل ۵۰% کل استفاده کاربران از ابزارهای دیجیتال است که نسبت به سال گذشته ۳۰% افزایش داشته است.
  • استفاده از تبلت ۵% کل استفاده کاربران از ابزارهای دیجیتال است که نسبت به سال گذشته ۵% کاهش داشته است.

سهم ترافیک موبایلی از سیستم‌عامل‌های مختلف

  • ۶% از کاربران از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند.
  • ۶% از کاربران از iOS استفاده می‌کنند.
  • ۸% از کاربران از سایر سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌کنند.

متوسط تعداد فعالیت‌های آنلاین به ازای هر دستگاه

  • تعداد فعالیت‌های اینترنتی در موبایل بیشتر از دسکتاپ است.
  • بر اساس میانگین تعداد فعالیت‌های آنلاین بر روی دستگاه‌ها به ترتیب موبایل، لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت بیشترین استفاده را دارند.

زمان روزانه سپری‌شده در تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷

۳ الی ۵ ساعت در روز، رایج‌ترین زمان فعالیت در گوشی‌های هوشمند است (۲۹%) و بعدازآن رایج‌ترین میزان استفاده بیش از ۷ ساعت است (۲۶% از کل کاربران)

مقایسه برند موبایل‌ها در جهان و ایران

  • ۹۹% از کاربران جهانی از تلفن‌های سامسونگ استفاده می‌کنند.
  • ۶۵% از کاربران جهانی از مدل‌های مختلف آیفون استفاده می‌کنند.
  • حدود ۵۰% از کاربران ایرانی از تلفن‌های سامسونگ استفاده می‌کنند.
  • بعدازآن ۱۹٫۰۵% از کاربران ایرانی از تلفن‌های Huawei استفاده می‌کنند.

 

اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۱۷

  • هر کاربر، به‌طور متوسط ۵۲% از زمان حضور در رسانه‌های دیجیتال را صرف اپلیکیشن‌های موبایل می‌کند.
  • هر کاربر به‌طور متوسط، از ۹ اپلیکیشن در یک روز و از ۳۰ اپلیکیشن در یک ماه استفاده می‌کند.
  • نرخ تبدیل اپلیکیشن‌های موبایل، ۱۰۰-۳۰۰ درصد بالاتر از موبایل-وب و دسکتاپ است.
  • ۸۰ درصد از کاربران اپلیکیشن‌های موبایل، ۱۵ مرتبه در روز با اپلیکیشن خود تعامل دارند.
در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک 16 راهکار برای استفاده مؤثر از لینکدین

تعداد اپلیکیشن‌های موبایل در اپ‌استورها

  • Google Play: بیش از ۳٫۷ میلیون
  • Apple App Store: بیش از ۲٫۲ میلیون
  • Windows Store: بیش از ۸۰۰ هزار
  • Amazon Store: بیش از ۶۰۰ هزار
  • کافه بازار: بیش از ۱۵۱ هزار

تعداد توسعه‌دهندگان در اپ استورها

  • Google Play: حدود ۹۶۷ هزار نفر
  • Apple App Store: حدود ۴۹۹ هزار نفر
  • Amazon Store: حدود ۷۵ هزار نفر
  • کافه بازار: ۲۳ هزار نفر

محبوب‌ترین دسته‌بندی اپلیکیشن‌های اپ‌استور

  • محبوب‌ترین اپلیکیشن با استفاده ۲۴%، اپلیکیشن‌های بازی است.
  • بعدازآن به ترتیب اپلیکیشن‌های مربوط به کسب‌وکار (۹٫۷۸%) و اپلیکیشن‌های آموزشی (۸٫۴۹%) از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها هستند.

محبوب‌ترین دسته‌بندی اپلیکیشن‌های گوگل پلی بر اساس تعداد نصب

  • بیشترین تعداد نصب در گوگل پلی مربوط به اپلیکیشن‌های آموزشی با بیش از ۲۵۰ هزار نصب است.
  • بعدازآن اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده با حدود ۲۰۰ هزار نصب بیشترین محبوبیت را دارند
  • رتبه‌های بعدی محبوبیت مربوط به اپلیکیشن‌های سبک زندگی، کسب‌وکار و موسیقی است.

درصد زمان سپری‌شده در اپلیکیشن های موبایل

  • بازی‌ها: ۴۳%
  • شبکه‌های اجتماعی: ۲۶%
  • سرگرمی: ۱۰%
  • ابزارها: ۱۰%
  • سایر: ۵%

میزان تغییرات زمان سپری‌شده در دسته‌بندی‌های مختلف اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به سال ۲۰۱۶

  • زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های فروشگاهی ۵۴% افزایش داشته است.
  • زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های موسیقی و مدیا ۴۳% افزاش داشته است.
  • زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های مربوط به امور مالی و کسب‌وکار ۳۱% افزایش داشته است.
  • زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های کاربردی ۲۰% افزایش داشته است.
  • زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های خبری و مجلات ۲۰% افزایش داشته است.
  • زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های بازی ۴۰% کاهش داشته است.
  • زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های سبک زندگی ۴۰% کاهش داشته است.

محبوب‌ترین ویژگی‌هایی که اپلیکیشن‌های موبایل را ازنظر کاربران قابل‌اعتماد می‌کند

  • رعایت حریم خصوصی: ۳۳%
  • تشخیص برند: ۳۲%
  • دیدگاه‌های مثبت در رسانه‌ها: ۲۹%
  • پیشنهاد از دوستان و فامیل: ۲۷%
  • زمان حضور در بازار: ۲۰%
  • قابلیت پیام دادن یا صحبت کردن با دیگران: ۱۹%
  • سرویس‌های عمومی: ۱۷%
  • نماد قابل‌اعتماد: ۱۶%

میزان سرمایه‌گذاری تبلیغاتی در رسانه‌های مختلف در گذر زمان

همان‌طور که در نمودار مشخص است سرمایه‌گذاری در تبلیغات اینترنتی سیر صعودی داشته است و در سال ۲۰۱۵ مقدار آن از سرمایه‌گذاری در تبلیغات تلویزیونی بیشتر شده است. همچنین سرمایه‌گذاری برای تبلیغات در روزنامه از حدود سال ۲۰۰۵ روند نزولی داشته است.

میزان سرمایه‌گذاری تبلیغات اینترنتی در موبایل و دسکتاپ در گذر زمان

  • سرمایه‌گذاری در تبلیغات در دسکتاپ از سال ۲۰۱۳ رشدی نداشته است و حدوداً از سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرده است.
  • سرمایه‌گذاری در تبلیغات موبایلی روند صعودی داشته است و از اواخر سال ۲۰۱۵ از سرمایه‌گذاری تبلیغات در دسکتاپ بیشتر شده است.
  • میزان سرمایه‌گذاری در تبلیغات موبایلی، ۵۱% از تبلیغات دیجیتال را شامل می‌شود.
در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک موبایل‌مارکتینگ در سال 2015

میزان بودجه صرف شده در تبلیغات دیجیتال

  • بودجه صف شده در تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۷ ۲۲۷٫۸ میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۱ این رقم به ۳۲۲٫۲۰ میلیارد دلار برسد.

اطلاعات مربوط به میزان درآمد حاصل از موبایل در سال ۲۰۱۷

میزان درآمد جهانی اپلیکیشن‌های موبایل

  • میزان درآمد جهانی در سال ۲۰۱۷ ۷۲٫۷ میلیارد دلار است که ۵۵٫۹۷ میلیارد آن مربوط به اپلیکیشن‌های بازی و ۱۶٫۷۲% آن مربوط به اپلیکیشن‌های غیر بازی است.

 

میزان درآمد جهانی اپلیکیشن‌های موبایل از ژانرهای مختلف تبلیغاتی

  • میزان درآمد جهانی تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن‌های بازی ۳۶% و در سایر اپلیکیشن‌ها ۳۱% است.
  • میزان درآمد جهانی تبلیغات بنری در اپلیکیشن‌های بازی ۳۰% و در سایر اپلیکیشن‌ها ۱۹% است.
  • میزان درآمد جهانی تبلیغات همسان در اپلیکیشن‌های بازی ۱۰% و در سایر اپلیکیشن‌ها ۳% است.

میزان درآمد اپلیکیشن های گوگل پلی و اپ استور

میزان درآمد گوگل پلی و اپ استور ۵۸٫۶% بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۵% افزایش داشته است.

میزان درآمد حاصل از بازی‌های موبایل در مناطق مختلف جهان

  • اروپای شرقی: ۱٫۳ میلیارد دلار
  • اروپای غربی: ۴٫۹۲ میلیارد دلار
  • اروپای شرقی: ۸٫۲۶ میلیارد دلار
  • آسیا و اقیانوسیه: ۲۷٫۵ میلیارد دلار
  • آفریقا و خاورمیانه: ۲٫۲۳ میلیارد دلار
  • آمریکای لاتین: ۱٫۷۱ میلیارد دلار

 

ویدئو مارکتینگ در سال ۲۰۱۷

  • ۳/۱ از فعالیت‌های آنلاین به تماشای ویدئوها اختصاص دارد.
  • بیش از ۵۰ درصد از محتواهای ویدئویی در موبایل دیده می‌شوند.
  • ۵۵ درصد از مردم روزانه ویدئوهای آنلاین تماشا می‌کنند.
  • ۲۸ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند در یک روز حداقل یک ویدئو تماشا می‌کنند.
  • ۳۳ درصد از کاربران تبلت‌ها، روزانه یک ساعت ویدئو تماشا می‌کنند.
  • ۹۲ درصد از کاربران موبایل، ویدئوها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

رشد بودجه صرف شده در تبلیغات ویدئویی موبایل نسبت به سال ۲۰۱۶

  • بودجه صرف شده در آمریکای شمالی ۱۵۰% افزایش داشته است.
  • بودجه صرف شده در آسیا و اقیانوسیه ۴۵۰% رشد داشته است.
  • بودجه صرف شده در آسیای جنوب شرقی ۲۵۰% رشد داشته است.
  • بودجه صرف شده در اروپا ۶۷% رشد داشته است.
  • بودجه صرف شده در خاورمیانه ۱۵۰% رشد داشته است.
  • بودجه صرف شده در آمریکای لاتین ۸۸% رشد داشته است.
  • بودجه صرف شده در آفریقا ۱۵۰% رشد داشته است.

 

بودجه تبلیغات ویدئویی برای صنایع مختلف در سال ۲۰۱۷

  • خودروسازی: ۱۲٫۶ میلیارد دلار
  • زیبایی و سلامت: ۷٫۲ میلیارد دلار
  • غذا و نوشیدنی: ۹ میلیارد دلار
  • لوازم خانه: ۱۱٫۲ میلیارد دلار
  • اقتصادی: ۱۰٫۸ میلیارد دلار
  • خرده‌فروشی: ۱۰٫۸ میلیارد دلار
  • مخابرات: ۱۲٫۳ میلیارد دلار
  • میانگین کل: ۱۰٫۱ میلیارد دلار

 

اینفوگرافیک موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۱۶ را در کالج تپسل بخوانید.

 

 

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.