اینفوگرافیک سیر تحول تبلیغات موبایلی

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

تبلیغات موبایلی در سال‌های اخیر تحولات گسترده‌ای را تجربه کرده است. بازاریابان موبایلی در گذشته تنها به ازای هر کلیک یا هر نمایش تبلیغ پول می‌پرداختند؛ اما با گذشت زمان، تبلیغات موبایلی نیز هدفمندتر شد و تبلیغات مبتنی بر عملکرد (performance-based) ایجاد شد. در واقع، در گذشته تبلیغات نصبی، هدف نهایی تبلیغات موبایلی بود، اما امروزه تعاملات کاربر با اپلیکیشن پی از نصب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تعریف کمپین‌های CPA با هدف درست، نیازمند بررسی کل قیف بازاریابی و شناخت دقیق سفر مشتری در موبایل است. بازاریابان برای اینکه بتوانند تبلیغات موفق‌تری داشته باشند، باید جزئیات سفر هر یک از کاربران در موبایل را درک کنند.

 

اینفوگرافیک زیر، سیر تکاملی رویکردها، اهداف و تعرفه‌های تبلیغات موبایلی را به صورت خلاصه توضیح می‌دهد.

 

سیر تحول تبلیغات موبایلی

 

مدیریت تمامی مراحل سفر مشتری (Customer Journey) در موبایل

کسب‌وکارها باید برای داشتن تبلیغات موبایلی موثرتر، جزئیات سفر هر یک از مخاطبان خود در موبایل (سفر موبایلی) را درک کنند. این کار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا فعالیت درستی را به عنوان هدف کمپین‌های CPA تعریف کنند و بهترین کمپین CPA را تجربه کنند. در این صورت، کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از تبلیغات CPA مناسب، کاربران خود را به فعالیت و تعامل پیوسته تشویق کنند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

سفر واقعی مشتری

توسعه‌دهندگان و بازاریابان اپلیکیشن‌های موبایل همواره در تلاش برای جذب مشتریان ارزشمند و فعال هستند. آنها باید برای رسیدن به این هدف، کاربران را از طریق یک قیف بازاریابی به سمت هدف و فعالیت مورد نظر هدایت کنند. مسیر تبدیل به یک کاربر واقعی، یک فرایند خطی نیست.

در کالج تپسل بخوانید!  استفاده از یک عبارت هوشمندانه و ماندگار در کمپین تبلیغاتی

تبلیغات مبتنی بر عملکرد (Performance-based Mobile Ad)

صنعت اپلیکیشن‌های موبایل به صورت پیوسته در حال تغییر است تا کاملاً به یک صنعت مبتنی بر عملکرد تبدیل شود.

  • بازاریابان در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، برای خرید جایگاه تبلیغاتی تلاش می‌کردند و تعرفه این کمپین‌ها به صورت هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، هزینه به ازای هر نمایش تبلیغ (CPM) و قیمت ثابت برای خرید جایگاه تبلیغاتی (Flat fees) بود. استراتژی مورد استفاده آنها، دادن جایزه‌های مجازی (مثلاً سکه بازی) به کاربران به ازای نصب اپلیکیشن بود.
  • تمرکز اصلی بازاریابان در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا کنون، پرداخت هزینه به ازای هر نصب (CPI) است. آنها در این دوره، رویکرد خود را از کمیت نصب به کیفیت نصب تغییر داده‌اند و دیگر از تبلیغات نصبی جایزه‌ای استفاده نمی‌کنند.
  • تمرکز اصلی بازاریابان از سال ۲۰۱۳ تا کنون، بدست آوردن نصب‌های باکیفیت است. استراتژی آن‌ها در این دوره، افزایش نرخ بازگشت سرمایه و خرید جایگاه‌های تبلیغاتی (Media Buying) است. پرداخت به ازای فعالیت دلخواه (CPA)، پرداخت به ازای تعامل مجدد کاربر (Cost Per Re-engagement) و پرداخت‌های نصبی بهینه (Adjusted CPI)، مدل‌های قیمت‌گذاری مورد استفاده در این دوره هستند.

مقایسه مدل‌های CPI و CPA

اغلب کسب‌وکارها تمایل بیشتری به استفاده از مدل CPI دارند، در حالی که اگر به درستی و با در نظر گرفتن سفر مشتری در موبایل از مدل CPA استفاده کنند، بهتر می‌توانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند و تبلیغات موثرتر و مقرون‌ به صرفه‌تری داشته باشند.

تمرکز بر کیفیت کمپین‌ها

ترکرها می‌توانند به بازاریابان کمک می‌کنند تا از طریق دنبال کردن مراحل مختلف سفر مشتری، احتمال نرخ تبدیل کمپین‌ها را زودتر مشخص می‌کنند و به کمپین‌های موثرتر بودجه اختصاص می‌دهند.

در کالج تپسل بخوانید!  هماهنگی بازاریابی محتوا: تبلیغات همسان و سئو

 

  • تپسل
5
Sending
User Review
( votes)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.
کسب درآمد دلاری از اپلیکیشن (ویژه توسعه دهندگان)