گزارشی درباره دستمزد اینفلوئنسرها در سال ۲۰۲۱

زمان مطالعه : ۱۵ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که صاحبان کسب‌وکار از کارشناسان تبلیغات می‌پرسند این است که در کمپین‌های خود باید چه مبلغی به اینفلوئنسرها پرداخت کنند؟ تاکنون شاید اطلاعات دقیقی در این‌باره وجود نداشت اما حالا دیگر این فرآیند به قدر کافی شناخته شده است. وبسایت تخصصی Intellifluence در این زمینه تحقیقاتی انجام داده که مطالعه آن، شرکت‌ها را از جستجو برای پیدا کردن پاسخ این پرسش بی‌نیاز می‌کند. برای آشنایی با مقوله میزان دستمزد اینفلوئنسرها در کمپین‌های تبلیغاتی با این مقاله همراه شوید.

 

متدولوژی و تمرکز بر کانال‌های اجتماعی

اینفلوئنسرها در کانال‌های اجتماعی

گزارش پیش رو نتایج پرسشنامه‌ای در مورد دستمزد است که در سال ۲۰۲۱ اینفلوئنسرهایی در آمریکا، کانادا و بریتانیا به آن پاسخ داده‌اند. ۱۲۴۹ اینفلوئنسر این پرسشنامه را تکمیل کرده‌اند. نمودارها میانگین انتظارات دستمزد را نشان می‌دهند که بر اساس تعداد فالوئرها گروه‌بندی شده‌اند.

البته ناگفته نماند که در این زمینه، مثلا یک توییت با یک ویدئوی یوتیوب متفاوت است. بنابراین پرسشنامه بر مبنای نوع کانال اجتماعی مطرح شده تا دقیق‌ترین ارقام به‌دست بیاید. علاوه بر این اینفلوئنسرها نیز بر اساس تعداد مخاطبانشان گروه‌بندی شده‌اند تا محدوده ساده‌ای ایجاد شود که برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب بتوان آن را بررسی کرد.

 

نکته کلیدی: ۴۱٪ از اینفلوئنسرها می‌گویند که برندها معمولا دستمزدهای کافی پیشنهاد نمی‌دهند.

 

انتخاب کانال مناسب مسئله مهمی است. تاثیر تبلیغات در همه کانال‌های اجتماعی برای انواع کسب‌وکارها یکسان نیست. پس باید برای این انتخاب زمان بگذارید و گزینه‌ها را بررسی کنید. موضوع بعدی که باید آن را در نظر بگیرید، تعیین بودجه برای اینفلوئنسر است. در ادامه به این قیمت‌گذاری‌ها پرداخته شده است.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«برندها باید این را درک کنند که خالقان تبلیغات اینفلوئنسری کارهای زیادی را در قالب ۱ پست انجام می‌دهند. اینفلوئنسرها مانند یک آژانس تبلیغاتی هستند که خود به تنهایی کار مدل، عکاس، گریمور، طراح لباس، ویراستار، نویسنده و… را انجام می‌دهند.»

 

تا پیش از دهه حاضر، مفهوم توصیه و بازاریابی دهان به دهان وجود داشته و حالا چیزی مشابه همان مفهوم در قالب تبلیغات اینفلوئنسری به وجود آمده و محبوبیت یافته است. در گزارش حاضر از اینفلوئنسرهای شرکت‌کننده پرسیده شد که چه مدت است در این زمینه فعالیت می‌کنند:

  • ۲۴.۲٪ گفتند کمتر از ۱ سال است که اینفلوئنسرند.
  • ۳۹.۷٪ گفتند بین ۱ تا ۳ سال است که اینفلوئنسرند.
  • ۱۸.۷٪ گفتند بین ۴ تا ۶ سال است که اینفلوئنسرند.
  • ۱۷.۴٪ گفتند بیش از ۷ سال است که اینفلوئنسرند.

ترجیح می‌دهید چگونه دستمزد دریافت کنید؟

پول نقد از هر چیز دیگری بهتر است و پرداخت نقدی همیشه ایده خوبی است اما بیشتر اینفلوئنسرها از دریافت ترکیبی از محصول و پول نقد نیز خوشحال می‌شوند.

نکته حرفه‌ای: ارزش پیشنهادی محصول خود را بیش از اندازه بالا نبرید زیرا اینفلوئنسرها برای شفافیت ارزش قائلند.

  • ۵.۷٪ از اینفلوئنسرها ترجیح می‌دهند دستمزدشان را با دریافت محصول بگیرند.
  • ۲۴.۸٪ از اینفلوئنسرها فقط پول را به عنوان دستمزد ترجیح می‌دهند.
  • ۶۹.۵٪ از اینفلوئنسرها ترجیح می‌دهند ترکیبی از محصول و پول نقد را به عنوان دستمزد کار خود دریافت کنند.

آیا دستمزدتان را منصفانه می‌دانید؟

پاسخ ۳۰٪ از اینفلوئنسرها به این سوال مثبت است اما یک چهارم از آنان در این‌باره مطمئن نیستند. البته این درصدها از آماری که بالاتر گفته شد متفاوت است. آگاهی کلی از مقدار دستمزدها در این زمینه برای برندها ضروری است. مضاف بر این، اختلاف‌ها در زمینه قیمت را می‌تواند با مذاکره حل کرد. تصویر زیر نظر اینفلوئنسرها را درباره منصفانه بودن دستمزدشان در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد:

منصفانه بودن دستمزد اینفلوئنسرها

اینستاگرام

برای شروع یک برنامه بازاریابی اینفلوئنسری، اینستاگرام اغلب بهترین گزینه است. ماهیت بصری این کانال اجتماعی و امکان ایجاد محتواهای تصویری و استوری‌ها فرصت‌های خوبی برای دیده شدن ارائه می‌دهد. در نظرسنجی‌های صنایع وقتی نوبت به برگزیدن کانال‌های اجتماعی مهم و استراتژیک می‌رسد، اینستاگرام در رده‌های بالا قرار می‌گیرد.

هنگام انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرامی هم مانند هر کانال اجتماعی دیگری توجه به تعداد فالوئرها اهمیت دارد. وقتی تعداد فالوئرها از ۵۰ هزار نفر بیشتر می‌شود، در دستمزد اینفلوئنسرها جهش قابل توجهی مشاهده می‌شود.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«تلاش برای تولید پست‌ها و ویدئوها واقعا زمان‌بر است. مثلا ما باید به این فکر کنیم که کجا و چگونه فیلمبرداری کنیم، یا در صورت نیاز بارها و بارها تصویربرداری را تکرار کنیم. نوشتن یک محتوای تبلیغاتی برای یک برند گاهی ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. ما نیاز داریم که کارمان به عنوان یک شغل درک شود و لایق پرداخت کافی برای محتوایی که تولید می‌کنیم هستیم.»  

 

با وجود این نیازی نیست که حتما بر روی تعداد دنبال‌کنندگان تمرکز کنید و بدین ترتیب از قدرت نفوذ برخی اینفلوئنسرها غافل شوید. برخی اینفلوئنسرها فالوئرهای کمتری دارند اما این فالوئرها بسیار وفادار هستند. مشاغل کوچکتر می‌توانند با کمک این اینفلوئنسرها محصولات یا خدمات خود را به مصرف‌کنندگان جوان معرفی کنند و سود زیادی کسب نمایند.

اعداد زیر، انتظار اینفلوئنسرها از کسب درآمد در ازای یک پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ است که در گزارش وبسایت intellifluence آمده:

فیسبوک

درست است که اینستاگرام شبکه اجتماعی بزرگ و مهمی برای بازاریابی اینفلوئنسری است اما این موضوع نباید باعث شود بزرگترین شبکه اجتماعی یعنی فیسبوک را نادیده بگیرید. فیسبوک با بیش از ۲.۷۹ میلیارد کاربر فعال (آمار از سایت Statista) برای برندها این امکان را فراهم کرده که محصولات و خدمات خود را در پست‌هایی با امکان اضافه کردن لینک‌های قابل کلیک، برای مخاطبان تبلیغ کنند. علاوه بر این از آنجا که فیسبوک شبکه محبوبی است، پیدا کردن اینفلوئنسر هم در آن دشوار نیست.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«تولید محتوای تبلیغاتی برای یک برند صرفا با هدف دیده شدن نیست، بلکه درک دیدگاه برند و انعکاس آن به‌وسیله محتوا برای مخاطبان نیز اهمیت دارد. برندها باید اینفلوئنسرها را بر مبنای دیدگاه منحصربه‌فرد و ظرفیتشان برای تولید محتوای باکیفیت اولویت قرار دهند.»

 

تصویر زیر انتظار اینفلوئنسرهای فیسبوکی را از کسب درآمد به ازای یک پست معمولی در فیسبوک نشان می‌دهد. این اعداد بر مبنای گزارشی است که وبسایت intellifluence در سال ۲۰۲۱ ارائه داده است:

دستمزد اینفلوئنسرهای فیسبوک

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«وقت طلاست. و پرداخت دستمزد مناسب باعث می‌شود اینفلوئنسرها محتوای تبلیغاتی ارزشمندی خلق کنند.»

 

فیسبوک برای بازاریابی اینفلوئنسری انتخاب مناسبی است زیرا برندها در آن با انتخاب‌های متنوعی روبه‌رو هستند و از محتوای معمولی تا محتوای حرفه‌ای را می‌توانند با جزئیات و تصاویر باکیفیت در آن به نمایش بگذارند.

 

توییتر

هنگامی که برای پیدا کردن شبکه مناسب برای کمپین بازاریابی اینفلوئنسری فکر و مشورت می‌کنید، شاید اولین کانال اجتماعی که به ذهنتان خطور می‌کند توییتر نباشد اما از آن غافل نشوید. برای پیدا کردن نمونه‌هایی از بازاریابی اینفلوئنسری در توییتر، جستجوی زیادی لازم نیست. مانند هر کانال اجتماعی دیگری، مصرف‌کنندگان محصول یا خدمات شما می‌توانند از طریق توییتر نیز با شما آشنا شوند. توییتر شبکه لزوما تصویرمحوری نیست اما مزیتش آن است که بازاریاب می‌تواند پیام خود را به سرعت به مخاطب برساند.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«اینفلوئنسرها برای برند شما همانند سفیرانی هستند که اگر پاداش خوبی دریافت کنند، پیام برند شما را حتی بیش از آنچه در توافق بود، منتشر می‌کنند.»

 

در توییتر یک قابلیت فوق‌العاده به نام ریتوییت وجود دارد. این ویژگی مناسب برندهایی است که به دنبال انتشار سریع محتوای خود هستند. از آنجایی که نوشتن توییت و ریتوییت آن نسبت به نوشته‌های بلند یا تولید ویدئو به زمان کمتری نیاز دارد، می‌توانید قیمت را متناسب با زمان صرف شده تنظیم کنید. با توجه به آنچه گفته شد، قیمت توییت در بازاریابی اینفلوئنسری از پست‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی به مقدار قابل توجهی کمتر است.

نکته‌ای که در توییتر باید به آن توجه کنید این است که فقط به دلیل تصویرمحور نبودن آن نباید از تاثیر تصاویر در آن غافل شوید. بررسی‌ها حاکی از آن است که توییت‌های تصویردار ۱۵۰٪ بیشتر ریتوییت می‌شوند. در توییتر به وسیله یک هشتگ ترند شده می‌توان یک تبلیغ مینیمال انجام داد. وبسایت Hootsuite تخمین زده است که روزانه ۱۸۷ میلیون کاربر فعال از راه توییتر کسب درآمد می‌کنند.

با توجه به گزارشی که در سال ۲۰۲۱ در زمینه کاری اینفلوئنسرها تهیه شده، نمودار زیر، انتظار آن‌ها را از کسب درآمد از یک توییت تبلیغاتی نمایش می‌دهد:

دستمزد اینفلوئنسرهای توییتر

یوتیوب

سوال مشترکی که Intellifluence در مصاحبه خود از تمام اینفلوئنسرها پرسیده این است: بازاریابی اینفلوئنسری را در ۵ سال آینده چگونه می‌بینید؟ تقریبا تمامی مصاحبه‌شونده‌ها در پیش‌بینی خود بر گسترش محتواهای ویدئویی، چه در قالب کوتاه مثل تیک‌تاک و چه در فرم بلند آن مثل یوتیوب، تاکید داشته‌اند.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«بسیاری از برندها از زمان لازم برای انجام کارهای ابتدایی برای تهیه یک ویدئوی باکیفیت تصوری ندارند. باید به آنان گفت؛ عکاسی یا فیلمبرداری و ویرایش آن زمان‌برتر از چیزی است که برندها فکر می‌کنند.»

 

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در یوتیوب همیشه به بودجه بیشتری نیاز دارد. دلیل آن ساده است؛ زیرا برای تولید یک ویدئوی باکیفیت در یوتیوب کارهای بسیار بیشتری نیاز است. زمان لازم برای ویرایش و بارگذاری ویدئو در یوتیوب نشان می‌دهد که پرداخت دستمزد برای این کار می‌تواند دو برابر تهیه یک پست استاندارد اینستاگرامی یا فیسبوکی باشد.

در گزارش مذکور همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، از اینفلوئنسرهای یوتیوب نیز خواسته شده که جزییات قیمت‌گذاری برای کار خود را به‌طور دقیق بیان کنند تا کسانی که طالب محتوای باکیفیت در یوتیوب هستند بتوانند به‌راحتی به این داده‌ها دسترسی داشته باشند و مطابق با آن تصمیم بگیرند.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«تهیه محتوای باکیفیت و اصیل زمان زیادی می‌طلبد و این زمان باید هنگام درخواست اولیه برای محتوا در نظر گرفته شود؛ به‌ویژه برای تهیه ویدئو که همیشه به زمان بیشتری نیاز دارد. مزیت دیگر یک اینفلوئنسر این است که محتوا را برای مخاطبانی ارائه می‌دهد که به توصیه‌های او اعتماد دارند و همین موضوع اثربخشی محتوا را نسبت به دیگر انواع تبلیغات که برای مخاطبان تصادفی نمایش داده می‌شوند، بیشتر می‌کند.»

 

نموداری که در ادامه مشاهده می‌کنید بر مبنای دستمزد مورد انتظار اینفلوئنسرهای معتبر (کارشناس‌های موضوعی) و همچنین اینفلوئنسرهای بسیار شناخته‌شده (که با عنوان ماکرواینفلوئنسر یا سلبریتی شناخته می‌شوند) در سال ۲۰۲۱، سازماندهی شده است. در این پست از کالج تپسل انواع اینفلوئنسرها به‌طور کامل شرح داده شده است که با مطالعه آن به موضوع اشراف پیدا خواهید کرد.

دستمزد اینفلوئنسرهای یوتیوب

تیک‌تاک

تعداد اینفلوئنسرها در شبکه اجتماعی تیک‌تاک بسیار زیاد است. این شبکه اجتماعی جذاب تنها در آمریکا ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و از این تعداد ۷۳.۹٪ زیر ۴۰ سال سن دارند. (منبع: Business of Apps)

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«برای تولید محتوای یک عکس، فیلم، ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری آن کارهای بسیار زیادی انجام می‌شود.»

 

تیک‌تاک با تاکید بر محتوای طنز و موسیقی به برندها امکان می‌دهد سویه غیرجدی خود را نیز به مخاطبان نشان دهند و به‌خصوص بتوانند در بازار روی مخاطبان جوان‌تر تاثیر بگذارند. ممکن است به نظر برسد ویدئوهای تیک‌تاک بدون هیچ زحمتی ساخته می‌شوند اما اینطور نیست و همانطور که اینفلوئنسرها می‌گویند، پشت تولید هر محتوایی فکر و تلاش زیادی انجام شده است.

در تیک‌تاک هم مشابه شبکه‌های دیگر وقتی تعداد فالوئرهای یک اینفلوئنسر از ۱۵۰۰۰ نفر فراتر برود میزان دستمزد آنان به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«برندها باید میزان نرخ مشارکت را با توجه به تعداد فالوئرها در نظر بگیرند و سطح انتظارشان را با آن تنظیم کنند.»

 

نمودار زیر انتظار اینفلوئنسرهای تیک‌تاک را از دریافت دستمزد برای پست‌های تبلیغاتی در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. مانند یوتیوب، در دسته‌بندی اینفلوئنسرهای تیک‌تاک نیز افراد پرفالوئر و مشهور از آن‌هایی که تعداد کمتری دنبال‌کننده دارند تفکیک شده است.

دستمزد اینفلوئنسرهای تیک‌تاک

بلاگ‌ها

بسیاری از برندها می‌دانند محتوای متنی باکیفیتی که به وسیله اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی نوشته می‌شود چقدر ارزشمند است. همچنین بلاگ‌ها در مبحث بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) نقشی مهم و ضروری دارند و برای تقویت محتوای موجود اینفلوئنسری و بررسی محصولات در طولانی‌مدت انتخاب مناسبی هستند.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«نوشتن مقاله، پیدا کردن تصویر مناسب و ادیت آن، اطمینان از سئومحور بودن متن و انتشار و تبلیغ آن در رسانه‌های اجتماعی، بیش از آنچه برندها تصور می‌کنند تلاش و زمان می‌طلبد.»

 

در گزارش حاضر با اینفلوئنسرهای وبلاگنویس هم مصاحبه شده تا تصویر کاملی از این فرآیند به‌دست بیاید. زیرا وبلاگ‌ها جزء اساسی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینفلوئنسری هستند.

 

بازخورد یک اینفلوئنسر:

«من بیش از ده سال است که یک وبسایت دارم. در این وبسایت برای مخاطبانم ارزش بالایی قائلم. برخی از آن‌ها از همان ابتدای فعالیت بلاگری‌ام تا امروز سایت مرا دنبال می‌کنند. اگر پیشنهادی را با دستمزد ناچیز قبول کنم وقت خود را تلف کرده‌ام.»

 

چند نکته کاربردی برای بازاریابی اینفلوئنسری در بلاگ‌ها:

  • Domain Authority (DA) یا همان اعتبار دامنه یک وبسایت، توصیف‌کننده رتبه‌بندی موتورهای جستجوست که با ابزار سئوی Moz کار می‌کند و به کمک آن رتبه احتمالی یک وبسایت را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) پیش‌بینی می‌کند.
  • Trust Flow (TF) معیاری توسعه یافته به وسیله Majestic (وبسایت بررسی‌کننده بک‌لینک‌ها در سئو) است که کیفیت لینک‌ها را نشان می‌دهد و می‌تواند قابلیت اطمینان URLها و آدرس وبسایت‌ها را برای لینک‌دهی بررسی کند.

 

دو نمودار زیر انتظار دستمزد اینفلوئنسر در سال ۲۰۲۱، برای یک پست بلاگ که در حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ کلمه است را نشان می‌دهد. نمودار سمت چپ به‌وسیله Domain Authority و نمودار سمت راست به‌وسیله Trust Flow ارائه شده است:

دستمزد اینفلوئنسرهای بلاگ‌نویس

دستمزد اینفلوئنسرها در ایران

در ایران هنوز درباره دستمزد اینفلوئنسرها تحقیقات جامعی به شفافیت آنچه وبسایت Intellifluence  منتشر کرده انجام نشده است. ما در کالج تپسل، به‌منظور آگاه‌سازی مخاطبان خود و به واسطه تجربیات پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ تگرو در همکاری با اینفلوئنسرها در ادامه شرح مختصری از بازه حدودی اعداد مربوط به دستمزد اینفلوئنسرها را منتشر می‌کنیم. داده‌های ارائه شده مربوط به اینستاگرام است زیرا در حال حاضر بیشترین فعالیت اینفلوئنسرهای ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام می‌شود.

همانطور که می‌دانید به اینفلوئنسرهایی که صفحه آن‌ها تا ۱۰۰k فالوئر دارد، میکرو اینفلوئنسر گفته می‌شود. میکرو اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در ایران به‌طور میانگین برای یک پست تبلیغاتی از ۱۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند. دستمزد درخواستی این اینفلوئنسرها برای استوری به‌طور میانگین از ۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون است.

تجربه نشان می‌دهد که گاهی استفاده از چند میکرو اینفلوئنسر بسیار موثرتر است زیرا تعامل دنبال‌کنندگانشان با آن‌ها بیشتر از اینفلوئنسرهای بزرگتر است. برای میکرو اینفلوئنسرهای ایرانی معمولا کمپین‌های اکشنی که دستمزد آن در ازای نصب یا خرید دریافت می‌شود، جذاب‌تر بوده و در آن موفق‌تر عمل می‌کنند.

اینفلوئنسری که ۱ میلیون دنبال‌کننده داشته باشد در دسته ماکرو اینفلوئنسرها قرار می‌گیرد. طبق داده‌های تحقیقی کالج تپسل، متوسط دستمزد دریافتی ماکرو اینفلوئنسرها در ازای یک پست اینستاگرام در بازه بزرگ ۱ تا ۹۰ میلیون تومان جای می‌گیرد و برای یک استوری مبلغی در حدود ۴۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

دستمزد دریافتی مگا اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که بیش از ۱ میلیون نفر فالوئر دارند، برای یک پست تبلیغاتی از رقم ۱۰ میلیون شروع شده و تا ۲۰۰ میلیون تومان هم پیش رفته است. سابقه دریافت دستمزدی که مگا اینفلوئنسرها بابت یک استوری تبلیغاتی در اینستاگرام داشته‌اند، از ۱ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان متغیر بوده است.

امیدواریم داده‌های ارائه شده کمی به شفاف‌سازی مبالغ پرداختی در عرصه بازاریابی اینفلوئنسری کمک کند و در راه پیش‌برد اهداف برندها و بازاریاب‌ها موثر واقع شود.

 

نتیجه‌گیری

هدف از این پست، ارائه اطلاعات شفاف‌تر درباره اینفلوئنسرها، نحوه کار آن‌ها و قیمت‌گذاری کارهایشان در بزرگترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست. این کار زمینه را برای روشن‌تر شدن موضوعات پیرامون فعالیت‌های اینفلوئنسری فراهم کرده و این راه را هموارتر می‌کند. اگر تا پیش از این هنوز پاسخ سوالات مربوط به بازاریابی اینفلوئنسری مبهم بود، از این پس با علم و آگاهی بیشتری می‌توان قدم در این راه نهاد. گرچه آنچه مسلم است، متغیرهای فراوانی است که در بازاریابی اینفلوئنسری وجود دارد؛ برای مثال قیمت پیشنهادی تولیدکننده برای محصول خود (MSRP)، دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر، نرخ تعامل‌، اهداف مربوط به بازگشت سرمایه (ROI) و موارد دیگری که می‌تواند عوامل پیرامون کمپین بازاریابی را پیچیده کند. به احتمال زیاد به همین دلایل است که تا امروز مطالعات موثقی درباره نرخ دقیق دستمزد اینفلوئنسرها انجام نشده است.

برای برندها، ارائه دستمزد مناسب به اینفلوئنسر باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی شده و نتایجی با کیفیت بالاتر ایجاد می‌کند. برای اینفلوئنسرها، دستمزد مناسب منجر به ایجاد مشارکت‌های مکرر و فعالیت‌های بیشتر خواهد شد.

اگر در زمینه بازاریابی اینفلوئنسری تجربیات قابل اشتراکی دارید، باعث مسرت است اگر آن را با ما و مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

نظر دهید.

منبع: بلاگ intellifluence

 

سوال‌های متداول

اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر کسی است که قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید دیگران به دلیل اقتدار، دانش، موقعیت یا ارتباطش با مخاطبانش را دارد.

درآمد یک اینفلوئنسر چقدر است؟

قیمت ثابت و مشخصی برای درآمد یک اینفلوئنسر وجود ندارد و این بسته به پلت فرمی که از آن استفاده می‌کند، مانی که در آن زندگی می‌کند، تعداد دنبال کنندگان و… کاملاً متفاوت است.

Sending
User Review
5 (2 votes)

    2 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه