ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی جلسه 8 دیجیتال مارکتینگ

زمان مطالعه : 7 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

    در جلسه قبل دیجیتال مارکتینگ در مورد تبلیغات بنری و نمایشی، مزایا و معایب آن به‌ طور مفصل صحبت کردیم. در این جلسه قصد داریم در مورد ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. این روش نیز ازجمله مؤثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود و دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

    ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی چیست؟

    ویدئو مارکتینگ تعریف پیچیده‌ای ندارد و همان‌طور که از نام آن مشخص است، به استفاده از ویدئو برای تبلیغ یا بازاریابی برند و معرفی محصولات یا خدمات ویدئو مارکتینگ می‌گویند. اگر ارزش یک عکس، به‌اندازه هزار کلمه باشد، کارشناسان ارزش یک دقیقه ویدئو برای معرفی محصولات و خدمات را برابر 1.8 میلیون کلمه ارزیابی کرده‌اند. این روش باعث سهولت در تفهیم، برندسازی موفق، افزایش تأثیرگذاری بر مخاطب و افزایش بازگشت سرمایه می‌شود. طبق گزارش‌های Syndcast، 74% از ترافیک اینترنت در سال 2017 صرف ویدئوها شده و مطابق آمار Hubspot، ۸۲ % از سهم ترافیک سایت‌ها در سال ۲۰۲۱ حاصل از تماشای ویدئو خواهد بود. این‌ها در کنار هزاران آمار دیگر، ما را به این نتیجه می‌رساند که همه کسب‌وکارها اعم از کوچک و بزرگ باید از استراتژی ویدئو مارکتینگ استفاده کنند.

    ویدئو مارکتینگ در موارد زیادی مانند ارتباط با مشتری، تبلیغ برند، محصولات و خدمات، رسانه آموزشی و ارائه محتویات سرگرم‌کننده و … استفاده می‌شود. حدود 78% از مردم در طول هفته و 55% در طول روز ویدئوهای آنلاین تماشا می‌کنند؛ بنابراین با توجه به نقش مهم ویدئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ، درصورتی‌که از این استراتژی تبلیغاتی در کسب‌وکارتان استفاده نکنید، بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. اگر هنوز در مورد لزوم وجود ویدئو برای کسب‌وکار خود قانع نشده‌اید در کانال تلگرام تپسل هشتگ #video_marketing را دنبال کنید.

    اینفوگرافیک جوانان و ویدئو مارکتینگ را در کالج تپسل ببینید

    ویدئو مارکتینگ چگونه عمل می‌کند؟

    چگونگی عملکرد ویدئو مارکتینگ در ظاهر ساده است و روند آن به این شکل است که ویدئویی به‌منظور تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت، افزایش فروش، افزایش آگاهی‎بخشی در مورد برند و محصولات یا به‌منظور تعامل بیشتر با مشتری تولید و در رسانه‌های مرتبط پخش می‌شود. درحالی‌که در عمل این فرایند کمی پیچیده‌تر است و همانند سایر روش‌های بازاریابی به دنبال (track) کردن تعاملات مشتریان و نظارت بر معیارهای مختلف نیاز دارد.

     

    بازاریابی ویدئویی

     

    خدمات دیجیتال مارکتینگ تپسل

    کارشناسان تپسل به شما کمک می‌کنند تا مسیر منحصر به فرد رشد کسب‌وکار خود را بشناسید!

    آماده تحول کسب و کار خود هستید؟

     

    7 نکته کلیدی در ویدئو مارکتینگ

    1- اختصاص دادن منابع

     باید بودجه خاصی را برای ویدئو در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل فراهم کردن تجهیزات مناسب، نرم‌افزارهای تدوین و گروه تولید ویدئو است. همچنین، باید زمان انجام این فرایند را نیز در نظر بگیرید.

     

    ویدئو مارکتینگ

    2- بیان کردن داستان ویدئو

    مهم‌ترین قسمت ایجاد ویدئو، بیان مناسب داستان (Storytelling) ویدئو است. بدون یک داستان خوب، ویدئو نمی‌تواند انقلاب لازم را در روش‌های مارکتینگ شما ایجاد کند. درنتیجه در این مورد خوب فکر کنید و در مورد محتوا و چگونگی داستان ویدئو از جلسات طوفان فکری یا (brainstorming) و ایده‌های هم ‌تیمی‌ها استفاده کنید.

    3- تولید ویدئوی شگفت انگیز!

     بیان مفهوم ویدئو به ‌تنهایی کافی نیست و علاوه بر این موضوع، باید توجه مخاطبین را با استفاده از ایده‌های خلاقانه جلب کنید. ویدئوهایی که تمام محتوای آن‌ها بر اساس مارکتینگ و تبلیغات است برای کاربران خسته‌کننده هستند و نتیجه مورد نظر شما را برآورده نخواهند کرد. مشتریان مایل هستند از دیدن ویدئو شگفت‌زده شوند، بیاموزند، بخندند و از ویدئو لذت ببرند.

    4- بهینه‌سازی ویدئو برای سئو وبسایت

     تکنیک‌های زیادی وجود دارد که ویدئوی شما به ‌راحتی توسط کاربران در موتورهای جستجو یافت شود. توضیح ویدئو مهم‌ترین نکته در این ‌باره است. توضیحات مربوط به ویدئو، امکان فهمیدن موضوع ویدئو، محتوای آن و نهایتاً رتبه‌بندی را به گوگل می‌دهد و در سئو وب‌سایت تاثیر بسزایی دارد. سعی کنید از کلیدواژه‌ها در توضیحات استفاده کنید.

    5- کوتاه بودن ویدئو

     طول مشخص و استانداردی برای ویدئوها وجود ندارد، اما یک قانون سرانگشتی در مورد ویدئوهای آنلاین این است که هرچه کوتاه‌تر باشند عملکرد بهتری خواهند داشت. 30 ثانیه، زمان مناسبی برای ویدئوهای تبلیغاتی در پلتفرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی است. باید هر چیز غیرضروری و اضافه‌ای را از ویدئوها حذف کنید. مدت‌ زمانی که مخاطبین به ویدئو توجه می‌کنند نیز کم است؛ بنابراین باید مفاهیم اصلی را در مدت‌ زمان کوتاهی که در اختیار دارید بیان کنید. آمارها می‌گویند بیش از 75% از مخاطبان ترجیح می‌دهند ویدئوهای آنلاین کمتر از 1 دقیقه باشند. تحقیقات wistia.com ارتباط بین مدت ویدئو و درگیری کاربران با آن را به شکل زیر تخمین می‌زند. این تحقیقات می‌گویند افت شدیدی در تعامل کاربران بین دقایق 2 و 3 اتفاق می‌افتد. تعامل کاربران در دقایق 6 تا 12 تقریباً ثابت است و از دقیقه 12 به بعد مجدداً تعامل کاربران افت می‌کند.

    ویدئو مارکتینگ

    6- انتشار گسترده ویدئو در رسانه‌ها

     ویدئو را به‌ صورت گسترده در رسانه‌های رایگان مانند وب‌سایت، یوتیوب، آپارات و تمام کانال‌های اجتماعی که دارید منتشر و پس ‌از آن شروع به تبلیغ در رسانه‌های پولی کنید.

    7- تجزیه‌وتحلیل بعد از انتشار ویدئو

    معیارها و ضوابط مورد نظر را دنبال (track) کنید تا متوجه شوید کدام ویدئوها نتیجه بهتری گرفته‌اند. علت آن را بررسی کرده و بر روی سایر ویدئوها نیز اعمال کنید.

    7 مورد از مزایای ویدئو مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

    ویدئو مارکتینگ، یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید که مزایای بسیار زیادی دارد. تعدادی از این مزایا در زیر آورده شده است:

    1- افزایش نرخ تبدیل

    گزارش‌ها اخیر نشان داده است که 57% از مشتریان آنلاین بعد از مشاهده ویدئو در مورد محصول، تمایل بیشتری به خرید آن دارند. ویدئو باعث تشویق کاربران به خرید می‌شود.

    2- افزایش نرخ باز کردن و نرخ کلیک

    طبق تحقیقات در ایمیل مارکتینگ عناوین ایمیل‌هایی که شامل کلمه “ویدئو” بودند، دارای افزایش 19 درصدی نرخ بازگشایی و 65 درصدی نرخ کلیک شده است.

    3- افزایش رتبه‌بندی در موتورهای جستجو از طریق سئو

    ویدئو مارکتینگ از طریق هدایت ترافیک به وب‌سایت شما، افزایش تعداد لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها که بر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو تأثیر دارد، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند. فراموش نکنید که یوتیوب پس از گوگل، بزرگ‌ترین جستجوگر است و علاوه بر این، یوتیوب نیز تحت مالکیت شرکت گوگل است پس اگر در این پلتفرم حضور داشته باشید با احتمال بیشتری در نتایج جست‌وجوی گوگل هم ظاهر خواهید شد.

    4- به‌یادماندنی و ماندن در حافظه درازمدت کاربر

     اگر مردم اطلاعاتی را بشنوند، سه روز بعد تنها 10% از آن را به یاد می‌آورند، اما در صورتی ‌که این صدا همراه با تصاویر مناسب و مرتبط باشد، به‌ طور متوسط 65% از اطلاعات را به یاد خواهند داشت. به یاد آوردن ویدئو بسیار آسان‌تر از به یاد آوردن متنی است که خوانده می‌شود. طبق گزارشHubSpot ، 80% از مشتریان، ویدئویی که در ماه اخیر دیده‌اند را به یاد می‌آورند. درنتیجه، باعث می‌شود که مشتریان بیشتری برندتان را به خاطر بسپارند و در نهایت موجب افزایش فروش شما خواهد شد.

    برای ساختن ویدئوهای ماندگارتر، از رنگ‌ها، فونت‌ها، لوگو‌ها و عناصری که مختص برند، وب‌سایت و اپلیکیشن شما است، استفاده کنید. با استفاده از این ترفند، مردم با دیدن ویدئو شما، به ‌راحتی برند شما را به خاطر خواهند آورد.

    5- دسترسی راحت و سریع

     پلتفرم‌های زیادی برای ویدئو مارکتینگ وجود دارند که تقریباً همه مردم به آن‌ها دسترسی دارند و حتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. شما می‌توانید با استفاده از این روش، به‌صورت مؤثر و با هزینه کمی به حجم زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. در حالی ‌که در تبلیغات سنتی مانند تبلیغات کاغذی چنین امکانی وجود ندارد. همچنین، مردم تمایل بیشتری برای اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی دارند.

    6- نرخ بازگشت سرمایه بالا (ROI)

    76% از صاحبان کسب‌وکارها اذعان دارند که استفاده از ویدئو مارکتینگ باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها شده است. با وجود این که تولید ویدئو کاری کم‌هزینه و آسان نیست، اما توسعه روزافزون ابزار ویرایش ویدئو، باعث سهولت این امر شده است.

    7- تأثیرگذاری بالا

    ویدئو به دلیل وجود تصویر، صدا و موسیقی احساسات انسانی را برمی‌انگیزد و ممکن است باعث ایجاد شادی، غم، دلسوزی، محبت، ترس و حتی عصبانیت در مخاطب شود و همه این احساسات، عکس ‌العمل‌هایی را به دنبال دارد که نشان‌دهنده تأثیرگذاری بالای این روش است. همچنین، مخاطب می‌تواند بدون نیاز به خواندن یک متن طولانی تنها در عرض چند ثانیه تماشای ویدئوی جذاب، اطلاعات موردنظرش را به دست آورد.

     

    معایب بازاریابی ویدئویی

    ویدئو مارکتینگ نیز مانند سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ دارای تعداد کمی معایب است که شامل موراد زیر است:

    1- زمان‌بر بودن: تولید و انتشار ویدئو کاری زمان‌بر است و به صرف وقت و انرژی زیادی احتیاج دارد.

    2- مشکل در نمایش ویدئو: ویدئو در تمامی دستگاه‌ها به‌خوبی نمایش داده نمی‌شود. همچنین حجم اینترنت مصرفی و نیاز به فضای موجود برای دانلود ویدئو برای برخی کاربران مشکل‌آفرین است.

    3- صرف هزینه بیشتر: هزینه‌های بیشتر نسبت به سایر روش‌های مارکتینگ، یکی از معایب ویدئو مارکتینگ است و به همین دلیل تمامی کسب‌وکارها مایل به صرف هزینه برای این روش نیستند.

     

    شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)ها برای ویدئو مارکتینگ

    برای بررسی میزان موفقیت کمپین ویدئوها، نیاز به دنبال کردن (track) برخی فاکتورها است. شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) مختلفی برای ویدئو مارکتینگ مطرح شده است که از جمله مهم‌ترین و مناسب‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تعداد بازدید: رایج‌ترین راه قضاوت درباره موفقیت یک کمپین ویدئویی، تعداد بازدید آن است، اما با این وجود، میزان بازدید یک ویدئو به تنهایی مشخص‌کننده موفقیت یک ویدئو نیست. به عنوان مثال، تعداد بازدید ویدئوها در تلگرام، میزان توجه کابران را نشان نمی‌دهد؛ زیرا ممکن است کاربر تنها چند ثانیه اول ویدئو را تماشا کرده باشد. بنابراین قضاوت بر اساس تعداد بازدید، معیار مناسبی نیست.
    • نرخ تماشای کامل ویدئو (Completion Rate)؛ این عدد در واقع تعداد بازدیدهای کامل ویدئو توسط مخاطبان را نشان می‌دهد. در صورتی که مخاطب ویدئو را تا انتها تماشا کرده باشد، می‌توان نتیجه گرفت که درگیری مخاطب با ویدئو زیاد بوده است.
    • زمان تماشای ویدئو؛ هرچه زمان تماشای یک ویدئو توسط مخاطبان بیشتر باشد، نشان‌دهنده توجه بیشتر به او به ویدئو است.
    • نرخ کلیک؛ در صورت قرار دادن یک CTA واضح و مشخص در پایان ویدئو، می‌توان نرخ کلیک ویدئو را به راحتی بدست آورد. هرچه این نرخ بالاتر باشد، نشان‌دهنده موفقیت بیشتر کمپین است.

     

    ویدئو مارکتینگ

     

    برای اندازه‌گیری KPI دلخواه، ابزارهایی وجود دارد که رایج‌ترین ابزارهای مورد استفاده در کمپین‌های یوتیوب شامل موارد زیر است:

    • Brand Lift
    • YouTube Analytics
    • AdWords

    این ابزار به شما کمک می‌کنند تا KPIهایی مانند مدت تماشای ویدئو، نرخ بازدید و نرخ کلیک را اندازه‌گیری کنید و با استفاده از نتایج حاصل از آن‌ها، کمپین را با توجه به هدفمندی خود بهینه‌سازی کنید.

     

    نکات تکمیلی بازاریابی ویدئویی

    • استفاده از ویدئوها در ایمیل مارکتینگ: تحقیقات نشان داده است که استفاده از نام “ویدئو” در عنوان ایمیل، باعث افزایش نرخ باز کردن و کلیک می‌شود.
    • استفاده از ویدئوها در صفحات فرود: استفاده از ویدئو در صفحات فرود، باعث افزایش 80 درصدی نرخ تبدیل می‌شود.
    • استفاده از ویدئوهای مرتبط در مقالات وبلاگ: اغلب مردم علاقه‌ای به خواندن متن‌های آموزشی طولانی ندارند درنتیجه قرار دادن ویدئوهای آموزشی برای کاربران جذاب خواهد بود.
    • استفاده از ایده‌های جذاب: به‌ منظور تأثیرگذاری بیشتر، باید از ترفندهای خلاقانه مانند طنز و سرگرمی در ویدئوها استفاده کرد. ویدئوها باید به ‌گونه‌ای باشد که احساسات مخاطبان را برانگیزد تا تأثیر بیشتری بر آن‌ها بگذارد. دقت کنید که ویدئوها همواره نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشند.
    • استفاده از کلمات کلیدی: به ‌منظور دستیابی به نتیجه بهتر و سئو بهتر، از کلمات کلیدی مناسب برای تگ توضیحات و عناوین ویدئو استفاده کنید.
    • برقراری ارتباط با مشتریان: شیوه بیان تبلیغات نباید آن‌قدر رسمی و خشک باشد که باعث ایجاد حس انفعال در مخاطب شود و نه آن ‌قدر صمیمی که جایگاه برند را زیر سؤال ببرد، بلکه باید به ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان کمک کند.
    • تمرکز بر روی یک موضوع: در یک ویدئو، موضوعات مختلف و پراکنده را مطرح نکنید، بلکه بهتر است بر یک موضوع خاص تمرکز کرده و آن را به‌ طور کامل توضیح دهید.
    • پایان مناسب ویدئوها: هدف از ویدئو مارکتینگ این است که مخاطبان پس از تماشای فیلم، به ‌راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. حتماً در پایان ویدئو، آدرس وب‌سایت و طریقه تماس با شما را ارائه کنید. استفاده از CTA مناسب، آیکون‌های شبکه اجتماعی و لینک به وب‌سایت در پایان ویدئو ازجمله روش‌های این کار است.

     

    اینفوگرافیک 122 حقیقت درباره ویدئو مارکتینگ را در کالج تپسل ببینید!

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

     

    موفق ترین ویدئوهای تبلیغاتی در 5 سال گذشته

    1- شرکت الکترونیک Llama Superstar

    این ویدئو به دلیل داستان‌پردازی بسیار خوب، به ‌عنوان بهترین ویدئوی سال 2015 انتخاب شده است. داستان‌پردازی بهترین شیوه برای برقراری ارتباط با مخاطب است. این شرکت یک قدم فراتر رفت و داستان ویدئو را به یک سطح الهام‌بخش تبدیل کرد که برای بیننده جذاب است.

     

    2- شرکت Hootsuite

    این ویدئو نیز به دلیل جذابیت و خلاقیت به کار گرفته ‌شده در آن، جز ده ویدئو برتر سال 2014 قرار گرفت. این ویدئو علاوه بر مرتبط بودن محتوای کسب‌وکار، توجه مخاطب را نیز به خود جلب می‌کند. همان‌طور که می‌دانید سریال Game of Thrones یکی از معروف‌ترین سریال‌هایی است که هر سال یک فصل از آن منتشر می‌شود و از رویدادهای فرهنگی سالانه محسوب می‌شود. هم‌ زمان با انتشار فصل چهارم این سریال، شرکت Hootsuite، ویدئویی با سبک تیتراژ این سریال منتشر کرد که توجه تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرد.

     

    3- شرکت Volvo

    این ویدئو به‌عنوان بهترین دموی تبلیغاتی در سال 2014 انتخاب شد. استفاده از یکی از معروف‌ترین بازیگران تاریخ سینما به نام ژان کلود ون دام در این ویدئو باعث جلب‌ توجه مخاطب می‌شود. بازی خوب این بازیگر در ابتدای ویدئو باعث درگیر کردن مخاطب می‌شود؛ به‌ خصوص که تبلیغاتی بودن ویدئو در ابتدای آن به‌ هیچ‌ عنوان احساس نمی‌شود. این تبلیغ، یکی از بهترین روش‌های نشان دادن دقت فرمان کامیون‌های ولوو است.

     

     

    مراجع اشتراک‌گذاری ویدئو

    اشتراک‌گذاری ویدئو در وب‌سایت‌های ویدئو مارکتینگ با اهداف مختلفی مانند آموزش، سرگرمی، اطلاع‌رسانی و سئو سایت صورت می‌گیرد.

     

    پربازدیدترین وب‌سایت‌های اشتراک گذاری ویدئو در ایران و جهان

    • YouTube: این شرکت متعلق به گوگل بوده و پر بازدیدترین وب‌سایت درزمینهٔ ویدئو است و درنتیجه انتشار ویدئو در این وب‌سایت، تأثیر بسزایی در موفقیت ویدئو مارکتینگ دارد.
    • Facebook: فیسبوک در سال‌های اخیر، توجه و هزینه بیشتری را برای ویدئو صرف کرده است.
    • Vimeo: این وب‌سایت دارای کیفیت HD برای به اشتراک‌گذاری ویدئوها است و امکان راه‌اندازی کانال‌های عمومی و خصوصی در آن وجود دارد.
    • Dailymotion: امکان قرار دادن فیلم، موسیقی، فیلم‌های کوتاه و تبلیغات باکیفیت بالا در حد HD در این وب‌سایت وجود دارد.
    • Aparat (آپارات): این وب‌سایت یکی از مراجع اشتراک‌گذاری ویدئو در ایران است.
    • Namashaa (نماشا): یکی از وبسایت‌های اشتراک‌گذاری فیلم‌های ایرانی که زیرمجموعه بلاگ اسکای است.

    اپلیکیشن‌های موبایلی برای اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان

    • Vine: برای اهداف چندگانه در نظر گرفته شده است و یکی از آن‌ها اشتراک ویدئو است.
    • Telegram: اپلیکیشنی برای چت و ارسال پیام‌، اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است.
    • Instagram: این اپلیکیشن به‌ منظور اشتراک‌گذاری عکس و کلیپ‌های 1 دقیقه‌ای استفاده می‌شود.
    • Snapchat: برای دریافت پیام، ارسال عکس و به اشتراک‌گذاری ویدئو کاربرد دارد.
    • Twitter: توییتر در حال حاضر صاحب Vine است و در این اپلیکیشن امکان قرار دادن ویدئوهای 30 ثانیه‌ای وجود دارد.

     

    شبکه‌های تبلیغاتی ویدئویی

    اگر چه یوتیوب این روزها قهرمان بلامنازع برای تبلیغات ویدئویی در وب‌سایت‌ها است، به علت گسترش استقبال از تماشای ویدئو در موبایل و اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های تبلیغات ویدئویی در موبایل این روزها بیشتر در مرکز توجه تبلیغ‌دهندگان قرار دارند. در جلسات بعدی که تبلیغات In-App یا درون اپلیکیشنی را بررسی کنیم، در مورد این شبکه‌ها با جزئیات بیشتری خواهیم نوشت. برای اطلاع از انتشار این جلسات کافی است ایمیل خود را در این بلوک یادگیری ثبت کنید.

    • تپسل: این شبکه که کارش را با نمایش ویدئو‌های کوتاه در اپلیکیشن‌های موبایل آغاز کرد، هم‌اکنون با در اختیار داشتن فضای تبلیغاتی بیش از 3000 اپلیکیشن پرمخاطب و وب‌سایت‌های پربیننده‌ای مانند تلوبیون، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پخش وسیع ویدئوی تبلیغاتی است.
    • Adcolony: این شبکه که کارش را در سال 2011 در لس‌آنجلس آغاز کرد در حال حاضر در بیش از 24 شهر بزرگ دنیا شعبه دارد و یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی ویدئویی درون اپلیکیشن‌های موبایل است. استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز برای تسریع و تسهیل نمایش ویدئو در موبایل، بارزترین مزیت این شبکه تبلیغاتی است.
    • Wistia: یکی از بسترهای به ‌اشتراک‌گذاری ویدئو است که سعی می‌کند بین ویدئو مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ شما ارتباط برقرار کند. ابزارهای آنالیز این شبکه تبلیغاتی برای دنبال کردن وضعیت نمایش ویدئوها، یکی از مزیت‌های آن است.

     

    ویدئو مارکتینگ در موبایل

    امروزه، استفاده از موبایل برای تماشای ویدئوهای آنلاین، 25 درصد افزایش یافته و بالعکس، مشاهده ویدئوها با لپ‌تاپ و کامپیوتر رو به کاهش است. علت استفاده بیشتر مردم از موبایل برای تماشای ویدئوها به دلیل دسترسی سریع به اطلاعات در هر مکان و زمانی است. تبلیغات ویدئویی در موبایل تا سال 2018، به رشد 49 درصدی و هزینه‌های آن به 18 میلیارد رسید. تبلیغات ویدئویی در موبایل در حال رشد است و انتظار می‌رود بازریابان در آمریکا تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۴ میلیارد دلار برای این صنعت هزینه بپردازند. با در نظر گرفتن همین روند، انتظار می‌رود که هر بیننده به صورت متوسط 36 دقیقه در روز را به مشاهده ویدئوهای اینترنتی در موبایل بپردازد. این در حالی است که متوسط مشاهده ویدئو در کامپیوتر تنها 19 دقیقه در روز است.

    به دلیل استفاده روز افزون مردم از دستگاه‌های موبایل برای مشاهده ویدئوها، باید در همان ابتدای تولید ویدئو به محدودیت‌های موبایل برای نمایش ویدئو توجه کرد. کوچکتر بودن صفحه موبایل نسبت به صفحه نمایش کامپیوترها ایجاب می‌کند که ویدئو به‌ صورت عمودی فیلم‌برداری شود و یا در کادری مربعی پخش گردد. بنا بر گزارش Vungle، ویدئوهایی که با دستگاه موبایل کاربران مطابقت دارد، 68% نرخ تبدیل بیشتر و 36% نرخ بازدید کامل بیشتر بدست آورده است.

    برای یادگیری بیشتر مباحث آموزش دیجیتال،  اسلایدهای آموزشی ویدئو مارکتینگ را مطالعه نمایید تا بتوانید در استفاده از این ابزار موفق‌تر عمل کنید. در این اسلایدها ضمن ارائه آمارهایی پیرامون اهمیت ویدئو مارکتینگ و آخرین وضعیت آن در وب و موبایل، راهکارهای ساخت ویدئوی جذاب و نمونه‌های موفق داخلی آورده شده است.

    در جلسه آینده این بلوک، ایمیل مارکتینگ،مزایای و ترفند های آن صحبت شده است.با ما همراه باشید

     

     

    • نازنین قاسمی
    5
    Sending
    User Review
    3.71 (7 votes)

      4 ديدگاه نظر دهيد

    1. تیم متخصص و درجه یک تپسل دمتون گرم و خداقوت
      ممنون که به این وسعت و جامعیت به شاخه های مختلف پرداختین و رایگان اون رو در اختیار و برای مطالعه گذاشتین .
      دمتون گرم .

      • سلام
        خیلی ممنون از شما بابت توجهتون و نظر لطفتون به کالج تپسل
        موفق باشید

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.