اینفوگرافیک موبایل‌مارکتینگ در سال ۲۰۱۵

زمان مطالعه : 3 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

تپسل به‌طور سالانه با انتشار یک اینفوگرافیک از وضعیت بازار ایران و جهان، به بررسی وجوه مختلف بازاریابی می‌پردازد. در این اینفوگرافیک که توسط تپسل تولید شده است، اطلاعات موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفته است.

موبایل مارکتینگ در سال 2015

 

درصورتی که نمیتوانید اینفوگرافیک را مشاهده کنید مطلب زیر را بخوانید:

بررسی بازار موبایل در ایران

جمعیت: ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر

مشترکین موبایل: ۱۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر

کاربران فعال اینترنت: ۲۲ میلیون و۲۰۰ هزار نفر

 

بررسی بازار موبایل در جهان

جمعیت : ۷ میلیارد و ۱۷۶ میلیون نفر

مشترکین موبایل: ۷ میلیارد و ۱۲۴ میلیون نفر

کاربران فعال اینترنت: ۲ میلیارد و ۹۲۸ میلیون نفر

 

مقایسه موبایل با سایر ابزارها

تعداد گوشی های هوشمند : ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون

تبلت : ۳۲۰ میلیون

کامپیوتر شخصی : ۳۱۶ میلیون

 

مقایسه تعداد اپلیکیشن اپ استورها

گوگل پلی : ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار

اپل استور: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار

کافه بازار: ۳۶ هزار و ۴۴۰

اپ استور آمازون: ۴۰۰ هزار

ویندوزفون : ۳۴۰ هزار

اپ استور بلک بری : ۱۳۰ هزار

 

 ۶ شاخص مهم تحلیل وب سایت را در کالج تپسل بخوانید.

آمار هایی از موبایل و شبکه های اجتماعی

۶۵ درصد از فعالیت های شبکه های اجتماعی از ریق گوشی های هوشمند انجام میگردد.

۹۱ درصد از ترافیک اینترنت موبایل مربوط به شبکه های اجتماعی است.

۷۳ درصد از کاربرام گوشی های هوشمند در شبکه های اجتماعی فعال هستند

 

تخمین استفاده ماهانه کاربران از موبایل وب و موبایل اپلیکیشن

کاربران موبایل ۸۹ درصد از زمان استفاده از موبایل را صرف استفاده از اپلیکیشن ها می‌کنند.

بیشترین دانلود در کافه بازار

بیشترین دانلود مربوط به بخش ارتباطات با دانلود بیش از ۱۶۰ میلیون و کمترین نیز به دسته مذهبی بیش از ۱۵ میلیون بوده است

میزان زمان سپری شده در اپلیکیشن ها

۴۳ درصد از زمان سپری شده مربوط به بازی ها و بعد از آن ۲۶ درصد مربوط به شبکه های اجتماعی بوده است.

تخمین جهانی درآمد اپلیکیشن های موبایل

پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۷ میلیارد دلار مربوط به اپلیکیشن های موبایل باشد.

پردرآمد ترین اپ های کافه بازار و میانگین درآمد تخمینی روزانه

Clash of kings  : بیش از ۱۵ میلیون تومان

دیوار: بیش از ۵ میلیون تومان

در کالج تپسل بخوانید!  ۷ چالش استارتاپ ها و کسب‌وکارهای کوچک و ۷ راه‌حل

فالوئر بگیر اینستاگرام : بیش از ۳ میلیون تومان

 

نحوه کسب درآمد اپلیکیشن‌ها

اپ های پولی: کاربر با پرداخت هزینه ی اپلیکیشن در ابتدای نصب همه قابلیت های آن را به دست می آورد.

پرداخت درون برنامه ای: کاربر از طریق پرداخت درون برنامه، اقدام به دسترسی به ویژگی های پولی می نماید.

تبلیغات: همه ویژگی‌ها رایگان است و درآمد زایی از طریق مشاهده تبلیغات توسط کاربر از برند های تبلیغاتی بدست می آید.

 

اینفوگرافیک موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۱۶ را درکالج تپسل ببینید

اینفوگرافیک موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۱۷ را در کالج تپسل ببینید

چرا تبلیغات بر روی موبایل موثر است؟

مستقیم و مشخص

به علت ماهیت تک به تک ارتباطی موبایل‌ها، تبلیغات تلفن همراه از نظر معرفی محصول و فروش موثر تر هستند.چون پیام ها فقط برای کاربر نشان داده می‌شوند. کاربران معمولا توجه بیشتری نسبت به روش های دیگر تبلیغاتی می‌کنند.

نزدیک ترین رسانه

تا زمانی که مخاطب تبلیغی را نبیند هرچقدر هم که آن تبلیغ خلاقانه باشد بی ارزش است

موبایل جایی است که تبلیغ شما دیده می شود

۷۶ درصد از متخصصان تبلیغات معتقدند موبایل نزدیک ترین ابزار تبلیغاتی به مخاطب است.

قابلیت اندازه گیری

ابزارهای متعددی برای اندازه گیری تبلیغات در این بستر وجود دارد. نرخ تبدیل مشاهده،تبلیغ به کاربر، یکی از پارامترهای مهم و قابل اندازه گیری برای بررسی کیفیت کمپین تبلیغاتی است.

رشد قابل توجه

مخاطبان و استفاده کنندگان از موبایل به سرعت در حال افزایش هستند. در سال ۲۰۰۸ متوسط زمان صرف شده برای مشاهده محتوای دیجیتال روی موبایل ۱۸ دقیقع در روز بوده که در سا ۲۰۱۵ به ۳ ساعت در روز افزایش یافته است.

دانلود رایگان کتاب الکترونیکی چرا دیجیتال مارکتینگ؟

چگونه تبلیغات موبایلی انجام دهیم؟

تپسل یک پلتفرم هوشمند برای تبلیغات درون اپلیکیشن های موبایل است که امکانات جالبی  برای انواع تبلیغ دهندگان فراهم نموده تا به آسانی در برترین اپ های در حال حاضر بازار ایران به تبلیغ محصول یا خدمات خود بپردازند و از طرف دیگر توسعه دهندگان اپلیکیشن را یاری می‌کند تا علاوه بر کسب درآمد از طریق پرداخت درون برنامه ای، بتوانند با پخش تبلیغ در اپلیکیشن شان درآمد خود را افزایش دهند.

در زیر برخی از راهکار های خلاقانه تپسل را معرفی میکنیم که تاکنون توسط هیچ شرکت دیگری در ایران ارائه نشده اند.

در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک میزان رشد بازاریابی تاثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) در سال 2017

مینی گیم – پخش ویدئو – لایک و فالو اینستاگرام – لینک به سایت عضویت – عضو تلگرام – نصب اپلیکیشن

انواع تبلیغات موبایلی

تبلیغات منعطف

تعامل خلاقانه، پویایی بالا و کاربرپسند بودن! این‌ها همه از ویژگی های بارز تبلیغات منعطف است که آن را به محبوب ترین پلتفرم تبلیغات موبایل تا به حال تبدیل کرده است. طبق مطالعات، تبلیغات منعطف ۷۹ درصد تعامل بیشتر، بیش از ۱۸ درصد یادآوری برند بهتر و ۳۳ درصد پیام تبلیغ را به یادماندنی تر میکند در حالی که مخاطبان هم توجه بیشتر و لحظات بهتری را سپری میکنند.

تبلیغات ضمنی

این نوع تبلیغات به هیچ وجه  شکل تبلیغات متنی نیستند در واقع تبلیغات ضمنی محتوایی است که کاملا با ساختار اپلیکیشن یکپارچه بوده و تقریبا از محتوای اطراف ان غیرقابل تشخیص است.این نوع تبلیغات مخاطب را ترغیب به خواندن   مطالب برند شما میکنند بدون اینکه خلل و یا اثر منفی از تجربه کاربر یا اپلیکیشن ایجاد نمایند.

تبلیغات تمام صفحه

نمایش این نوع تبلیغ در سراسر صفحه زمانی اتفاق می افتد که یک برنامه در حال بارگزاری و یا بسته شده است.

تبلیغات بنری

هرچند  که در گذشته بنر های تبلیغاتی در بالا و پایین صفحه نمایش موبایل، جزو محبوب ترین فرمت های تبلیغاتی موبایل از دید تبلیغ دهندگان بوده اند اما امروزه تبلیغات بنری به دلیل نرخ پایین تعامل با کاربر محبوبیت خود را از دست داده اند.

تبلیغات ویدئویی

آگهی در تبلیغات ویدئویی ظاهری ساده اما مفهوم پیچیده ای دارند این نوع از آگهی ها سطح تعامل بالایی با کاربر داشته و تاثیر بسیار بهتری نسبت به آگهی تلویزیونی برجای میگذارند.

آمار تپسل در سال ۲۰۱۵

میانگین کاربران روزانه: تپسل روزانه به طور میانگین ۱۵۰ هزار بازدیدکننده پویا و کاربر فعال دارد.

کاربران منحصر بفرد : این تعداد روزانه به صورت چشمگیری رو به افزایش است.

نرخ رشد کاربران منحصر بفرد : ۱۰ درصد افزایش در هر هفته

تعداد نمایش تبلیغ: تعداد دفعاتی که انواع تبلیغات در هر روز به کاربران نمایش داده می‌شود.

اپ های تپسلی : بیش از ۳۰ عدد از پرمخاطب ترین اپلیکیشن های کلیدی کافه بازار

  • فاطمه خورشیدی
5
Sending
User Review
( votes)

    1 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.