چگونه میتوانید بفهمید که هیچ المانی در لندینگ پیج شما، باعث کم شدن نرخ کلیک و از دست دادن مخاطبین نمیشود؟ پایین بودن نرخ کلیک در کمپینها هزینههای کسبوکار را بالا میبرد. در این اینفوگرافیک، درباره تست A/B، بهترین راهکار برای بهینهسازی سایت و لندینگپیج، توضیح میدهیم و ضمن مثال های عینی تست آ ب در ایمیل مارکتینگ و شبکه تبلیغاتی مدیااد راهکارهایی برای استفاده اصولی از تست A/B ارائه میدهیم.
شاید بتوان گفت که دیجیتال مارکتینگ بدون داده معنایی ندارد و شما بعنوان یک دیجیتال مارکتر با تحلیل داده متوجه میشوید که کاربران به چه چیزی بیشتر علاقه دارند تا روی آن موضوع تمرکز کنید.
همان طور که از اسم تست A/B پیداست درواقع تست «A» و «B» یعنی قصد تست بین دو گزینه، دو لندینگ پیج، بین دو متن یا بین دو دکمه و یا بین دو رنگ داریم و میخواهیم بررسی کنیم که کدام یک از آنها بهتر عملکرد داشته است.
با تست A/B ( یا split testing) می توان دو نسخه متفاوت از یک صفحه وبسایت را با هم مقایسه و عملکرد صفحات را اندازهگیری کرد.
در تست A/B دو صفحه از سایت با اختلافهای مشخص به بازدیدکنندگان یکسان در زمان یکسان نمایش داده میشود. دو صفحه ازسایت (با نامهای A و B) با اختلافهای ظاهری به بازدیدکنندگان یکسان در زمان یکسان نمایش میدهیم، صفحهای که نرخ تبدیل به مشتری یا conversion rate بالاتری داشته باشد، برنده است.
با فعالیت تست A/B ما مخاطبانمان را بیشتر میشناسیم و امکان افزایش time on page و در مجموع افزایش time on site وجود دارد. طبعا کاربر حس بهتری داشته و احتمال فروش مسلماً افزایش مییابد.
در واقع سفر مشتری که شما برای مخاطبان تان ترسیم کردید بهینه تر خواهد شد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تست A/B شامل صرف زمان بیشتری است و درواقع باید یک زمانی بگذرد تا شما دیتایی از کاربران داشته باشید و در لحظه نمیتوانید متوجه شوید که کاربران شما دقیقاً چه چیزی میخواهند.
اگر شما قصد ایمیل مارکتینگ داشته باشید، ممکن است بین چند موضوع ایمیل دچار مشکل شده باشید.درواقع شما چند موضوع در نظر دارید و می خواهید بین آنها یک کدام را انتخاب کنید و از بین چند موضوع دو تا را انتخاب کرده و بین دو موضوع تست A/B یا تست آ ب میگیرید.
برای مثال می خواهید به ۵۰۰ نفر ایمیل بزنید و باید بدانید که با انتخاب کدام موضوع میتوانید بیشترین نرخ باز شدن (Open Rate) ایمیل را داشته باشید. تست A/B را بین ۲۰ درصد از تعدادی که مد نظر دارید انجام دهید، به این صورت که از بین ۵۰۰ نفر باید در نظر گرفته و برای این ۱۰۰ نفر به ۵۰ نفر موضوع «A» و به ۵۰ نفر موضوع «B» را ارسال کنید. توجه داشته باشید که شما باید از یک ایمیل به کاربرانتان پیام ارسال کنید. بعد از ارسال پیام به ۱۰۰ نفر بررسی میکنیم که کدام یک از دو گروه بیشتر بازدید داشته اند. و بعد از دو الی سه ساعت بعد بررسی کرده و به این نتیجه می رسید که به ۵۰ نفر که ایمیل را زده بودید، بازدید بیشتری داشته است. فرض را بر این قرار می دهیم که تست A برنده شده و به ۴۰۰ نفر دیگر از نفرات انتخابی ایمیل A ارسال می کنیم.و درواقع ایمیل B نرخ باز شدن کمتری داشته پس دیگر از آن استفاده نمی کنیم.
این مثال یک مثال ساده از آب تست در ایمیل مارکتینگ بود، تست A/B بسیار کاربردی است و درواقع شما میتوانید از کاربر بیشتر بدانید و هم اینکه کمپین بهتری داشته باشید.
کار جذابی که در شبکه های تبلیغاتی انجام میشود هم این تست A/B است که انجام میشود.برای مثال در کمپینهای تبلیغات همسان مدیااد تست A/B صورت میگیرد تا رفتار کاربران نسبت به محتوای تبلیغاتی بررسی شود.
برای این کار دو موضوع را برای محتوای تبلیغ همسان خود در نظر گرفته برای مثال متن دو تبلیغ همسان را یکسان در نظر میگیریم ولی تصویر هر دو را تغیر میدهیم. این تبلیغ به طور همزمان در کنارهم در وب سایتهای مختلف منتشر شده و بعد از چند ساعت متوجه می شوید که کدام یک کلیک بیشتری خورده است.
در مثال زیر دو متن همسان با تصاویر متفاوت برای یک کمپین آموزش پیانو در پلتفرم تبلیغات همسان مدیااد داشتیم که تصویر سمت راست 38 درصد کلیک بیشتری نسبت به تصویر سمت چپ داشته است.
در لندینگ پیج هم همینطور یعنی اگر شما بخواهید یک لندینگ پیج انتخاب کنید مثلاً اگر روی دکمه ها شک دارید که آیا دکمه آبی باشد بهتر است یا قرمز، برای این کار میتوانید از تست A/B بگیرید. برای یک سری از کاربرها لندینگ a و برای یک سری دیگر از کاربرها لندینگ b را ارسال میکنید و بعد از مدت بررسی می بینید که چند نفر روی دکمه آبی و چندنفر روی دکمه قرمز کلیک کرده اند به همین راحتی رنگ دکمه خود را انتخاب میکنید.درواقع به همین راحتی کار خود را به جلو ببرید!
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در بررسی 500 شرکت تنها 17% از آنها از تست A/B استفاده میکنند. تست A/B کمک میکند که از بین مراجعهکنندگان به سایت، بیشترین مشتریان و مخاطبین را جذب کنید.
مدیا
تجارت الکترونیک
سرویس SAAS
با کمک ابزار گوگل اپتیمایز (google optimize) شما میتوانید روی یک لندینگ پیج این تست را انجام دهید.این ابزار به شما میگوید که چگونه میتوانید لندینگ پیج خود را بهینه کنید و شما روی دکمه های مختلف آب تست می گیرید و به یک سری از مخاطبانی که به سایت شما می آید رنگ آبی و به سری دیگر رنگ قرمز را نشان می دهد و کار کردن با این ابزار بسیار ساده است چون نیاز به کدزنی ندارید و به شما این امکان را میدهد که لندینگ خود را بهراحتی بهینه کنید و کمپین بهتری داشته باشید.
فرض کنید سه نسخه از یک لندینگپیج را برای تست A/B طراحی میکنیم و در شرایطی مشابه کمپین را راهاندازی میکنیم. نتایج زیر به دست می آید.
لندینگپیج دوم از همه بهینهتر است و برنده تست است. در نتیجه از لندینگپیج دوم در راهاندازی کمپین اصلی استفاده میکنیم. از تست A/B برای ارزیابی صفحههای وبسایت هم استفاده میشود. مخصوصا صفحههایی که در آنها conversion رخ میدهد.
تست A/B مفهوم ساده ای دارد ولی آزمایش کردن آن میتواند کمی زمانبر باشد اما بسیار اثربخش بوده و میتواند کاربردی باشد.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
این اینفوگرافیک را وجیهه جمشیدی عزیز ترجمه و گردآوری کردند.
اگر قادر به مشاهده تصویر نیستید، در ادامه مطلب میتوانید متن اینفوگرافیک را بخوانید:
آزمون چندمتغیره امکان تست چند متغیر را به صورت همزمان فراهم میکند. با تست چندمتغیره میتوانید عملکرد قسمتهای مختلف سایت را بررسی کنید و ترکیب با بهترین نتیجه را استفاده کنید.
http://www.otc-certified-store.com/hiv-medicine-europe.html https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/erectile-dysfunction-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php займ в тюменизайм без отказа на 6 месяцевзайм онлан онлайн займ на карту без отказазайм микрокладзайм контакт
5 ديدگاه نظر دهيد
سلام و وقت بخیر
سپاس از شما و وب سایت بسیار خوبتون. رابط کاربری سایت ، اینفوگرافیک ها ،مقالات و محتواهای ارزشمندتون، بسیار خوبن. نکته جالب اینه که همگی نویسندگان رو که دیدم، دختر بودند. خلاصه که کارتون عالیه و سایتتون لذت بخش
با آرزوی موفقیت
سلام
ممنون از شما
خوشحالیم که مطالب رو پسندیدید.
عالی
اینفوگراف به چه شکل باید در سایت قرار بگیره؟
منظورم این هست که باید با متن(توضیح تک تک موارد) یا با متن کم
در کل نکاتی که از لحاظ تلفیقش با جذاب تر میشه
ممنون
ممنون از شما
متوجه منظورتون به طور دقیق نشدم