اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی

زمان مطالعه : ۲۶ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

وبسایت هاب‌اسپات می‌گوید در سراسر جهان ماهانه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در فیسبوک، ۱ میلیارد در اینستاگرام و ۳۶۵ میلیون کاربر در توییتر وجود دارند و به‌طور مستمر فعالیت می‌کنند. تنها در ایالات متحده، ۷۷ درصد از جمعیت دست‌کم در یکی از شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری دارند. حضور در این شبکه‌ها می‌تواند دلایل محتلفی داشته باشد. از جمله گفتگوی آنلاین با دوستان، قرار گرفتن در جریان اخبار جهان یا به قصد حضور در شبکه‌های کسب‌وکار. کاربران به دلایل مختلف از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و بازاریاب‌ها به این امر واقفند!

با توجه به شمار زیاد کاربران فعال در این پلتفرم‌ها، بازاریاب‌ها به سرعت به اهمیت هدف قرار دادن مشتریان خود از راه تاثیرگذاری در رسانه‌های اجتماعی پی می‌برند. پیش‌بینی می‌شود مبلغ سرمایه‌گذاری در زمینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۱ به حدود ۲۴ میلیارد دلار آمریکا برسد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم در هنگام سفر، رفت و آمد و حتی استراحت، اعلان‌های گوشی‌های هوشمند و فیدهای رسانه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند، به نظر می‌رسد برای تبلیغات آنلاین، راهی بهتر از شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

در این مطلب با کمک ۵ نکته زیر، قصد داریم شما را با اهمیت و چگونگی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا کنیم:

  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی موثر است.
  • کمپین بازاریابی در شبکه اجتماعی چیست؟
  • چگونه برای کمپین هدف تعیین کنیم؟
  • مثال‌هایی از کمپین شبکه‌های اجتماعی
  • چگونه کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم؟

 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی موثر است

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی موثر است

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی با روشی کم‌هزینه و موثر مخاطبان را جذب می‌کند. دقیقا به همین دلیل است که کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی به تکنیکی مهم و متداول در بازاریابی تبدیل شده است.

با وجود فعالیت میلیاردها نفر در پلتفرم‌های مختلف اجتماعی و رشد مداوم ماهانه کاربران این شبکه‌ها، تصور اینکه کسب و کارها چگونه بدون حضور در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند دوام بیاورند، دشوار است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهد تا به مخاطبین هدف خود برسید، با مشتریان بالقوه آشنا شوید، وفاداری به برند ایجاد کنید، ترافیک وبسایت را افزایش دهید و نحوه فروش را هدایت کنید. بازاریابی دیجیتال یک ترند نیست، بلکه یک تکنیک قدرتمند در صنعت است و یک تکنیک قدرتمند باقی خواهد می‌ماند. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا بتوانید به مخاطبان بیشتری در سراسر جهان متصل شوید.

 

کمپین بازاریابی در شبکه اجتماعی چیست؟

کمپین بازاریابی در شبکه اجتماعی

در کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌شود تا دست‌کم با استفاده از یک رسانه اجتماعی درباره یک برند یا محصول یا خدمات به‌طور موثر و مداوم اطلاع‌رسانی شود. این کمپین‌ها دارای استراتژی متمرکز و دارای قابلیت اندازه‌گیری درآمد هستند و می‌توانند با تاثیری که بر روی فالوئرهای شبکه اجتماعی می‌گذارند، آن‌ها را به انجام کاری در راستای اهداف کسب و کارشان، تشویق کنند.

 

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

 

چگونه برای کمپین هدف تعیین کنیم؟

تعیین هدف برای کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

هنگام تشکیل کمپین بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی باید حتما از ابتدا هدف‌گذاری کنید تا اطمینان یابید که کمپین شما بهترین اثرگذاری را خواهد داشت. در این مطلب برخی از اهداف قابل بررسی و مثال‌هایی از کمپانی‌هایی که آن اهداف را به درستی به اجرا گذاشته‌اند خواهید دید.

برای کمک به درک بیشتر اهداف این کمپین‌ها مثال‌هایی واقعی از کمپین‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی ارائه کردیم:

 

مثال‌هایی از کمپین شبکه‌های اجتماعی

  • کمپین «کوکاکولایت را به اشتراک بگذار» کوکاکولا برای ارتباط با مشتری
  • کمپین‌های URL وبسایت خبری ABC به منظور افزایش ترافیک
  • کمپین فراپاچینوی یونیکورن استارباکس برای هدایت فروش
  • کمپین اسنیکرز با هشتگ «یک اسنیکرز بخور» برای آشنایی مخاطبان با یک هشتگ منحصربه‌فرد

 

بهبود آگاهی از برند

اگر کمپین‌های خود را در پلتفرم‌های مختلفی منتشر کنید، این کار به بهبود و ارتقای آگاهی از برند کسب و کار شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های خاص و ایجاد انگیزه برای فالوئرها آن‌ها را به اشتراک گذاشتن محتوای خود یا تگ کردن دوستانشان بر روی آن محتوا تشویق کنید.

بهبود آگاهی از برند در شبکه‌های اجتماعی مستلزم صرف زمان زیادی نیست. در حقیقت ۹۱ درصد از بازریاب‌ها اذعان کرده‌اند که با گذراندن چند ساعت وقت در طول هفته بر روی شبکه‌های اجتماعی، از افزایش آگاهی از برند خود مطلع شدند. اگر درست برای کمپین خود برنامه‌ریزی کنید می‌توانید دقیقا مشخص کنید که محتوای آن در چه زمان و مکانی باید پست شود تا کارآیی لازم را داشته باشد.

نمونه خوبی از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی برای آگاهی از برند کمپین Shot در آیفون است. کیفیت دوربین‌های آیفون به قدری بالاست که به بیش از ۹۰ میلیون کاربر خود این امکان را می‌دهد که طوری عکس بگیرند که به نظر برسد بسیار حرفه‌ای هستند.

عکاسی خوب و حرفه‌ای نیز در حال تبدیل شد به یک ویژگی مهم در شبکه‌های اجتماعی است، به‌خصوص با وجود پلتفرم‌های تصویر محور مانند اینستاگرام. اپل تصمیم گرفت تا این ایده‌ها را به هم پیوند دهد و برنامه Shot را که شامل عکس‌های گرفته شده به‌وسیله مشتریان این محصول است در آیفون راه‌اندازی کند.

کاربرها با آیفون‌های خود عکس می‌گیرند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی (در این مورد اینستاگرام)، قرار می‌دهند و از هشتگ این کمپین #shotoniphone که تاکنون در بیش از ۴.۳ میلیون پست تگ شده، استفاده می‌کنند. پس از آن اپل عکس‌های منتخب را در صفحه اینستاگرام خود با ۶.۸ میلیون کاربر به اشتراک می‌گذارد و با این روش به مشارکت‌کنندگان این مسابقه شانس دیده شدن به‌وسیله این‌همه مخاطب را می‌دهد.

کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اپل میزان آگاهی از برند خود را با استفاده از اینستاگرام، هشتگ و خواسته  مردم در به اشتراک گذاشتن تصاویر خود با فالوئرهایشان بالا می‌برد.

کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اپل

کمپین را اپل شروع کرد اما کار سخت‌تر بر عهده مخاطبان بود. از میان این کمپین، این شرکت با زیباترین و منحصربه‌فردترینِ این تصاویر صفحه‌ای تشکیل داد که خود راهی بود در جهت ارتقای آگاهی از برند اپل با به نمایش گذاشتن ویژگی‌های دوربین آیفون.

 

برقراری ارتباط با مخاطبان

ارتباط با مخاطبان در هر نوع بازاریابی موضوعی مهم است. در دنیایی که فراموشکاری رو به افزایش و صبوری رو به کاهش است، رعایت تاکتیک‌های موثر بازاریابی بیش از پیش اهمیت خواهد داشت. خبر خوب آن‌که شبکه‌های اجتماعی ایجاد ارتباط با مخاطبان را در سراسر جهان آسان‌تر کرده است.

هنگام کار در کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، شما با فالو، لایک و کامنت با مخاطب ارتباط سطحی برقرار می‌کنید و با پست‌های معتبری که به کمک آن‌ها مخاطب به برند یا محصول شما حس آشنایی پیدا می‌کند، با او ارتباط عمیق‌تری برقرار خواهید کرد.

کمپین کوکاکولا در شبکه‌های اجتماعی با نام کوکاکولایت را به اشتراک بگذار موفق شد در سطح عمیق‌تری با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. با فروختن بطری‌هایی که نام افراد بر روی آن‌ها نوشته شده بود، کمپانی کوکاکولا تجربه خرید را شخصی‌سازی کرد و با این کار مشتری را برای خریدن و به اشتراک گذاشتن محصول به هیجان آورد.

با قرار گرفتن نام افراد یا اعضای خانواده، دوستان و یا همکارانشان بر روی بطری‌های نوشیدنی، مشتری‌ها با محصول ارتباط بهتری برقرار کردند. بر روی بعضی از بطری‌ها هم برچسب‌هایی (استیکر) بود که مشتری‌ها می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند یا به کسی بدهند.

کوکاکولا با ساختن برچسب‌هایی با املای مختلفی از یک اسم و ایجاد نام‌هایی که کمتر رایج‌اند، این کمپین را با عده بیشتری از مردم پیوند داد. مشتری‌ها این امکان را داشتند که با هزینه ۵ دلار بطری‌هایی با نام خود را در وبسایت این کمپانی قرار دهند و آن را شخصی سازی کنند. این کمپانی از طریق این کمپین راهی برای ارتباط با همه اقشار پیدا کرد.

کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کوکاکولا

کوکاکولا همچنین با ایجاد و تبلیغ هشتگ #shareacoke امکانی را فراهم کرد که کاربران شبکه‌های اجتماعی بتوانند عکس‌ها و ویدیوهایشان را در این باره با دوستان و فالوئرهایشان به اشتراک بگذارند. به محض فراگیر شدن این کمپین، این هشتگ به وسیله میلیون‌ها نفر در توییتر و اینستاگرام استفاده شد. و برای کسانی که می‌خواهند بطری خود را به اشتراک بگذارند یا مطلبی درباره تجربه شخصی خود پست کنند، می‌توانند در بخش بیوگرافی در صفحه پروفایل‌های اجتماعی کمپانی کوکاکولا اطلاعات بیشتری درباره این کمپین کسب کنند. تصویر صفحه توییتر برند کوکاکولا:

در کالج تپسل بخوانید!  14 راهکار موثر افزایش فروش در تابستان 97

صفحه توییتر برند کوکاکولا

کمپین کوکاکولایت را به اشتراک بگذار به وسیله امکان شخصی‌سازی کردن بطری‌های نوشیدنی مشتریان را به هیجان آورد و باعث شد احساس کنند که توانسته‌اند در سطح عمیق‌تری با این برند ارتباط برقرار کنند. به عبارتی دیگر، میلیون‌ها نفر تشویق شدند که عکس‌ها، ویدیوها و استوری‌هایشان را درباره تجربه خود از خرید کوکاکولا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

افزایش ترافیک وبسایت

استفاده از رسانه اجتماعی یک روش مهم در تقویت ترافیک وبسایت است. حتی کاری به سادگیِ قرار دادن لینک وبسایت در قسمت بیو در پروفایل، کاربران را به وبسایت شما هدایت می‌کند؛ جایی که می‌توانند درباره کمپانی یا محصولات شما اطلاعات بیشتری به‌دست آورند. صبر مشتری‌ها کم است و هیجان آن‌ها به سرعت از بین می‌رود. با قرار دادن آدرس وبسایتتان در بخش بیو، از گیج شدن آن‌ها جلوگیری و راه را برای مشتریان بالقوه خود هموار کنید.

تیم کمپین شما می‌تواند با قرار دادن لینکی که در صفحه خاصی از وبسایت شما فرود می‌آید به فالوئرهای رسانه اجتماعی پاسخ دهد. اضافه کردن لینک وبسایت در رسانه‌های اجتماعی میزان توجه شما به مخاطب را نشان می‌دهد و موجب افزایش ترافیک وبسایت نیز می‌شود.

در پایان این را در نظر داشته باشید که کافی است نشانی URL وبسایت خود را در یک پست شبکه اجماعی خود قرار دهید. با ارائه لینک منابع مورد نیاز به کاربران در پاسخ به سوالاتشان، علاوه بر افزایش ترافیک وبسایت خود، نشان می‌دهید که رفع نگرانی‌های آن‌ها برایتان اهمیت دارد.

به عنوان مثال، بسیاری از ایستگاه‌های خبری نشانی URL خود را در استوری شبکه اجتماعی خود قرار می‌دهند. آن‌ها معمولا تصویری چشمگیر، ویدیو، نقل‌قول یا عبارتی را به همراه لینک در استوری پست می‌کنند. این روش ترافیک وبسایت را افزایش می‌دهد زیرا اگر هم فالوئرها لینک را دنبال نکنند، درصورتی که بخواهند تعامل داشته باشند می‌توانند با لایک یا به اشتراک‌گذاری آن این کار را انجام دهند.

 

سازماندهی قدم به قدم فرآیند فروش

بازاریاب‌ها دوست دارند که مشتری‌ها درباره محصولات و برندها اشتیاق پیدا کنند. وقتی یک کسب‌وکاری این کار را خوب انجام می‌دهد، افزایش در فروش به وضوح مشاهده می‌شود. کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی به دلیل داشتن قابلیت‌های به‌اشتراک‌گذاری مطالب و استفاده از تصاویر،  پتانسیل بسیار خوبی برای به اشتیاق آوردن مشتریان دارند.

یک مثال خوب از این نمونه کمپین فراپاچینوی یونیکورن استارباکس است. استارباکس به عنوان برندی شناخته شده که یک «منوی مخفی» دارد و نوشیدنی‌های این منو به مرور و به‌شکلی فزاینده برای عکاسی کردن شهرت پیدا کردند زیرا افراد بسیاری برای سرگرمی در اینستاگرام و توییتر درباره این محصولات عکس و مطالب پست کردند. کمپانی استارباکس از این فرصت استفاده کرد و فروش این نوشیدنی رنگی (فراپاچینو) را که تازه به منو اضافه شده بود افزایش داد.

کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استارباکس

استارباکس با پخش عکس‌های این فراپاچینو در شبکه‌های اجتماعی مختلف، کنجکاوی و اشتیاق مشتریان را در مورد این محصول بالاتر برد. این کمپانی همچنین با استفاده از هشتگ #unicornfrappuccino مشتریان را بیش از پیش به بیان تجربیات خود از خریدن و مصرف این نوشیدنی تشویق کرد.

این نوشیدنی ۵ دلاری آنچنان در میان مشتریان پرطرفدار شد که در طول یک هفته در آوریل ۲۰۱۷ بیش از ۱۸۰ هزار پست با ویژگی‌های این محصول در شبکه‌های اجتماعی گذاشته شد. این نوشیدنی باعث شد فروش در فروشگاه‌های استارباکس در سه ماهه دوم ۳ درصد و در مارس ۲۰۱۷ تا بیش از ۴ درصد افزایش یابد.

 

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

 

حال که موفق‌ترین کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را مرور کردیم، بیایید راه‌هایی را بررسی کنیم که شما می‌توانید با کمک آن کمپین خود را راه‌اندازی کنید.

 

چگونه کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

۱. در مورد رقبای خود تحقیق کنید.

۲. استراتژی مخصوص به خود را پایه‌گذاری کنید.

۳. جامعه هدف خود را جذب کنید.

۴. قالب محتوایی مخصوص به خود را داشته باشید.

۵. نتایج استراتژی کمپین خود را مدیریت کنید.

۶. کیفیت محتوای خود را ارتقا دهید.

۷. در طول کمپین خود، یک پیام تبلیغاتی ثابت داشته باشید.

۸. بین محتوای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی تعادل برقرار کنید.

۹. از منحصربه‌فرد بودن محتوای خود در حوزه کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید.

۱۰. به طور منظم با مخاطبانتان در تماس و تعامل باشید.

۱۱. هشتگ یگانه‌ای برای کمپین خود بسازید.

۱۲. برای ایجاد نظم و توالی در ارسال محتوا از نرم‌افزارهای زمان‌بندی استفاده کنید.

۱۳. مخاطب را با گزارش‌های زنده در جریان کار قرار دهید.

 

برای ایجاد یک کمپین موفق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی راه‌های بسیاری وجود دارد. تنوع این راه‌ها به صنعت مربوطه، پلتفرم شبکه اجتماعی مورد استفاده و نوع کمپین بستگی دارد. برای ایجاد کمپین خود از نکته‌های زیر بهره‌مند شوید؛ نکاتی که بر ۳ موضوع عمده تحقیق در مورد رقبا، ساختن استراتژی مخصوص به کسب و کار خود و بهبود کیفیت محتوا متمرکزند.

 

در مورد رقبای خود تحقیق کنید

در مراحل برنامه‌ریزی برای کمپین بازاریابی خود در شبکه‌های اجتماعی، بررسی کار رقبایتان را نیز بگنجانید.

  • کدام کمپانی‌ها به شرکت شما شبیهند و در شبکه‌های اجتماعی اکانت‌های موفق و قابل توجهی دارند؟
  • کدام کمپانی‌ها کمپینی دارند که شما آن را به خوبی اجرا کرده‌اید؟
  • آیا کمپانی‌هایی که در حال بررسی آن‌ها هستید معمولا برنامه‌های پخش تصویری زنده یا مسابقه و اهدای جوایز دارند؟
  • در مطالب شبکه‌های اجتماعی آن‌ها چه سرگرمی یا مشوقی برای مخاطبان وجود دارد؟

اگر چند قدم عقب‌تر بروید و این پرسش‌ها را با خود مطرح کنید، متوجه خواهید شد که چه روشی در کسب و کار شما خوب عمل می‌کند. همچنین با این کار تشخیص خواهید داد که چگونه می‌توانید کمپین اختصاصی خود را راه بیندازید.

 

استراتژی مخصوص به خود را پایه‌گذاری کنید

قدم دوم ساختن استراتژی است. برای تعیین اهداف کمپین خود، جامعه هدفتان را در نظر داشته باشید.

 

جامعه هدف خود را جذب کنید

  • در جستجوی چه کسانی هستید؟
  • جامعه هدف خود را چگونه طبقه‌بندی می‌کنید؟
  • خواسته‌تان از ایجاد این کمپین دستیابی کمپانی و مخاطبان شما به چه چیزهایی است؟
  • در طول این کمپین چگونه می‌توانید به تعامل با مخاطبان ادامه دهید؟

اطمینان از جذابیت محتوایی که به جامعه مخاطبان هدف خود نشان می‌دهید باید همواره اولویت نخست شما باشد. این قانون مهم را در زمان اجرای کمپین بازاریابی خود در رسانه‌های اجتماعی به خاطر داشته باشید. فراموش نکنید که سعی بر برقراری ارتباط با چه کسانی را دارید و دلیل این ارتباط چیست؟

در غیر این‌صورت به احتمال زیاد مخاطبان شما سریع از پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی عبور می‌کنند یا ظرف چند ثانیه علاقه‌شان را نسبت به کمپین شما از دست می‌دهند.

چند روش برای جذب مخاطب مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی:

  • ترندهای روز را بررسی کنید. مردم این روزها می‌خواهند چه چیزهایی ببینند؟ برای مثال، استوری‌های اینستاگرام و پخش زنده بسیار محبوب شده‌اند. آیا می‌توانید این رویه‌ها را در جریان کمپین خود در پیش بگیرید؟
  • آموزنده باشید. کاری کنید که مخاطب مکث کند و به شما گوش دهد. اگر شما داده‌های باارزش‌تر از وقت آن‌ها نداشته باشید، چرا باید برای دیدن پست کمپین شما وقت بگذارند؟ برای مخاطبان خود انگیزه ایجاد کنید. مثلا هدایایی بگذارید که موجب ماندن مخاطب در صفحه شما و خواندنتان از ابتدا تا انتها شود. مضاف بر این، به آن‌ها بگویید که چگونه باید در برنامه‌هایی که در آن‌ها جایزه اهدا می‌شود مشارکت کنند و چه زمانی برنده اعلام خواهد شد.
  • محتوای تصویری منحصربه‌فرد و قانع‌کننده تولید کنید. یک ویدیو در فیسبوک یا یک تصویر ادیت شده در اینستاگرام، هر کدام را که پست می‌کنید از جذاب بودن و قانع‌کننده بودن آن اطمینان حاصل کنید. داده‌ای به مخاطبانتان نشان دهید که تا به‌حال ندیده‌اند.
  • با مخاطبتان تعامل کنید. پس از ارسال محتوا در شبکه اجتماعی،‌ ۸۴ درصد از مشتریان از کمپانی انتظار دارند طی ۲۴ ساعت پاسخگوی آن‌ها باشد. اگر فالوئرها سوالی داشتند، کامنتی گذاشتند یا نسبت به موضوعی ابراز نگرانی کردند، شما ملزم به پاسخگویی هستید. بین شما و آن دسته از مخاطبانی که به برند شما وفادارترند، پیوند محکم‌تری برقرار می‌شود. پس باید اعتماد این دسته از مشتریان را به‌طور اختصاصی جلب کنید.

 

قالب محتوایی مخصوص به خود را داشته باشید

برای تعیین قالب محتوایی خود به دلیل ایجاد کمپین خود فکر کنید. یک کمپانی ممکن است کمپین بازاریابی خود در شبکه‌های اجتماعی را در چنین شرایطی راه‌اندازی کند:

  • تعطیلات
  • مناسبت‌های خاص
  • محتوای تبلیغاتی ایجاد شده توسط کاربر
  • مسابقات یا هدیه دادن
در کالج تپسل بخوانید!  k-factor در بازاریابی اپلیکیشن چیست؟ تاثیر نصب‌های غیرارگانیک بر نصب‌های ارگانیک

درباره اینکه چه نوع محتوایی برای کدام پلتفرم مناسب است تحقیق کنید. برای مثال اگر کمپانی شما از عکس‌های ثابت زیاد استفاده می‌کند، در این صورت احتمالا اینستاگرام برایتان پلتفرم مناسبی است. اگر به پخش زنده ویدیویی نیاز دارید یا می‌خواهید ویدیوهای طولانی‌تری به اشتراک بگذارید، احتمالا فیسبوک انتخاب بهتری است. و اگر می‌خواهید اطلاعات را در قالب کوتاه‌تر و مختصرتری منتشر کنید توییتر می‌تواند مناسب باشد. به این فکر کنید که هر پلتفرم برای چه محتوایی مناسب است و از همان استفاده کنید.

 

نتایج استراتژی کمپین خود را مدیریت کنید

این که به چه دلیلی کمپین ساخته‌اید چندان اهمیت ندارد، در هر صورت قطعا آگاهی از سطح موفقیت کمپین برای شما حائز اهمیت است. برای محاسبه میزان این موفقیت، شما به ابزارهای اندازه‌گیری نیازمندید تا در طی اجرای کمپین بتوانید آن را رصد کنید و نتیجه را بسنجید.

یکی از راه‌های متداول برای پیگیری این نتایج استفاده از گوگل آنالیتیکس است. این ابزار داده‌های واقعی، اطلاعاتی نظیر مجموع میزان ترافیک کمپین، میزان مخاطبانی که جذب کرده‌اید (و میزان مخاطبانی که از دست داده‌اید)، سطح تعامل مخاطب با شما، تغییرات ترافیک در وبسایت و هر نوع تغییر در فروش را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای برندهای ایرانی یکی از جامع‌ترین ابزار تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین پلتفرم تگرو است.

 

کیفیت محتوای خود را ارتقا دهید

حالا زمان ایجاد کمپین و ارتقای محتوای آن است. در ادامه به تکنیک‌هایی در زمینه نحوه بهبود و اشتراک‌گذاری محتوا، اشاره می‌کنیم. با رعایت این تکنیک‌ها محتوای خود را بهینه کنید. توجه داشته باشید که محتوای مناسب یکی از کلیدهای موفقیت کمپین است:

 

در طول کمپین خود، یک پیام تبلیغاتی ثابت داشته باشید

باید یک پیام تبلیغاتی را در چندین پلتفرم مختلف، اما در قالب مناسب همان پلتفرم منتشر کنید. با انتشار مداوم یک پیام ثابت در کمپین، فالوئرهایتان بارها و بارها آن را می‌بینند و یا می‌شنوند و این مسئله سبب می‌شود پیام شما را به‌خاطر بسپارند.

کمپین‌های بازاریابی در گذشته ثابت کرده‌اند که پیام‌ها وقتی تکرار می‌شوند، بیشترین تاثیر را برجای می‌گذارند. تکرار، به آشنایی بیشتر منتج می‌شود و این آشنایی، اعتماد را بین مخاطبان با پیام شما، برند و محصولتان افزایش می‌دهد.

 

بین محتوای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی تعادل برقرار کنید

احتمالا چندان جالب نخواهد بود اگر پیوسته برای مخاطبانتان پیام تبلیغاتی بفرستید. با ایجاد تعادل میان پیام‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، مخاطبانتان بیشتر به شما اعتماد کرده، محتوای شما را مفید خواهند دانست و با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

این مهم است که مخاطبان شما احساس نکنند تحت فشار قرار گرفته‌اند یا تنها یک مشتری هستند. محتوای تبلیغاتی صفحه شما در صورتی بر دنبال‌کنندگانتان تاثیر مثبت می‌گذارد که علاوه بر متعادل بودن با محتوای غیر تبلیغاتی، مفید و جذاب هم باشد و حس تعامل را در مخاطب برانگیزد.

 

از منحصربه‌فرد بودن محتوای خود در حوزه کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید

یک پیام زیبا انتخاب کنید که با برندتان همخوانی داشته باشد. شما باید منحصربه‌فرد باشید. هرکسی که صفحه شما را می‌بیند باید سریع متوجه شود که این صفحه متعلق به برند شماست، بدون آن که پروفایل را بخواند. تک و معتبر بودن به شما کمک می‌کند که باقی بمانید. این موضوع همچنین دلیلی خواهد شد که مردم از میان رقبایتان، شما را برای دنبال کردن انتخاب کنند.

 

به طور منظم با مخاطبانتان در تماس و تعامل باشید

مهم نیست چند فالوئر دارید، باید وقت جداگانه‌ای برای پاسخ به سوالات آن‌ها در نظر بگیرید، کامنتشان را لایک کنید و به بازخوردهای آن‌ها اهمیت دهید. وقتی برای تعامل با مخاطبان وقت می‌گذارید یک تجربه شخصی به‌یاد ماندنی از صفحه خود برای آن‌ها باقی می‌گذارید. انجام این کارها باعث ایجاد نوعی از روابط می‌شود که کمک می‌کند مخاطبان بیشتر بر روی برند شما حساب کنند.

 

هشتگ یگانه‌ای برای کمپین خود بسازید

تمام کمپین‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی یک هشتگ ثابت، متناسب با پلتفرم مورد نظر دارند. هشتگ‌ها به اعضای تیم کمک می‌کنند تا بتوانند جریانات مربوط به کمپین را پیگیری کنند و برای مخاطبان نیز تعامل با موضوع آسان‌تر می‌شود. هشتگ باید منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی باشد.

برای مثال، برند اسنیکرز کمپین معروفی در رسانه‌های اجتماعی داشت با عنوان: «شما وقتی گرسنه‌اید، خودتان نیستید». توصیف آن‌ها از آدمی که گرسنه است این بود که آدم گشنه ممکن است عقل خود را از دست بدهد زیرا hangry است. این کلمه ترکیبی است از دو واژه گرسنه و عصبانی (hungry-angry). در این شرایط با خوردن کمی اسنیکرز، گرسنگی برطرف شده و رضایت به شخص مورد نظر برمی‌گردد و او را به حال عادی بازمی‌گرداند.

هشتگ کمپین آن‌ها  #EatASnickersبود. به‌یاد آوردن این هشتگ ساده است. به علاوه «یک اسنیکرز بخور» یکی نشانه‌های خط تبلیغاتی آن‌ها بود که یکنواختی را در کمپین حفظ می‌کرد. تصویر جالب و عجیب این تبلیغ را ببینید:

کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اسنیکرز

برای ایجاد نظم و توالی در ارسال محتوا از نرم‌افزارهای زمان‌بندی استفاده کنید

هرچند خلق محتوای جذاب و تعامل با مخاطبان ممکن است زمان‌بر باشد اما راه‌هایی وجود دارد که بتوانید از پیش تنظیم کنید تا محتوای تبلیغاتی شما به صورت خودکار پست شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا دست کم از وقت گذاشتن برای این کار معاف شوید.

ابزاری مثل CoSchedule (که متاسفانه درحال حاضر برای ایرانی‌ها فیلتر است) یا نمونه ایرانی آن نوین‌هاب به بازاریاب‌ها کمک می‌کند تا پست‌های خود را زمان‌بندی کنند. پست‌ها می‌تواند شامل متن، تصاویر، ویدیوها و هشتگ‌ها باشد. برخی از این برنامه‌های زمان‌بندی شامل ویژگی‌های تجزیه و تحلیل (آنالیتیکس) هم هستند و به کاربرها در تشخیص درستی برنامه‌ریزی‌ها و اینکه کدام پست به اصلاح نیاز دارد، کمک می‌کنند.

 

مخاطب را با گزارش‌های زنده در جریان کار قرار دهید

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ پخش مستقیم یک صنعت ۷۰ میلیارد دلاری شود. با استفاده از امکان پخش زنده مخاطب می‌تواند از هر جای جهان موضوعی را که می‌خواهد تماشا کند. این یک تجربه منحصربه‌فرد است.

پخش زنده فیسبوک یکی از معروف‌ترین راه‌های پخش مستقیم محتوای زنده است و پس از آن پلتفرم‌های دیگر نظیر توییتر، اینستاگرام و یوتیوب این امکان را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از امکان پخش مستقیم اخباری که اتفاق می‌افتند، بر تعداد مخاطبان خود بیفزایید؛ مثلا پخش مستقیم مراسم اهدای جوایز در مسابقات یا مصاحبه با میهمانان و اینفلوئنسرهای مشهور و با این روش، به‌سادگی حس ارتباط نزدیک با برندتان را برای مخاطبین خود ایجاد می‌کنید.

 

کمپین خود را بسازید

شبکه‌های اجتماعی جهان را تغییر داده‌اند. اگرچه برخی ترندها در حال تغییر هستند اما شبکه‌های اجتماعی ماندگارند. کمپین‌ها شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهایی که می‌خواهند با مخاطبان خود در ارتباط باشند و همواره به طور موثر خود را تبلیغ کنند، موقعیت بزرگی ایجاد کرده‌اند.

امکاناتی نظیر دستیابی به مخاطبان فراوان، تعامل مستقیم با مشتریان، سهولت به اشتراک‌گذاری مطالب با هزاران (حتی میلیون‌ها) نفر و این مزیت که فعالیت در آن‌ها آنچنان هزینه‌بر نیست، کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را هم برای مشاغل و هم برای مخاطبان جذاب کرده است.

محتوای جذاب و منحصربه‌فردی برای فالوئرهای شبکه اجتماعی خود تولید کنید. محتوایی که بتوانید با کمک آن جذابیت برند خود را بالا برده و افراد را به خرید محصول یا خدمات خود ترغیب کنید. در این مقاله به نکات جامعی در جهت ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی اشاره شده و همچنین نمونه‌هایی از بهترین و موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان در رسانه‌های اجتماعی برای شما شرح داده شده است. مطالعه این نکات وسعت دید شما را در برابر جهان تبلیغات آنلاین گسترش می‌دهد. لطفا در بخش نظرات، ما را در جریان موفقیت‌ها و چالش‌های کمپین‌های تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

 

پرسش‌های متداول

هدف از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

فروش بیشتر، معرفی محصولات و خدمات، بازدید از وبسایت، جذب مخاطبین جدید و برندینگ از جمله اهداف اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هستند.

راه‌های مناسب برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در ایران کدام هستند؟

استفاده از اینستاگرام، تلگرام، توییتر، اینفلوئنسرمارکتینگ و بعد از آن اپلیکیشن‌های داخلی مانند روبیکا از گزینه‌های بعدی برای اجرای کمپین‌ها هستند.

نظر دهید https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://www.zp-pdl.com https://www.zp-pdl.com zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/brands-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php взять займ в иркутскебыстрый займ на карту сбербанка без отказамтс займ на телефон займ с 18 лет безработнымвзять займ под распискумгновенный займ на киви кошелек

Sending
User Review
5 (2 votes)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.