بدست آوردن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر از تبلیغات دیجیتال، اصلیترین هدف برندها و آژانسهای تبلیغاتی است. اگر خود را به جای یک تبلیغدهنده بگذارید، برای شما فرقی نمیکند که کمپین تبلیغاتی شما از نوع ویدئویی پیشنمایشی است یا بنری همسان. چیزی که برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده بهینه از بودجه تبلیغاتی و بدست آوردن نرخ بالای بازگشت سرمایه است. بنابراین، همواره باید نتایج تحقیقاتی که درباره انواع فرمتهای تبلیغاتی انجام میشود را دنبال کنید تا آن روشهایی که منجر به بدست آوردن ROI بالاتر یا پایینتر میشوند را شناسایی کنید و نوع کمپین تبلیغاتی خود را از بین روشهایی که عملکرد بهتری دارند و مطابق با تجربه کاربری افراد است، انتخاب کنید. شما همواره باید از تبلیغاتی که باعث آزار کاربر میشود، دوری کنید؛ چرا که تبلیغاتی که برای کاربر جذاب نباشد و به تجربه کاربری او آسیب بزند، به هیچ عنوان موثر واقع نخواهد شد.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
موسسه (NNG (Nielsen Norman Group در یک تحقیق، آزاردهندهترین و منفورترین تبلیغات برای کاربران را شناسایی کردند. این کار یک بار در سال 2004 هم انجام شده بود، اما با توجه به تنوع بیشتر فرمتهای تبلیغاتی در سالهای اخیر، NNG مجدداً این مطالعه را به صورت دقیقتر و کاملتر تکرار کرد.
این موسسه در این پژوهش، 452 نفر از کاربران بالغ در آمریکا که شغلشان وابسته به IT یا بازاریابی و تبلیغات نبود را انتخاب کرد و از آنها خواست تا فرمتهای تبلیغاتی مختلف را از 1 تا 7 بر اساس میزان منفور بودن، امتیازدهی کنند؛ به طوری که عدد 1 نشاندهنده خوب بودن تبلیغ و عدد 7 نشاندهنده آزاردهنده بودن تبلیغ است.
در این تحقیق، 23 فرمت تبلیغاتی هم در دسکتاپ و هم در موبایل به افراد مورد مطالعه نشان داده و توسط آنها امتیاز دهی شد. البته برای جلوگیری از جهتگیری افراد، تبلیغی که به آنها نشان داده شد، بدون برند خاصی بود تا آنها تحت تاثیر رنگبندی، لوگو و طراحی تبلیغ قرار نگیرند و تحقیق بدون خطا انجام شود. این فرمتهای تبلیغاتی به رنگ بنفش به افراد نمایش داده شد تا به خوبی قابل تشخیص باشد و متن روی تمامی تبلیغات در فرمتهای مختلف، “This is an advertisement.” بود.
جدول زیر، انواع فرمتهای تبلیغاتی که به افراد نمایش داده شده است را توضیح میدهد و مشخص میکند که هر کدام در کجا (دسکتاپ و موبایل) نمایش داده شده است.
همانطور که از نتایج این مطالعه مشخص است، هیچ تبلیغی مورد استقبال کاربران قرار نمیگیرد، اما کاربران نسبت به برخی از فرمتها خوشبینتر هستند. کمترین امتیاز (3.81) مربوط به تبلیغات واقع در کادر سمت راست صفحه (right rail) است. علت محبوبیت بیشتر این فرمت تبلیغاتی، آزادهنده نبودن آن است.
بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق، تبلیغات pop up یا modal منفورترین روش تبلیغات در دسکتاپ و موبایل محسوب میشود. بسیاری به اشتباه فکر میکنند که بدست آوردن عضو جدید و افزودن ایمیل به لیست ایمیلها از طریق نمایش pop up راهکار بسیار خوبی است، در حالی که نتایج این تحقیق برای افراد و برندهایی که از این شیوه از تبلیغات استفاده میکنند، قابل توجه است.
همانطور که از نتایج این مطالعه مشخص است، هیچ تبلیغی مورد استقبال کاربران قرار نمیگیرد، اما کاربران نسبت به برخی از فرمتها خوشبینتر هستند. کمترین امتیاز (3.81) مربوط به تبلیغات واقع در کادر سمت راست صفحه (right rail) است. علت محبوبیت بیشتر این فرمت تبلیغاتی، آزادهنده نبودن آن است.
تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات ویدئویی که به صورت خودکار و بدون درخواست کاربر نمایش داده میشود، لینکهای فریبنده (deceptive links) و تبلیغات intracontent (تبلیغاتی که بین محتوا نمایش داده میشود)، از جمله فرمتهای تبلیغاتی منفور از دید کاربران دسکتاپ است. بالعکس، لینکهای مرتبط و تبلیغات در گوشه سمت راست (تبلیغات ساید بار) به تجربه کاربری افراد آسیب کمتری میزند.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در تبلیغات موبایلی، پاپ آپها همچنان منفورترین تبلیغات برای کاربران موبایلی محسوب میشود. امتیازی که توسط افراد مورد مطالعه در این پژوهش به تبلیغات pop up یا modal داده شده، در موبایل (5.94) بیشتر از دسکتاپ (5.82) است؛ یعنی، نمایش تبلیغات پاپ آپ در موبایل آزاردهندهتر از دسکتاپ است. زیرا این نوع تبلیغات کل صفحه نمایش را میگیرد و مانع از هدایت درست کاربر به بخشهای مختلف وبسایت میشود.
تبلیغات intracontent معمولاً در حین نمایش یک محتوا نشان داده میشود که این موضوع باعث ناراحتی کاربر میشود. چرا که کاربر موبایلی همواره عجله دارد و دوست دارد محتوای مورد نظرش را فوراً و بدون فوت وقت مشاهده کند. در صورتی که به چنین کاربری قبل از محتوای اصلی یا در حین آن، تبلیغ نشان دهید، به تجربه کاربری وبسایت یا اپلیکیشن خود آسیب زدهاید.
در مطالعه انجام شده، تبلیغات intracontent، تبلیغات ویدئویی پیش نمایشی (prevideos)، لینکهای فریبنده و پاپآپ ها نسبت به سایر تبلیغات موبایلی امتیاز بالاتری بدست آوردند و در نتیجه، منفورتر هستند.
تبلیغات اسپانسر در شبکههای اجتماعی (sponsored social media) و لینکهای تبلیغاتی مرتبط یا تبلیغات همسان، بهترین نوع تبلیغات موبایلی از نگاه کاربران است. زیرا این نوع تبلیغات بر عکس سایر شیوهها، برای کاربر مزاحمتی ایجاد نمیکنند. بنابراین، این دو فرمت تبلیغاتی احتمالاً بالاتری میزان نرخ بازگشت سرمایه را به دست میآورند.
بعضی موارد در هر دو پژوهش، یکسان است. تبلیغات پاپ آپ و modal مانند گذشته مورد نفرت مردم قرار دارد. پخش خودکار صدا (automatically playing audio) به اندازه امروز بازخورد منفی دریافت کرده است. به طور کلی، مشخصات تبلیغات زیر به اندازه همان دهه گذشته آزاردهنده هستند:
با وجود اینکه قابلیت استفاده از وبسایت در چند سال گذشته بهبود یافته است، اما به نظر میرسد که تاریخ در حال تکرار است و طراحان همان اشتباهات قبلی را تکرار میکنند. طراحان و بازاریابان باید به صورت مداوم بین ارائه یک تجربه کاربری خوب و میزان درآمد حاصل از تبلیغات تعادل را برقرار کنند. هیچ پاسخ صحیح و یکتایی برای بهترین فرمت تبلیغاتی که یک طراح باید استفاده کند، وجود ندارد. اما نکته قابل توجه این است که اگر یک موضوع باعث آزار کاربران در چندین سال گذشته شده است، وقت آن است که فکری جدی درباره آن فرمت تبلیغاتی کنید.
مطالعه صورت گرفته توسط موسسه NNG مشخص کرد که تبلیغات پاپ آپ یا modal ads، تبلیغات intracontent و تبلیغات ویدئویی خودکار، جزو منفورترین تبلیغات دیجیتال هستند. لازم به ذکر است تبلیغاتی که در دسکتاپ آزاردهنده به حساب میآیند، در موبایل غیر قابل تحمل هستند.
با وجود اینکه برخی فرمتهای تبلیغاتی بیشتر از سایر فرمتها آزاردهنده است، اما کنار گذاشتن کامل یک نوع خاص از تبلیغات هم درست نیست. چرا که افراد سلایق متفاوتی دارند و هر یک از فرمتها اثر یکسانی بر افراد ندارند. بهترین کار این است که کمپینهای تبلیغاتی مختلف با فرمتهای متفاوت را با یکدیگر تلفیق و به صورت یکپارچه استفاده کنید. مزیت این شیوه، پوشش سلیقه افراد مختلف است.
اما برخی فرمتهای تبلیغاتی مانند پاپآپها مدت بیش از یک دهه است که مورد نفرت مردم واقع شده است و بهتر است دیگر مورد استفاده قرار نگیرند و با سایر فرمتها که آسیب کمتری به تجربه کاربری میزنند، جایگزین شوند.
برای دستیابی به بهترین نتیجه و نرخ بالاتر ROI، بهتر است کمپینهای تبلیغاتی خود را به صورت همسان اجرا کنید تا به صورت مستقیم منجر به آسیب به تجربه کاربری و مزاحمت کاربر نشوند.
آیا شما هم با نتایج این مطالعه موافق هستید؟ شما هم میتوانید نظر خود درباره انواع تبلیغات دیجیتال که در طول روز با آن مواجه میشوید را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
پرسشهای متداول
دلایل عدم توجه و علاقه کاربران به تبلیغات چیست؟
عدم اعتماد کاربران به تبلیغات، ایجاد مزاحمت، عدم دسترسی سریع مخاطب به محتوا، نداشتن ارزش افزوده برای کاربران در پی تماشای آگهی، کیفیت پایین و بسیاری از عوامل دیگر، موجب آزار افراد هنگام نمایش تبلیغات به خصوص آنهایی که به طور تمام صفحه و ناگهانی ظاهر میشوند، است.
چه راهکارهایی برای مقابله با نادیده گرفتن تبلیغات و نارضایتی کاربران برای مشاهده آگهیها وجود دارد؟
برای حل این مشکل بهتر است از تبلیغات همسان که با ظاهر محیط میزبان هماهنگ است، استفاده کنید تا کاربران کمتر متوجه تبلیغاتی بودن آن شوند و باعث آزردن آنها نشود. همچنین استفاده از برخی تبلیغات که حجم کمی از صفحه را اشغال میکنند و به راحتی قابل بستن هستند، از دیگر راهکارها برای افزایش بازدهی و اثربخشی آگهی است.
https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php zp-pdl.com https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php http://www.otc-certified-store.com/obesity-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/animal-health-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php оформить первый займ без процентовонлайн займ под 0mig one займ срочный займ от частного лица без предоплатызайм за 5 минут на картуполучить займ с плохой кредитной историей
7 ديدگاه نظر دهيد
بسیار مطلب مفید و جالبی بود
سلام
ممنون از توجه شما
با عرض ادبو احترام
برای من مقاله جالب و نوستالوژیک بود.
سال 2000 که آخرین آزمون مدرک Master CIW Designer شرکت Prosoft آزمون E-commerce Designer بود و برای این آزمون تجربه کرده بودم، آزمون های نمونه فاینال رو زیاد تست بزنم، یکی از این نمونه آزمون ها برای شرکت ComputerPREP بود که قسمت Exam Tip اون خیلی رو بهترین تبلیغات برا کاربرا فوکوس کرده بود. اتفاقا تو امتحان سوال بود کدام یک محل های ذیل مناسبترین فضا برای تبلیغات در وبسایت ها میباشد!؟؟!
گرینه ها یادمنمیاد ولی جواب درست “انتهای صفحه سمت راست” بود.
با سپاس
سلام دوست عزیز
جالب بود
ممنون از شما بابت به اشتراک گذاری این متن
با عرض ادب و احترام
مقاله عالی و برای من نوستالژیک بود.
یادمه سال 2000 میلادی آزمون E-commerce Desiger برای مدرک Master CIW Designer سوال داشتیم، کدام موقعیت زیر مناسبت ترین محل جهت تبلیغات از نظر کاربران است!؟
گزینه هاش یادم نیست ولی جواب انتهای صفحه سمت راست بود.
با سپاس
سلام
ممنون از نظر لطف شما، بله دقیقاً همینطوره
با عرض ادب
وقتی کامنت میذاشتم صفحه رفرش شد، متاسفانه تپ2 دیدگاه از من ثبت شده
ممنون میشم Moderator زحمت حذف دمی رو بکشه