در این اینفوگرافیک به 101 حقیقت درباره ایمیل مارکتینگ گفته شده که عناوین اصلی اینفوگرافیک به شرح زیر است:
- چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟
- موفق ترین ترفند های ایمیل مارکتینگ در سال 2017
- آمار های مختلف ایمیل
- آمارهای تکنیک های مختلف ایمیل مارکتینگ
- رواشناسی دریافت کنندگان ایمیل
- شخصی سازی،تقسیم بندی،ایجاد انگیزه و پیشنهاد و زمان ارسال
- بازاریابی ایمیل در موبایل
- ایمیل اسپم، لغو اشتراک ایمیل و دلایل آن
- اتوماسیون ایمیل ها و درگیری با ایمیل
- داستان های موفقیت شرکت ها در بازاریابی ایمیلی
امروزه بازاریابان برای موفقیت در بازاریابی برند خود باید بتوانند با کمترین هزینه بیشترین تاثیر بر مخاطبان خود داشته باشند. آنها باید با مخاطبان خود بهصورت هدفمند ارتباط برقرار کنند تا درنهایت بتوانند بازگشت سرمایه کسبوکار خود را چند برابر کنند.
تبلیغ در فضای وبسایتهای معتبر ایرانی در مدیااد
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم
ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین راههای بازاریابی دیجیتال است که به کمک آن میتوانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند تحت تاثیر قرار دهید. در پست امروز در مورد اهمیت ایمیلمارکتینگ و استراتژیهای موجود در این زمینه، مطالبی را عنوان خواهیم کرد.
اینفوگرافیک ایمیل مارکتینگ در سال2017 که توسط سایتbetanews تهیه شده است.
در ادامه توضیحات مربوط به این اینفوگرافیک بیان خواهیم داد تا اگر توانایی مشاهده تصویر را ندارید، از این مطلب بیبهره نمانید.
چرا بازاریابی از طریق ایمیل مفید است؟
- 196 میلیون ایمیل بهصورت روزانه از حسابهای کاربری ارسال میشود.
- 77% از مصرفکنندگان، ایمیل مارکتینگ را برای ارتباطات بازاریابی ترجیح میدهند.
- 85% از خردهفروشان آمریکایی، ایمیل مارکتینگ را بهعنوان یکی از مؤثرترین روشهای ارتباط با مشتری در نظر دارند.
- 44% از مردمی که ایمیلهای هدفمند دریافت کردهاند، حداقل یک خرید بهواسطه ایمیلهای تبلیغاتی انجام دادهاند.
- همگرایی ایمیل مارکتینگ، 3 برابر همگرایی شبکههای اجتماعی است.
- 91% از کاربران اینترنت، ایمیل خود را حداقل یکبار در روز از طریق گوشیهای هوشمند خود چک میکنند.
- 71% از تصمیمات خریدهای موبایلی تحت تأثیر ایمیلهای ارسالی از طرف شرکتها هستند.
- 64% از تصمیمگیریها برای خرید از بعد خواندن ایمیل انجام میشود.
- 91% از مصرفکنندگان آمریکایی هرروز از ایمیل خود استفاده میکنند. (tower data)
- ROI ایمیل در سال 2016 بهطور متوسط 122٪ اعلام شده است. این عدد، چهار برابر بیشتر از ROI سایر قالبهای مارکتینگ، ازجمله رسانههای اجتماعی، پست مستقیم و تبلیغات موتورهای جستوجو است. (DMA، 2016)
- 89% از بازاریابان میگویند که ایمیل مارکتینگ، راه اصلی آنها برای هدایت leadها است. (Mailigen, 2015)
- ایمیل منبع اصلی تجزیهوتحلیل دادهها برای متخصصین بازاریابی بوده است؛ 41% از آنها از دادههای حاصل از ایمیل مارکتینگ خود استفاده میکردند. (Salesforce, 2015)
موفقترین ترفندهای ایمیل مارکتینگ در سال 2017
- ایمیلهای تعاملی (Interactive Email) 27.2%
- ایمیلهای خودکار (Automated Email) 14.2%
- ایمیل شخصیسازیشده (Big Data Personalization Email) 6%
- ایمیل Omnichanne 8%
- استفاده از ویدئوی HTML5 در ایمیل 17.5%
- ایمیل رمزگذاری شده (Encryption Email) 8.7%
آمارهای انواع مختلف ایمیل
نوع ایمیل |
نرخ باز کردن |
نرخ کلیک |
نرخ تبدیل |
خبرنامه |
23.4% |
17.8% |
1% |
ایمیل پیگیری مراحل خرید |
46.1% |
16.7% |
5% |
ایمیل برای مشتریان غیرفعال |
38.9% |
19.5% |
2.6% |
ایمیل برای خریدهای نیمهکاره |
46.6% |
28.7% |
5% |
پیگیری کاربران |
39.2% |
22.4% |
2.7% |
آمارهای تکنیکهای مختلف ایمیل مارکتینگ
تکنیک |
درصد |
اتوماسیون ایمیل |
74% |
شخصیسازی |
58% |
تلفیق با شبکههای اجتماعی |
33% |
هدفمندی بر اساس مکان |
26% |
هدفمندی بر اساس پروفایل |
21% |
تقسیمبندی پیشرفته |
18% |
طراحی خوب ایمیل |
17% |
رتبهبندی lead |
7% |
روانشناسی دریافتکنندگان ایمیل
- ایمیلهای دارای عنوان 6 تا 10 کلمهای دارای بیشترین نرخ بازگشایی یعنی 21% هستند.
- نرخ بازگشایی ایمیلهایی که عنوان آنها شامل نام فیلم یا بخشی از یک ترانه است، 26.2% بیشتر است.
- لینکهای قرمز رنگ، 52% نرخ کلیک بیشتری را نسبت به لینکهای آبیرنگ به دست میآورند.
بسیاری از جوانان تمایل دارند که مواجه شوند با:
39% ایمیل
32% ایمیلهای تکراری برندها
استفاده از CTA بهجای قرار دادن خود لینک، 28% نرخ همگرایی بیشتری را به دست میآورد.
شخصیسازی
- نرخ بازگشایی ایمیلهای دارای عنوان شخصی، 26% بیشتر است.
- استفاده از نام کوچک دریافتکننده، نرخ بازگشایی را 14.68% افزایش میدهد.
- استفاده از شخصیسازی در ایمیل مارکتینگ، نرخ کلیک را 14% و نرخ همگرایی را 10% افزایش میدهد.
تقسیمبندی
- کسانی که از تقسیمبندی در ایمیلهای خود استفاده کردهاند، نتایج زیر برایشان حاصل شد:
- 39% نرخ بازگشایی بیشتر
- 28% نرخ لغو اشتراک کمتر
- 24% نرخ تحویل بیشتر و درآمد بیشتر
- 52% از بازاریابان ادعا دارند که تقسیمبندی کاربران و ارسال ایمیلهای مرتبط به آنان نسبت به ایمیل عادی تا 18 بار درآمد بیشتری برای آنها به ارمغان میآورد.
- کمپینهای تقسیمبندی شده نسبت به سایر کمپینها 14.64% بازگشایی و 59.99% کلیک بیشتر به دست میآورند.
- ایمیلهای پرورش lead که متناسب با رفتار هر کاربر برای او ارسال میشود، نرخ کلیک 8% دارد؛ درحالیکه ایمیلهای عادی نرخ کلیک 3% دارد.
- نرخ بازگشایی ایمیلهای هدفمند 68% است درحالیکه نرخ باز کردن ایمیلهای عادی تقریباً 22% است.
ایجاد انگیزه و پیشنهادها
- 70% از خوانندگان ایمیل، ایمیلی از یک برند و یا یک شرکت را باز میکنند که در آن یک پیشنهاد ویژه مانند یک کوپن تخفیف باشد.
- ایمیلهایی که خبر از کاهش قیمت میدهند، بسیار موفق هستند.
- 04% نرخ تبدیل
- 68% نرخ کلیک به تبدیل
- ایجاد حس کمیابی یک محصول در مخاطبان منجر به ایجاد نرخ تبدیل 55% و نرخ کلیک به تبدیل 7.37% میشود.
- ارسال چند سری ایمیل خوشآمد گویی نسبت به ارسال تنها یک ایمیل بیش از 23% تأثیر بیشتری دارد.
- ارسال چند سری ایمیل پیگیری خرید نیمهکاره نسبت به ارسال تنها یک ایمیل بیش از 131% تأثیر بیشتری دارد.
- 91% از آمریکائیها تمایل دارند که ایمیلهای تبلیغاتی دریافت کنند.
زمان ارسال
- بیشترین شانس باز شدن ایمیلها، یک ساعت پس از وارد شدن در صندوق ورودی است.
- پسازآن، نرخ بازگشایی در 4 ساعت بعد به کمتر از 5% میرسد.
- پس از 24 ساعت، این نرخ به کمتر از 1% خواهد رسید.
- بیشترین نرخ بازگشایی یعنی 25.24% با ارسال یکبار ایمیل در ماه اتفاق میافتد.
- بیشترین نرخ همگرایی یعنی 0.27% با ارسال دو بار در ماه اتفاق میافتد.
- بر اساس گزارش HubSpot، ارسال ایمیل در روزهای دوشنبه، سهشنبه و چهارشنبه دارای بیشترین نرخ بازگشایی است.
ایمیل مارکتینگ در موبایل
- بسته به مخاطبان هدف، محصول و نوع ایمیل شما، نرخ بازگشایی ایمیل در موبایلها بین 15 تا 70 درصد است.
- در حال حاضر، 55% از ایمیلها بر روی دستگاههای موبایل باز میشوند.
- 91% کسانی که گوشی هوشمند دارند از آن برای چک کردن ایمیل است.
- پاسخ به ایمیل توسط موبایلها، 54% سریعتر از پاسخگویی توسط دسکتاپها اتفاق میافتد.
کاربران اپلیکیشن ایمیل در موبایل در سالهای مختلف
- در حال حاضر، 2.282 میلیون نفر از طریق موبایل به ایمیلهای خود دسترسی دارند.
- نرخ بازگشایی ایمیلهای B2C نسبت به B2B، 57.4% بیشتر است.
ایمیل اسپم (spam email)
- 21% از دریافتکنندگان، ایمیلها را بهعنوان اسپم علامتگذاری میکنند.
- 43% از دریافتکنندگان، ایمیلها را با توجه به نام و آدرس ایمیل فرستنده بهعنوان اسپم علامتگذاری میکنند.
- 69% از دریافتکنندگان، ایمیلها را با توجه بهعنوان ایمیل بهعنوان اسپم علامتگذاری میکنند.
لغو اشتراک ایمیل
- نرخ لغو اشتراک ایمیل 0.25% است.
- 66% از لغو اشتراکها در ساعتهای 5 تا 10 بعدازظهر اتفاق میافتد.
- %78 از مشترکین به دلیل ارسال بیشازحد ایمیلها توسط برندها، لغو اشتراک میکنند.
- %52.9 از مشتریان پس از لغو اشتراک دیگر کاری به تنظیمات دریافت ایمیل ندارند.
- %35.4 از مشترکین به دلیل بالا بودن فرکانس ارسال ایمیلها، لغو اشتراک میکنند.
دلایل لغو اشتراک
- %24.5 نامرتبط بودن محتوا
- %35.5 دریافت ایمیل بیشازحد
- 5% پر شدن صندوق پستی ایمیل
- 5% تکراری بودن و خسته شدن از برند
47.1% از جوانان به دلیل دریافت بیشازحد ایمیل لغو اشتراک میکنند.
اتوماسیون ایمیلها
- بازاریابان B2C که از اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ استفاده کردهاند، 50% نرخ همگرایی بیشتری را تجربه کردهاند.
- ایمیلهای خودکار بهطور متوسط دارای 70.5% نرخ بازگشایی بیشتر و 152% نرخ کلیک بیشتری هستند.
- تکنولوژی بازاریابی ایمیلی توسط 82% از شرکتهای B2B و B2C استفاده میشود.
درگیری با ایمیل
- احتمال کلیک بر روی لینک در کمپین ایمیل 6 برابر بیشتر از یک توئیت در توئیتر است.
- 72% از مصرفکنندگان، ایمیل را بهعنوان منبع ارتباطات تجاری ترجیح میدهند، درحالیکه تنها 17% از مردم شبکههای اجتماعی را ترجیح میدهند.
- احتمال دیده شدن یک پیام در ایمیل 5 برابر بیشتر از دیده شدن آن در فیسبوک است.
داستانهای موفقیت شرکتها در بازاریابی ایمیلی
تقسیمبندی بر اساس رفتار مخاطبان
- MailiGen با ارسال مجدد ایمیلهای خود نرخ باز کردن آنها را از 20% به 29% رساند.
- Litmus ایمیلها را بر اساس موقعیت مکانی کاربران خود فرستاد و با این کار نرخ باز کردن ایمیلهای خود را از 22% به 68% رساند.
- RS Component نرخ باز کردن ایمیلهای خود را با ارسال آنها بر اساس رفتار مخاطبان به 47% رساند.
- Intermix یک فروشگاه لباس زنانه، از این استراتژی برای ارسال ایمیلهای خود استفاده کردند و درآمد سالانه خود را 15% افزایش داد.
- Onward Reserve مشتریان خود بر اساس تعداد خریدهای آنان در گذشته به سه دسته تقسیم کرد و درآمد آنها 278%، نرخ کلیک بر ایمیلها 183% و نرخ باز کردن ایمیلها 41% افزایش یافت.
شخصیسازی ایمیل
- Argos and Craghoppers با استفاده از این استراتژی، نرخ باز کردن ایمیلهای خود را 30% و فروش خود را 10% افزایش داد.
- Wok to Walk با ارسال ایمیل به مخاطبان خود با ذکر نام آنها در ایمیل، آنان را به سفارش یک وعده غذایی تشویق کرد و با این کار نرخ باز کردن ایمیلها را به 18.1% رساند.
- The Obama Campaign با استفاده از این استراتژی درآمد خود را 2.6میلیون دلار افزایش داد.
- Digital Marketers با استفاده از این استراتژی توانست نرخ باز کردن ایمیلها را 3 برابر کند.
- Paper Style’s با استفاده از این استراتژی، نرخ کلیک ایمیلهای خود را 161% و نرخ باز کردن آنها را 244% افزایش داد.
هدفمندی مخاطبین
- Skimm با استفاده از این استراتژی توانست تعداد مشترکان خبرنامه خود را به 15 میلیون مشترک برساند.
- com با استفاده از این استراتژی توانست نرخ باز کردن ایمیلهای خود را به 20.25%، نرخ کلیک را به 4.36% و نرخ تبدیل را به 0.71% برساند.
پیشنهاد و تخفیفها
- Incentivibe با ارائه پیشنهادهای جذاب مشترکان ایمیل خود را 200% افزایش داد.
- QIS Packaging با ارسال ایمیلهای تخفیفی توانست نرخ تبدیل به فروش خود را 13% افزایش دهد.
اضافه کردن محتوای بصری
- A Place for Mom با استفاده از عکس در ایمیلهای خود نرخ کلیک را ایمیلها را 27% افزایش داد.
- Audaxium با استفاده از این استراتژی توانست نرخ باز کردن ایمیلهای خود را به 34% برساند.
- Dell با استفاده از GIF در ایمیلهای خود، درآمدش را 109% افزایش داد.
CTA ( فراخوان به عمل) مناسب
- Campaign Monitor با استفاده از CTA مناسب توانست نرخ کلیک را 28% افزایش دهد.
- Zumba با استفاده از CTA مناسب توانست نرخ باز کردن را 50% افزایش دهد.
- Gregory Ciotti با پایبندی به قانون استفاده از تنها یک CTA، نرخ باز کردن ایمیلها را 59% افزایش داد.
سایر تکنیکها
- Aptieka با ارسال ایمیل به مشترکان بیتوجه، نرخ باز کردن ایمیلهای خود را 3.7% افزایش داد.
- David Huffman با ارسال ایمیلهای حاوی محتوای مفید، نرخ باز کردن ایمیلها 15% تا 20% افزایش داد.
- Sony PlayStation ادعا دارد که با سرمایهگذاری 5 هزار یورویی بر بازاریابی ایمیلی، 580 برابر بازگشت سرمایه داشته است.
- Experian ادعا دارد بهترین نرخ باز کردن ایمیل 8 شب و نیمهشب اتفاق میافتد.
- Crocs بیان میدارد که طراحی یک ترکیب پاسخگو برای ایمیل 7.06% نرخ کلیک و 8.82% نرخ درگیری مخاطبان با ایمیل را افزایش میدهد.
دوره آموزشی ایمیلمارکتینگ
کالچ تپسل جهت تحقق هدف خود یعنی آموزش دیجیتال مارکتینگ، یکی از بلوکهای یادگیری خود را به آموزش ایمیلمارکتینگ اختصاص داده است که هم اکنون این دوره آموزشی به اتمام رسیده است.
بلوک ایمیل مارکتینگ کالج تپسل در سیزده جلسه به آموزش بازاریابی از طریق ایمیل پرداخته است.
http://www.otc-certified-store.com/women-s-health-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php zp-pdl.com www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/animal-health-medicine-europe.html http://www.otc-certified-store.com/muscle-relaxants-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php http://www.otc-certified-store.com/neurological-disorders-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php 1 займ без процентовзайм исправление кредитной историибеспроцентный займ между юридическим и физическим лицом займ на яндекс кошелек без картызайм онлайн срочно с плохой кредитной историейвзять займ онлайн срочно без отказа