ویدیوهای برتر ماه جولای و آگوست ۲۰۱۷

زمان مطالعه : 10 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در این چهارشنبه از کالج می‌خواهیم ویدیوهای برتر ماه جولای و آگوست ۲۰۱۷ در Youtube را مورد بررسی قرار دهیم؛ همان‌طور که قبلاً گفتیم، معیار برتری این ویدئوها بالا بودن میزان بازدید، نرخ کلیک و … است. به دلیل محدودیت وقت قادر به بررسی همه تیزرها در این پست نیستیم و تنها نکات و ویژگی‌های سه ویدئوی آن را با شما در میان می‌گذاریم. به‌منظور مشاهده تمام تیزرهای برتر ماه جولای و آگوست به وب سایت thinkwithgoogle مراجعه کنید.

درصورتی‌که اولین بار است با ما همراه شدید و در معرفی هر تیزر با اصطلاحاتی مثل Creative Agency، In-house و Media Agency ناآشنا هستید می‌توانید ویدئوهای برتر ماه می  را مشاهده کنید.

 

ویدئوهای تبلیغاتی برتر جولای و آگوست ۲۰۱۷

 

تیزر آپدیت اندروید (OREO)

Brand: Android

برترین تیزر های تبلیغاتی ماه ژوئن در جهان را در کالج تپسل ببینید

این تیزر برای معرفی سیستم‌عامل جدید اندروید اندروید oreo ساخته‌شده و به‌عنوان یکی از برترین تیزرهای ماه آگوست انتخاب شده است.  مدت‌زمان این تیزر تنها ۴۰ ثانیه است، اما با استفاده از تکنیک‌ها و خلاقیت‌های ویدئویی توانسته در همین مدت کوتاه نظر بیننده را به خود جلب کند. این ویدئو که هم‌زمان با خورشیدگرفتگی اخیر آمریکا منتشر شد، بسیار موردتوجه مردم دنیا قرار گرفت. ازجمله ویژگی‌های این ویدئوی تبلیغاتی می‌توان به کوتاه، مفهوم و سمبولیک بودن آن اشاره کرد. در دنیای تبلیغات ویدئویی امروز، استفاده از المان‌های انسانی و ساخت ویدئوهای Real معمولاً با موفقیت بیشتری رو‌به‌رو می‌شود اما اندروید با بهره‌گیری از خلاقیت توانسته ویدئویی با تکنیک موشن‌گرافیک را هم به موفقیت قابل‌قبول برساند. مهم‌ترین خلاقیت‌های به کار گرفته‌شده در این ویدئو عبارت‌اند از:

  • بهره‌گیری از رویداد خورشیدگرفتگی در لحظات آغازین و همچنین در داستان ویدئو.
  • نمایش نسخه جدید اندروید در ظاهر یک شخصیت ابرقهرمان (Super hero) که دارای یک سپر و شنل است.
  • نمایش ویژگی‌های قابل‌توجه اندروید به‌صورت سمبولیک. به‌عنوان‌مثال، امنیت بیشتر این سیستم را به‌صورت دفاع اندروید ابرقهرمان در برابر خورشید که گویی در حال آمدن به سمت کاربران است نشان می‌دهد. همچنین، هوشمندتر و قدرتمندتر بودن آن را در قالب سرویس‌دهی مناسب و سریع این ابرقهرمان نشان می‌دهد. در پایان ویدئو، به بیسکوئیت Oreo اشاره دارد و به ویژگی شیرین‌تر (sweeter) بودن این نسخه از اندروید اشاره دارد.
  • استفاده از محبوبیت برند Oreo (پرفروش‌ترین بیسکوئیت آمریکا) در این ویدئو و نام‌گذاری این نسخه از اندروید بر اساس این برند.
در کالج تپسل بخوانید!  تیزرهای تبلیغاتی برتر ماه می 2017

برای کسب‌وکار ایرانی شما:

توجه به رویدادهای خاص مانند مناسبت‌ها، اعیاد و رویدادهای خاص و انطباق تبلیغات با این رویدادها باعث جذب مخاطبان می‌شود. سوارشدن بر موج اتفاقات پرسروصدای اجتماعی مثل مناسبت‌های طبیعی اگر با ایده‌های خلاق آمیخته شود، می‌تواند بینندگان زیادی را به تماشای ویژگی‌های محصول جدید شما مشتاق کند.

 

تیزر تبلیغاتی Puppy Chow

Purina Puppy Chow: Brand

BuzzFeed: Creative Agency

 

این تیزر برای معرفی و تبلیغ محصولات غذایی سگ ساخته و به‌عنوان یکی از برترین تیزرهای ماه جولای شناخته شده است. تمام مدت این ویدئو به تبلیغ غذای سگ اختصاص داده نشده است، بلکه در قسمتی از آن به محصولات puppy chow اشاره کوتاهی دارد. در این تیزر، شاهد زندگی روزانه زوجی هستیم که یک سگ خانگی دارند. بیان داستان ویدئو به‌صورت طنزگونه از زبان یک سگ، جذابیت ویدئو را دوچندان می‌کند. اول‌شخص قرار دادن سگ در قالب راوی داستان، صداگذاری فوق‌العاده و متناسب با حرکات سگ، بهره‌گیری از شوخی‌های جالب و خلاقیت در داستان‌پردازی ازجمله عوامل موفقیت این تیزر به‌حساب می‌آید. از ویژگی‌های دیگر این ویدئو این است که باوجود طولانی بودن آن، به‌هیچ‌وجه برای بینندگان خسته‌کننده نیست.

ترفند در تیزرهای تبلیغاتی

شرکت‌های مرتبط با محصولات کودک مانند غذای کودک، پوشاک کودک و … نیز می‌توانند از این ترفند در تیزرهای تبلیغاتی خود استفاده کنند. با صداگذاری جذاب بر روی حرکات کودکان می‌توان ویدئویی تولید کرد که مخاطبان را به تماشای کامل ویدئو‌ تشویق کند.

برترین تیزر های تبلیغاتی جام جهانی ۲۰۱۸ را در کالج تپسل ببینید

تیزر تبلیغاتی وام دانشجویی

Brand: BuzzFeedVideo

Creative Agency: BuzzFeed

Media Agency: BuzzFeed

 

این تیزر برای تبلیغ یک موسسه وام دانشجویی ساخته شده است. مدت‌زمان این ویدئو ۳ دقیقه است، اما باوجود طولانی بودن، این ویدئو به‌عنوان یکی از برترین تیزرهای ماه آگوست انتخاب شده است. این موسسه برای تبلیغات خدمات خود از کارکترهای واقعی یعنی دانشجویان فعلی یا آینده استفاده کرده است. این ترفند باعث اعتماد بیشتر بیننده به تبلیغ می‌شود. در این ویدئو شاهد صحبت‌های ۴ دانشجو در رشته‌های مختلف هستیم. در ابتدای ویدئو سؤالی مبنی بر میزان آگاهی آن‌ها از وام‌های دانشجویی پرسیده می‌شود که اغلب آن‌ها اطلاعات چندانی در این مورد ندارند. در ادامه، برای قانع کردن آن‌ها و همچنین بینندگان ویدئو برای گرفتن وام‌های دانشجویی، هزینه‌های تحصیل دانشجویان را به‌صورت کمی و قابل‌فهم بیان می‌کنند.

در کالج تپسل بخوانید!  پرورش lead یا سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین

ازجمله ویژگی‌های قابل‌توجه در این ویدئو، بیان کردن هزینه‌های دانشجو به‌صورت کاملاً مفهوم در قالب توپ پینگ‌پونگ است. این کار باعث ایجاد یک دیدگاه خوب از میزان هزینه‌ها در بینندگان می‌شود. ریختن توپ‌های پینگ‌پونگ بر سر دانشجویان در یک جعبه شیشه‌ای، روبرو شدن دانشجویان با مشکلات مالی را نشان می‌دهد. همان‌طور که در ویدئو مشاهده می‌کنید، هیچ‌کدام از دانشجویان انتظار چنین مقدار زیادی را نداشتند. در پایان این ویدئو، دانشجویان با فشردن دکمه موجود در جعبه شیشه‌ای، خود را از توپ‌های اطرافشان نجات می‌دهند. وام دانشجویی این موسسه به‌عنوان این دکمه نجات در این ویدئو نمایش داده می‌شود. همین موضوع باعث ترغیب دانشجویان به استفاده از این وام‌های دانشجویی می‌شود.

این ویدئو علاوه بر جنبه تبلیغات ویدیویی، برای مخاطبان و به‌خصوص دانشجویان جنبه آموزشی دارد. این ویدئو علاوه بر آگاه کردن دانشجویان از هزینه‌های پیش ‌رو و وام‌های دانشجویی، به مدیریت هزینه‌های آن‌ها نیز کمک کند.

استفاده کسب و کار ها از این ایده خلاقانه

همان‌طور که می‌دانیم، اغلب بانک‌های ایرانی از داستان‌های کلیشه و روتین در تیزرهای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند و تنها به بیان آمار، ارقام و درصدها می‌پردازند که ممکن است برای برخی مخاطبان گنگ باشد. کسب‌وکارهای ایرانی به‌منظور جلب‌توجه بیشتر و همچنین تفهیم این اعداد و ارقام به مخاطبان خود می‌توانند از این ایده خلاقانه استفاده کنند.

 

 

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.