قیمت رپورتاژ آگهی؛ ارزش واقعی هر رسانه چقدر است؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش رپورتاژ آگهی

    در درس‌های گذشته از بلوک آموزش رپورتاژ آگهی، در مورد اینکه رپورتاژ چیست صحبت کردیم و با اصول رپورتاژ نگاری آشنا شدیم. پس از نوشتن آگهی نوبت به انتشار آن می‌رسد. یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب سایت برای انتشار رپورتاژ، قیمت رپورتاژ آگهی است. با توجه به اینکه سایت‌های معتبر متنوعی برای انتشار رپورتاژ وجود دارند و منبع درستی برای ارزش گذاری آنها وجود ندارد، احتمالا برای انتخاب سایت مناسب دچار سردرگمی می‌شوید. در این درس به بررسی فاکتورهای مهم در ارزش گذاری یک سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی می‌پردازیم و حدود هزینه رپورتاژ آگهی را بررسی می‌کنیم.

    قیمت رپورتاژ آگهی

    فاکتورهای اصلی برای تعیین قیمت خرید رپورتاژ آگهی چیست؟

    قیمت رپورتاژ آگهی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، اما در فضای وب فارسی منطق و اصول دقیقی برای قیمت گذاری وجود ندارد. از طرفی بر اساس ماهیت کسب و کار ما، تاثیر یک رسانه می‌تواند کاملا متفاوت باشد. در چنین شرایطی باید دقت کنیم که هزینه پرداختی ما چقدر برای کسب‌وکار ما ارزش خلق می‌کند و کیفیت و نتیجه آن رپورتاژ چیست، در این صورت به اینکه در سایت منتشر کننده قیمت رپورتاژ ارزان است یا گران، توجه نکنیم.

    در این بخش به معرفی فاکتورهای تعیین قیمت رپورتاژ آگهی می‌پردازیم:

    1. اعتبار دامنه، معیاری قابل استناد در تعیین قیمت خرید رپورتاژ

    اعتبار دامنه (Domain Authority) معیاری ارزشمند است که توسط سایت Moz.com برای هر سایت تعیین می‌گردد و معیاری مهم در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی است. اعتبار دامنه بر اساس فاکتورهای مختلفی محاسبه می‌شود که اکثر آنها مربوط به تعداد لینک‌های خروجی و کیفیت سایت‌های لینک دهنده به شما هستند. اعتبار دامنه یک عدد 0 تا 100 است که هر چقدر به 100 نزدیک‎تر باشد ارزشمندتر خواهد است.

    معمولا رشد اعتبار یک سایت از 20 به 30 نسبت به سایتی که از 50 به 60 می‌رسد، بسیار سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‎شود. در واقع هر چقدر اعتبار یک سایت بالاتر باشد بهبود آن نیز سخت‌تر می‌شود. باید دانست که تعداد بسیار محدودی از سایت‌ها شانس رسیدن به اعداد بالای 70 را دارند.

    تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

    تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

    2. اسپم اسکور، معیاری مهم در تعیین هزینه های رپورتاژ آگهی 

    یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین تعرفه رپورتاژ آگهی، نمره اسپم اسکور(Spam Score) سایت‌ها است که عددی بین 0 تا 17 است. برای تعیین اسپم اسکور یک سایت، فاکتورهای مختلفی مانند ارزش محتوای صفحات، تعداد لینک‌های خروجی، کیفیت لینک‌‎های ورودی و … مورد توجه قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که این سایت چقدر احتمال جریمه شدن توسط گوگل را دارد.

    اگر سایتی که اسپم اسکور بالایی دارد به شما لینک بدهد ممکن است بر اسپم اسکور سایت شما تاثیر منفی داشته و در نهایت موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود. هدف ما از خرید رپورتاژ آگهی کسب بک لینک ارزشمند است و نمره اسپم یک سایت ارزش واقعی آن را به ما نشان می‌دهد.

    3. تعداد لینک‌های فالو، عاملی برای بهبود سئو

    بک لینک فالو

    لینک‌‎های نوفالو (Nofollow) تاثیر زیادی بر سئو شما نخواهند داشت. در نتیجه سایت‌‎هایی که در متن رپورتاژ اجازه قرار دادن لینک فالو به شما نمی‌دهند، انتخاب مناسبی نخواهند بود. بهتر است در رپورتاژ آگهی از 2 تا 4 لینک فالو به کلمات کلیدی هدف خود استفاده نمایید. تعداد بیشتر از 4 عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به هر لینک را کاهش داده و تاثیر آن بر هر کلمه هدف را کم می‌کند.

    بر همین اساس تعداد لینک‌های فالو مجاز در متن رپورتاژ را به عنوان یک عامل تاثیرگذار بر قیمت رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیریم.

    4. ارتباط موضوعی، معیاری تاثیر گذار بر کیفیت بک لینک

    تاثیر ارتباط موضوعی سایت میزبان با کلمه کلیدی هدف شما بر ارزش بک لینک چیست؟ این ارتباط موضوعی موجود در رپورتاژ، تاثیر زیادی بر کیفیت بک لینک دارد. موضوع وبسایت باید به موضوع کسب‌وکار شما نزدیک باشد. در این صورت انتشار رپورتاژ آگهی در آن سایت برای شما ارزش بیشتری دارد. زیرا احتمال اینکه کاربران آن سایت به مشتریان شما تبدیل شوند بیشتر است،  همچنین به دلیل اینکه موضوع رپورتاژ در حوزه تخصصی کاربران است، بیشتر به پیشنهاد آن سایت اعتماد می‌کنند. گوگل هم وقتی از یک سایت مرتبط لینک می‌گیرید، ارزش بیشتری برای این لینک قائل می‌شود.

    5. میزان ترافیک دریافتی در هر رسانه، عاملی برای تعیین قیمت رپورتاژ آگهی

    از دیگر فاکتورهایی که در قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی دارد، میزان ترافیک سایت میزبان است. هرچه تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بیشتر باشد، احتمال دیده شدن محتوای شما در آن سایت بیشتر است، در نتیجه بیشتر می‌توانید مخاطب جذب کنید. به همین دلیل قیمت رپورتاژ آگهی در آن سایت بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‎های پربازدید، ترافیک سایت خود را به صورت مستقیم افزایش دهید.

    6. مدت زمان ماندگاری رپورتاژ در وبسایت، از معیارهای مهم در انتخاب سایت

    برخی سایت‌ها رپورتاژ شما را برای همیشه به صورت منتشر شده نگه می‌دارند و رپورتاژ آگهی در آنها همیشگی است. برخی هم به مدت محدود محتوا را منتشر می‌کنند و پس از مدتی باید رپورتاژ خود را تمدید کنید تا آگهی شما حذف نشود. این فاکتور اهمیت زیادی برای انتخاب سایت و تعیین قیمت رپورتاژ آگهی دارد.

    معیارهای تعیین قیمت رپورتاژ آگهی

    محاسبه ارزش واقعی سایت های رپورتاژ

    فاکتورهای معرفی شده برای ارزش گذاری یک سایت هرکدام توسط ابزارهای مختلف قابل اندازه گیری هستند. سایت Repox.net به شما این امکان را می‌دهد تا تنها با وارد کردن آدرس سایت و تعداد لینک های فالو مجاز در آن، ارزش واقعی رپورتاژ را محاسبه کنید. این ابزار به صورت خودکار اطلاعات مربوط به رتبه الکسا، اعتبار دامنه و نمره اسپم سایت مورد نظر شما را جمع آوری کرده و با در نظر گرفتن تعداد بک لینک ارزش واقعی آن را برای شما محاسبه می‌کند.

    قطعا این معیار ارزش گذاری می‌تواند با حاشیه خطا همراه باشد. به همین دلیل با در نظر گرفتن حاشیه 15 درصدی، می‌توان به ارزش گذاری چند نمونه رپورتاژ آگهی پرداخت. سایت‌هایی که ارزش واقعی و قیمت اعلام شده آنها در این حاشیه باشد، می‌توان گفت قیمتی منصفانه دارند.

    • قیمت کمتر از 85 درصد ارزش واقعی باشد ارزان است.
    • قیمت بیشتر از 1.15 برابر ارزش واقعی باشد گران است.
    • در بازه میان گران و ارزان قیمت منصفانه است.

    چطور می‌توان هزینه های رپورتاژ آگهی را کاهش داد؟

    روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از رپورتاژ آگهی رایگان استفاده کنید و بک لینک رایگان بگیرید. با اینکه این روش نتیجه چندانی برای شما نخواهد داشت اما می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید. درست است که بهترین رپورتاژها هزینه دارند ولی می‌توانید با چند راه ساده هزینه‌های انتشار رپورتاژ را کم کنید:

    • خودتان متن رپورتاژ آگهی را بنویسید تا برای نگارش مجبور به پرداخت هزینه نباشید. اما باید توجه داشته باشید که اصول را رعایت کنید و متنی گیرا بنویسید.
    • به جای یک رپورتاژ، پکیج رپورتاژ آگهی بخرید تا از رسانه‌های مختلف بک لینگ بگیرید و هم تخفیف دریافت کنید.
    • از سایت‌های ارائه دهنده خدمات رپورتاژ تخفیف بگیرید. 

    محاسبه قیمت رپورتاژ آگهی

    اگر قصد تبلیغ و رتبه و اعتبار گرفتن دارید، بهتر است یک رپورتاژ حرفه‌ای در سایت‌های معروف و با هزینه منتشر کنید، اما با توجه به نکات بالا می‌توانید تلاش کنید هزینه‌های خود را کاهش دهید.

    رسانه‌ها برای انتشار رپورتاژ آگهی از شما هزینه دریافت می‌کنند و این هزینه‌ها در رسانه‌های مختلف متفاوت است. هرچه یک رسانه اعتبار، رتبه و مخاطب بیشتری داشته باشد مسلماً مبلغ بیشتری دریافت می‌کند. برای تعیین ارزش واقعی رپورتاژ آگهی در یک سایت، فاکتورهای مهم را بررسی کردیم.

    در ادامه به توضیح کامل‌تری برای خرید رپورتاژ می‌پردازیم و شما را برای شروع استفاده از این استراتژی طلایی آماده خواهیم کرد.

    برای اطلاع از انتشار درس‌های بعدی می‌توانید با وارد کردن ایمیل خود، در خبرنامه کالج تپسل عضو شوید.

    Sending
    User Review
    0 (0 votes)

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.