نمونه رپورتاژ آگهی؛ بررسی چند کمپین موفق و اثربخش

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش رپورتاژ آگهی

    در درس‌های گذشته از بلوک آموزش رپورتاژ آگهی، در مورد اینکه رپورتاژ آگهی چیست، چگونه قیمت آن تعیین می‌شود، چطور می‌توانیم سایت مناسب را انتخاب کنیم و همچنین نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب و موثر صحبت کردیم. رپورتاژ آگهی خوب می‌تواند مزایای زیادی برای سایت شما داشته باشد، مثلا سئوی سایت را بهبود می‌بخشد و بر رتبه کلمات کلیدی مورد نظر شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. در واقع نوشتن درست و اصولی باعث موفقیت رپورتاژ آگهی شده، و این موفقیت باعث افزایش کلیک و بازدید از سایت شما می‌شود. بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق به شما کمک می‌کند تا با بهترین تکنیک‌های نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب آشنا شوید. در این بخش به معرفی چند نمونه رپورتاژ از انواع مختلف رپورتاژ مانند لینک سازی، خبری و ویدیویی می‌پردازیم:

    نمونه رپورتاژ آگهی

    چند نمونه رپورتاژ آگهی از نوع لینک سازی

    این نوع رپورتاژ که برای لینک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روشی موثر برای جذب کاربر به سایت شماست. از آنجایی که این رپورتاژها به منظور لینک سازی انجام می‌شوند و ما می‌دانیم که اهمیت بک لینک چیست، باید توجه داشته باشید که در هنگام نگارش آنها از انکرتکست‌های مناسب استفاده کنید و به صفحات مناسب و متنوع از سایت خود لینک دهید. برای اینکه کاربر به کلیک روی لینک‌ها و ورود به سایت شما ترغیب شود، باید رپورتاژ خود را جذاب و پر محتوا بنویسید، به طوری که نیاز کاربر را برطرف کند.

    در زیر دو نمونه رپورتاژ آگهی آورده شده که رتبه خوبی به دست آورده و از رپورتاژهای موفق محسوب می‌شوند. این رپورتاژها با موضوعی مرتبط با سایت صاحب کسب‌وکار به طوری جذاب نوشته شده و دارای لینک‌هایی مناسب به سایت آنهاست.

    نمونه رپورتاژ لینک سازی

    رپورتاژ بالا که در سایت اقتصاد نیوز منتشر شده، مربوط به سایت گاموت است که توانسته جایگاه خوبی در صفحه نتایج گوگل به دست آورد.

    این رپورتاژ شامل حدود 890 کلمه است و از 2 لینک به سایت صاحب کسب‌وکار استفاده کرده است. همچنین در این رپورتاژ ار المان‌های تصویری مرتبط با محصولات کسب‌وکار برای افزایش جذابیت ظاهری و معرفی برند استفاده شده که می‌تواند بسیار موثر باشد.

    نمونه رپورتاژ بک لینک سازی

    نمونه رپورتاژ آگهی بعدی که متعلق به سایت بادبادک است و در خبرگزاری ایمنا منتشر شده، جایگاه بسیار خوبی در صفحه اول گوگل کسب کرده است. این رپورتاژ شامل 1120 کلمه است و تیتربندی مناسبی دارد. همچنین 2 لینک به صفحات سایت صاحب کسب‌وکار دارد که به طرزی هوشمندانه در بخش‌های ابتدایی مطلب آورده شده‌‌اند.

    در هر دو رپورتاژ معرفی شده، از کلمات مناسبی برای انکرتست‌ها استفاده شده است که در راستای توضیحات و رفع نیاز کاربر در متن آورده شده‌اند.

    نمونه رپورتاژ آگهی از نوع رپورتاژ خبری

    در درس رپورتاژ چیست گفتیم که یکی از موثرترین و البته گسترده‎ترین انواع رپورتاژ آگهی، انتشار رپورتاژ در سایت‌های خبری است. عنوان این نوع رپورتاژ نیز معمولا اعلام یک خبر است و عموما در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مرتبط منتشر می‌شود. برای نوشتن این نوع رپورتاژ می‌توان مستقیم به صورت خبری، گزارشی را تهیه کرده و منتشر نمود.

    نکته مهم در مورد این نوع رپورتاژ این است که محتوای آن به گونه‌ای نوشته می‌شود که مخاطب به سختی می‌تواند متوجه تبلیغاتی بودن آن شود، در نتیجه اعتماد و توجه او به محتوا بیشتر جلب می‌شود.

    نمونه رپورتاژ خبری

    این نمونه رپورتاژ آگهی که توسط سایت سپیدار سیستم با موضوع عیدی سال 1402 در سایت دنیای اقتصاد منتشر شده، نمونه بسیار موفقی از رپورتاژ خبری محسوب می‌شود که توانست در زمانی کوتاه رتبه سایت را افزایش دهد. این رپورتاژ که از عنوان آن پیداست کاملا ماهیت خبری بودن این نوع رپورتاژ را بیان می‌کند، با رعایت اصول رپورتاژ نگاری و تیتربندی مناسب، جایگاهی بسیار خوب در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل دارد. در این رپورتاژ که از حدود 830 کلمه تشکیل شده، 3 لینک با انکرتکست مناسب به سایت آگهی دهنده داده شده است.

    چند نمونه رپورتاژ آگهی ویدیویی

    رپورتاژ ویدیویی یکی از پر بازده‎ترین انواع رپورتاژ آگهی است. از آنجا که ویدئو مارکتینگ و در کل محتوای ویدیویی طرفداران زیادی دارد و این نوع محتوا برای مخاطبان از جذابیت زیادی برخوردار است، رپورتاژ ویدیویی اگر اصولی تولید شود می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد. شما می‌توانید رپورتاژ ویدیویی خود را در سایت‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی مربوط به آنها که مخاطبان زیادی دارد منتشر کنید. البته باید بدانید که تلویزیون نیز همچنان نقش زیادی در تبلیغات ویدیویی دارد.

    یکی از نمونه‌های خوب این نوع رپورتاژ آگهی ویدیوی تبلیغاتی گوشی جدید سامسونگ است.

    نمونه رپورتاژ ویدیویی

    سامسونگ در این ویدیو به جذابیت هرچه تمام‌تر به معرفی محصول جدید خود پرداخته و امکانات و ویژگی‌های آن را نمایش داده است و به این ترتیب رسالت این نوع رپورتاژ که معرفی محصول و خدمات است را به خوبی به انجام رسانده است.

    این نوع رپورتاژ از بهترین روش‌ها برای ایجاد آگاهی از برند و معرفی کسب‌وکار شماست و می‌توانید با استفاده از آن توجه مخاطب را به برند خود جلب کنید.

    نمونه رپورتاژ ترکیبی از انواع رپورتاژ لینک سازی و ویدیویی

    نمونه رپورتاژ ترکیبی

    سایت مدیر وب با انتشار یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای در سایت همیار وردپرس توانست به نتایج فوق‌العاده‌ای برسد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این رپورتاژ که به صورت ترکیبی از انواع مختلف رپورتاژ تولید شده است، استفاده از کلمه کلیدی طولانی و وجود تنها یک لینک خارجی است. در این رپورتاژ از یک ویدیوی مرتبط استفاده شده که تاثیر به سزایی در موفقیت آن داشته است. این نکات مهم سبب شده تا این نمونه رپورتاژ بتواند در مدتی کوتاه، تاثیر خوبی بر سایت مدیر وب بگذارد و افراد زیادی را به سایت جذب کند.

    در این درس از بلوک رپورتاژ آگهی، به بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی پرداختیم و ویژگی‌ها و فاکتورهایی که عامل موفقیت آنها بودند را بیان کردیم. با شناخت انواع رپورتاژ آگهی و نحوه درست نگارش و انتشار آنها، می‌توانید به موفقیت قابل قبولی در بحث لینک سازی خارجی دست پیدا کنید.

    برای اطلاع از انتشار درس‌های این بلوک می‌توانید در خبرنامه ایمیلی ما ثبت نام نمایید. همچنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

    Sending
    User Review
    0 (0 votes)

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.