راهنمای کامل بهینه‌سازی محتوا

زمان مطالعه : ۲۰ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

بهینه‌سازی محتوا یا به اصطلاحی که اغلب ما به کار می‌بریم سئو محتوا به ما کمک می‌کند که از محتوای خود بیشترین بهره را ببریم. بهینه‌سازی محتوا به معنی نوشتن محتوایی جذاب و ایده‌آل طبق اصولی است که برای موتورهای جستجو قابل فهم و جذاب باشد و در عین حال جذاب و مخاطب پسند باشد. البته پیش از هر چیز باید بدانید که چگونه محتوا تولید کنید.

در این پست آموزشی از کالج تپسل می‌خواهیم در رابطه با بهینه کردن محتوا صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا در آخر بتوانید محتوای خود را به بهترین شکل بهینه کنید و شانس بیشتری برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو داشته باشید.

 

بهینه‌سازی محتوا چیست؟

بهینه‌سازی محتوا فرآیند بهبود محتوا است تا اطمینان حاصل شود که شانس شما در قرار گرفتن در رتبه‌های برتر موتور جستجو (عمدتا گوگل) افزایش یافته است. با قرار گرفتن محتوا در رتبه‌های برتر شانس دیده شدن محتوا بیشتر می‌شود و احتمال اینکه به هدف خود که فروش محصولات و خدمات است برسید، بالا می‌رود.

در اصل سئو محتوا به این معنی است که متن یا مقاله‌ای را طوری بنویسید که برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد و در عین حال تجربه کاربری مناسبی داشته باشد و اگر هدف از این محتوا فقط تبدیل است، تکنیک‌های کپی رایتینگ را در آن لحاظ کنید. برای بهینه کردن محتوا ما باید داخل محتوای خود فاکتورهای متعددی را لحاظ کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

انوع بهینه‌سازی برای محتوا

بهینه‌سازی محتوا فقط به معنی نوشتن یک محتوای سئو شده نیست. بهینه‌سازی محتوا برای اهداف گوناگونی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها در سه دسته زیر قرار میگیرند:

  • بهینه‌سازی محتوا برای سئو
  • بهینه‌سازی محتوا برای تبدیل
  • بهینه‌سازی محتوا برای اشتراک‌گذاری آن

 

اهمیت بهینه‌سازی محتوا

بهینه‌سازی محتوا به‌طور چشمگیری عملکرد محتوا را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی خود برسید. بدون انجام بهینه‌سازی، دیده شدن، رتبه‌بندی، ترافیک، سرنخ‌ها و فروش را از دست می‌دهید و تمام تلاشی که کرده‌اید بیهوده خواهد بود چون محتوا در گوشه وب‌سایت دست‌نخورده باقی می‌ماند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که بهینه کردن محتوا فقط مختص سئو نیست. به‌عنوان مثال، بهینه‌سازی محتوا برای سئو در مقابل بهینه‌سازی محتوا برای تبدیل به دو رویکرد بسیار متفاوت نیاز دارد. رویکرد اولی شامل تحقیق کلمات کلیدی است، درحالی‌که رویکرد دومی شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ است.

 

نحوه بهینه‌سازی محتوا برای سئو

برای بهینه کردن یک محتوا تکنیک‌ها و کارهایی لازم است که قبل از نوشتن محتوا، در حین نوشتن محتوا و بعد از نوشتن محتوا لازم است که رعایت شود. با به کاربردن این تکنیک‌ها به محتوایی کاملا بهینه‌شده خواهید رسید و تا حدود بسیار زیادی شانس خود را برای رتبه گرفتن در موتور جستجو و تبدیل از سوی کاربر بالا برده‌اید.

موارد زیر از حیاتی‌ترین تکنیک‌های بهینه‌سازی محتوا است که باید برای تولید یک محتوای اصولی و بهینه‌شده باید به آن‌ها پایبند بود.

 

تحقیق کلمات کلیدی برای نوشتن محتوا

مهم‌ترین قدم برای نوشتن یک محتوای جذاب و کار پسند تحقیق کلمه کلیدی است که ستون و پایه هر محتوایی است که در وب‌سایت قرار می‌گیرد. کلمه کلیدی به معنی کلمات یا عباراتی است که در موتورهای جستجو آن را کاوش می‌کنید. اگر برای یک کلمه کلیدی اشتباه یا غیر سودمند محتوا تولید کنید، بودجه و تلاشی که برای نوشتن و تولید محتوا در نظر گرفته‌اید هدر خواهد رفت.

تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند است که به‌وسیله متخصصین سئو انجام می‌شود و در آن کلماتی که برای کسب‌وکار سودآور هستند و ترافیک به همراه دارند استخراج می‌شوند. مهم‌ترین اصولی که برای پیدا کردن یک کلمه کلیدی باید لحاظ کرد عبارت‌اند از:

  • کلمه کلیدی قابل جستجو باشد و قبلا به‌وسیله کاربران جستجو شده باشد.
  • کلمه کلیدی پتانسیل ایجاد سرنخ و تبدیل را داشته باشد.
  • رقابت در کلمه کلیدی در نظر گرفته شود.
  • بهترین کلمات کلیدی آن‌هایی هستند که زیاد جستجو می‌شوند ولی رقابت کمتری برای آن وجود دارد.

هم‌اکنون ابزارهای بسیار مفیدی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین پیشنهادهای گوگل و استفاده از استراتژی محتوایی رقبای برتر نیز یکی از بهترین راه‌های تحقیق کلمه کلیدی است.

 

نوشتن محتوای کاربرپسند

قدم بعدی بعد از تحقیق کلمه کلیدی نوشتن محتوای کاربرپسند است، به‌گونه‌ای که این محتوا نیاز کاربران را به بهترین شکل رفع کند. یک محتوای کاربرپسند محتوایی است که بدون هیچ کم‌وزیادی نیاز کاربر را پوشش دهد طوری که کاربر مجبور نباشد منابع و وب‌سایت‌های دیگری را برای آن کلمه کلیدی ببیند.

به‌طور مثال، وقتی در رابطه با کلمه سئو چیست یک مقاله می‌نویسید باید مفهوم کلمه کلیدی را در نظر بگیرید. کاربری که کلمه کلیدی سئو چیست را جستجو می‌کند احتمالا هیچ چیز از سئو نمی‌داند و می‌خواهد آن را بشناسد.

محتوا را برای کاربر پیچیده نکنید. نوشتن محتوایی کاربرپسند باعث می‌شود که بانس ریت یا نرخ پرش کم شود و با توجه به این موضوع، موتور جستجو به محتوای اعتماد کند.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که اگر محتوای بلندی بنویسند محتوای آن‌ها بهتر رتبه می‌گیرد. این مسئله برای سال‌های نه‌چندان دور کاملا صدق می‌کرد ولی در حال حاضر این مسئله از دید موتور جستجو اصلا مهم نیست و تنها رفع نیاز کاربر در اولویت قرار دارد.

 

توجه به قالب محتوا

هر محتوایی قالب مختص به خودش را دارد. به عنوان مثال قالب یک محتوای وبلاگی با محتوای محصول فرق می‌کند. ممکن است یک پست وبلاگی بلند باشد و شامل چندین هزار کلمه باشد اما محتوای محصول این‌طور نیست و باید تا حد امکان کوتاه و جذاب باشد.

رعایت خوانایی در محتوا

یکی دیگر از نکات مهمی که در بهینه‌سازی محتوا باید به آن توجه کرد رعایت اصل خوانایی در محتوایی است که ایجاد می‌کنید. این خود شامل دو موضوع مهم است که عبارت‌اند از:

  • رعایت نکات نگارشی
  • توجه به ux محتوا و صفحه

نکات نگارشی در تولید محتوا

منظور از نکات نگارشی برای افزایش خوانایی محتوا این است که از علائم و زبانی که با آن محتوای متنی خود را می‌نویسید، درست استفاده کنید. این به کاربر این حس را می‌دهد که محتوا به‌وسیله یک نویسنده حرفه‌ای نوشته‌شده است. به فرض مثال باید از نقطه، ویرگول، علامت سؤال و… در جای خودش استفاده کنید.

در کالج تپسل بخوانید!  مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

همچنین مطابقت فعل و فاعل در نوشتن و عدم استفاده از افعال مجهول برای افزایش خوانایی محتوا بسیار مهم است. از طرفی توجه به زبان و لحن حوزه نیز در نکات نگارشی از اهمیت بالایی برخوردار است، مثلا نویسنده‌ای که در حوزه تکنولوژی محتوا می‌نویسد با نویسنده‌ای که در حوزه شعر و ادبیات محتوا می‌نویسد باید لحن متفاوتی داشته باشد.

توجه به ux محتوا و صفحه

رابط کاربری مناسب یک صفحه باعث می‌شود که کاربری که محتوا را می‌خواند راحت‌تر صفحه را پیمایش کند و خواندن برایش آسان باشد. نکات زیر در بهبود خوانایی از لحاظ تجربه کاربری مناسب بسیار مهم هستند.

  • بخش‌بندی محتوا و استفاده از عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها
  • استفاده از جملات کوتاه
  • استفاده از پاراگراف‌های کوتاه
  • استفاده از جدول محتوا
  • قابلیت نمایش صفحه در تمامی دستگاه‌ها به بهترین حالت
  • استفاده از تصاویر جذاب و منحصربه‌فرد در محتوا
  • استفاده از فونت‌های مناسب در اندازه‌های ایده‌آل

 

استفاده صحیح از کلمات کلیدی در محتوا

کار کلمات کلیدی هنوز تمام نشده است و هنوز هم می‌توان از آن‌ها بیشترین سود را برای نوشتن یک محتوای بهینه‌شده برد. نکات زیر در استفاده از کلمات کلیدی در محتوا بسیار حائز اهمیت است:

  • به کاربردن کلمه کلیدی به‌صورت توزیع‌شده در بدنه محتوا
  • پرهیز از استفاده از کلمات کلیدی به‌دفعات زیاد (کیورد استافینگ)
  • به کاربردن کلمات کلیدی در عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها
  • استفاده از کلمات کلیدی هم‌مفهوم با کلمه کلیدی اصلی در محتوا
  • استفاده از کلمات کلیدی دم دراز یا LSI
  • استفاده از کلمه کلیدی در URL صفحه

نکته 1: کلمه کلیدی هم‌مفهوم با کلمه کلیدی اصلی به معنی این است که هدف از جستجوی آن دو کلمه کلیدی یک‌چیز باشد. به فرض مثال کلمه کلیدی بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ دو کلمه کلیدی هم‌مفهوم با املای متفاوت هستند.

نکته 2: کلمات کلیدی دم دراز یا LSI کلماتی هستند که حاوی کلمه کلیدی اصلی هستند و از کلمه کلیدی اصلی طولانی‌تر هستند و کاربران قبلا آن را جستجو کرده‌اند. به فرض مثال کلمه کلیدی دیجیتال مارکتینگ و عبارت آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان هردو قبلا به‌وسیله کاربران جستجو شده‌اند و عبارت دومی یک LSI برای کلمه کلیدی دیجیتال مارکتینگ است.

بهینه‌سازی متاتگ‌ها

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بهینه‌سازی محتوا توجه به متاتگ‌هایی است که در سئو مؤثر هستند. احتمالا شما هم قبلا اسم متاتگ‌های تایتل، متا دیسکریپشن و alt تصاویر را شنیده‌اید. اول به بهینه‌سازی تایتل یا عنوان می‌پردازیم و بعدا بهینه‌سازی متا دیسکریپشن و alt تصاویر را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

بهینه‌سازی متا تایتل

تایتل اولین عنصر از محتوای صفحه ما است که در دید کاربر جستجو کننده قرار می‌گیرد و بهینه کردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکات زیر در بهینه‌سازی متا تایتل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از این نکات باعث می‌شود که موتور جستجو بهتر محتوای صفحه را درک کند و از طرفی نرخ کلیک (CTR) را نیز بهبود می‌بخشد.

  • استفاده از کلمه کلیدی در متا تایتل (در اول تایتل)
  • کوتاه نگه‌داشتن تایتل (معمولا 50 تا 60 کاراکتر)
  • عدم استفاده از حروف اضافه در تایتل
  • مرتبط بودن عنوان با محتوای صفحه
  • استفاده از صفات جذاب در تایتل برای جذب کاربر
  • استفاده از عدد در عنوان در صورت امکان
  • استفاده از عناوین سؤالی و خبری

 

بهینه‌سازی متا دیسکریپشن

دومین متاتگ مهم در بهینه‌سازی محتوا، متا دیسکریپشن است که باید به بهینه کردن آن نیز توجه کرد. این متاتگ نیز مانند متاتگ تایتل نقش به‌سزایی در افزایش CTR دارد و به موتور جستجو کمک می‌کند که محتوای صفحه را بهتر درک کند. بسیاری از کاربران قبل از کلیک، متا دیسکریپشن را می‌خوانند بنابراین اصولی نوشتن آن بسیار مهم است. نکات زیر در این رابطه بسیار مهم هستند:

  • متا را حداکثر تا ١٦٠ کاراکتر بنویسید زیرا بیشتر از آن در صفحه نتایج جستجوی گوگل قابل‌نمایش نیست.
  • از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی هم‌مفهوم یا LSI در دیسکریپشن استفاده کنید.
  • متا باید یکتا باشد و کپی از بدنه محتوا نباشد.
  • از جملات جذاب و کاربرپسند در دیسکریپشن استفاده کنید.

 

بهینه‌سازی alt تصاویر

شما هر عکسی را که در وب‌سایت خود قرار دهید، سیستم مدیریت محتوایی که از آن استفاده می‌کنید یک تگ به نام تگ alt به آن اختصاص می‌دهد که بهتر است آن را همیشه پرکنید. این تگ بیان می‌کند که تصویر شما در رابطه با چه چیزی است و در صورتی که به هر دلیل تصاویر نما‌یش داده نشد، هدف از تصویر را بیان می‌کند. نکات زیر در بهینه‌سازی تصاویر مهم هستند و باید به آن دقت کرد:

  • هر تصویر alt منحصربه‌فرد داشته باشد
  • از کلمه کلیدی در alt استفاده کنید
  • برای همه تصاویر این تگ را پرکنید

استفاده از مولتی مدیا و تصاویر در محتوا

تصاویر چند برابر سریع‌تر مفهوم یک موضوع را انتقال می‌دهند و از طرفی استفاده از تصاویر، ویدئو، اینفوگرافیک و… در یک صفحه تجربه کاربری را بسیار بهبود می‌بخشد و نرخ پرش صفحه را به‌شدت کاهش می‌دهد. استفاده از این قالب‌های محتوایی باعث می‌شود که کاربر به محتوا علاقه‌مند شود و زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کند.

 

لینک‌سازی داخلی در محتوا

لینک سازی داخلی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بهینه‌سازی محتوا است که موتورهای جستجو روی آن بسیار تأکید می‌کنند. لینک سازی جهت ارتباط بخش‌های مختلف محتوا و پیش‌بینی نیاز کاربر به کار می‌رود و قدرت صفحه مقصد و مبدأ را بالا می‌برد.

مثلا وقتی مقاله‌ای در رابطه با دیجیتال مارکتینگ نوشته‌اید احتمالا از کلمه سئو که یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است، استفاده کرده‌اید. لینک دادن به این کلمه کلیدی باعث می‌شود که نیاز کاربر پیش‌بینی و رفع شود. چون احتمال دارد کاربر روی آن کلیک کند و زمان بیشتری در وب‌سایت بماند.

نکات زیر در لینک سازی داخلی بسیار مهم هستند:

  • عدم زیاده‌روی در لینک سازی
  • پرهیز از لینک سازی غیر اصولی (فقط برای رفع نیاز کاربر باشد)
  • استفاده از کلمه کلیدی اصلی یا کلمه‌های کلیدی هم‌مفهوم به‌عنوان انکر تکست
  • استفاده از تگ فالو برای لینک داخلی و باز کردن صفحه در صفحه جدید
در کالج تپسل بخوانید!  بازاریابی چیست؟ تاریخچه و تعاریف از نگاه بزرگان

ساخت بک لینک برای محتوا

بک لینک‌ها هنوز هم مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی هستند که با استفاده از آن‌ها گوگل و سایر موتورهای جستجو به محتوا اعتماد می‌کنند.

تحقیقات ترافیک جستجوی سایت ahrefs نشان داد که هر چه یک صفحه دارای بک لینک بیشتری باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب می‌کند. نمودار زیر روند بین ترافیک جستجوی ارگانیک ماهانه و تعداد بک‌لینک‌ها از وب‌سایت‌های خارجی (دامنه‌های ارجاع) را نشان می‌دهد:

بک لینک‌ها را می‌توان از به شیوه‌های مختلفی برای یک صفحه ساخت تا قدرت یک صفحه را بهبود ببخشند. خود اصول لینک سازی و بک لینک گرفتن شامل تکنیک‌های مختلفی است که بهتر است بدون آگاهی آن را انجام ندهید، در غیر این صورت امکان جریمه شدن از طرف گوگل وجود دارد.

مهم‌ترین اصل در لینک سازی خارجی و بک لینک گرفتن برای یک صفحه یا دامنه رعایت اصل طبیعی بودن است. درصورتی‌که موتور جستجو تشخیص دهد که لینک‌ها به‌دست صاحب سایت ساخته‌شده‌اند، آن صفحه را از نتایج جستجوی گوگل حذف می‌کند.

بهینه‌سازی محتوا برای تبدیل

سئو ممکن است ترافیک هدفمند زیادی را به ارمغان بیاورد، اما اگر محتوا قابلیت تبدیل نداشته باشد، این ترافیک بی‌فایده خواهد بود. بهینه‌سازی محتوا برای تبدیل، به معنی ادغام تکنیک‌های سئوی محتوا با مهارت‌های کپی رایتینگ جذاب است که باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شوند.

 

انتخاب کلمه کلیدی با پتانسیل مناسب برای کسب‌وکار

قرار گرفتن در رتبه‌های برتر و افزایش بازدیدی وب‌سایت به‌تنهایی با استفاده از تکنیک‌های سئوی محتوا راز موفقیت یک کسب‌وکار نیست. یک کسب‌وکار به شرطی ترقی خواهد کرد و سود به دست می‌آورد که فروش داشته باشد. در این رابطه نقش کلمه کلیدی باز هم انکارناپذیر است. ما باید روی کلماتی سرمایه‌گذاری کنید که برای شما فروش به همراه داشته باشند؛ تنها ترافیک کافی نیست، مگر اینکه هدف شما فقط افزایش ترافیک باشد.

با توجه به نکات گفته‌شده بسیار مهم است که کلمات کلیدی یا موضوعاتی را که با محصول و خدمات شما هماهنگ هستند، هدف قرار دهید.

 

نشان دادن عملکرد محصول به‌صورت عملی

به‌عنوان بازاریاب، اگر کلمات کلیدی با پتانسیل تجاری را مورد هدف قرار دهید، اما نتوانید مشتریان بالقوه را در مورد نحوه عملکرد محصول آگاه کنید، شما فقط نیمی از کار را انجام داده‌اید. فقط گفتن کافی نیست و کاربر باید بداند محصول شما چگونه کار می‌کند و در عمل آن را ببیند. امروزه خرید اینترنتی برای کاربران به دلایل متعددی سخت شده و این کار برای جلب اعتماد مشتری و در نهایت انجام تبدیل لازم است.

 

درج فراخوان برای اقدام یا CTA

هر محتوایی با یک هدف خاصی تولید می‌شود، زدن تیر محتوا به نقطه هدف نیز درج فراخوان برای اقدام است. شما باید به‌عنوان یک بازاریاب در محتوای خود CTA داشته باشید که این CTA هر چیزی می‌تواند باشد. به فرض مثال می‌تواند فروش، مشترک شدن در خبرنامه، پر کردن فرم و… باشد.

اما چه چیزی یک CTA را قدرتمند می‌کند؟

  • احساسات – CTAهای درست، درباره اهداف مشتری هستند و بلافاصله موجب اقدام می‌شوند.
  • اعتبار – با اعتماد، فروش به دست می‌آید. با ارائه مدارک اجتماعی مانند داده‌های خاص، گواهی‌نامه‌ها و تأییدیه‌های متخصص، به خریداران شکاک تلقین کنید که شما یک برند معتبر هستید.
  • زمان‌بندی – CTAهای مؤثر با مسیری که مشتری در سفر خریدار است، همسو می‌شوند و در جای مناسبی قرار می‌گیرند.

 

بهینه‌سازی محتوا برای اشتراک‌گذاری

هرچه افراد بیشتری پست شما را به اشتراک بگذارند، احتمال افزایش بازدید و حتی فروش شما بیشتر می‌شود. بهینه‌سازی برای اشتراک نیز برای خود اصولی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

استفاده از نقل‌قول‌های دیگران (استفاده از منابع معتبر)

نقل‌قول‌های منحصربه‌فرد از کارشناسان موضوع باعث افزایش به اشتراک‌گذاری محتوا می‌شود. وقتی منبعی را در پست خود قرار می‌دهید، احتمال اینکه کاربران و حتی خود صاحبان نقل قول بخواهند پست را پس از انتشار به اشتراک بگذارند، وجود دارد. با این کار نه‌تنها به اشتراک‌گذاری ارگانیک را مستقیما در محتوای خود ایجاد می‌کنید، بلکه برای سخنان خود منبع معتبر می‌آورید و کسی نمی‌تواند محتوای را زیر سؤال ببرد.

به فرض مثال وقتی پستی در رابطه با سئو می‌نویسد که قبلا جان مولر در رابطه با آن موضوع در توییتر توضیحاتی ارائه داده است، تا حدود زیادی به محتوای خود اعتبار بخشیده‌اید و امکان اشتراک‌گذاری آن زیاد است.

 

قابل‌مشاهده بودن دکمه‌های اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

با توجه به اینکه اکثر خوانندگان تا آخر مطالب شما را نمی‌خوانند، این احتمال وجود دارد که دکمه‌های به اشتراک‌گذاری شما را نبینند. بهتر است که این دکمه‌ها را به‌صورت شناور در صفحه قرار دهید تا همه بتوانند در صورت تمایل محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

 

نتیجه‌گیری

بهینه‌سازی محتوا شامل تکنیک‌ها و روش‌هایی است که به محتوا کمک می‌کنند تا در بهترین حالت خود از هر لحاظ قرار داشته باشد. با اعمال تکنیک‌های بهینه‌سازی و ادغام آن‌ها با همدیگر احتمال اینکه محتوا کارساز باشد و به تبدیل منجر شود تا حدود بسیار زیادی افزایش میابد.

در این پست آموزشی، انواع تکنیک‌های بهینه کردن محتوا را مورد بررسی قراردادیم. امیدوارم که موردتوجه شما قرارگرفته باشد. اگر شما هم نکته یا تجربه‌ای در زمینه بهینه کردن محتوا مدنظرتان است بسیار خوشحال خواهیم شد آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

سؤالات متداول:

بهینه‌سازی محتوا چیست؟

بهینه‌سازی محتوا به معنی به کاربردن تکنیک‌های خاصی در محتوا است که احتمال دیده شدن آن محتوا را در موتور جستجو افزایش دهد و از طریق آن تبدیل نیز انجام گیرد.

انواع بهینه‌سازی محتوا چیست؟

  • بهینه‌سازی برای سئو
  • بهینه‌سازی برای تبدیل
  • بهینه‌سازی برای اشتراک‌گذاری

بهینه‌سازی محتوا برای سئو به چه معنا است؟

بهینه‌سازی محتوا برای سئو به معنی این است که محتوا را طوری ساختاربندی کنید که از دید موتور جستجو جذاب و برای آن قابل‌درک باشد.

 

منبع:

ahrefs.com/blog

yoast.com

Sending
User Review
5 (1 vote)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.